Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Wow, litt av en matlyst på lillegullet :fnise: Må være litt slitsomt vil jeg tru, men det blir heldigvis bedre :)

Off, håper det går bedre med deg etter fallet ditt, å skikkelig flaks at du ikke hadde han i armene dine da det skjedde..

Jeg syntes skikkelig synd i bestemoren din, å at hun slipper å ha for vondt stakkar :klem:

Kos dere masse hos din mor, med familien din :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, må ikke leke apekatt i trappa, det er ikke bra! God bedring til blåmerker og tommel!!

Enig med Cathrine, ikke noe særlig det med bestemoren din :( Usj, håper hun kommer seg fort på sin "friske" side igjen, slik at hun kan få pratet litt. :klemmer:

God tur, og ha en riktig god natt!

Hilsen Nuttis og Hikketassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner til det med samsovinga ;) det gjør jeg på morgen nå, resten av tida sovner han heldigvis greit inne på eget rom nå. Jeg ammer både sittende, liggende, stående og gående... Han sitter i puppen samme hva jeg gjør :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god bedringer og sånt, til både meg og bestemor :-) jeg så de ikke før etter at jeg hadde postal det andre... Er nok ikke helt vant til mobilversjonen av kg enda ;) Skal prøve å ikke leke apekatt i trappa flere ganger... Haha, turen ned trappa nå sist var ikke like flau eller vond, som når jeg tryna ned trappa til perrong 3 på stortinget 2. året jeg studerte... Løp ned trappa og sleit med å få med meg beina, og landa på magen foran t-banedøra akkurat i det den lukka seg. Heldigvis venta sjåføren til jeg kom på beina og slapp meg på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesleprinsen var 4 uker i går, noe som ble feiret med 24-timers ekg... Og legen ringte meg nå i stad og fortalte at gutten vår har arvet genfeilen... Oh joy! :(

For å toppe det hele ble jeg kjefta huden full av svigerinna mi på sms, fordi vi ikke kommer i bursdagsselskapet hennes, fordi vi får overnattingsbesøk. Bad om unnskyldning for at det ble kræsj, men at jeg ikke visste om selskapet hennes før en stund etter at vi hadde avtalt besøket. Ble bedt om å slutte å kontakte henne, og at vi har ødelagt hele bursdagen hennes, og at vi aldri får ha kontakt med henne igjen. Og hun beskyldte oss for å bare prioritere min familie. Da svarte jeg henne og sa at min familie faktisk blir nedprioritert ifht deres familie, fordi det alltid blir ramaskrik når vi ikke kan komme på ting der, mens min familie aldri klager. Det falt hvertfall ikke i god jord :fnise: Jeg synes jo egentlig at det er veldig trist at det blir sånn, samtidig som at jeg er overbevist om at vi får det mye koseligere med besøket enn om vi skulle dratt i det selskapet... Nei, Mannen kan nok forvente seg noen kjeftetelefoner fra resten av slekta framover!

Men når legn da ringte like etterpå og fortalte at Vesleprinsen har genfeilen, så klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Og har grått mye i dag, egentlig... sikkert fordi jeg var så sliten i utgangspunktet...

Endret av FruLilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dette var jo ikke kjekt å lese :klemmer: Men hvilken genfeil er dette? Håper det går bra med Vesleprinsen, og 4 uker allerede :hoppe:

Den der svigerfamilien :rasende:

Hun må da forstå at de ikke er i førsterekke hele tiden?? Blir nok koseligt med besøk da :klem:

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Æsj! For en teit svigerinne! Er det mulig?! :omg: Ekstremt egoistisk og respektløst ovenfor dere! :riste:

Går det bra med lillemannen?

Skjønner godt at du måtte gråte litt, FruLilla :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, i dag er Vesleprinsen blitt 1 mnd allerede! Også har han siden tirsdag fått måne som en gammel gubbe, så han er ikke på sitt søteste for tida :fnise:

Svigerinna mi og gjengen provoserer meg litt. Man blir kjefta på huden full hvis de ikke er førsteprioritet på ALT, og har null forståelse for at andre ting kan komme i veien. Hvis jeg skulle oppført meg som dem, hadde jeg måttet kutte ut kontakten med mamma og pappa når jeg var 13, fordi de var i India på bursdagen min. Og etter det har de vært hjemme 1 gang frem til i år, da ble jeg 26... Og min 25-årsdag feira jeg ikke engang, fordi vi glemte det... Og bursdagene mine med familien har stort sett alltid blitt feira sammen med mine 2 søstre som har bursdag noen dager/uker før og etter meg. Jeg er veldig takknemlig for at jeg kan være glad i familien min, og kose meg med dem, i stedet for å være bitter fordi jeg ikke var midtpunktet (dessuten hater jeg å være midtpunktet, så det passa meg helt fint å feire sammen med andre + bli glemt et par ganger...) :fnise: Det er så slitsomt å gå rundt å være sur og bitter hele tida, så jeg er veldig glad jeg slipper :) Og jeg jobber hardt for å ikke bry meg så mye om svigerinna mi, men jeg merker jo at det henger over litt fremdeles. Tenkte på det hver gang jeg våknet i natt, og lurte på om det var noe jeg kunne gjort annerledes. Men konklusjonen er vel egentlig at samme hva vi hadde gjort, så hadde det ikke vært bra nok uansett...

