Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Vesleprinsen har kommet seg fint etter sklieulykka, så da fant visst trappa ut at det var på tide med nye utfordringer Sklei i trappa ned til kjelleren (tven er flytta ned når hjemmekinoen ble laget på sensommeren). Med Vesleprinsen på armen, det er min STØRSTE skrekk! Han slapp heldigvis fra turen ned på kjellergulvet, gjennom mangelen på relkverk, via mine grep i det vonde beinet x2, og hodet først med litt blod fra munnen og ene neseboret... Slutta å blø etter under 5 minutter, men var livredd lenge etterpå, og turte ikke gå i trappa selv. Virka heldigvis ikke som om han slo seg noe mer, jeg fikk dempa fallet hans nok Men jeg er ganske forslått igjen, høyre underarm er blå og forslått, slo høyre side av bekkenet og venstre lår fikk en fin kul. Også har jeg første dag på ny jobb i morra! Men nå er det veldig deilig og betryggende å kjenne babyen sparke og bevege seg Da har den det bra, til tross for fallet!

Ellers har dagen vært fin, Vesleprinsen sov sammenhengende fra halv 8 til 5 i natt, og videre på armen min til ti over halv åtte!!! Kan ikke huske sist jeg har sovet så lenge sammenhengende! De siste tre ukene har han våknet oftere enn hver halvannen time gjennom natta... Og etter barnehagelevering dro jeg på NAV, som faktisk var uten kø(!), og fikk bekreftet at med min sykemelding på 50% fra forrige vikariat kan jeg jobbe 50% nå, og få samme lønn som da jeg jobbet 80% Det var gode nyheter!

Også har jeg begynt å strikke babyteppe, oppskrift og bilde er her: http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=38&lang=no

Fargen blir en slags grå, også tenker jeg å hekle en kant i en eller annen farge, og ha klare noen lyseblå og lyserosa heklede blomster som kan syes på når babyen er født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Haha, jeg er i så sinnsykt julestemning for tiden, tror det kom med kuldegradene på morgenen...

Nå har jeg planlagt nesten alle julegavene, og nesten halvparten, samt noen bursdagsgaver, ble kjøpt inn i går. Stolt av meg selv ;) Har nemlig STORE planer om å få kost meg i advent i pr, og ikke stresse meg julegaver på slutten... Har bare 5 stk som jeg ikke har peiling på hva jeg skal kjøpe til. I dag skal vi på mer gaveshopping, det er tilbud på noe grand cru- ting som flere av gavemottakerne sparer på. Tilbudet går ut på kitchn i dag, så da får vi ta oss en tur og se om det er igjen noe. Hvis ikke kommer det vel tilbud på tilbordsnår det nærmer seg jul, men det hadde vært digg å bli ferdig meddelt, så kan jeg heller kose meg med innpakning og pynting og baking og sånn seinere

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh, så flink du er :laugh:

Flere rundt meg sier de er i julestemning :jepp: Jeg skal på konsert med Kristin Asbjørnsen snart, og da regner jeg med julestemning her også :fnise:

Ha ei herlig helg du óg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser det ble ferdig meddelt og ikke ferdig med alt 😃 kom ikke like langt som jeg håpa på, for kitchn var selvfølgelig utsolgt! Så da får jeg vente på neste kundeklubbmail ;) evt satse på tilbords, det er MYE nærmere! Er 40 min med bil til nærmeste kitchn, så kunne tenkt meg å slippe flere turer...

I dag har jeg fått sove litt, Vesleprinsen starta dagen på slaget 6 igjen, og jeg fikk argumentert for å få sove videre fra ca halv 7, for jeg var mye oppe i natt. Avtalen var at jeg skulle få sove ut i går, men Mannen klarte ikke å komme seg ut av senga før 7, og da hadde Vesleprinsen kravlet på meg og survet i en time. Noe som gjorde at jeg brukte lang tid på å sovne igjen, nesten en time til. Og halv 9 kom de opp og vekte meg. Da ble jeg sint, så de kom seg ut igjen etter noen minutter, men jeg sovnet ikke igjen... 😬 mannen la ungen litt før 9, og sovnet selv. Jeg vekket han litt over halv 11. Resultatet? Han fikk sove mye mer enn meg i går, og det sa jeg i fra om i går kveld. Var glad når det ikke ble noen diskusjon i dag tidlig, og de har heller ikke forsøkt å vekke meg 😀 Deilig å slappe litt av selv, etter gårsdagen med vondt i hode og bekken og rygg nesten hele dagen...

