Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Takk Nuttapia! :) Tiden flyr, ja! Plutselig sitter vi der med nurket i armene våre :hjerte: Jeg skal innrømme at selv om jeg gleder meg veldig til nurket kommer ut, så nyter jeg de siste dagene aleine med mannen :yvonne: Det er så deilig å ligge i armkroken hans og bare være oss to :) For plutselig så er ikke livet det vi er vant til lenger... en litt skummel tanke, samtidig som vi gleder oss veldig masse!

Åh, noen ganger blir jeg så stolt av Mannen min! :rodmer: I dag har han holdt på på kjøkkenet HELE dagen, og heldigvis har alt gått bra, så humøret er på topp :) Han har bygd om vifteskapet sånn at det skal passe til 70-dører i stedet for 92 cm dører, og borra hull i skapene til røret. Nå gjør han seg klar til å borre seg gjennom ytterveggen, sånn at han bare trenger å koble ting sammen i morra. Og hva har jeg gjort? Bittelitt klesvask, og vært på matbutikken... Hehe. Det har jo tatt sin tid det og, men føler at jeg ikke har gjort noe, mens han har jobba og jobba og jobba og jobba. Flinke, flinke mannen min! :rodmer: Å jo, jeg har jo fått invitert til taco og spillkveld i morra, da ;) Etter mannens ønske ;) Men det blir jo koselig, håper bare for Mannen sin del at det ikke blir alt for seint, siden han skal på jobb på mandag... :fnise:

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink mannen din er, du har all grunn til å være stolt av han, ja :) Men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du bidrar mindre enn han akkurat nå altså, du er jo faktisk høygravid og orker selvsagt ikke like mye heller!

Høres ut som om dere har planlagt en koselig kveld i morgen, kos dere resten av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen min er veldig flink :) I går kveld og i dag har han rydda opp alle byggeting, sånn at huset vårt ikke ser ut som en gigantisk byggeplass lenger :) Nå er det bare bittelitt papp igjen i stua, under den gamle oppvaskmaskina vår... ;) Og i dag har vi fått bært ned det gamle kjøkkenbordet ned på kjøkkenet, så nå kan vi faktisk spise der og! Det ser ut som et KJØKKEN, ikke en byggeplass!! :hoppendeglad: OG vi fant ut at vi kan ha større kjøkkenbord enn vi (spesielt Mannen) trodde, uten at det blir trangt på kjøkkenet :) Me LIKE!

Ellers har jeg fått mer kynnere igjen. I natt sov jeg i grunn ikke så veldig mye igjen, så det passer jo perfekt at vi skal ha huset fullt i kveld... ;) Men trur det blir veldig koselig uansett :) Vi skal ha taco kl 4, og blir sannsynligvis 8 voksne og 2 barn :) Også blir det spillkveld :) Hadde lyst til å bake sjokoladekake, men trur ikke jeg orker nå, desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har gjestene dratt, det var veldig koselig med besøk! :) Vi har så vidt fått kommet oss i seng, og i hvertfall jeg er helt utslitt... Men koste meg veldig masse i kveld!!! Jeg har blitt veldig glad i de to venneparene vi er mest sammen med her, de er helt fantastiske!

Ellers så har jeg hatt masse kynnere i dag, og i kveld. Så er spent på om det skjer noe mer snart? Samtidig som jeg gjerne vil sove i natt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det er utroooolig deilig å kunne sitte på kjøkkenet og spise frokost! ;) Med blå himmel så langt øyet kan se, og en utsikt som er helt enorm! :) Hadde glemt hvor fin utsikten var fra kjøkkenvinduet... :fnise:

I dag er planen å ta det med ro, jeg skulle sove lenge, men fikk ikke sove igjen etter at Mannens vekkerklokke begynte å ringe halv 6... Oppvaska fra i går er stort tatt, og jeg har spist avokado på nystekte rundstykker og drikki en kopp med kakao. Og mimret tilbake fra jeg var 8 år gammel og besøkte Mormor og Morfar i Sør-Afrika, og smakte avokado på brødskive for første gang. Lovte meg selv at DET skulle jeg i hvertfall ALDRI dytte i meg frivillig igjen!! Og nå synes jeg det er godt :fnise:

