Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Heldigvis går det mye bedre med meg i dag :) Det var nok heldigvis ikke brist i ene ribbeinet likevel, for det gjør ikke like vondt lenger. Men nakken er grusom i dag, den kjente jeg ikke i går :gjeiper:

Vesleprinsen vil gjerne smake på det vi spiser, og hvis han ikke får smake, kan han bli ganske sint! I tillegg til grøt og fruktpuré, han har fått smake på most gulrot, most potet (og most gulrot og potet sammen), blomkål, banan, agurk, paprika, blåbær, også får han innimellom tygge på brødskorpe. Banan er ikke noe stas å spise most, men hvis han får ta biter selv elsker han det! Så da må jeg bare passe litt på når han tar bit, for han blir kjempesint når han ikke får smake på banan... :fnise: Så bra at Plutten liker det meste han får smake på og!

Nå er jeg aleine hjemme, og planen er at jeg skal være det helt fram til i morra kveld! Mannen tok med seg Vesleprinsen på hyttetur med de vennene vi egentlig skulle dratt på hyttetur sammen med. Så det ble bytting av hytte, og alle dro utenom jeg... Jeg tror det blir mest godt, jeg skal prøve å nyte tida til å slappe av, sove til jeg våkner av meg selv... Også har jeg store planer om å ta et fotbad og få fresha opp de sinnsykt harde, ekle hælene mine ;) Kanskje hendene mine får en liten spabehandling og? :) Dette er det lengste jeg noengang blir borte fra Vesleprinen, vår første natt borte fra hverandre! Godt pappaen hans er med, også stoler jeg veldig på vennene våres og, så de får det nok bra :) Selv om jeg mistenker (og kanskje håper biiiittelitt?) at Vesleprinsen kommer til å savne meg. Selv om jeg aller mest håper at det skal gå knirkefritt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clafoutis

Hehe ja, Plutt blir også irritert over at han ikke får smake på alt vi spiser! Og hvis jeg har ham på fanget mens jeg for eksempel spiser brødskive gaper han med munnen hver gang jeg skal putte noe i munnen min :ler:

Hørtes ut som en deilig helg du har planlagt, men det er litt rart å være borte fra babyen sin :) Plutt sov hos foreldrene mine forrige helg, og han hadde det supert, men jeg savnet han fælt :( Har du fått gjort noe av alt du planla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gjort en del av det jeg planla, ja. Og storkoste meg!!

I dag har jeg oppdaget 1 tann oppe i høyre hjørne hos Vesleprinsen :) Og den tilsvarende på venstre side er like før popper ut også. Så snart har han 4 tenner, og han er ikke 6 mnd enda! (Men på tirsdag, riktignok...)

Dagen i dag startet med at Vesleprinsen fikk spise brødskive til frokost (etter 2 puppemåltider, riktignok!). Han fikk stabburet leverpostei på. Noen som har forslag til hva som er trygt pålegg for disse søte små? Han har også spist litt kylling, og DET var deilig, det! Og bittelitt lussekatt, og litt pitabrød... Potetstappe prøvde jeg å gi han her en dag igjen, men det faller absolutt ikke i smak :fnise: Han spytter og freser og står i!

Den vesle gutten min er ganske sprø, han kryper flere meter nå, fram og tilbake i stua på jakt etter leker. Opp på alle 4, ake seg frem og lander på magen. Opp på alle 4, ake seg frem, og ned på magen... Ikke lenge før han krabber nå :sjokkert: Også sitter han uten støtte, og han heiser seg litt opp for å få tak i ting... som å prøve å tømme vedkurven, eller triple på stereoen :fnise: og i stad stod han litt uten støtte, og holdt seg til briokassen med 1 hånd, og plukka ut skinner med den andre! Og han skal helst drikke fra glass, ikke flaske eller tutkopp :ler: Han ser jo nesten ut til å ha angst for å være baby!

edit: trykkleif

Endret av FruLilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink han er blitt da :nigo: Og ikke minst stor!!! Jeg husker enda da du var hjemme gravid, det føles ikke så lenge siden :hjerte:

Er nok masse som skjer fremover tenker jeg, med både det ene og andre ;) Å så mangen tenner allerde. Jeg husker dattera til søskenbarne mitt, hadde ikke fått noen, da hun var sånn 10-11 mnd. Men plutselig var det kom kjempemangen :fnise:

Ønsker dere en fin lørdagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Heisann! :) Lenge siden jeg har vært innom, gitt!