I dag er det barnedåp, så nå er det på tide å stå opp allikevel 😉

Ha en finfin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sliten for tida, og periodevis føler jeg meg som tidenes verste mamma... I går var en grusom dag, mens dagen i dag heldigvis har vært veldig fin

Nå er det under 5 uker igjen til vi drar til syden!!! Gleder meg masse, selv om jeg har en liten frykt om at bekkenet og ryggen skal sette meg såpass ut at jeg blir en sinke som ikke orker noenting... Paraplytrille/barnevogn er bestilt, så vi slipper å ta med egen. Håper den funker bra nok i kveld har vi tatt passbilde av Vesleprinsen, så skal vi få dratt ned på politistasjonen i løpet av uken for å bestille pass Det blir nok bra!

Om en drøy uke skal jeg til jordmor og lege igjen, da satser jeg på å bli 100% sykemeldt. Orker ikke å gå rundt og kjenne på at jeg ikke orker å ta meg av Vesleprinsen slik jeg burde, og nærmest telle minutter til han skal legge seg etter å ha hentet han i bhg. Det er ikke en sånn mor jeg ønsker å være. Og han fortjener min energi så utrolig mye mer enn jobben! 4 arbeidsdager igjen til sykemeldinger øker... hold ut, hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars! :klemmer:

Hold ut! 4 dager er nesten ingenting! You can do it! :heiajente:

Og så går det kjempefort til syden og deilig varme! Det blir bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 arbeidsdager igjen Snakka med tillitsvalgt på jobb i dag og sa ifra om at jeg skal til legen på tirsdag til oppfølgingssamtale ifht sykemelding, og at det "kan hende jeg spør om litt mer sykemelding, fordi jeg ikke orker å ta meg ordentlig av Vesleprinsen de dagene jeg har vært på jobb, og det er ikke noe god følelse". Svaret jeg fikk da var at "det måtte jeg bare bli vant til, for sånn kom det til å bli seinere og". Takk for den!

Det skal bli ubeskrivelig godt å bli sykemeldt! Ringte NAV i dag og snakka med ei kjempekoselig dame. Forklarte situasjonen min med sykemelding og jobb, og at jeg er så sliten, og lurte på om det blir noe forandringer i utbetalinger hvis jeg blir 100% sykemeldt. Dama var så hyggelig, og sa at det ikke gjør noe, og at jeg i min situasjon må passe på meg selv, babyen og Vesleprinsen, så jeg måtte bare gjøre det som var best for meg. Jeg får samme lønn uansett Og med mine graviditetshormoner var det hakket før jeg begynte å hylgrine fordi dama var så hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om slike kommentarer. Dersom hun ikke sa det med et glimt i øyet (og mente godhjertet at det er flott, men kan bli full fart å få en til og at hun egentlig forstår deg), så var det virkelig en unødvendig kommentar. Skjønner du blir lei og trist når folk sier sånt. :klemmer:

Og da er det flott at man kan snakke med hyggelige folk som bekrefter at du og barna dine er viktigst. :hjerte: Ta deg sykemelding med himla god samvittighet! :jepp: Du er en flott mamma, det vet du innerst inne. Ikke tvil på deg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho sa det definitivt uten glimt i øyet... Var halvsur i stemmen...

I dag har jeg hatt vondt i bekkenet og korsryggen hele dagen. Fikk time hos manuellterapeut, ringte i dag tidlig og sa jeg stod på venteliste og lurte på hvor lang den var. Mannen hadde fått en avbestilling, så jeg fikk time halv to i dag, men det var bare anamnese, og på fredag blir det undersøkelse. Skal bli godt å komme i gang! Og jeg gleder meg VELDIG til legetimen på tirsdag, for jeg veit at både jordmor og legen er enige med meg i at min helse og Vesleprinsen er viktigst. Manuellterapeuten i dag var enig og, så jeg kommer nok ikke til å ha dårlig samvittighet for å sykemelde meg ;) Har begynt å smugle med meg tingene mine fra kontoret, sånn at det ikke er obvious at jeg ikke har planer om å fortsette... ;) teen gjør ikke så mye at står igjen, men kakaoen tok jeg med meg i går, hihi! I morra blir jeg heldigvis ikke aleine på jobb, da blir vi tre stk. Ho jeg er vikar for kommer igjen da. Så da skal jeg begynne å overføre noen av mine pasienter til henne.