Livet er herlig! Og jeg skal farge håret så mine nå altfor synlige grå hår kan bli kamuflert igjen. OG jeg er inne i terminuka nå! 5 dager igjen til termin!!! Kjære vesle baby, ta et hint og kom ut FØR fredag, vær så snill? Men jeg merker jeg begynner å innstille meg på at jeg komme til å gå over nå, siden ingenting skjedde forrige uke... :gjeiper:

Ha en fantastisk mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gleder deg til baby kommer ut nå ja, jeg er utrolig glad for å få ut mageboeren min selv, og enda har jeg fem uker igjen...! Hørtes ut som om du hadde en deilig frokoststund på kjøkkenet, og jeg er veldig enig i at avocado på brødskiva er godt! Et av mine yndlingspålegg tror jeg, og enda bedre blir det nesten med en skive med røkt kalkunskinke oppå avocadoen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker best avokado med hardkokt egg til :) Nam!! Hvitost også funker. Har ikke prøvd med røkt kalkunskinke, men det høres ikke dumt ut det heller... ;)

Aiaiaiaiai, nå i natt når jeg har vært på do har jeg hatt noen kraftige kynnere igjen. Som går hardt utover ryggen. Og når jeg var på do i stad (unnskyld detaljene!), og tørket meg, så kom det en del slim på papiret, og det så IKKE ut vanlige slimet jeg har i skjeden! Det var bittelitt blodtilblandet og, så jeg er ganske sikker på at det er slimproppen som har gått! Så nå er fødselen mest sannsynlig i gang innen 1 uke!! :hoppendeglad: Og med de kynnerne/riene jeg har nå (kjennes ganske likt ut som forrige søndag og mandag), så håper jeg at de tar seg opp og at det blir fødsel utpå kvelden en gang. Men de trenger ikke være så intense før etter kl 16, for da har mannen frisørtime, og det trenger han :fnise:

Edit: har ikke sagt noe til Mannen enda, tenker det er greit å ikke få opp forhåpningene hans altfor mye mens han er på jobb... Tenker å se an åssen det går utover dagen før jeg sier noe nå...

Endret av FruLilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sant? :fnise: er nok ikke noe han kommer til å prioritere hvis jeg sier at fødselen er i gang, men jeg veit han kommer til å irritere seg over sveisen hver gang han ser bilder seinere... ;)

Takk, jeg er spent på åssen det kommer til å gå utover dagen! Har aller mest lyst til å gå på do og sjekke om det har kommet mer slim hele tida... Ååååh, som jeg håper fødselen skjer i kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende, FruLilla!! Her skal jeg følge tett med!! :popcorn:

Min søster mistet slimproppen 3 uker før babyens ankomst..! Men han kom også 1 uke før termin, så hun mistet proppen veldig tidlig.. Du er vel mye mer moden og klar!! :jepp:

Vi Skal til min svoger og hans kone og spise idag. Hun er også inne i uke 39. Straks poppeklar hun også :) Skal ta bilde av de søte gravidmagene våre!

Også skal jeg sende deg masse gode tanker om at dere snart er i fødsel! :klemmer:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende, FruLilla!! Her skal jeg følge tett med!! :popcorn:

Min søster mistet slimproppen 3 uker før babyens ankomst..! Men han kom også 1 uke før termin, så hun mistet proppen veldig tidlig.. Du er vel mye mer moden og klar!! :jepp:

Vi Skal til min svoger og hans kone og spise idag. Hun er også inne i uke 39. Straks poppeklar hun også :) Skal ta bilde av de søte gravidmagene våre!

Også skal jeg sende deg masse gode tanker om at dere snart er i fødsel! :klemmer:

]Jeg håper virkelig at det ikke tar 3 uker før fødselen er i gang...! ;) Du må kose deg på middagsbesøk i kveld! :)

Her må jeg følge med! Spennende!

