Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Husker godt hvor slitsomme dagene kunne være være når jenta mi ikke ville sove, selv om det er over fem år siden. Men det meste går seg til! Hun fikk mer dreisen på dagsovinga etterhvert, og jeg fikk litt mer pusterom. Hun sov spesielt godt akkurat de dagene vi hadde avtaler og måtte avsted :)

Bilyd på hjertet er veldig vanlig hos de små. Skjønner godt at du bekymrer deg, men hos de aller aller fleste forsvinner den av seg selv ganske tidlig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, slitsomt med søvnløshet netter (og dager), ja! Men jeg vil gjerne tipse deg om bæretøyet Caboo, det er et slags formsydd elastisk sjal, og den kan brukes fra nyfødt og frem til 3-4 mnd, litt avhengig av vekt på barnet. Lille Plutt elsker den, og sovner bestandig når jeg putter han nedi den, samme hvor oppkavet han har vært på forhånd. Og da har jeg plutselig hendene fri til å for eksempel henge opp klesvask eller lage meg mat- helt genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har heldigvis ikke vært like slitsomme :) Men i dag har han sovet dårligere igjen... Trur det har litt med at vi hadde besøk på dagen, så jeg fikk ikke gått tur med han før i halv 7-tida, og da sov han en times tid.

Jeg ringte sykehuset i dag for å høre om vi har fått time til ultralyd av hjertet uten at brevet hadde kommet i posten... og de hadde jo selvfølgelig glemt oss! Men jeg fikk snakke med han hjertespesialisten, så det blir tur på sykehuset i morra, vi skal være der kl 9, også skulle han prøve å få tatt oss med én gang da, men han må ta oss innimellom andre, så vi måtte regne med noe venting... Mamma møter oss på sykehuset, for mannen må på jobb. Han kunne tatt seg litt fri og bli med på sykehuset, men han har 1 time og 15 min reisevei fra sykehuset til jobb, i tillegg til at vi kan risikere å måtte vente i flere timer før de får undersøkt Vesleprinsen... Haha, det jeg gruer meg mest til akkurat nå, det er å måtte stå opp tidlig i morra :gjeiper: Kjenner jeg ikke orker å tenke så mye på om de kanskje finner noe feil i morra...

Takk for tips om bæretøy Macaron :) Jeg har moby bæresjal, og kommer nok til å prøve det noen ganger til før jeg gir opp ;) Men i dag har jeg ikke orka å styre med det, trur jeg skal prøve en dag han er i litt bedre humør, siden det ikke funka så godt sist gang jeg prøvde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de siste dagene ikke har vært like slitsomme da :klemmer:

Jeg krysser alt jeg kan krysse for at det går fint med vesleprinsen imorgen, noe jeg føler og trur at alt er som det skal :)

Håper ellers dere får en fin kveld, å venter på oppdatering imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooor :klemmer: til deg, FruLilla! Håper og tror alt er fint med lillemannen :Nikke:

Får håpe dere slipper å vente så lenge, for dét skjønner jeg at kan være utrolig slitsomt i en slik situasjon :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser også fingre og tær for at alt er fint med prinsen deres :) Men jeg har også hørt at det er ganske vanlig med bilyd på hjertet hos barn, så det går nok helt sikkert fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte, søte dere! :) Det som lagde lyden var en krapp sving i ene lungearterien, den til venstre lunge. Så blodet gikk gjennom svingen i dobbel hastighet, og det lagde den lyden legene hørte. Så det var ikke noe skummelt, sannsynligvis vokser han det av seg i løpet av et halvt års tid, og da skal vi tilbake på sjekk. Vesleprinsen var SÅ flink og lå nesten helt stille gjennom hele undersøkelsen, som varte i nesten 30 minutter! :)

Etterpå veide vi og målte han, han har gått opp 400 gr siden forrige torsdag. Og totalt 1 kg og 30 gr siden vi ble utskrevet fra barsel, dvs 3 uker ;) også har han vokst 1 cm på 1 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig glad for at det ikke var noe mer alvorlig enn det :)

Utpå ettermiddagen passa Mamma på Vesleprinsen i et par timer mens jeg og ene søstra mi gikk på kafé :) Det var så utrolig deilig å få ordentlig barnefri, selv om det bare var en liten stund :) Og mamma syntes det var såå gøy å ha han med seg rundt, for minste søstra mi hadde feletime mens mamma passa Vesleprinsen ;) "Jeg har besøk av barnebarnet mitt, og han er bare 3 uker gammel!" ;)

Matvraket mitt har spist annenhver time i natt, så det har ikke blitt mye søvn på meg det siste døgnet... Nå maser han igjen, og det er bare 1 time siden sist han spiste... Må vel ta han med ut på tur, tror jeg... så kanskje vi holder ut bittelitt til, alle 3! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over matlysten til Vesleprinsen altså! Kanskje melken din smaker mye bedre enn min :fnise: Lille Plutt spiser mye bedre nå enn da han hadde gulsott, men det er veldig sjelden han vil ha mat oftere enn hver tredje time, og noen ganger må jeg til og med vekke han for å få i han mat. Hvis det har gått 3,5-4 timer siden sist amming føler jeg jo at han virkelig bør ha litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt imponert over matlysten hans selv... Og tidvis litt lei, siden jeg føler at han ALLTID henger i puppen. Men mest takknemlig for at amminga går så bra :)