Jeg fant ut at min største skrekk ifht Vesleprinsen, er at han skal ha arva noe av personlighetn fra den sida der... Men han skal nok oppdras til å vite at han er elska og bra nok, men at verden ikke snurrer rundt han... :) Så får vi gjøre så godt vi kan for å oppnå det!

Nuttapia: det går bra med Vesleprinsen, han har stort sett vært i godt humør og sovet i hele dag. Men gråter litt nå som pappaen har kommet ;)

Hurra, nå kommer snart besøket vårt! Det gleder jeg meg til! Og i morra får vi besøk av fetteren (og kona) til Mannen, som gifta seg i august, + svigerfar, så det blir veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har besøket vårt reist igjen. Det var veldig, veldig koselig! Men jeg kjenner at jeg er sliten... Og i kveld har desverre Vesleprinsen hatt litt vondt i magen, så de siste 3 timene har vært en blanding mellom soving og gråting. Håper ikke at han har kolikk! Jeg trur ikke det, men blir jo litt usikker innimellom. Mest sannsynlig kommer gråtinga av at han har blitt overstimulert pga besøket, og til slutt overtrøtt.

I kveld har han spist av begge puppene hver time, så jeg håper han sover i natt, og ikke har starte på et nytt økedøgn :)

Og ellers i dag har Vesleprinsen ut tissa ut badet tre ganger; først når ene gjesten vår skifta på han, og deretter 2 ganger neste gang jeg skifta på han... Så han har hatt det gøy på stellebordet i dag :fnise: Heldigvis var jeg oppmerksom nok til å unngå en ny sprutbæsjrunde bort til døra i dag tidlig. Skulle til å åpne bleia og skifte, men så at han begynte å presse og lot bleia sitte på litt til. Heldigvis! Det kom noen sinnsyke brak rett etterpå... Utrolig hvor mye fart det er i åpningene i den lille kroppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det kraftige saker! Koselig å lese om hvordan dere har det, det får meg til å glede meg enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så en skulle tro at de små planla det, er det ikke så? :fnise:

Jeg var visst fæl på det der de første seks månedene. Det var ikke få ganger at farfar ble dekket i både det ene og det andre da han skulle hjelpe til og bytte på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Huff, skjønner at du blir sliten av svigerfamilien altså, de høres jo helt ekstreme ut..

Hurra for Vesleprinsen som er en måned allerede, tiden går utrolig fort altså :) Mye heftige bæsjebleier her også, og jeg er også overrasket over lydnivået på det som kommer ut!! Jeg synes det lekker mye (tiss) ut av bleiene også jeg da, veldig irriterende å måtte bytte bukse og body tre ganger om dagen, som vi ofte må.. Men det er mulig Lille Plutt er ekstrem på dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja det kraftige saker! Koselig å lese om hvordan dere har det, det får meg til å glede meg enda mer :)

Koselig å høre at det får deg til å glede deg enda mer, da :) Noen ganger føler jeg at det blir litt mye klaging over at han er survete, men nå de siste to ukene har det jo egentlig roa seg mye på den fronten :) Han har jo noen gråtetokter, så innimellom føles det ut som om han ikke gjør noe annet enn å gråte, men de toktene varer jo sjeldent noe særlig mer enn 5 minutter om gangen :)

Det er nesten så en skulle tro at de små planla det, er det ikke så? :fnise: Jeg var visst fæl på det der de første seks månedene. Det var ikke få ganger at farfar ble dekket i både det ene og det andre da han skulle hjelpe til og bytte på :ler:

Hehe, ikke sant? I dag tissa han IGJEN når jeg tok av han bleia. Heldigvis bare noen få dråper før jeg fikk slengt på han bleia, så jeg trengte ikke å skifte noe eller vaske noe... Og jeg er veldig glad for at han ligger sidelengs på stellebordet ifht hvordan vi står, for da blir vi sjeldent truffet av de ulike prosjektilene :fnise: Så det er et av mine heteste tips nå: ikke stå i skuddlinjen når dere skifter bleie! ;)

Huff, skjønner at du blir sliten av svigerfamilien altså, de høres jo helt ekstreme ut.. Hurra for Vesleprinsen som er en måned allerede, tiden går utrolig fort altså :) Mye heftige bæsjebleier her også, og jeg er også overrasket over lydnivået på det som kommer ut!! Jeg synes det lekker mye (tiss) ut av bleiene også jeg da, veldig irriterende å måtte bytte bukse og body tre ganger om dagen, som vi ofte må.. Men det er mulig Lille Plutt er ekstrem på dette altså.

De er helt ekstreme og. Så det beste jeg kan gjøre for min egen del (og familien min sin del) er å bare le av det og prøve å legge det bak meg. Jeg ler av det, men kjenner samtidig at det surrer og kverner i bakhodet hele tiden, der jeg lurer på om det er noe annet jeg kunne ha gjort, eller ting jeg burde ha sagt som jeg ikke kom på i tide.

