Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Fikk sovet sammenhengende fra ca 21-2 i natt. Også småsov jeg mellom sterke kynnere/rier til fire. Da gav jeg opp og ringte i snora for å få mer smertestillende ;) fikk en liten paracet av nattevakta, ho ville ikke gi meg mer i tilfelle jeg var på vei inn i fødsel... Så når jeg endelig fikk den i kvart på fem-tiden, fikk jeg sove igjen til kvart på ni, med oppvåkning for hver rie... Har fremdeles ikke stått opp, det er så deilig å ligge i sengen og ha barnefri! :) Riene kjennes ut til å begynne å roe seg igjen nå... De er ikke like vonde og lange lenger. I natt gjorde de veldig vondt (sikkert fordi jeg var trøtt), og varte i 9-15 innpust. Nå varer de i 4-5 bare... De to som jeg har målt ;)

Nei, det er vel på tide å stå opp og få i seg en gourmetfrokost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riene kommer tettere nå, ca hvert 5. min... Og gjør dritvondt!! Ble undersøkt i stad, og litt over et døgn med rier har virkelig gjort jobben sin... Nå har det økt til hele 2 cm åpning!!! :P Men siden de kommer tettere, og ting faktisk har skjedd noe, får jeg ikke sovetablett i natt. Sånn i tilfelle det skulle skje noe videre. Jeg håper jo at det skjer noe mer nå, siden der gjør noe så inni hampen vondt! Men det hadde også vært deilig å få sove litt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, søte du! Masse lykke til! :blomst:

Jeg håper for deg at åpningsriene går fort unna, slik at du kan presse på og bli ferdig. Håper alt går helt strålende!!!

Stooor klem :klemmer::popcorn:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..åh, må bare legge til en observasjon :)

Gratulerer med 40 uker idag! På denne dag, for ett år siden var jeg også 40 uker på vei!

Skal sende masse styrke til deg i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) gøy med slike observasjoner Nutta! :)

Har ikke fått sove noe i natt, riene har kommet veldig tett, frem til kl tre. Etter der har det vært lenger pause i mellom, men når riene først har kommer har de vært veldig langt og kraftige! Nå tror jeg ikke at jeg har igjen noe effekt av smertestillende, jeg har i hvertfall lyst til å spy hver rie...

Mellom tolv og ett ble jeg forresten undersøkt på nytt i natt, og hadde tre cm åpning. Fikk to paralgin forte, og har liggi og vridd meg siden. Og løpt på do for å tisse så jeg kunne slappe av i bekkenbunnen under rier. Og lest bok, og trøstespist litt Bixit med sjokolade ;) er så trøtt nå! *gjeeeeeesp*

I dag er jeg uke 39+0, så i svangerskapsuke 40, og har fire års bryllupsdag! Og blir forhåpentligvis tobarnsmamma i løpet av døgnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt, kl 01.50 så ei lita frøken lampenes lys for første gang! ;) Kjempesøt jente med mye mer hår enn broren sin, søt babygråt (Vesleprinsen hadde grisehyl), lange negler og hun SOVER! :) Har grått litt, suttet litt på puppen, og sovet mesteparten av tiden etter fødselen :)

Mammaen er veldig glad og lettet over at fødselen endelig er over, og helt utslitt etter to døgn tilnærmet uten søvn, og med masse jobbing...

Men jeg fikk jenta mi!!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt, kl 01.50 så ei lita frøken lampenes lys for første gang! ;) Kjempesøt jente med mye mer hår enn broren sin, søt babygråt (Vesleprinsen hadde grisehyl), lange negler og hun SOVER! :) Har grått litt, suttet litt på puppen, og sovet mesteparten av tiden etter fødselen :)

Mammaen er veldig glad og lettet over at fødselen endelig er over, og helt utslitt etter to døgn tilnærmet uten søvn, og med masse jobbing...

Men jeg fikk jenta mi!!! :D :D

Ååååååhhhh!! :danse::strix:

Gratulerer! Hun høres kjempeherlig ut!! Ja tenk, nå er ventetiden over!! Kosetiden kan herved begynne!

Åh, hvor jeg er misunnelig :hjerte: Håper alt er bra med deg og at fødselen gikk bra :) Kos deg og slapp av :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Åååååhhhh så utrolig koselig, FruLilla :strix: :strix: :strix: Gratulerer så mye, og så moro at jeg hadde rett da magefølelsen min sa jente på deg :jepp:

Håper dere koser dere masse, og at ammingen går like greit denne gangen som med Vesleprinsen! Er det mulig å få en liten PM med navn?? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Vi er fremdeles på barsel, sliter litt med gulsot... Er så møkkalei sykehus nå! Vil hjem til Vesleprinsen og Mannen... Fødselen gikk greit, når den endelig kom ordentlig i gang ;) Men de to døgnene med rier som nesten ikke gjorde noe jobb, men bare var utrolig vonde, de døgnene var slitsomme og LANGE. Godt det ble ei jente, så jeg slipper detteflere ganger ;)

Ammingen begynner å gå seg til :) så nå krysser jeg alt som er for at birubinverdiene har sunket eller stabilisert seg, så vi slipper lyskasse igjen, og dermed to døgn til på sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er hun dessverre flyttet til nyfødtintensiven for kraftigere lysbehandling, og evt behandling med antistoffer intravenøst... Får vite mer hva de gjør ved neste amming, da har sannsynligvis barnelegen vært der og sett på henne...

