Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Livmora blir steinhard, også innimellom kjenner jeg hodet som presser seg nedover bekkenet mitt, andre ganger får jeg vondt i ryggen, evt begge deler. Og innimellom er det ilinger fra livmora og ned i beinet, sånn som du beskriver...

Hehe, jeg oppdaterer her så lenge jeg sitter og venter, ja :fnise: Har jo ikke noe annet å gjøre... (i hvertfall ikke inne på kjøkkenet ;)) Kan nok hende at jeg poster en liten beskjed fra bilen når vi er på vei til sykehuset, men jeg kommer sannsynligvis IKKE til å oppdatere noe fra fødestua :fnise:

Aarg, prøvde å ringe rørleggeren igjen i stad, men kom bare rett på mobilsvar... Enten er han utafor dekningsområder, eller så har han sperra nr mitt :gjeiper:

Nå har jeg spist nybakte scones, det var så godt!! Har lyst til å spise mye mer, men da blir jeg ikke sulten igjen til middagen... og det hadde vært dumt! Apropos middag, så burde jeg nok starte på den nå, er bare en drøy time igjen til Mannen kommer hjem fra jobb... :hjerte:

Macaron: det tipset har jeg ikke hørt før, så har ikke prøvd det, nei... Men Mannen er sikkert villig til å hjelpe meg med det seinere i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livmora blir steinhard, også innimellom kjenner jeg hodet som presser seg nedover bekkenet mitt, andre ganger får jeg vondt i ryggen, evt begge deler. Og innimellom er det ilinger fra livmora og ned i beinet, sånn som du beskriver...

Hehe, jeg oppdaterer her så lenge jeg sitter og venter, ja :fnise: Har jo ikke noe annet å gjøre... (i hvertfall ikke inne på kjøkkenet ;)) Kan nok hende at jeg poster en liten beskjed fra bilen når vi er på vei til sykehuset, men jeg kommer sannsynligvis IKKE til å oppdatere noe fra fødestua :fnise:

Aarg, prøvde å ringe rørleggeren igjen i stad, men kom bare rett på mobilsvar... Enten er han utafor dekningsområder, eller så har han sperra nr mitt :gjeiper:

Nå har jeg spist nybakte scones, det var så godt!! Har lyst til å spise mye mer, men da blir jeg ikke sulten igjen til middagen... og det hadde vært dumt! Apropos middag, så burde jeg nok starte på den nå, er bare en drøy time igjen til Mannen kommer hjem fra jobb... :hjerte:

Macaron: det tipset har jeg ikke hørt før, så har ikke prøvd det, nei... Men Mannen er sikkert villig til å hjelpe meg med det seinere i dag :fnise:

Ooh, takk for svar!! :Nikke:

Det er vel ikke uvanlig å føle übersvake kynnere fra den perioden jeg er inne i nå, tror jeg.. Jaja!! Det føles som om det kiler i magen, bare at det er fra livmora og ned i benet. :fnise: NOK OM MEG!

Nybakte scones hørtes jo alldeles nydelig ut, må jeg si! Nammis!!! Her blir det kokt torsk med baconbiter idag. Mmmm!! Men først inntas et stort hekto med deilige plommer rett fra hagen. :sikle:

Det derre brystvorte-trikset hørtes jo alldeles spennende ut ;) Godt vi har mannfolk som synes det er gøy å trykke på knappene :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er biryanien fortært, og det BRENNER!!! Den ble visst veldig sterk :fnise: Det burde vel hjelpe på å sette igang fødselen, eller...? Nå skal vi spise yndlingsisen min (melkesjokolade med browniesbiter) som brannslukker... ;)

Kokt torsk, ja... Det har jeg mareritt om fra jeg var liten, så det har jeg ikke spist siden... Men godt for torsken (eller oppdretterne) at noen liker å spise det! Den hektoen med ferske plommer fra hagen hørtes i grunn mye mer fristende ut enn torsken... ;)

De ilingene jeg kjenner nedover beinet, forresten, kjennes mer ut som kjerringstøt enn kiling... Skikkelig ubehagelig! Kom ut vesle baby, kom UT!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her skjer det jo ting jo!

