Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Åh, Fru Lilla.. :( Så utrolig trist å lese.. Kondolerer så mye.

Hvordan er det med deg nå? Er du blitt litt bedre? Håper du har det greit, tross omstendighetene!

Varm klem fra Ed og meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Nuttapia :) Det går litt bedre med meg, men kjenner jeg er veldig sliten for tiden. Har følt meg ganske utslitt både fysisk og psykisk, egentlig. Men i dag har jeg fått litt oppturer igjen, Mannen kommer hjem allerede i morgen i stedet for torsdag (han har vært borte siden den morgenen farmor døde, så litt over en uke), og jeg har fått vite at jeg mest sannsynlig får 100% jobb 5 minutter unna der vi bor frem til jeg går ut i permisjon! :) Det er veldig deilig!

På onsdag er det begravelse for farmor, og jeg gleder meg til den er overstått... Kjenner jeg håper at den dødssyke jenta jeg jobber med daglig overlever til jeg er ferdig i denne jobben, sånn at jeg får litt pause fra død ;) Kommer jo til å gå i begravelsen hennes, uansett, i og med at jeg er der så mye...

Ellers sover Vesleprinsen stort sett hele natten nå, og det er veldig deilig! Har bestemt meg for å slutte å amme nå, for han har så mange tenner og det er så vondt! Dessuten er han 1 år om litt over 2 uker... I kveld tok han flaske greit når han så på barnetv, og det virka ikke som om han savna puppen så mye når han la seg :) Deilig!

Han er kjempeaktiv, stortrives i barnehagen og søker stadig nye utfordringer. Nå for tiden er det klatring som er den store hobbyen, opp på stoler og bord, opp og ned trapper... ute etter barnehagen i dag forsøkte han å gå ned en steinskråning vi har, selvfølgelig med armene og hodet først! Da sa mammaen stopp, gitt... Så for meg at han mista grepet ned der og landa med hodet rett i steinene :sjokkert:

De neste ukene blir deilige, for da skal Mannen være mye hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb 5 minutter unna! Åh, så deilig for deg!

Hvor langt er du på vei nå?

Skjønner du vil ha pause fra alt som er trist. Det er jo klart at det blir slitsomt. :klemmer:

Sprelsk liten tass! Beundrer at du har ammet helt til nå! Wow! Her driver jeg og vender Ed til å ta mme, og det går veldig bra. Grunnen er at jeg begynner å jobbe 3 dager i uka om noen uker, og da er det greit at mannen kan gi melk også. Ed er ikke interessert i pupp på dagtid uansett, og kveldspuppen slutta vi med for 2 mnd siden eller noe.. Så her er det ikke så mye igjen å hente ;)

Så godt å høre at han trives i barnehagen!! :) Det må være godt for dere alle! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er veldig deilig med jobb så nærme :) Eneste utfordringa blir å holde ut noen uker i 100% stilling før jeg kan sjukemelde meg litt... I dag måtte vi dra rett hjem fra seremonien i kirken, for jeg var så sliten så jeg nesten ikke klarte å stå oppreist, og bare gråt og gråt. Og de aller fleste tårene var dessverre ikke fordi det var begravelse til farmor, men fordi jeg var så utrolig sliten. Det var litt rart å ikke dra i minnestunden... Så i morgen må jeg nok ta en prat med legen og få en liten sjukemelding så jeg kanskje kan komme meg litt til hektene igjen... Vesleprinsen er forkjølet, så vi har ikke sovet de siste 2 nettene. Og jeg er så utrolig mye mer sliten denne gangen enn forrige graviditet!