Dette har blitt en mye tøffere barseltid enn jeg hadde regnet med... Føler meg jo litt teit som griner av at hun må ligge i lys igjen, når jeg ser de andre, bittesmå prematurbabyene soml er på intensiven. Gulsot er jo ikke så alvorlig, og intensivoppholdet er jo ikke på langt nær så langt for oss som for dem... Men jeg savner Vesleprinsen sånn og! Savner å være tilstede for han... Begynner å grine så fort jeg tenker på han for tiden. Jeg er den sippedama i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, så kjip start på barseltiden :( Men jeg skjønner deg veldig godt, og har ingen problemer med å forstå at tårene sitter løst. Plutt lå også to dager i lyskasse på nyfødtintensiven, og akkurat som deg, så følte jeg meg teit som var så dypt fortvilet nå jeg så alle de bittesmå prematurbabyene der, og babyer med hjertefeil osv. Jeg visste jo veldig godt at gulsott var en veldig lite kritisk tilstand sammenlignet med det meste annet babyer ligger på nyfødtintensiven for. Likevel gråt jeg helt ukontrollert hele den kvelden han ble lagt inn, og greide ikke være så rasjonell at jeg klarte å si til meg selv at det selvsagt skulle gå bra. Så som sagt, du har min fulle forståelse :klem: :klem: :klem:

Det er vel veldig naturlig at det er en del hormoner i sving sånn rett etter fødsel også, og da skulle det nesten bare mangle at også tårene sitter litt løsere enn vanlig! Skjønner også veldig godt at det føles sårt at du ikke får vært der hos Vesleprinsen akkurat nå, akkurat det aspektet slapp jo jeg å forholde meg til da Plutt ble lagt inn siden vi ikke har flere barn. Men prøv å fokusere på at dette tross alt går fort, forhåpentligvis blir vel tulla deres ferdig med lysbehandlingen allerede i dag? Og da får du komme hjem til Vesleprinsen din og kan kose på ham også :)

Forøvrig et nydelig navn dere hadde valgt til tulla, jeg ble faktisk tante til en som heter det samme (bare det første navnet, da!) rett før jul, så jeg syntes det var et fint valg :Nikke:

Endret av Clafoutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, søte dere! Husket ikke at dere hadde vært igjennom det samme, Clafoutis. Litt godt å se at ikke jeg er den eneste som reagerte sånn... ;) Nå er det en halvtime til jeg får henne igjen, jeg gleder meg sånn! Ho er så søt og nydelig! Og har sovet hele dagen, så nå blir hun vel våken mesteparten av natten. Ho har fått masse skryt på intensiven, de synes hun er så rolig og snill, også er hun veldig aktiv når hun er våken :)

Ah, det er litt godt å være ute av barsel. Jeg har blitt flyttet opp på pasienthotellet, med GOD seng, relativt nyoppusset bad og delikate farger (grått, beige og sjøblått). Mye bedre enn fargene på barsel... Blodrødt gulv, knall røde dører, og flisene på badet og doen var i en rødrosa farge, som i grunn er samme fargen som renselsesblødningen min store deler av tiden... Jeg ble kvalm de første gangene jeg gikk inn på doen :P Pappa syntes jeg var prippen når jeg klagde på det ;)

Personalet på barsel var veldig koselig, men de er litt for opptatte av at ammingen skulle komme godt i gang, i stedet for å sørge for at Veslefrøkna fikk i seg nok mat til å kunne skille ut birubinen... Hun fikk nan når hun lå i lyskasse, men så fort hun var ute, var det slutt på det, for da var det andre folk på jobb. Og når birubinverdiene skøyt i været, og jeg spurte etter tillegg, brukte de hele dagen på å bestemme seg for om hun kunne få eller ikke! Dvs at hun ikke fikk, før vi ble lagt inn på intensiven... De kjeftet på barsel når de oppdaget at hun ikke hadde fått nan, fikk jeg vite når jeg kom opp på natta. Så jeg fortalte dem at jeg hadde spurt etter det i et døgn uten å få. Og i dag har hun ikke trengt nan, melken min har kommet for fullt, og hun har sovet 4 timer i mellom ammingene på bare min melk! Håper hun sover litt i natt og, for jeg er stup trøtt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Vi er fremdeles på sykehuset. Fikk først klarsignal fra legenpå at vi kunne reise hjem i dag tidlig, og så kom svaret på blodprøven, og birubinverdiene hadde skutt i været igjen... Så vi må bli til i morgen, minst! Har spurt etter ny prøve i kveld, for jeg synes hun har blitt litt gulere i løpet av dagen. Og hvis hun må inn i lyskasse igjen, vil jeg gjerne starte i kveld, og ikke drøye til i morgen tidlig. Det er jo tross alt tolv timers forskjell! Så nå venter vi på at legen skal få rekvirert ny blodprøve.

Ellers fikk vi dra ut på perm i dag! Hjem til mamma og pappa :) Det var koselig, men fryktelig slitsomt, for mine to nevøer og niese var der, og de BARE surverog griner!!! Jeg ble så sliten... Det var dermed utrolig godt å komme tilbake til sykehuset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...