Vi koser oss masse hjemme, mannen har begynt å ukependle til jobb, så jeg får testa ut hvordan det er å være aleinemamma i ukedagene... Men nå får han fri fram til tirsdag etter påske, så det blir deilig! De siste dagene har Vesleprinsen vært forkjøla, så det har blitt korte netter på oss, og jeg er utslitt! Så nå skal jeg kjappe meg og sove mens han sover... etter 5 timer med surving sovna han ENDELIG i bilen på vei hjem fra matbutikken :) Han var forsåvidt snill på matbutikken og, da :)

God påske til dere og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Han er heldigvis bedre nå, men sover ikke sånn veeeldig mye på natta allikevel... har nok kommet inn i et dårlig mønster når han ble syk. I natt våkna han hver halvtime-time fra kl 21-4, og deretter var det morgenen kl 06.10... :kgbaby: Kjente at mammaen ikke var like klar for å stå opp som han var...

Ellers har vi hatt besøk av glassmester i dag, og fått opp glassplatene mellom kjøkkenbenk og overskap! Mannen (med litt hjelp av meg) satte opp tapet i går kveld. Og det ble så fint!!! Jeg er superfornøyd! :danse:

God påske til alle sammen! Kos dere i finværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hehe, dere holder fortsatt på med kjøkkenet ja? :fnise: Men nå begynner dere kanskje endelig å se slutten?

Riktig god påske til deg og dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjøkkenet blir vel ikke 100% ferdig før vi flytter, tenker jeg ;) Men nå mangler det 1 list, få på plass igjen 2 lyslister (må kappes 7 mm i enden etter at glassplatene kom på plass), sette opp 4 spotter (som vi ikke har enda), male ferdig vinduskarmer og lister, samt list langs gulvet i døråpningen ;) Lista er heldigvis ikke lenger! :)

Påska har vært koselig, Mannen har hatt fri hele påska, og dro avgårde til jobb igjen nå i kveld... Vesleprinsen koser seg så masse med både mamma og pappa hjemme! Han lyser opp og babler så fort han ser oss :) Og skal leke med oss, og kysse oss (spesielt meg) på kinnet, eller aller helst munnen, men det får han ikke lov til ;) Begge to føler det veldig unaturlig å skulle kysse barnet vårt på munnen, for oss er det en kjæreste-ting. Hahaha, her om dagen prøvde Vesleprinsen ALT han kunne å krabbe inn i ene bokhylla vår! Dro ut bøker, krabba inn og ble kjempesint når han ikke fikk plass inni der, og ikke fikk satt seg opp og styra sånn han ville :fnise: Han er så utrolig nydelig! Elsker han mer og mer for hver dag :rodmer: Og digger han mer og mer jo tydeligere personlighet han får :strix:

Håper dere har hatt en fin påske, og kommet dere helskinnet hjem i påsketrafikken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann!

Joa, det går sånn ca ;) Jeg har vært sjuk i en uke nå, men kun 3 timers søvn pr natt, så kjenner meg helt ødelagt. Vesleprinsen begynner å hoste litt han og, men foreløpig virker han ikke som om han blir like sjuk som jeg har vært. Men fikk legetime i dag, så da må jeg må sjukemelding for morradagen, resept på sterk hostesaft (og er jeg heldig, noe penicillin eller noe som kan gjøre halsen min mindre hoven!). Etterpå reiser jeg til mamma, som sa ho skal dope meg ned og passe Vesleprinsen sånn at jeg kan få sove ;) Godt jeg stort sett bare ammer morgen og kveld!

