Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Nå er jo dere damer lenger på vei enn meg, men hvis jeg også kan få være med i klagekoret, så vil jeg gjerne det! :hjerte: Gleder meg til høsten!!! Denne varmen er ikke ønsket av meg heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt å bli skikkelig varm om dagen jeg også, svetter av ingenting, plutselig! De sier jo at man gjerne blir veldig varm når man er gravid, og jeg er generelt en skikkelig frossenpinn, så jeg har gått og ventet på det i månedsvis. Men nå som det plutselig slo inn (og været i tillegg har vært fint med mye sol) ble det jammen ganske ubehagelig..!

Hehe, jeg har alltid vært varm av meg, men nå er det helt ekstremt... Men ikke lenge igjen, og jeg vil absolutt ikke klage nå som det ENDELIG er litt fint vær! Været i dag også har vært helt fantastisk mesteparten av dagen, men jeg fikk nesten ikke somla meg til å være ute, har hatt det så travelt med å ordne ting inne...

Nå er jo dere damer lenger på vei enn meg, men hvis jeg også kan få være med i klagekoret, så vil jeg gjerne det! :hjerte: Gleder meg til høsten!!! Denne varmen er ikke ønsket av meg heller ;)

Jeg synes varmen er veldig fin om dagen (sånn bortsett fra at jeg svetter som en gris), men om natta liker jeg best at det er kaldt... Kjenner jeg ønsker meg en litt mindre lufttett rullgardin på soverommet, men den må jo være lystett! Og litt færre katter i nabolaget med løpetid... :fnise:

I dag har mamma vært her og malt ferdig veggene på barnerommet, og i morra skal ho ta ferdig vinduet og gulvlistene :) Så er det bare å få på plass det elektriske igjen, etter at jeg fjerna alt når rommet skulle males... ;) Men nå er da barnerommet nesten klart til å flyttes inn på, og det er godt med én ting til som er ferdig! Og jeg har fått vaska stellekommoden og begynt å fylle opp den med ting. Og fiksa ferdig fødebagen og putta hentesett til både gutt og jente i fødebagen :) Hehe, har ikke åpna bleiekaka enda, og har fått en hel skuff full av bleier allerede! Bare med bleier vi har fått i ulike babypakker (og på babyshoweren), + 1 pakke som vi har kjøpt selv... også er det en kurv full av bleier som skal stå på hylla over stellebordet... Det er deilig å begynne å få ting ordentlig på plass :)

Dagen i dag har stort sett gått med til klesvask, også har jeg ENDELIG fått levert permisjonssøknaden til NAV! Det har tatt sin tid... :sjenert: Og fått sendt søknadspapirene til statens autorisasjonskontor for helsepersonell. Så jeg har på én måte fått gjort litt ting i dag, samtidig som det nesten ikke er noe som synes her i huset. Det står fremdeles på hodet... :briller: Ikke har jeg orka å ta oppvaska i dag heller, så badet er FULLT... Kjære supermario, når har du tenkt å komme og koble til vasken og oppvaskmaskina for meg? :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, deiligt med nesten helt ferdigt barnerom :) Blir sikkert kjempekoseligt å begynne innflyttingen der vil jeg tru. Kommer dere til å ha knøttisen på deres rom til å begynne med eller? Det er sååå spennende framover.. Kan jo nesten komme nårtid som helst nå wub.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 38 uker i dag!! :hoppendeglad:

Nå er mamma her igjen og maler ferdig barnerommet :) Jeg har omtrent ikke sovet i natt, vi la oss altfor seint (jeg var i seng kvart over 11, mannen nærmere halv 12), og litt over 12 måtte jeg på do første gang... og sånn holdt jeg det gående med 4 doturer før klokka ble 5 i dag tidlig! Og jeg drakk IKKE mye i går kveld! Og i mellom dobesøkene hadde jeg kraftige kynnere, der jeg i grunn kjente at hodet pressa seg litt nedover på minst 2 av dem... Sov vel fra halv 8 til halv 9 i dag, trur jeg :P Med bittelitt småsoving innimellom dobesøk og kynnere i natt og, da. Men jeg er dødtrøtt og kjempesliten i dag. Og har litt vondt i magen nå etter at jeg fikk somla meg til å spise frokost...