Skal prøve å oppdatere her ;) I hvertfall fram til det blir på tide å reise på sykehuset ;) Har ikke akkurat akkurat så veldig mye å gjøre mens jeg venter... kynnerne/riene kommer i bølger nå, med gjennomsnitt på ca 7 minutters mellomrom, de to siste har hatt ganske lange mellomrom, også er de fleste med ca 5 min mellomrom... Håper de fortsetter og tar seg opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slemt å ønske deg mer vondt? :fnise:

Håper ihvertfall at det ikke dabber av av, og at du får møte knøttet ditt snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsk i vei, Anerikke! ;) Akkurat nå ser det ut som om ønsket ditt (vårt!!) går i oppfyllelse, jeg er ganske sikker på at det har gått over til rier nå. Snakka nettopp med Mannen på telefon (sendte en melding tidligere i dag og sa at slimproppen var gått, og at det normale var at fødselen var i gang i løpet av 7 dager), og han lurte på åssen det gikk med meg, og om vi kanskje burde dra til sjukehuset snart. For jeg fortalte jo når han ringte at det har vært ganske tett med harde kynnere i dag. Men at jeg vil vente og se an om de blir vondere enn de er nå, før jeg evt ringer sykehuset, med tanke på hva at det roa seg forrige mandag. Og etter at han hadde lagt på, så begynte jeg å koke smokker og tåteflasker, og plutselig kom det 3 ganske tette rier der jeg nesten ikke klarte å stå på beina, fordi det gjorde så vondt! Det reiv tak i hele bekkenregionen. Fikk nettopp en sånn en til nå, og de har nå kommet ca hvert 5. minutt, dvs de siste 20 minuttene :) Hurra!!! Ja, det gjør vondt, samtidig som jeg blir veldig glad og takknemlig av at de kommer... Merkelig greie det her... ;)

Nå skal jeg ut og teste bilsetet i bilen, kjekt å ha fått festa basen og sjekka at alt er i orden før vi plutselig må rushe på sjukehuset... ;) Tenker at jeg prøver å drøye med å ringe sykehuset til Mannen er ferdig hos frisøren (han lo, men virka/spilte kvart fornærma når jeg fortalte at jeg ville han skulle dra til frisøren først, så han slipper å bli irritert når han ser nyfødt bildene seinere :fnise: ) Også sa han at ungen kan godt drøye med å bli født til i morra, for da slipper han å ta fri fra jobb for den opptaksprøva han skal ha til skolen den 19. september. Men hvis fødselen faktisk har starta nå, så regner jeg med at den ikke kommer til å være over før midnatt. Ooooh, tenk om jeg får møte babyen min i natt!!! :strix: Haha, jeg som hadde begynt å innstille meg på å gå over tida og kanskje bli satt igang, siden ikke noe mer skjedde... Der røyk den innstillinga igjen, for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Nå sitter jeg her og måper bare! Håper mannen blir fort ferdig hos frisøren, slik at du ikke er alene mer!

Heier på riene dine, FruLilla!! Wohooo!!

Da blir det kanskje baby imorgen, da? 5.september - knallfin dato :hjerte:

Sender deg alle lykkeønsker, søte!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg håper Mannen kommer hjem fra frisøren snart jeg og... Det blir mer og mer vondt, så jeg ringte til mamma i stad og sa at jeg tror det blir en tur til byen dems i kveld... Hvis ikke det jeg har nå er rier, så veit jeg ikke min arme råd... for nå er det ikke bare sterkt ubehagelig lenger, men vondt! Og jeg svetter over hele meg mens de holder på.

Nå er "ønskelisten" for fødselen skrevet ut, så får vi se om jeg kommer på mer etterhvert. Nå skal jeg hoppe i dusjen en tur for å se om jeg føler meg litt freshere, i hvertfall til vi skal på sykehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oooh, spennende! Lykke til!

Det var jo som i går at jeg kom over "prøver"-dagboka di, med treff på første! Og så plutselig skal du sannsynligvis føde? Herremin, som tiden flyr! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med sykehuset for snart en halvtime siden, og de sa vi skulle komme :) Så nå driver vi og ordner med de siste forberedelsene før vi drar. Vi kunne drøye det så lenge vi følte vi var komfortable med selv... Men siden mamma og pappa bor 5 minutter unna sykehuset, så drar vi nå snart :) Mellom riene så tenker jeg at "vi kan godt drøye en stund til, dette er jo ikke så ille", mens under riene er det mer "auauauauauau, åssen skal dette gå?!??"

Vil innom en bokhandel på veien og kjøpe en sudokubok, så jeg slipper å sitte med telefonen hele tida :fnise: Avhengig av sudoku, sa du? Neeeeeeeeeh... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...