Haha, sitter og ser på Bones igjen for tiden, etter en lang pause. Har kommet til diverse fødsler og graviditeter, og griner meg igjennom episodene! Gotta love graviditetshormoner!!! Btw begynte jeg nesten å grine hos manuellterapeuten i dag, når han spurte om jeg trivdes i jobben :P hormonene mine er HELT på styr for tiden, kan ikke huske at det var sånn sist gang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er jeg 100% sykemeldt! Deilig... Det et i tre uker i første omgang, men fikk time da fordi det er rett før vi reiser til syden, så jeg trenger legebekreftelse på at graviditeten er uten komplikasjoner ;) nå er jeg hjemom i en halvtime før jeg må hente Vesleprinsen i barnehagen, har fått lagd en pannekakerøre sånn at det går fort å lage middag når han kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Advarsel: klageinnlegg!!

På søndag kveld begynte mannen og jeg en diskusjon om at han må hjelpe til litt mer om morgenene når han er hjemme. Det jeg ønsker er å få sove ut én morgen i uka, dvs at han skal klare å slepe seg ut av senga når Casper våkner, i stedet for å bruke minimum en halvtime på å våkne. Vi hadde to vennepar på besøk, og alle (inkl mennene) støttet meg, og forklarte sine versjoner av hvor hardt det er å stå opp, men når man har satt et barn til verden, så må man faktisk ta konsekvensene av det og. Jeg tar all nattevåking, og seks av syv morgener i uka. Mannen ble dritsur, og vi fikk ikke snakka ferdig om det når gjestene dro. For i følge han lager jeg storm i et vannglass, forlanger får mye, og jeg bare angrep han uten grunn. Dessuten er det umulig for han å bare stå rett opp, han bruker en halvtime på å våkne. Jeg har prøvd å ta opp dette med han flere ganger tidligere, men gitt opp. Vi har da ikke fått snakket ut nå etterpå heller, fordi Mannen stort sett har vært i møkkahumør pga getboksen og diverse andre ting, og vært på jobb i Oslo. Og jeg tar ikke opp en diskusjon med han når han er i crappy humør fra før...

En av de tingene han beskyldte meg for på søndag, var at jeg ikke gjør noenting, han har ansvaret for alt. Han tjener penger, han må gjøre alt vedlikeholdsarbeid hjemme, han har alt ansvaret for bilene... Jeg gjør bare en 3-4 ting, jeg. Bl.a å bruke pengene. Men han betaler alle regninger.

Vel... Min lønning kommer inn på en felles lønningskonto som alle regninger betales fra. Den er på hans nettbank, som jeg ikke har tilgang til annet enn når han er hjemme med kodebrikken. Men jeg betaler bhg, min mobilregning, stort sett all maten og husholdningsartikler, samt alle klær og barnehageutstyr til Vesleprinsen. Jeg lager ALL mat for tiden, og tar oppvasken. Selv om han er hjemme og har fri/ når han var i pappaperm og jeg jobbet fullt. Jeg tar all rydding og vasking hjemme, samt vasker stort sett alle klær. Han har måtte ta i et ekstra tak hjemme og hjelpe til med klesvask (4 maskiner) og støvsuge (2 ganger), de siste to ukene jeg jobbet 50%, fordi jeg var så sliten at jeg ikke orket å gjøre noe. Allikevel var det jeg som hadde all nattevåk, 99% av morgenene og eneansvar for Vesleprinsen i ukedagene. Han sover borte 4-5 netter i uka, og bidrar kanskje én natt i mnd hjemme. Ellers har han ansvaret for å klippe plen, måke når han er hjemme og det tekniske på bilene. Men jeg fyller diesel og spylevæske og sånt selv ;)

I tillegg har han kommet med små stikk siden jeg ble sykemeldt, om at jeg ikke gjør noe, jeg bidrar ikke økonomisk (får jo fremdeles inntekt!! Inn på hans konto!) og at jeg bare vil ha frynsegodene og kremen av kaka. Han skjønner tydeligvis ikke, og det virker ikke som om han vil skjønne, at det er en grunn til at jeg er sykemeldt!!! Og han klager på at alt jeg tenker på når han er hjemme er at jeg vil ha litt fri fra Vesleprinsen og få sovet litt. Og i går kveld toppet det seg for meg, når jeg hadde hatt mye nattevåk, rydda og vaska huset, handla inn til helga, laget middag til mannen kom hjem fra jobb, og besøket, samt rydda opp igjen ALT, lagt Vesleprinsen, sov... Da presterte han å slenge ut en "ta å gjør litt nytte for deg nå" og en pose med klementinskall foran meg på bordet, og ville at jeg skulle kaste den i søpla for han. Det gjorde jeg ikke, men sa "takk for den, etter at jeg har laget middagen og tatt all oppvasken!" Gikk og la meg etterpå, og mannen fikk ingen god nattkyss, gitt...

