Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Gjest Clafoutis

Så koselig å høre fra deg igjen, FruLilla :vinke: Og så spennende at du er gravid igjen :hakeslepp:

Enig i at det er veldig gøy nå som babyene våre begynner å bli litt større! Føler at Plutt forstår veldig mye mer nå enn for bare et par måneder siden, og det er veldig morsomt å leke og tulle med han :) Herlig å tenke på at det bare skal bli morsommere fremover, gleder meg blant annet veldig til han begynne å prate :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye fint som skjer fremover nå :jepp: Men samtidig har man jo veldig lyst til å stoppe tiden også :P Tiden går altfor fort, samtidig som man gleder seg til både det ene og det andre. Rar tid å være inne i, og så fantastisk!!

Så moro at han har stått alene uten å holde seg! :danse: Plutselig løper han rundt og rundt og rundt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cathrine og Macaron :)

Ja, det er veldig gøy og spennende alder han er inne i. Jeg må innrømme at morskjærligheten har steget i takt med at personligheten hans har kommet fram :) Trur det er mest fordi jeg føler at jeg blir kjent med han, og ikke at det bare er en "hvilken som helst" baby?

Nuttapia, jeg tror ikke det er lenge før han begynner å gå selv nå. Han har gått langsmed møbler i ca 2 mnd nå allerede. Og leker med å slippe seg, ja... Satser på at han går før han begynner i barnehagen til høsten! Det blir nok 40-50% barnehageplass fra januar, siden min permisjon starter ca 10-15 et sted. Vil ikke ha han fullt i barnehage da, men kan tenke meg at det blir godt å få litt fri og bare være babyen og meg og ;)

Hm, i går var jeg ikke så kvalm. Godt, samtidig som at jeg blir halvt bekymret :gjeiper: Jeg er overrasket over hvor fort det går å bli knyttet til vesle knøttet, selv om det var sånn sist og... ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært fin, litt kvalme, men bare i korte perioder... Vesleprinsen sover, jeg har lagt meg, og i morra kommer Mannen hjem! Det blir første gangen jeg ser han etter at jeg fant ut at jeg er gravid :) han har jobba nesten døgnet rundt i 3 uker nå, med kun 1 fridag! Gleder meg mer og mer til pappapermen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt at det blir fint å få han hjem igjen :klemmer: Skal dere begge være hjemme da, eller skal du jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe mesteparten av tida da... Har vikariat som jeg da øker til 80% stilling ut september. Tar 1 ferieuke, men eellers synes jeg at jeg burde jobbe når jeg har jobb. Vi satser på en ferietur i oktober :)

Aiaiai, i natt våkna Vesleprinsen MINST 1 gang i timen, var hvert 20. min i 2 timer og... Heldigvis var det bare å legge han ned igjen, dytte smokk og si at det er natta, så sovna han igjen uten protester :) Men kjenner jo at søvnen ble veldig oppstykket. Godt at mamma har tatt han de siste 3 nettene nå! Hva skulle jeg gjort uten mammaen min? Hun er helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga har vært fin med mannen hjemme, og jeg fikk sove ut litt på søndag :) Vesleprinsen sov sammenhengende fra 22-05 natt til søndag, det var deilig! Men i natt våkna han minst 10 ganger igjen, så jeg var ganske trøtt på jobb i dag... og i tillegg så skulle Mannen ta med guttungen på guttetur i dag sammen med en kamerat til Bauhaus. Vesleprinsen hylte sammenhengende fra like etter at jeg dro på jobb halv åtte, og til halv elleve... da sovna han endelig, men jeg avlyste resten av avtalene mine på jobb etter at mannen gråt på telefon til meg 2 ganger, og dro hjem før lunsj ;) Egentlig litt deilig siden jeg var så trøtt. Litt etter at jeg kom hjem, dro Mannen og kameraten til Bauhaus, og de er fremdeles ikke hjemme! Så det er godt Vesleprinsen ikke ble med på turen, da hadde han HYLT i mange timer nå :gjeiper: Men her hjemme har han vært i knallhumør og vi har storkost oss :rodmer:

Han hermer mer og mer etter hva vi sier, og det er tydelig at han prøver å snakke. Skravler leeenge med ulike lyder, og nikker og kommer med enkelte ord som går an å forstå. Og under middagen hans satt han og bæsjet, og strevde VELDIG med å få det til. Også sa han plutselig "au b" og grøsset! Jeg tror han prøvde å si at det gjorde vondt å bæsje, for det passet veldig til ansiktsuttrykkene, og når jeg spurte han om det var det han hadde sagt, smilte han og nikket, sånn han pleier når jeg klarer å gjette hva han mener. Også rister han på hodet og surver når jeg misforstår han. Han begynner å bli så stor!! Og mammaen er så stolt!