Får virkelig håpe dette ikke drar ut i langdrag, og at mannen din gjettet rett dato. Jeg gikk to uker over tiden med 5-åringen vår, og det virket som en evighet.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel oppdatere her så dere ikke tror jeg ligger på sykehuset og trykker ;)

Takk Anerikke :) Jeg håper ikke det drøyer i evigheter jeg heller! Men akkurat nå kan det virke som om det kommer til å gjøre det... *sukk*

I går fikk vi gjort ferdig underskapene på kjøkkenet, satt inn skuffer og og skapdører :) Og i dag har jeg begynt å fylle opp skuffene. OG jeg har fått tak i rørleggeren! Umulig å få til en ordentlig avtale med han, da... "E kjæm innom i efta en gang for å kikke, så får jeg gjort jobben torsdag eller fredag". Også var han høflig og lurte på åssen det gikk, så jeg sa at jeg hadde håpa på at fødselen satte i gang i går, men at det hadde roa seg igjen. Tenkte at det kaanskje får han til å prioritere å komme å gjøre jobben... :engel:

I natt har jeg sovet helt fra 1 til 6, uten å måtte på do (enda jeg bøtta nedpå drikke i går etter biryanien!) Har hatt veldig lite kynnere siden i går, desverre... Så i dag mått jeg lage meg havregrøt til frokost, sånn at jeg kunne lesse på med kanel :fnise: Heldigvis er det mye liv i magen. Men mannen er ganske utålmodig, han er så SØT!! :rodmer:

Nå er jeg godt i gang med episode 2 med Gilmore Girls i dag. Må passe meg så jeg ikke blir sittende foran tven hele dagen, men tipper kjøkkenet kaller igjen snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Du trenger jo ro og hvile også, det er en stor fordel at batteriene er skikkelig ladet før fødsel vet du! Synes det høres fornuftig ut å prioritere noen timer på sofaen med Gilmore Girls jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag føler jeg meg flink :) Har pakka ut 6 esker + 5 gamle kjøkkenskuffer på kjøkkenet :) Og satt inn hyller og hengt opp dører på et par skap :) Det er så deilig å begynne å komme i orden igjen! :)

Rørleggeren kom faktisk innom i halv 7-tida i dag, også måtte vi ut på butikken for å kjøpe litt verktøy så mannen fikk utvida litt på ene hullet som pappa hadde borra for nærme veggen. Også skal rørleggeren komme tilbake etter 12 i morra og koble til rør, blandebatteri og oppvaskmaskina! :hoppendeglad: Det skal bli så deilig!!

Vi prøvde å sette fast vasken i dag. Vi fikk definitivt til å sette den fast, men ikke 100% perfekt, så Mannen ble i en smuuuule dårlig humør (når han var DØNN SLITEN fra før, jeg hadde lovt at han skulle få kjøkkenfri i kveld siden han var så sliten, også måtte han jobbe litt allikevel...). Det fulgte med sånn teit gummiteipting til å feste vasken til benkeplate med, i tillegg til noen metallfester. Bruksanvisninga til IKEA sa at det var veldig viktig å ikke overlappe i skjøtene, men de nevnte INGENTING om at teipen må strekkes for å bli tynnere sånn at den ikke kommer ut på kanten, for da legger ikke vasken seg ordentlig nedpå benkeplate, i tillegg til at det TYTER ut når man klemmer den nedpå... Og der satt vasken dønn fast :gjeiper: Mannen ringte svigerfar som sa at vi må ta ut vasken, og eventuelt bruke brekkjern. Jeg fikk overtalt mannen til å la det være, for jeg synes seriøst ikke at det ser så ille ut, i hvertfall ikke etter at jeg har gått rundt og flisa opp neglene mine for å skrape av overflødig teip... Og jeg ville ikke ødelegge både vask og benkeplate nå for det der. Vi skal jo ha på silikon og, og da trur jeg ikke at det synes så godt. Hvis det plager Mannen for mye, så får vi dra og kjøpe ny vask og ny benkeplate seinere, men nå vil jeg ikke utsette rørleggerbesøket noe mer!

I ettermiddag/kveld har det blitt bittelitt mer kynnere igjen :tommelsmil: Har vært litt skuffa over at det ikke skjedde noe mer etter mandag, men samtidig prøver jeg å tenke at det jo er positivt å slippe unna kynnerne som tar så mye krefter, hvis de allikevel ikke gjør noe nytte for seg...

Nå har mannen lagt seg, og jeg trur han snakker med svigerfar igjen. Høres sånn ut gjennom taket her. Han høres ikke fornøyd ut enda heller... Synes det er så fælt når han blir så fortvila som han ble i kveld, for jeg veit ikke om noe jeg kan gjøre for å hjelpe... Og det er så vondt å se at han blir så fortvila!! Og når det ikke er noe jeg kan gjøre, så gruer jeg meg litt for å gå opp til han. Når jeg er fortvila ligger han og holder rundt meg, og det synes jeg er godt. Men han blir bare frustrert og sint hvis jeg prøver å gjøre det samme med han. "For det løser jo ikke problemet!" i følge han. Og det gjør det jo ikke.