I natt og i dag er vi barnevakter. Jenta vi passer har vært en engel og sovet hele natten. Vesleprinsen derimot har vært ekstremt mye våken, så jeg har sovet 3-4 timer i natt, og er utslitt. Jeg stod opp med ungene, tok morgenstell og gav de frokost, og ryddet opp etter oss. Da stod mannen opp, spiste frokost og skiftet en bæsjbleie. Jeg måtte rydde inn igjen brødet og pålegget (og resten av det han hadde brukt), for han gikk ikke inn igjen og gjorde det.

Denne uken har jeg gjort MYE mer enn jeg burde, bl.a. vært på dugnad i bhg, og vasket mye hjemme, samt tatt nesten all klesvaska. Bare på pur. Har ikke spurt mannen om hjelp en eneste gang, og kommer ikke til å gjøre det heller. Han får hjelpe til på hans initiativ, jeg gidder ikke mase på han, eller ta han inn i beregningen på ting når han oppfører seg sånn. Og begynner å innse at det nesten er å glemme å håpe på litt mer hjelp når nestemann kommer og. Er i hvertfall minimalt med håp igjen der nå.

Nå underholder han ungene litt mens jeg sitter på do, har verkende hodepine og griner... Men vil ikke klage til han nå. Det gjør det vel egentlig verre for meg, men jeg gir blaffen nå. Vil skvære opp, men kan ikke nå. Så da er det bare å bite tennene sammen og holde ut til en anledning dukker opp en gang til neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå ble jeg veldig provosert. Hadde noen snakket slik til meg, så hadde de virkelig fått gjensvar.

Kanskje det er derfor det er slutt med sambo nå, for ikke søren om jeg orket en dag til av hans latskap, negative holdning og 1000 unnskyldninger for alt og ingenting.

Jeg synes det er knall at venneparene deres var enig med deg, men det er tydelig at han ikke tar det til seg. Han burde fått en real omgang kjeft fra noen han virkelig respekterer. For det virker ikke som om han respekterer deg :(

Har du skjemt ham bort? Er han bortskjemt hjemmefra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en runde til med de samme venneparene på lørdag kveld, det nyttet ikke å snakke med han på tomannshånd. Det ble ganske heftig, og vi fikk ikke avsluttet. På søndag fikk vi snakket ut og bedt hverandre om tilgivels for det vi har såret hverandre med. Har fremdeles ikke ordnet noe mer ifht det å stå opp, men har vel egentlig ikke hatt anledning til å teste det ut heller. Søstra mi passet Vesleprinsen fra lørdag kveld til søndag ettermiddag, sånn at vi fikk snakke og sove uforstyrret.

Jeg er spent på om det blir så mye forandring, håper han har skjønt hva jeg mente, det virket i hvertfall sånn i går.

Jeg har nok skjemt han bort en del... Han bidro mer på søndag kveld, så håper det varer ;) det kjennes i hvertfall godt å ha fått skværa opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warning: skryteinnlegg! ;)

Denne helga har vært helt fantastisk så langt! Jeg har jobbet ganske hardt denne uka for å snu døgnet til Vesleprinsen, og vært veldig streng på at det er natta. Resultatet har vært at han har våknet færre ganger per natt, og sovet lenger om morgenen før han våkner første gangen. De to siste nettene har jeg sovet med ørepropper, og mannen gikk inn til Vesleprinsen når han våkna i går "natt". Det var ikke før halv syv! Etter det sov han til litt over ni! Jeg våkna åtte, dro meg lege i senga før jeg stod opp. Var ferdig dusjet til Vesleprinsen våknet! Og i natt våkna ikke engang Vesleprinsen på kvelden slik han pleier, men sov uavbrutt fra kvart over åtte i går til åtte i dag!!! Og da stod mannen opp med han uten å klage :) Jeg er en mye lykkeligere kvinne nå enn forrige helg!!!