Har dere prøvd både pampers og libero? Vi har hatt 3 urinlekkasjer så langt, den første var ikke bleia festa riktig på, og de to andre var på natta hvor bleiene hadde blitt så fulle at de ikke klarte å holde på noe mer. Men generelt sett vil jeg si at vi ikke har hatt noe problemer med hverken pampers eller libero. Bruker libero nå (fordi vi fikk så utrolig mange bleier i bleiekake), men av 1'er bleiene likte jeg pampers best, syntes de var mykere enn libero sine. Pass på at tissen peker rett ned og ikke til noen av sidene eller opp, DA blir det fort vått... Evt kan dere prøve å stramme bleiene enda litt til? Det er jo så kjedelig når det lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Vi har brukt Libero de siste par ukene siden det er de man får på 4 for 3-tilbud på Kiwi. Men på sykehuset hadde de Pampers-bleier, og jeg synes de kanskje lakk litt mindre, så nå har vi kjøpt et lass med Pampers som vi skal prøve når vi har brukt opp de Libero-bleiene vi har.

Jeg mistenker også at noe av lekkasjene skyldes at han tisser oppover og "ut" av bleia. Men hvordan får dere tissen til Vesleprinsen til å ligge nedover i bleia? Vi prøver alltid å legge den ned, men den er jo så liten, så den "spretter" jo bare opp igjen! Eller kanskje vi fester bleiene for løst? Er bare så redd for at det skal bli for stramt også..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som om dere fester bleiene for løst da. Hvis dere får en finger innafor kanten (uten at magen presses ned) på magen er den ganske passe trang, kan jeg tenke meg. Har aldri sjekka sånn på bleiene, eller hørt det som en regel på bleier, men det er en grei regel på andre ting, så da trur jeg den funker bra på bleier og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker Vesleprinsen og mammakos! :rodmer: Han er så nyyydelig når han ligger på brystet mitt og koser seg! Han ligger og koser et par minutter, kikker opp på meg og kommer med DET smilet, sukker og legger hodet inntil meg igjen og koser videre, evt sovner :rodmer: Da smelter mammahjertet fullstendig!

I dag har Vesleprinsen vært så snill! Han har så vidt hatt et par gråtetokter, ellers har han bare sovet og spist hele dagen :) Så jeg har fått ryddet opp etter helga, vaska 4 maskiner med klær og fått hengt opp mesteparten (venter på siste maskina nå), tatt massevis av oppvask, rydda og støvsugd :) Og innimellom der har vi kost oss :) Jeg har begynt å lese for han mens jeg ammer på kvelden, eller hvis han har gråtetokter. Han roer seg veldig fort av stemmen min når jeg leser :)

Også må jeg skryte litt av den vesle gutten min! Når han ligger på magen, holder han hodet sitt kjempelenge (over 2 min på det meste) og kikker seg rundt. Han "krabber" (sparker fra med beina) litt framover, og innimellom bakover. Også snur han seg en kvart sirkel rundt, til begge sider (pivotering på fagspråk). I tillegg snur han seg fra mage til rygg. Ukontrollert, men i dag begynte han å trene på det i tillegg! Han snurra rundt til ryggen med én gang jeg la han ned på magen, og når jeg snudde han tilbake igjen, prøvde han igjen og igjen og igjen til han til slutt ble så sint fordi det ikke gikk... Jeg hadde desverre tatt albuen hans litt lenger ut fra kroppen når jeg snudde han tilbake til magen, og da kom han ikke rundt lenger. Men han prøvde bevisst å snu seg! Jeg blir så stolt av han! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink gutt du har!! Han høres utrolig herlig ut :hjerte: Så godt å kunne kose seg sammen sånn :nigo:

Gleder meg :rodmer:

Ha en kjempeflott dag, begge to :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er helt nydelig! :hjerte: Kjenner at mammafølelsen og kjærligheten kommer mer og mer for hver dag nå :) Det hjelper nok at han sover litt mer, sånn at jeg får litt mer tid for meg selv... ;)

I dag har jeg ikke fått sove etter 7, så kjenner det litt i hodet nå... Er trøtt, og har hatt litt vondt i hodet de siste dagene. Men allikevel klarer jeg ikke å legge meg ned og sove mens vesleprinsen sover på dagen... jeg er håpløs :gjeiper: Men jeg koser meg masse med han nå! :)

Ha en kjempefin dag du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så flink Vesleprinsen er :) Jeg blir også utrolig stolt i mammahjertet av alle små fremskritt- og tenk på all den spennende tiden vi har foran oss!

Jeg er også dårlig på å sove mens Lille Plutt sover på dagtid.. Både fordi jeg aldri greier å sovne på dagen og fordi det jo er en hel masse som må gjøres hjemme også.. Og apropos det vi diskuterte om bleier her om dagen: Natt til i går begynte vi å bruke av Pampers-bleiene, og siden det har vi ikke hatt en eneste lekkasje! Så vi kommer til å holde oss til Pampers tror jeg, ble nesten sprø av all klesvasken vi fikk med så mye uttissing hver dag..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...