Nei, jeg får kvinne meg opp og vise meg litt i undertøyet, så kanskje det hjelper litt på humøret hans? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy å plages, nei! Må likevel nesten le av mannen din sin kommentar. Nei, litt kos løser kanskje ikke det praktiske problemet, men duallverden det hjelper likevel! :) Typisk forskjell mellom kvinner og menn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersken, så aktiv du er da! Flotte greier! Synd med vasken, men det går jo an og ordnes.. Men er helt enig - det burde jo virkelig stått at dette teip-greiene skal dras ut først.. Menmen..

Du har ikke skrevet noe idag, så jeg mistenker at det kanskje er noe på gang!! Eller?? :klo::nigo:

Ønsker deg uansett en strålende dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy å plages, nei! Må likevel nesten le av mannen din sin kommentar. Nei, litt kos løser kanskje ikke det praktiske problemet, men duallverden det hjelper likevel! :) Typisk forskjell mellom kvinner og menn??

Hehe, det må definitivt være en av forskjellene på kvinner og menn... :fnise: I hvertfall på oss to!

Dersken, så aktiv du er da! Flotte greier! Synd med vasken, men det går jo an og ordnes.. Men er helt enig - det burde jo virkelig stått at dette teip-greiene skal dras ut først.. Menmen.. Du har ikke skrevet noe idag, så jeg mistenker at det kanskje er noe på gang!! Eller?? :klo::nigo: Ønsker deg uansett en strålende dag :klemmer:

Ingen fødsel på gang... Venter på rørleggeren, ser på Gilmore Girls (surprise!) og har snakka over en time med søstra mi som også er gravid :)

Var ganske effektiv i dag tidlig, med å grunne vinduer, satte inn dører på overskapene, og fiksa litt rundt vasken igjen (har ikke igjen en eneste hel negl)... Og nå har jeg satt en deig til verdens beste kanelknuter, det hjelper alltid på humøret til Mannen å få nybakte kanelknuter :fnise:

Har hatt litt kynnere igjen i dag, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min funka ;) Bortsett fra at vi er så mette etter middagen at vi ikke har orka å spise noe særlig kanelknuter, bare smakt så vidt på 1 hver... Men humøret til Mannen ble mye bedre når jeg sa at jeg bakte kanelknuter, også fikk han deler av favorittmiddagen sin, nemlig fløtegratinerte poteter. Også var det (desverre ihjelstekt) indrefilet av svin, bacon og sopp, og champinong og kantarellsaus. Det ble veldig godt, selv om kjøttet ble litt for godt stekt...

Mannen fant jo faktisk ut at vasken ikke ser så ille ut heller nå! :) Selv om det gjenstår litt finpuss med den hersens teipen, så fikk han til veldig bra. Jeg gav opp når siste negl tok kvelden, og fingertuppene mine er kjempesåre. Mannen gikk løs med kniv, og sa "jeg skal jo uansett ha på silikon, så gjør det ikke noe". Jeg tørte ikke bruke skarpe gjenstander i frykt for å lage riper i oljelaget som gjør at vann trenger inn...

Og rørleggeren kom 5 på 6 :fnise: Han dukka i hvertfall opp i dag, og nå driver han og jobber :) Så da får jeg vannet mitt til slutt! :hoppendeglad: Hmm... kommer masse sagelyder fra kjelleren... Jeg trur jeg får by rørleggeren på litt kanelknuter etterpå, kjøkkenbenken er jo full av dem! :tommelsmil:

Har fått litt mer kynnere i dag igjen, forresten :) Ikke fullt så vonde som de var på starten av uka, men fremdeles mer kynnere. Håper det er sånne som gjør jobben sin, og ikke bare erter :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørleggeren ble glad for kanelknute, så skravla vi litt om rådyra og elgen i nabolaget, og nå har han gått :) Sa han måtte prøve å finne veien hjem før det ble mørkt, for det var så langt... kunne jo ikke risikere å kjøre seg bort! :fnise: Han parkerer jo bilen sin i gata rett ved innkjørselen vår :fnise: Koselig fyr, han rørleggeren. Når han først dukker opp, i hvertfall ;) DEILIG, nå er det 1 ting mindre å vente på! Og han synes vasken så grei ut, og sa vi ikke burde ta på silikon, fordi det ikke kom til å se pent ut... hehe.