Huff, jeg snakka med mamma i dag, og ho gjentok IGJEN at "det er nok lurt at dere venter ganske lenge med å få en til, for Vesleprinsen er så krevende, og det er ikke holdbar situasjon med ukependlingen! Dessuten var du jo ikke akkurat helt i form når du gikk gravid med han heller, i hvertfall ikke mot slutten!" Og da sitter jeg igjen med en småvond klump i magen, for jeg ER jo gravid, er jo snart 7 uker på vei! Er spent på reaksjonen når vi forteller at jeg er gravid. Har tenkt å vente til jeg er 12 uker på vei, og det er jo kanskje bare 5 uker til!

Vi drar til syden i midten av november, og det gleder jeg meg til! Ei venninne av meg er kanskje gravid nå og, ho venter på positiv test ;) Så da blir november nesten siste frist for å dra til syden for oss, siden vi har termin i mndskiftet januar-februar og februar-mars :) Jeg gleder meg VELDIG masse! Det skal bli deilig med litt sol og varme.

Magen føles konstant oppblåst og ugrei, innimellom føles den høygravid... :hakeslepp: Og kvalmen kommer mest om kvelden, men jeg lurer på om det er fordi jeg tar vitaminene like før jeg legger meg? Noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den siste uken har jeg kost meg masse med besøk av søskenbarn som jeg ikke har sett på 7 år, og mennene deres som jeg aldri har møtt før. De er helt fantastiske! :) I dag kom de innom meg en tur på besøk, de bor egentlig hos mamma og pappa. Jeg serverte pai til lunsj. De er så koselige!! Gruer meg til de reiser igjen, for det er nok noen år til vi sees neste gang :(

Kvalmen er helt drøy for tida... ingen tvil om at jeg er gravid! ;) Dessuten synes jeg at jeg begynner å få litt mage... Har bestilt legetime nå, så nå begynner det å bli litt mer virkelig...

Også har jeg skrevet søknad og oppdatert cv'en min, så skal jeg få sendt det av gårde så fort jeg får tak i noen flere referanser... er noen ledige jobber der jeg var i turnus, og jeg hørte i går at det allerede hadde kommet inn veldig mange søknader. Så jeg har nok ikke så stor sjans på å få jobb der allikevel... Men jeg må jo søke!! Ellers er det ikke krise om jeg ikke får mer jobb etter 1. oktober, for jeg har jo hatt opptjeningsperioden min. Men hadde vært digg å få utbetalt full lønn i permisjonstida mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å lese at alt går fint!

Hvordan var kvalmen under det første svangerskapet, da? Ellers noe som er annerledes denne gangen?

Så flink tassen din er som kommuniserer og greier! Hoho, det må være moro å se mer og mer av hva slags meninger som dukker opp etterhvert :jepp:

Sover han litt bedre om natta nå, eller?

Krysser fingra for at du får napp på jobb :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvalmen er ganske lik første svangerskap, om mulig enda mer intens? Også er jeg så utrolig trøtt hele tiden! Jeg gleder meg til kvalmen og trøttheten går over :) I følge menstermin er jeg 9 uker på vei i dag, så kanskje det er håp om at det går over snart? Med førstemann var jeg kvalm i 4 mnd...

Jeg har klart å ikke si noe til mamma eller andre ennå! Har vært nære på flere ganger, fordi jeg har lyst til å klage over at jeg er kvalm. Men bortsett fra de to venneparene som fikk vite det dagen etter testen, så er det bare jordmoren min som vet noe :) Må si at det er godt å ha henne på jobben, hun stikker stadig innom kontoret mitt og sjekker formen min og gir meg en klem ;) For ei nydelig dame!

Jobbsøkingen skjer i morgen kveld, eller fredag morgen, for jeg glemte å sende den før jeg dro til mamma på søndag, Og macen ligger hjemme :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvalmen er ganske lik første svangerskap, om mulig enda mer intens? Også er jeg så utrolig trøtt hele tiden! Jeg gleder meg til kvalmen og trøttheten går over :) I følge menstermin er jeg 9 uker på vei i dag, så kanskje det er håp om at det går over snart? Med førstemann var jeg kvalm i 4 mnd...

Jeg har klart å ikke si noe til mamma eller andre ennå! Har vært nære på flere ganger, fordi jeg har lyst til å klage over at jeg er kvalm. Men bortsett fra de to venneparene som fikk vite det dagen etter testen, så er det bare jordmoren min som vet noe :) Må si at det er godt å ha henne på jobben, hun stikker stadig innom kontoret mitt og sjekker formen min og gir meg en klem ;) For ei nydelig dame!