Ellers er jo Vesleprinsen i storslag! Jeg er veldig stolt av han! Han kommer seg rundt med tilnærmet lynets hastighet, selv om han ikke er heelt oppe i krabbestilling enda. Og han går rundt møbler, reiser seg opp selv... Yndlingshobbyen hans, bortsett fra å sutte på ledningsender, er å reise seg opp etter blomsterpotta til palma i stua og spise jorda ;) Og rive opp stammene til palma... nå er det bare hovedstammen igjen, og jeg må passe på han som en hauk! ;)

Han er veldig lett i matveien, spiser brødskive og rundstykker med skorper og alt ;) Og mesteparten av det han blir servert sklir rett ned med masse "mmmm"-lyder :fnise:

I går begynte jeg å fantasere om å flytte... jeg trives sinnsykt godt her vi bor, men mannen ukependler til Oslo, og jeg kjenner veldig på det at han er så mye borte fra meg, og ikke MINST, Vesleprinsen! Han har jo ikke mulighet til å ta like stor del i livet hans, og det synes jeg er trist. Jeg merker det når mannen er hjemme, at Vesleprinsen ikke går like lett til pappaen sin lenger som han gjorde... Og da vil jeg heller flytte, enn å la det gå så utover familielivet! Dessuten er det uholdbart at mannen bor hos svigermonsteret (stjeler uttrykket til Lizzie her), ho bare kjefter og er en stor DUST, for å si det mildt. Mannen foreslo i helga at han kunne ta med seg Vesleprinsen til Oslo noen dager, sånn at jeg kunne få pause siden jeg er sjuk. Men hvem skulle passa Vesleprinsen da? Når svigerfamilien (på morssida!) oppfører seg som de gjør mot oss, så er det ikke snakk om at jeg stoler på dem til å passe gutten min!

De siste gangene vi har møtt svigermor, har ho knapt nok sett på Vesleprinsen, og nekta å holde han! Mens ho duller og duller og duller med det andre barnebarnet sitt. Jeg blir så provosert at jeg nesten sprekker!

Jeg fant ett hus jeg likte SKIKKELIG godt på finn i går... det virker perfekt, og det ble ferdigstilt i april i fjor. Mye mindre enn det vi har nå, enden på et rekkehus, men med utleieleilighet i kjelleren. Og bare et par km unna der svigerfar og kjæresten hans kommer til å bo når de gifter seg! Det er jo en fordel :) Og bare 40 min inn Oslo... Det er dødsbo, skikkelig fint (bortsett fra at kjøkkeninnredninga er i svart høyglans, og vi som nettopp har pussa opp kjøkkenet her til å bli stort, fint og hvitt!), og det er jo minimalt med vedlikeholdskostnader,siden det er nytt... :) *drømmeland*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har en ganske stor utfordring for tida... Vesleprinsen vil ikke sove om nettene! Altså... I natt er den natta han har sovet mest, han sov sammenhengende fra ca 24 til ca 04, resten av natta våknet han mellom hvert 15. og 30. minutt! Og han sover ikke så mye på dagen heller (det har han jo aldri gjort). Trur han har holdt på med å være våken om nettene den siste mnd omtrent.

Ooog, som om ikke det er nok, så...

post-62255-0-96778500-1370089207_thumb.j

Jeg har hatt en mistanke den siste uken, for jeg har ventet på mensen, og er på dag 39 i syklusen nå (forrige syklus var på 27 dager). Så syklusene mine hadde nok ikke stabilisert seg så godt som jeg håpet på...! I går kveld lå jeg og sjekka temperaturene mine de siste dagen ifht de forrige månedene, og så at de lå høyere enn normalt... Dermed bestemte jeg meg for å teste i dag tidlig, og jeg tippa riktig! Det ser ut som om vi venter nr. 2 i starten av februar! Ikke helt planlagt, og jeg har litt blanda følelser, i og med at jeg egentlig hadde tenkt å vente ett år til for å få litt mer arbeidserfaring før en ny permisjon... Og ikke minst for å bli vant til situasjonen med ukependlingen til mannen! Nå er det bare å krysse fingrene for at jeg får ny jobb så fort vikariatet mitt i kommunen er over, sånn at jeg får tjent meg opp igjen til ny permisjon ;) Dvs, jeg får jo jobbet sånn at det blir 6 av de siste 10 mnd, men jeg kunne godt tenke meg å jobbe i hvertfall frem til nyåret ;) Håååååper det blir ledig jobb der jeg jobbet sist gang jeg ble gravid, for jeg veit at det er en som har planlagt å slutte. Og det hadde vært deilig å få fast jobb snart ;)