Den nydelige jordmora mi er tilbake fra ferie, og vi snakket sammen i nesten 1 time i går. Hun og ber meg roe ned, så nå må jeg snart begynne å lytte til kroppen min, og de rundt meg ;)

Så godt at Ed tar mme så greit! Vesleprinsen har så vidt begynt å godta flaske nå, i dag har han ikke spurt etter pupp, og det er deilig! Jeg skal prøve å få fulgt litt mer med i dagbøkene deres når jeg får mer energi og livslyst tilbake ;) Men nå har jeg mer enn nok med å klare å holde øynene og hodet oppe... Og tårene inne :gjeiper:

Bryllup til lørdagen, kjenner at jeg ikke klarer å glede meg sånn som jeg er nå. Lurer på hvordan jeg skal klare meg gjennom natten og morgendagen, spesielt hvis jeg ikke får sove! Når mannen kommer hjem fra utdritningslag i natt skal jeg plugge i ørepropper så jeg kanskje får sove litt mer ;)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hvordan gikk det i bryllupet? Hørtes veldig slitsomt ut å skulle i bryllup når du er så sliten som du er nå... Fikk du sykemelding da? Og hvor mye, i såfall?

Blir spennende med UL da, nå er det vel bare et par uker igjen? Har du noe følelse på kjønn selv? Jeg har jentefølelse på deg nå, men det lurer jeg på om jeg ikke hadde sist også?!? Og da tok jeg jo i såfall feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk søtinger! :) Bryllupet gikk greit. Sov nesten ikke natta før, Vesleprinsen får to jeksler nede nå, så han sov ikke så mye den natta, og vi gikk i skytteltrafikk mellom min seng og hans, for han bare hylte i sin seng, og vrei seg rundt som en kålmark i vår :P Men Mannen fikk sove, noe jeg syntes var viktigst, i og med at han skulle ta bryllupsbildene...

Under vielsen (stående ute), måtte jeg sette meg ned litt i skyggen. Bunad ble for varmt, og jeg holdt på å besvime... Mannen har ei nydelig inngifta tante som snakka litt med meg etter vielsen, så da kom jo tårene hos oss begge ;) Og ho passa litt på meg resten av kvelden. Jeg har blitt veldig glad i den dama i løpet av de tre årene jeg har kjent ho! :)

Etter det gikk det greit fram til middagen, da begynte jeg å bli sliten. Vesleprinsen var utslitt og hadde nok vondt i tennene uten at jeg skjønte hva det var, og survet og survet. Vi måtte krangle på kveldsmaten, flaske og soving, men han sovna da til slutt, og da sovna jeg på sofaen også ;) Gikk dermed glipp av gruppebildene.

Jeg følte vel egentlig at jeg ikke fikk deltatt så mye i bryllupet, og det følte Mannen og på (for han del), siden han måtte ta bilder hele dagen. Men fra kaffen følte jeg meg litt bedre, og kvelden fra da var veldig fin :)

I går var jeg sliten, og i dag er jeg litt bedre. Har ENDELIG fått tak i fastlegen! Det er nesten lettere å komme gjennom hos nav enn på legekontoret, og det sier sitt... ;) På torsdag forsøkte jeg å ringe i 2 timer før noen endelig tok telefonen! I dag kom jeg gjennom på første forsøk, og fikk time i morgen. Så da skal jeg be om sykemelding ut uken. Tror jeg kunne klart å jobbe onsdag og torsdag, men da er jeg nok helt utslitt igjen til fredagen. Vil heller ha uka til å komme meg ordentlig på, for så å kunne yte mer igjen de to siste ukene på jobb!

Var på jordmortime på fredag. Jeg er overbevist om at jeg har en av verdens mest fantastiske jordmødre!! :hjerte: Vi snakka i nesten 1 time først, før hun lyttet på magen min. Og den dama kan å ta vare på meg, og snakke fornuft inn i skolten min :fnise: Når ho skulle lytte på magen brukte hun 10 minutter uten å finne hjertelyden... Så da ble jeg sendt ut til lunsj, også prøvde ho igjen etterpå. Etter to kopper sukker med litt te, og et knekkebrød kom hjertelyden med en gang, og jeg fikk en tydelig spark :) Det var koselig! Og jeg var VELDIG glad for at jeg slapp å dra til sykehuset og sitte der hele ettermiddagen... Hadde rett og slett ikke ork og energi til det.