Tekola, det er kanskje en god idè å få flytta dagboka snart? Tenkte på det rett etter at han ble født, men fikk aldri gjort noe med det, fordi jeg aldri husker hvem som er moderatorer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Haha, flere som er oppe midt på natten, ser jeg :fnise: Jeg er også veldig glad for at ammingen går bra nå som Lille Plutt er blitt frisk fra gulsotten, så praktisk å bare kunne rulle ut puppen i steden for å pumpe, sterilisere flasker osv som vi måtte gjøre hele tiden mens han var syk..

Hvordan gjør du det om natten, dvs hvor ofte våkner han, og ammer du i senga eller går dere et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så glad for at det går bedre med dere Macaron! Oftest ammer jeg hver 2-3 time på natta også. Dvs etter amminga i 9-11-tida så sover han ofte litt lenger, natt til i går var det 5,5 timer. I natt sov han kun 3 timer, og våknet da vi kom hjem halv 12. Siste ammingen spiste han kun 1 pupp, så nå våknet han etter kun 1,5 time... Av hensyn til nattesøvnen vår ammer jeg hver gang han våkner på natta. Han sover på eget rom, og jeg tar han med inn i vår seng og ammer, og legger han tilbake på sitt rom etterpå. Har ikke fått på plass så mye møbler på.barnerommet, så har ikke noe sted å sitte og amme der...

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi melding fra et vennepar i Oslo som lurte på om de kunne komme på besøk :) Det var veldig koselig! Også fikk vi vite at ho er gravid, og har termin i april! Mens vi venta på at de skulle komme prøvde vi å shine opp her, og siden Vesleprinsen hadde en gråtetokt igjen, så fikk jeg mannen til å gå en tur med han for at han skulle få sove. Mens de var ute skulle jeg bare støvsuge trappa opp til 2. etg, og egentlig ta hele 2. etg og... siden jeg regna med at de ville se huset vårt. Jeg rakk å bli ferdig med trappa, satte støvsugeren på toppen og snudde meg for å gå ned og hente ledningen. Da sklei jeg ned HELE trappa, så nå er jeg full av blåmerker og vondter på hele høyresida av kroppen + at venstre tommel er vond... Bra timing ;) Heldigvis var Vesleprinsen med mannen ut, og ikke i mine armer når jeg datt ned der... for jeg går jo den trappa med gutten i armene ganske mange ganger i løpet av døgnet!

I dag har jeg endelig fått hengt opp gardin på rommet til Vesleprinsen :) På morgenen i dag gråt han så mye og så høyt at jeg måtte stappe sov-i-ro i ørene for å overleve :fnise: Jeg var seriøst nesten redd for å skade hørselen, i tillegg til at jeg holdt på å bli SPRØ av gråtinga. Han har så skarp stemme! Er redd han har arva stemmen fra svigermor og gjengen der... Gjett om jeg skal jobbe hardt med å lære han innestemme etterhvert! ;)

I morra skal vi til mamma og pappa, og bli der til torsdag :) Eldste søstra mi og ungene kommer også, så det blir koselig. Nevøen og niesen min skal være hos mamma og pappa i høstferien, han er 3 og hun er 1 :) Han skravler som en foss og hun sier ikke et ord, bare peker og nikker og rister på hodet :fnise: Bestemor blir 85 år i morra, det skulle egentlig vært et selskap på sykehjemmet der hu bor, men ho fikk et nytt slag i går kveld, og har blitt nesten fullstendig lammet i den "friske" siden og nå. I tillegg til at man ikke kan skjønne noe av det hun sier, og at hun er veldig sliten og sover mesteparten av tiden. Jeg tror det er 4. slaget hennes på et par måneder, så nå håper jeg hun slipper unna snart. Hun har så mye smerter, og det er jo ikke noe verdig liv å ligge helt hjelpesløs på et sykehjem :( Og hun HATER å være på sykehjemmet!

Men nå har vesleprinsen sovnet, så da skal jeg kjappe meg i seng jeg og! God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Vi har en vugge til Lille Plutt på soverommet vårt, han sover inne hos oss, men kun den første økten i vugga. Ender med at jeg tar han over i vår seng etter første amming (han vil ikke sovne i vugga etter ammingen, blir så mye sutring, så da legger jeg han heller mellom oss der han roer seg med én gang, og så samsover vi resten av natten).

De første nettene prøvde jeg å amme i PC-stolen på soverommet vårt, men sitter så vondt i den, så nå blir det til at jeg setter meg i sofaen i stua isteden. Har prøvd å amme liggende noen ganger også, men får det liksom ikke helt til ennå. Du ammer liggende i senga du da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...