Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er veldig godt å være hjemme igjen :) Men Vesleprinsen feirer hjemkomsten med høy feber... :( Det positive oppi det hele er at Mannen faktisk har tatt ansvar ;) han sov inne hos Vesleprinsen i natt, og tok han på morgenen i dag :) jeg fikk "sove" til ti!

Vi har hatt storinnrykk fra svigersiden i dag, svigermor og svigerinner, +++. Vi er dødslitne hele familien, og nå har halve gjengen heldigvis dratt. Vesleprinsen ligger i sengen sin og slapper av, og Veslefrøkna sover på puppen min i vår seng ;) Er utrolig godt å få litt pause, så får svigerinnen min bare bli dødelig fornærmet slik hun pleier... ;) har blitt fornærmet noen runder allerede, men jeg orker ikke å bry meg!

Håper Vesleprinsen er frisk igjen til i morgen! Mannen reiser til Oslo igjen mandag for å jobbe, så jeg er nesten avhengig av å få sendt Vesleprinsen i bhg... Kan ikke gå hjemme med han syk, og nyfødt baby alene... Også må jeg huske at vi skal på sykehuset for å ta blodprøver av Veslefrøkna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er feberen borte :) Det er utrolig deilig! Vesleprinsen er fremdeles litt slapper enn vanlig, men i toppform sammenlignet med gårsdagen! Det har ikke kommet noe feber i løpet av dagen heller :) Så det ser lovende ut for barnehagedagen i morra ;)

Ellers har jeg sovet veldig dårlig i natt, og måttet ta meg av begge ungene mesteparten av dagen i dag, for mannen trengte litt tid for seg selv... Synes det er fint å starte uken med syv dager som alenemor med å være sliten... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Vesleprinsen er friskere! Skjønner veldig godt at du vil ha ham i bhg, ja.

Mannen din reiser bort hele uka, men ville ha denne dagen for seg selv…?

Unnskyld, men jeg blir litt provosert ;) Men dersom du takler det fint, så er det jo ingenting som er bedre enn det!

Var blodprøvene til Vesla fine eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt provosert jeg og, men prøver å la det passere... Skal ta blodprøver i morgen, så er litt spent!

Vesleprinsen hadde 39,6 i feber når han skulle legge seg, men han var i full fart, så er usikker på hvor reell den feberen egentlig er... Satser på at han kan være en kort dag i bhg i morgen... Var ikke før utpå kvelden at han begynte å bli litt varm, men han kjentes ikke SÅ varm ut! Tror termometeret bommet litt, faktisk. Han var utrolig mye varmere i går enn i kveld, og samme temperatur ifølge termometeret? Var to forskjellige gutter, i hvertfall ;) Men han fikk en paracet allikevel, slik at vi får sove litt bedre hele gjengen...

Føler meg litt som en dårlig mor når jeg har så lyst til å sende han i barnehagen og han ikke har vært i form i helgen, men jeg tror han har det bedre i bhg enn hos mormor i noen timer. Og det er kjedelig å sitte to timer i bil til "ingen nytte" for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilrubinverdiene har gått med!! :) men stakkars Vesleprinsen er fremdeles syk... Så da ble det et par dager hos mamma og pappa igjen, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesleprinsen ble feberfri i går, men har spist lite både i går og i dag. Han fikk også utslett i dag, mest på magen. Så det ser ut til at han har fått den fjerde barnesykdom. I kveld spiste han godt med grøt til kveldsmat, så jeg tror det er håp for å få han i bhg i morgen :)

I kveld tester jeg ut om Veslefrøkna sover bedre til natten hvis jeg ikke forsøker å holde henne våken om kvelden, men bare lar henne sove. Dette er vår første kveld hjemme alene, Vesleprinsen la seg heldigvis fint. Så det blir spennende å se hvordan morgendagen blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har ungene våknet mange ganger... Frøkna har vekket guttungen minst tre ganger, og han har våknet av seg selv minst to, rett etter at frøkna har sovnet... Tror jeg har fått sove et kvarter om gangen i natt og... Begynner å bli desperat!! På dagen sover frøkna fint selv, men på natten skal hun kun sove oppå meg. Noen tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kom på overraskelsesbesøk i kveld, og tok med seg Veslefrøkna når hun dro igjen! :) Så nå er jeg klar for en natt med melkespreng og ikke minst, SØVN! :) Så bærer det til mamma og pappa i morra etter frokost :) Snille, fantastiske mammaen min!! ❤️ Nå venter jeg bare på at vaskemaskina skal bli ferdig, så bærer det rett i seng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var så godt å få sove!! Mamma og frøkna hadde sovet ganske godt i natt de og ;) Mannen kommer ikke hjem før mandag ettermiddag/kveld, så vi blir hos mamma pg pappa til mandag morgen, og mamma tar frøkna om nettene til da, så jeg skal få hentet meg inn igjen :) Snille, snille mammaen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at de fleste mødre stiller godt opp for sine døtre! Hurra for slike mammaer! Den søvnen fortjente du definitivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for slike mammaer, ja!!! :)

I natt sov Veslefrøkna kjempegodt :) håper det gjentar seg i natt ;) Også hadde vi hjemmebesøk av helsesøster i dag. Hun var tilbake i "så nydelig at du ville dele det med meg"-sjargongen sin, så jeg fikk nesten mark... Hehe! Hun har snakket mer voksent til meg etter at vi ble kollegaer i vår, men nåværende hun tilbake i det gamle sporet igjen, gitt... Vet ikke om det var fordi jeg har blitt nybakt mor igjen, eller fordi Mannen var tilstede og?

Jeg fikk bekreftet at jeg har nok melk, i hvertfall ;) Veslefrøkna har gått opp 450 gr på 11 dager! Fortsetter hun slik blir hun DEN sumobryteren snart ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for slike mammaer, ja!!! :)

I natt sov Veslefrøkna kjempegodt :) håper det gjentar seg i natt ;) Også hadde vi hjemmebesøk av helsesøster i dag. Hun var tilbake i "så nydelig at du ville dele det med meg"-sjargongen sin, så jeg fikk nesten mark... Hehe! Hun har snakket mer voksent til meg etter at vi ble kollegaer i vår, men nåværende hun tilbake i det gamle sporet igjen, gitt... Vet ikke om det var fordi jeg har blitt nybakt mor igjen, eller fordi Mannen var tilstede og?

Jeg fikk bekreftet at jeg har nok melk, i hvertfall ;) Veslefrøkna har gått opp 450 gr på 11 dager! Fortsetter hun slik blir hun DEN sumobryteren snart ;) Hehe

Så deilig at vesla legger på seg :)

Åhh, jeg vil også ha en bitteliten en igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt ble det en søvnløs natt igjen... Og Vesleprinsen surver og surverog surver! Og jeg har vondt i hodet, har hatt det i over en uke, men det er mer vondt nå som jeg har sovet så dårlig igjen. Det, og hyling og grining er en dårlig kombinasjon! Ikke har jeg fått sovet noe særlig på dagen i dag heller, for vi måtte ta blodprøver av Vesleprinsen på sykehuset (allergitesting), også kom vi avgårde så sent så han måtte få fri fra bhg i dag... Og de to gullungene ville jo ikke sove samtidig...

Tårene sitter løst i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...