Etterpå fikk jeg ny jordmortime rett etter at jeg starter i ny jobb, "så har jeg noe å glede meg til" sa jordmora ;)

Det er veldig godt å begynne å føle meg litt mer levende igjen :) Og denne uka med sykemelding skal jeg NYTE! Blir 6 uker til jeg kan bli sykemeldt neste gang, så jeg må komme meg ordentlig og holde ut... Kjenner at 100% jobb og aleinemor kan bli en stor utfordring. Men forhåpentligvis tar poden litt pause fra å få tenner nå... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora mi er ei veldig fornuftig god veldig bra dame! I dag har jeg blitt sykemeldt ut uka, ogq jeg trenger bare ta en til legen mandag morgen hvis jeg trenger forlengelse. Deilig. Og sjefen min er ei veldig søt dame som jeg har vært litt redd fram til i dag ;) Hun lurte på om jeg trenger noen å snakke med, og at hun er tilgjengelig for meg hvis jeg ønsker, bl.a med tanke på et tilfelle jeg har på jobben. Jeg kommer til å savne å jobbe på helsestasjonen, de er helt unike! Kjenner det er trist å være sykemeldt derfra den siste tiden jeg har igjen...

Ellers har jeg fått på meg støttestrømper i dag... Nesten 400 kr kosta de! Så de burde være verdt det. Legen på jobb anbefalte meg å bruke det, siden jeg har så lavt blodtrykk.

Det var veldig koselig å komme innom jobben i dag, det var fagdag som jeg ikke fikk vært med på, men kollegaene mine er så hyggelige! Så jeg spiste lunsj sammen med dem. Selv om jeg koste meg var jeg helt skjelven og utslitt etter 20 min der jeg måtte forholde meg til en større folkemengde... Et tegn på at det var riktig av meg å forlenge sykemeldingstiden, tenker jeg.

Etter å ha vært på jobb dro jeg innom kjøpesenteret. Brukte halvannen time på å få stoppet 5 ting, som jeg visste på forhånd at jeg skulle ha, og jeg bare måtte finne riktig butikk og plukke varene... Var helt utkjørt etterpå! Så nå sitter jeg i sofaen og samler krefter til å hente hjem Vesleprinsen fra barnehagen. Er heldigvis igjen nesten halvannen time til den stenger :) Så da får jeg slappet av litt først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobb igjen, og det har gått veldig bra 😊 Har tro på at denne uka blir fin 😊 Mannen dro i går kveld og kommer hjem for resten av uka i morra! Torsdag er det ultralyd og ettårsdag, og fredag fri 😉 på kveldene er det masse liv i magen, og nå kan man kjenne det utapå! Må huske å si ifra til Mannen om det... Hehe. Merkelig hvor stor forskjell det er på sånt fra første til andre svangerskap... 😜 Og spesielt siden Mannen er så mye borte!

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at alt går så bra! Tenk, 1 år allerede! Hoi! Min er snart 7 mnd.. Fy flate hvor urettferdig det er at tiden går så fort.

Misunner deg det lille nye magetrollet ditt :rodmer: Noe følelse på kjønn enda? Får jeg lov å tippe at du får jente? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg koser meg veldig nå som jeg kjenner mer liv, og har fått litt mer energi igjen Fullt lov å tippe jente, ja! Har ingen magefølelse i det hele tatt, men håper på jente...

Tida har gått så utrolig fort! Tenk at Vesleprinsen er ett år allerede...! Og han er så god (og slitsom)! Elsker han så utrolig høyt, og er så vanvittig stolt av han Den store lidenskapen for tida er å klatre, han når stadig nye høyder, for å si det sånn

Ellers så fikk jeg vite i går at jeg ikke fikk jobb rett nedenfor oss, slik jeg nærmest var blitt lovt... Men fikk et 50% vikariat ut året på sykehjemmet der jeg var i turnus... Så vi blir to stk som jobber 50%. Er spent på om jeg får bestemme dager selv, eller om de bestemmer alt for meg. Ble litt skuffa, for trodde jeg skulle få 100% stilling like ved der jeg bor, og det hadde jo lønt seg økonomisk. Men 50% er bedre enn ingen jobb, og det er deilig å kunne jobbe mindre uten å føle på at jeg ikke burde gå ut av huset fordi jeg er sykemeldt Så satser vi på at vi får endene til å møtes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke vite kjønn i går, dama brukte en time på å få tatt alle målene, for skatten ville ikke vise seg fram... Ny termin er 9. februar 😊 Så da ser der trygt ut for sydenturen vår i november 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at du blir fornøyd med jobbsituasjonen selvom det ikke ble slik du håpet. Det er ikke så lett alltid, det er iallfall sikkert.