So... er vel på tide å opprette ny dagbok snart, må vel ha en graviditetsdagbok til nr. 2 og, selv om h*n ikke er planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 3 nettene har jeg vært mer bestemt på at natta er natta, og i stedet for å febrilsk trøste Vesleprinsen for å roe han ned, så har jeg lagt han ned igjen i senga, gitt han smokken og sagt at det er natta og at han må sove, og gått ut. Hvis han fortsetter å skrike, går jeg inn igjen etter ca 5 minutter, og gjentar prosedyren. Innimellom har jeg plukka han så vidt opp fra senga og holdt han litt for å roe han ned, men har da ikke flytta meg bort fra senga. Resultatet er at han i natt våkna mye sjeldnere, og roa seg MYE fortere! Fra å ha våkna mellom to og fire ganger hver time om natta den siste måneden (med noen unntak der han har sovet maks 1,5 time i strekk), så sov han sammenhengende fra 23.30 til ca 5!!! Og jeg fikk sove den tida i natt og, noe som var helt fantastisk :) Følte meg nesten uthvilt når jeg stod opp i dag ;) I tillegg våkna han bare 4 ganger utenom, og roa seg da etter mellom 1 og 10 minutter, i motsetning til 1-2 timer før. Og han har sovet bedre om dagen i går og i dag og :) En ny hverdag for mor, håper VIRKELIG at det holder seg!!

Kvalmen begynner å melde sin ankomst nå... I dag tidlig brakk jeg meg to ganger, og jeg orker nesten ikke å spise noen ting. Frokosten i dag ble 3/4 polarbrød, mens Vesleprinsen spiste 1 1/4 ;) Matlysta har vært dårlig den siste uka, og nå skjønner jeg jo hvorfor ;) Graviditetstesten i dag tidlig også var positiv. :gravid: Måtte ta en for å dobbeltsjekke :fnise: Hehe, og jeg som hadde gledet meg til å få puppene for meg selv igjen, det blir ikke mange månedene før nestemann henger i dem! :fnise:

I morgen er det 9 mnd kontroll for Vesleprinsen! Er spent på hvor stor han har blitt :) Han er så god!! Og mamma er jo litt stolt, når jeg ser at han ligger på normalutvikling for en som er 1 år :) Han har begynt å slippe seg litt når han står nå! Ikke lenge før han står aleine, og begynner å gå selv, tror jeg :)

Hm, for et fantastisk vær ute! Kl 5 i dag tidlig var det strålende sol, men nå som jeg øyeblikkelig skal ut, så regner det noe helt VANVITTIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk :) Det er spennende og skummelt... ;) Hadde jo ikke tenkt å bli tobarnsmor før om halvannet år, og ikke om 8 mnd... Men nå som jeg har fått tenkt litt, så er det mest spennende :)

Jeg er jo snart 6 uker på veg! Tida flyr! De første kontrollene kommer jeg nok til å ta hos fastlegen min, kun fordi jordmora jeg hadde sist, og gjerne vil ha igjen, er kollegaen min nå :) Og jeg trenger ikke å få nyhetene til å spre seg helt ennå... Selv om jeg kan gå til ho på den helsestasjonen vi hører til, og ikke den jeg jobber på, så veit så godt som alle på begge helsestasjonene hvem jeg er :plystre: It's a small world, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten, Fru Lilla!!! Så koselig :D

Så godt at vesletassen sov såpass lenge nå da, er jo ikke lett med disse soverutinene. Tenner, voksesmerter, dårlig form, varmt.. Mange ting å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Nuttapia. Ja, det er mye å tenke på! Jeg mistenker at det er noen jeksler på gang, for han tygger med høyre side av gummene på alt han finner, og siklingen har tatt seg opp.

I går stod han i 7 sekunder uten støtte! *stolt mamma* Og nå har han lært seg "nå kommer jeg og tar deg"-leken. Er gøy å leke mer med han, og se at han skjønner mer for hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer så masse med en ny liten en på vei :hjerte: Spennende!

Tenk, så stor han har blitt, + mnd straks :hakeslepp: Det er så kjekt nå fremover. De forstår så masse mer, begynner å gå osv osv osv. Jeg gleder meg til mi jente er blitt så stor. (Først må hun jo komme da men :fnise: )

Kjekt at du har begynt å oppdatere oftere igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...