Og i morra har jeg invitert to venninner over til lunsj i morra, med de to jentene sine. Det blir koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Åh, de kanelknutene altså, i morgen SKAL jeg bake dem :) Så godt at det tilslutt ordnet seg med rørleggeren, helt enig i at det er deilig ned ting man er ferdig med og som kan "krysses av lista", ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg spist litt fler kanelknuter, de er så gode! :) Stod opp litt over 8, og har rydda, støvsugd, tørka støv, skrudd sammen siste kjøkkenskuffen og styra til de grader til jeg skulle få lunsjbesøk... Det var så koselig med besøk! :klem1: Og nå er jeg utslitt... Hehe. Så utslitt at jeg bad Mannen stikke innom butikken og ta med pølser på vei hjem, for jeg orker ikke lage middag...

Har hatt litt kynnere igjen i dag, men ingen tegn til fødsel enda, desverre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det jo en liten september-baby da? :) September er en finfin måned :hjerte:

Du er virkelig mer effektiv enn meg, as.. Så flink du er! :tommelsmil:

Jeg har faktisk drømt om kanel etter at du har nevnt disse deilige kanelsnurrene i hvert innlegg du har hatt!! :overrasket::fnise:

Isted tok jeg meg selv i å synes at det lukter kanel i huset..! Jeg tror jeg må bestille noen kanelsnurrer hos min søster snart :sikle:

Heier på kynnerne dine, FruLilla! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, de kanelknutene er jo veldig gode ;) Og det ser ut som om det blir en september baby, ja... med mindre jeg plutselig får en styrtfødsel på under 4 timer ;) Og det virker det absolutt ikke som om kommer til å skje i dag, i hvertfall :fnise:

Nå i kveld har vi vært på møbelkikking. Har sett etter nytt spisebord til kjøkkenet. Var innom 3 butikker, og i den siste butikken veit jeg hvem eierne er, men de var jo ikke på jobb... Men selgeren der var vanvittig koselig og morsom! Og holdt oss igjen til 15-20 minutter etter stengetid. Han var ikke sånn at han prøvde å prakke på oss masse, men gikk rundt og viste og snakka i nesten 1 time :) Det var en skikkelig artig opplevelse med han selgeren :) Må skryte av han til eierne neste gang jeg møter dem :)

Han selgeren tipsa oss om bringebærte, så vi dro på helsekosten, og endte opp med bringebærte (fordi jeg har drikki opp den jeg hadde fra før, sånn koffeinfri te), og bringebærbladkapsler. Mannen ville gjerne at jeg skal prøve alt mulig nå, for han vil ha den ungen UT :fnise: Jeg har jo absolutt ikke noe imot å få den ungen ut jeg heller, da... ;)

Og nå er jeg SLITEN!! Skal se en Sherlok Holmes film nå sammen med mannen, og bare ta det med ro i kveld :) Selv om jeg egentlig kjenner jeg er klar for senga allerede... *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærkapsler skal også hjelpe mot å gjøre underlivet mer "strekkbart", altså mindre sjanse for revning og sånt. Fikk sånne hos ei venninne av meg som har født, og hun sier at jeg burde ta sånne når jeg en vakker dag nærmer meg fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo i grunn veldig bra ut, Lizzie :) Enda en grunn til å prøve dem ;)

I dag er det NYDELIG vær!! :) Og Mannen stod opp ganske tidlig og begynte å jobbe på kjøkkenet :) Så nå har vi fått ventil på veggen :) Digg! Og nå er han i gang med ventilatoren også :) Skal bli godt å få begynt å bruke den og... Også håper jeg at vi kan bære ned sybordet mitt og bruke det som kjøkkenbord også. Hadde vært veldig godt :)

1 uke igjen til termin i dag!! :hoppendeglad: Max 18 dager til vi får se det lille gullet! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo i grunn veldig bra ut, Lizzie :) Enda en grunn til å prøve dem ;)

I dag er det NYDELIG vær!! :) Og Mannen stod opp ganske tidlig og begynte å jobbe på kjøkkenet :) Så nå har vi fått ventil på veggen :) Digg! Og nå er han i gang med ventilatoren også :) Skal bli godt å få begynt å bruke den og... Også håper jeg at vi kan bære ned sybordet mitt og bruke det som kjøkkenbord også. Hadde vært veldig godt :)

1 uke igjen til termin i dag!! :hoppendeglad: Max 18 dager til vi får se det lille gullet! :rodmer:

Kjære vene som tiden bare flyr avgårde :hjerte: Så heldige dere er! Gleder meg max til å høre at fødselen deres er igang! :popcorn:

Så flink mann du har, altså! Heldig, er du!!

Stooor lørdagsklem til deg, FruLilla! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...