Men som du hentyder, det viktigste er jo å ha en jobb og tjene penger :)

Termin 9.feb! Jeg hadde termin 1.feb med Ed. Jeg tror fortsatt du får jente :nigo:

Åh.. Jeg har lyst til å bli gravid igjen jeg også.. :jepp: Er det noe galt med meg?? :ler:

Så deilig med sydentur!! Heldiggriser! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper fremdeles på jente 😇 Jeg veksler på å være fornøyd og misfornøyd med jobbsituasjonen nå... Skal snakke med NAV til uka og se om det er noe jeg kan få i kompensasjon derfra...

Hvilken dato ble Ed født? Det er bare å sette igang og bli gravid Nutta 😜Selv om jeg kan anbefale å vente litt, så er det jo veldig koselig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble født 12.feb. 12 dager på overtid er litt skummelt... Men det gikk så fint atte :)

Jeg skal nok vente litt igjen, ja. Føler meg enda litt merkelig nedentil innimellom.. Må trene :fnise:

Håper helgen har vært fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bekkenbunnstrening er viktig! Kanskje du burde komme deg til en fysioterapeut som KAN bekkenbunnstrening, sånn at du kan vite sikkert at du gjør det riktig? Skreiv bacheloroppgave om bekkenbunnstrening etter fødsel, og det er overraskende mange som trener den feil, uten å være klar over det... Og man må vite hvordan man skal undersøke for å kunne veilede, det holder faktisk ikke bare med muntlig instruksjon. Og hvis man gjør feil, kan man gjøre vondt verre.

Håper jeg slipper å gå over denne gangen, siden jeg slapp sist gang Men den bekymringa gidder jeg ikke ta enda... Første bekymring nå er å få Vesleprinsen fin og frisk igjen, han skadet hofta si i går på en sklie... Vi skled sammen, han og jeg. Og nederst fikk han vridd hele foten sin, og holdt på å besvime av smerter! Det var helt GRUSOMT å se! Var halvannen time på legevakta uten å slippe inn, de sendte bare folk foran oss i køen hele tiden, så til slutt dro vi hjem... I natt har han ligget sammen med meg og ynket seg, selv på smertestillende Så i dag tidlig tok jeg han med på jobb, for legen var på min helsestasjon i dag. Så han og barnefysioterapeuten undersøkte han, og var enige om at det sannsynligvis ikke er noe veldig alvorlig, men et alvorlig drag i leddkapselen i hofta, som gjør at han ikke vil belaste foten. Han var så flink når han ble undersøkt, atte! Gråt bare littegrann, mye mindre enn når jeg prøvde å undersøke han i går og i dag Så i dag er vi hjemme, egentlig litt deilig. Så må vi ned på NAV etterpå... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Jeg fikk beskjed om at jeg skulle stramme alt nedi der, også skulle det "ta heisen" hvis du skjønner. Holde minst 10 sek om gangen.

Edit: Jeg trener ca hver 3.dag, men ikke så mye om gangen.. Så kan godt hende jeg trenger hjelp.. Men sex går greit, er bare litt trangt nedi der..

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig instruksjon, men mange klarer ikke å bruke de riktige musklene, eller presser ut når de tror man trekker inn, enten hver gang eller innimellom, uten å kjenne forskjell. Jeg er ikke noe flink til å trene selv, enda jeg VIRKELIG burde vite bedre ;)

Nå har Vesleprinsen sovet i 2,5 timer, og han sover fortsatt, selv om effekten av smertestillende har gått ut. Det er litt deilig! Jeg fikk sovet en drøy time på sofaen også ;) Så når han våkner skal han få mat, så smertestillende, så kan vi holde oss på maksdosen i stedet for å overskride den dette døgnet! Liker ikke at han har vondt, og liker ikke å dytte i han masse medisiner heller. Men jeg er så takknemlig for kollegaene mine på jobb! Kommer til å savne dem MASSE når jeg er ferdig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...