Jobbsøkingen skjer i morgen kveld, eller fredag morgen, for jeg glemte å sende den før jeg dro til mamma på søndag, Og macen ligger hjemme :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kanskje det er ei jente denne gangen? :jepp:

Jordmora di høres herlig ut! Det er godt å ha slike folk rundt seg! Legen min er også helt fantastisk, og jeg hadde også lavere blodtrykk hos henne enn hos jordmor :fnise: Jordmora var søt hu, men litt merkelig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er ei jente denne gangen! :) Og ja, jordmoren min er helt herlig! Har ikke bestilt time hos ho enda, for da veit plutselig alle at jeg er gravid (alle ansatte på helsestasjonene i kommunen kan sjekke hverandres timebøker, og sekretærene oppdager det i allefall raskt!). Men jeg vil definitivt ha henne igjen. Ho andre er hyggelig og, men min er best! ;)

Ah, i natt har jeg sovet med ørepropper, og sov helt til 8.30, føler meg ganske uthvilt nå. Deilig! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har vi vår første barnefrie helg, og den feires med romantisk helg på spahotell :) Vi var utslitte i går kveld og lå i senga fra kl 6 :fnise: våkna halv 8 i dag, mens Mannen ikke begynte våkneprosessen før en time seinere... I dag skal vi på sykkeltur, 50 min spa, og forhåpentligvis orker vi å prøve ut de andre badefasilitetene før middag i kveld. Men nå gleder jeg meg til frokost! Har endelig fått jaget Mannen ut av senga og inn på badet. Han forstår visst ikke helt enda at når ei gravid er sulten, så er det akutt! :fnise:

Ha en fin helg!

Endret av FruLilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes helt herlig ut!! Hvordan var helgen? Føler du deg fresh og fin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var kjempefin! Følte meg veldig fresh og fin lørdag kveld, men så var det fest i naborommet natt til søndag, så da var vi i grunn dønn slitne igjen på søndag... :gjeiper:

I dag har Vesleprinsen feber. Da er det godt å jobbe på helsestasjonen en rolig dag med bare helsesøstre ;-) De nærmest kommanderte meg hjem, selv om pappaen var hjemme med gutten. "Han er så liten, så han trenger mammaen sin når han har feber!" Helt greit for meg, for jeg var så trøtt og sliten i dag...

Trur jeg kunne ha sovet et helt døgn snart. Vi har besøk av en familie med 3 barn nå, og mammaen er gravid med nr 4, terminen hennes er 9 dager etter min! Har ikke fortalt at jeg og er gravid, da... Er vanskelig å ikke si noe!

Forresten fikk jeg høre hjertelyden på tirsdag! Er HELT greit å ha kontor ved siden av verdens søteste jordmor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I dag er første barnehagedag for Vesleprinsen! Han har blitt så stor gutt! En skikkelig rampete kosegutt og mammadalt ;) Pappaen er med på i barnehagen mens jeg er på jobb og kjenner at hjertet verker bittelitt... Også er jeg skrubbsulten nå, og en halvtime igjen til lunsj... Hvordan få tida til å gå?

Jeg har ikke fortalt de på jobb enda at jeg er gravid. Vi er bare 3 stk denne uka, så venter til flere er på plass.

Haha, vi fortalte det til svigers i ferien! Svigerfar og kjæresten ble kjempeglade, og svigermor sa "åh", that's it! Ho er seg selv... ;)

Ah, fri i morra! Da skal jeg opp i barnehagen en tur, også vil jeg på søstrene Grene en tur! Også skal jeg kjøpe gardiner til hjemmekinoen vår, som snart er oppe og går! Lydanlegg er kjøpt inn, og rommet er snart ferdig malt. Gleder meg til å få tven ut av stua. Neste år blir det prosjektor og lerret... ;)

Trur jeg kjente liv i går kveld! Og lurer på om jeg har kjent det en drøy uke nå? Er veldig tidlig, men kjente jo tydelig spark fra uke 15 forrige gang. Er i uke 14 nå. Skal på UL om 5 uker i dag! På ettårsdagen til Vesleprinsen... :) og menstermin på bryllupsdagen vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Oi! Barnehagestart! Så spennende det må bli for dere!

Det går fort frem mot UL, ja! :jepp:

Siden du har vært gravid før, er det vel sannsynlig at du kjenner bevegelse tidligere, siden du vet hva du skal kjenne etter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er normalt å kjenne bevegelse litt tidligere.

Det ser ut til at barnehageoppstarten har gått fint, han koser seg masse, heldigvis! Nå skal jeg hente han, etter nesten full dag... Gleder meg til å se han, samtidig som at jeg er veldig sliten pga lite søvn de siste 2 nettene. Vesleprinsen driver og får tenner igjen, jeksler denne gangen. I tillegg er jeg ikke helt i form, fikk skikkelig mageproblemer når jeg kom hjem fra jobb :( Nesten så jeg håper det varer til i morgen, sånn at jeg må være hjemme fra jobb, for jeg er så sliten... Men satser egentlig på at det gir seg med en god natts søvn, i kveld skal det køyes likt som guttungen, gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å få et anstrengt forhold til søndager... I natt døde farmor. Fikk vite det et par timer etter at Mannen dro på jobb, ser han ikke igjen før om 11 dager. Kjenner at det er litt for mye på en gang nå, og jeg føler meg veldig alene... Begravelse for morfar på tirsdag, også blir det vel farmor en gang mot slutten av uka eller neste uke. Graviditetshormoner og en gutt som holder mammaen våken over halve natta er heller ingen god kombinasjon oppi det hele :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...