I tillegg har Mannen hjulpet til med oppvask og noe matlaging :)

Vi har hatt noen samtaler denne helga og, jeg har sagt at jeg ønsker at vi jobber med kommunikasjon fremover, for jeg føler at han bare hører det han vil (det negative) av det jeg sier, og ikke hører resten. Og at han misforstår omtrent alt jeg har sagt de siste ukene. Og han har sagt ifra om noen ting som jeg bør forbedre meg på, så vi har litt å jobbe med fremover. Men framtiden ser så UTROLIG mye lysere ut nå!! Jeg er så glad for at Mannen har forstått det vi snakket om sist helg og faktisk har tatt tak i det og tatt mer ansvar :) Han er veldig flink og god ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært hakket tøffere enn jeg hadde forventet. Vesleprinsen har jobbet med hjørnetenner om nettene, barnehagen hadde planleggingsdag på mandag, og i natt begynte spysyken... Heldigvis har Vesleprinsen vært i relativt fin form på dagen i dag, men uka har blitt tilnærmet søvnløs for min del. Når Vesleprinsen endelig har sovnet, har babyen hatt disco i magen :P

Og stakkars Vesleprinsen peker på bilnøklene og vil i "ba" med jevne mellomrom... Han forstår ikke hvorfor han ikke kan i barnehagen i dag, for vi snakket jo om at han skulle det i går... Dagen i dag skulle jeg bruke til å slappe av, så jeg får vel kjappe meg i seng nå som Vesleprinsen har sovnet. Håper bare ikke jeg blir syk og, for vi reiser jo til syden på lørdag morgen!

Jeg har i hvertfall fått skiftet på sengen slik at jeg slipper å ligge i oppkastrester nå... ;) Har tenkt å få vasket både gulvet vårt og sengen til Vesleprinsen med klor for å drepe litt bakterier... SKAL. IKKE. BLI. SYK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ach, jeg blir noenganger litt sprø over oppfølgingsregimet rundt sykemeldte... Skjønner jo at NAV trenger papirer på at jeg ikke snylter, og damene jeg har snakket med er skjønne og gode alle sammen. Ble nemlig oppringt i dag av ei hyggelig navdame, som lurte på hvorfor jeg ikke hadde ordnet funksjonsvurdering fra legen for lenge siden, og at det er grunnen til at de har full stopp i utbetalinger av sykepenger. Fortalte henne at jeg ikke hadde fått med meg det med funksjonsbeskrivelse, at jeg bare hadde fått med meg det med oppfølgingsplan fra arbeidsgiver, og den var jo levert. Også snakka vi om hvorfor jeg er sykemeldt, at bekkensmertene er mindre nå, men at jeg ikke har noe energi. Og ting rundt det. De skulle ha møte i dag og hun skulle tale min sak, sa hun. Men jeg måtte fremdeles få den vurderingen fra lege. Og jeg, full av hormoner og utslitt etter en veldig kort natt, begynte jo å grine... Og dama sa at eg ikke måtte bli lei meg, hun skulle tale min sak, og få ordna opp i dette. Og jeg griner enda mer :P

Så, nå har jeg nettopp snakket med legen, hun hadde ikke tid til å høre på, og la på etter kanskje to minutter. Hun skulle skeive at jeg r sliten, sover dårlig og har mye kynnere, men jeg tror NAV egentlig vil ha mer detaljert... Og da blir jeg så oppgitt over fastlegen, og håper at navdama ringer meg opp igjen seinere i dag og ikke bare sender sms, sånn at jeg kan snakke litt mer med henne.

FRUSTERT, og får ikke til å sovne igjen, hadde nettopp sovnet da legen ringte... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På torsdag kveld fikk jeg et par ganske kraftige kynnere som gikk ned i høyre bein. Merket ikke noe om natta, men fredag morgen startet det igjen. Jeg ordna litt ting på formiddagen, og etterhvert ringte jeg jordmor for å høre om jeg burde være bekymret eller ikke. Trodde da at jeg hadde hatt en ti-femten kraftige sammentrekninger i løpet av dagen, min jordmor hadde fri, så jeg snakket med ei annen, og ho sa at det sannsynligvis ikke var noe, men at jg skulle ta en lang varm dusj, og ringe føden hvis det ikke roet seg. Jeg begynte med rierteller, og gikk i dusjen. Til min store frykt oppdaget jeg at kynnerne kom hvert 3.-5. minutt, og jeg ble skikkelig redd. Gråt i en time før jeg fikk tak i mannen min for å få han til å reise fra Oslo, også ringte jeg føden. De ville jeg skulle komme på sjekk, og lurte på om jeg ville komme selv, eller om de skulle sende ambulanse. Jeg sa vi kom selv, men at jeg ville vente på mannen min... Han ble selvfølgelig forsinket av fredagsrushen, så mamma kom for å hente meg. I mellomtiden pakket jeg, og hentet Vesleprinsen i barnehagen. Mamma kom ti minutter før Mannen min, og vi dro så raskt vi kunne til sykehuset. Der fikk jeg småkjeft for å ha ventet så lenge, før jeg ble undersøkt og lagt inn. Heldigvis hadde ikke kynnerne modnet livmorhalsen, og ting roet seg i løpet av natten. Fikk reise hjem til mamma og pappa på lørdag formiddag på permisjon, siden de bor like ved sykehuset. Mannen og Vesleprinsen sov der, så det var godt å kunne være litt sammen med dem!

Lørdag kveld dro jeg tilbake til sykehuset forbi bli undersøkt på nytt, og muligens bli skrevet ut. Heldigvis var livmorhalsen min bittelitt lenger enn fredag kveld, og etter en alvorssamtale med legen, ble jeg skrevet ut. Fikk sykemelding frem til jeg går ut i permisjon, streng beskjed om å at det med ro, og ringe føden så snart jeg kjenner forverring i kynnerne. Så nå håper jeg at NAV slutter å krangle...!

Også må jeg prøve å ta det enda mer med ro enn før... Sukk. Men er veldig glad det ikke ble noe fødsel i helgen, vil gjerne vente minst halvannen måned til! Det er bare litt over en mnd jeg går ut i permisjon! Nøyaktig ni uker til termin i dag :) Vi fikk nå en generalprøve på fødsel, da. Jeg har lært at jeg skal ringe før, og jeg har ei veldig god venninne som passer ekstremt godt på meg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Her var det mye å lese seg opp på, ja! Skjønner veldig godt at du ble frustrert over oppførselen til mannen din tidligere i høst, men så bra at han har skjønt greia og skjerpet seg nå :Nikke:

Og veldig spennende at du bare har 7 uker igjen og at dere ikke vet kjønn, da! Har du noen følelse på kjønn, eller? Jeg tipper du har ei lita tulle i magen, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på ei jente! Men det kan jo være gutt og... Klarer ikke tenke på guttenavn, finner liksom ingen jeg liker godt... Mens på jentenavn har mannen og jeg hver våre favoritter, så vi får se hva det blir til... Blir diskusjon hvis det blir jente, og full forvirring hvis det blir gutt :P Hehe!

Jeg føler jeg nesten har fått en ny mann etter den runden vi hadde i høst. Han er lite hjemme nå i desember dessverre, men når han er hjemme, hjelper han til mye :)

I dag ringte de fra NAV, og jeg får etterbrtalt sykepenger nå. DEILIG! Det var veldig gode nyheter. Hadde nettopp kommet hjem fra julelunsj med helsestasjonene i kommunen. Holdt ut lenger enn jeg burde, og var der i nesten tre timer. Var så sliten at jeg bare gråt i bilen hjem... Så er glad jeg har fått sykemelding til permisjonsoppstart!

Og nå må jeg reise og hente Vesleprinsen i bhg, og jeg kjenner at det orker jeg egentlig ikke... Men må man, så må man, barnehagen stenger jo om en halvtime! Akkurat nå skulle jeg virkelig ønske at mannen var hjemme, men han er på hyttetur med jobben (julebord). Skal til ei venninne på middag, da. Det blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hehe ja, da blir det jo veldig spennende å se hva som dukker opp ;) Håper nesten mest litt på gutt jeg da, siden de blir såpass nært i alder tenker jeg at de kan bli skikkelig gode venner hvis de er av samme kjønn. (Kan jo bli gode venner av forskjellig kjønn også selvsagt, men sjansen er kanskje enda større hvis de er av samme kjønn ;) ) I tillegg til at vi har mye klær i typiske guttefarger siden jeg synes det er så fint, så hvis det er enda en liten mann i magen min, så slipper vi å kjøpe inn så mye nytt! Men en jente er selvsagt veldig velkommen det også, altså ;)

Håper du koser deg i venninnemiddag, det skal jeg neste fredag, og gleder meg masse allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...