Ute bøtter det ned, og det har vært noen skikkelige runder med torden i dag tidlig! Fra 6-tida og utover til nærmere halv 8... Babyen rykka til når hver nye runde med torden kom, så h*n virker litt redd for torden/høye lyder. Men det virka som om h*n vente seg litt til det etterhvert, for babyen ble litt roligere, heldigvis! :)

Jeg psyker meg opp til å ta oppvaska i dag. Har ikke mer plass på benken på badet, så det er definitivt på tide, for å si det sånn :gjeiper: Har mest lyst til å legge meg på sofaen og prøve å sove. Og mannen jobber overtid i dag, og er ikke hjemme før nærmere 7 i kveld :( Men på en annen side, så trenger jeg ikke lage ordentlig middag og i dag, og det er jo godt :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiii, barnerommet er ferdig malt! :hoppendeglad: Og jeg har fått banka på plass de siste gulvlistene, skrudd på dørhåndtak og nøkkelhullsting :) Mangler å vaske gulvet, vinduet og henge opp rullgardina igjen :) Deilig følelse! Oppvaska er faktisk tatt den og, OG jeg har fått hengt opp lackhylle på badet over stelleplassen, sånn at jeg har en hylle å sette kurvene på :) Ganske fornøyd med dagens innsats med tanke på hvordan den starta :gjeiper:

Dessuten kommer Mannen hjem til vanlig tid i dag (fant ut at det var i morra han måtte jobbe overtid i stedet), så jeg må ut og grave opp noen poteter ;) Hvertfall sjekke om det er noen som er store nok til å brukes enda! Også blir det hjemmelaget potetstappe til middag, med røkte kjøttpølser... Er vi heldige får vi hjelp i kveld til benkeplatene, for da kan jeg begynne å sette sammen skuffer og pakke inn i underskapene i morra, og DET hadde vært deilig, det! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hurra for 38 uker ja :hoppendeglad: Nå kan jo virkelig baby komme når som helst! Så koselig at barnerommet er helt ferdig, skulle ønske vi også hadde et ekstra rom til baby! Men tenker dere å ta det i bruk med én gang, eller skal dere ha baby inne hos dere i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenker å ha babyen inne hos oss i starten. Nå har vi også fått flytta inn sprinkelsenge på barnerommet, også har jeg skrudd opp skapet helt alene! ;) Det var litt digg å få det til, selv om ryggen og knærne krangler litt nå... Leandervugga blir igjen inne på rommet vårt, da :) Det er der babyen skal sove, også satser jeg på å flytte den over til sitt eget rom når h*n begynner å sette seg opp, evt når jeg slutter å nattamme. Vi får se hva som passer best for oss, spesielt i forhold til søvn...

Nå er jeg helt utslitt, orka nesten ikke å stå i dusjen i stad :fnise: Men måtte dusje, for jeg STINKA, siden jeg svetter av ingenting nå :gjeiper:

Mannen driver og fester kjøkkenvifta i overskapet nå, og kjøkkenbenkfiksinga blir utsatt til lørdag, siden vi ikke fikk tak i kameraten tidsnok i dag... Så da har jeg ikke giddi å stresse med å ringe supermario heller ;) Så det skjer jo litt på kjøkkenet, selv om det ble forandring i planene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heldigvis sove i natt, måtte til og med bare på do én gang i natt! Men når jeg kom opp igjen da, så ble magen steinhard, og jeg fikk skikkelig vondt i ryggen! Lå der og tenkte at det er nok mer sånn rier kjennes ut, ja... Desverre/heldigvis har det ikke vært noe mer, annet enn kynnere i dag. Skriver heldigvis, fordi formen min har ikke vært god i dag. Magen har vært helt ute på kjøret, og jeg har (unnskyld detaljene) hatt diaré og greier... Så i dag har jeg ikke orka å gjøre noe, selv om det er mer enn nok av ting å gjøre. Men det er første dagen etter at jeg gikk ut i permisjon at jeg har tatt det helt med ro, så det kan nok hende at kroppen min trengte en fridag?

Har sydd en smekke igjen i dag, da :) Ble egentlig veldig fornøyd med den, prøvde en annen metode enn tidligere. Sydde den på vranga og vrengte den, noe som gjør at den ble mer "fluffy", og dermed innbiller jeg meg at den kan samle opp mer sikkel også...? Er bare vrengesømmen jeg ikke ble helt fornøyd med, men det orker jeg ikke bry med så mye om :gjeiper:

Haha, var ute på butikken i dag, for i går fikk jeg så lyst på frøloffbaguett til middag (som ostesmørbrød stekt i ovnen) sammen med kakao... Men siden mannen kom hjem til normal tid i går, fant jeg ut at det var bedre å lage ordentlig middag. Så i dag, når jeg skulle være aleine til kl 7, skulle jeg definitivt ha dette til middag! Første butikk jeg var innom hadde ikke noe i nærheten av ting med frø på, så jeg dro videre til neste. De hadde frøhorn og frørundstykker, men IKKE baguett... Fikk klump i halsen der jeg stod i butikken, fordi jeg ble så skuffa!! :fnise: Er nok høygravid, ja... Etter en laaang tenkepause kom jeg fram til at rundstykkene sikkert smakte det samme som baguetten, så jeg tok noen rundstykker i stedet... Det smakte jo det samme, da ;) Også har jeg lagd svelerøre som står i kjøleskapet og venter på å bli kveldskos :) Det er første gang jeg lager sveler, så jeg er spent på åssen de kommer til å smake! Har bare lagd lapper før, og det er jo ikke helt det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Sveler høres så godt ut, men jeg har aldri smakt det. Hva er det som skiller det fra lapper?

Og det med diarė (absolutt ikke apropos sveler, altså :fnise: ), jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig å oppleve den siste uka før fødsel? At kroppen på en måte klargjør og tømmer seg slik at det ikke skal være så mye annet å fokusere på (evt trykke ut... :fnise: ) under fødselen? Så det betyr kanskje at det kan skje noe ganske snart hos deg da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tenkte på det med diaré og at det kan være et tegn på at det nærmer seg fødsel. De snakka nemlig om det på fødselsforberedende kurs. Så det er lov å håpe at det skjer noe snart! ;)

Apropos sveler, så står røra fremdeles urørt i kjøleskapet, så den blir nok testa i morra i stedet... Orka ikke noe før i kveld, og nå som jeg egentlig begynner å bli sulten, så gidder jeg ikke vaske stekepanna etter middagen i går for å steke meg noe. Gikk og la meg i stedet, jeg... Spiste en yoghurt først, da, for å ikke sulte ihjel i natt :fnise: Spiste "middagen" min halv 4, så innså at det var noen timer siden.

Denne dagen har egentlig vært ganske fin, for jeg har gjort bare det jeg har hatt lyst til :) Har sett 2 episoder med Gilmore Girls, slappa av, også utover kvelden ble jeg sittende foran symaskina. Så jeg har kost meg masse :) Selv om huset står på hodet, og svigerfar kommer på besøk (for å hjelpe til på kjøkkenet) i morra, så fikk jeg overbevist meg selv om at jeg trengte en dag til å slappe av og bare gjøre det jeg ville. Formen har jo ikke vært helt på topp, så det var vel den utløsende faktoren for å klare å slappe av :fnise: Har sydd totalt 3 smekker i dag, som jeg ble ganske fornøyd med :) Også har jeg sydd et julebakehåndkle, men må ha broderitråd for å få gjort det ferdig. Tenkte at mamma kan få det til jul, sammen med bl.a. sånt stativ til å sette kakebrett på fra clas ohlsson ;) Haha, ho har bursdag i morra, og der er det ikke kjøpt noe gave enda... Men julegave, DET har jeg begynt på! :fnise::nissevink:

Fy, den magen min har poppa ut de siste par dagene! Plutselig passer nesten ikke gravidtoppene mine lenger, og de var fremdeles store forrige uke! :hakeslepp: Jeg synes egentlig ikke at ungen trenger å vokse noe særlig mer nå, jeg skal jo tross alt trøkke h*n ut! Ååååååh, jeg er så spent på hvem det er som bor inni magen min!!! Også lurer jeg veldig på når babyen kommer ut, blir nesten sprø av å tenke på det! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT for spennene her inne for tiden :smilorange: Jeg følger med hele tiden! :fnise: Kroppen din har nok godt av at du tar det litt med ro ja :) Viktig å prøve å bli mest mulig opplagt vettu, tilfelle ting skjer ;) Så du er opplagt til fødsel. Men det er nok ikke lett når det er ting som skjer hjemme hos dere med kjøkken å alt. Godt at soverommet er klart nå da :smilorange::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes ikke det er SÅÅÅ spennende, det skjer jo ingenting :gjeiper: I hvertfall så er ungen inne i magen fremdeles... ;)

I dag har jeg ikke tatt det med ro, og det kjenner jeg nå, for å si det sånn! Har støvsugd 1. og 2. etg, og rydda og vaska bad og do og tatt masse oppvask, shoppa gave til mamma som har bursdag i dag og lagd middag... Bekkenet mitt sier i fra litt mer enn jeg liker. Men det er min egen skyld, men jeg synes det er mye koseligere å få besøk når det ser ordentlig ut her. Ikke det at det ser ordentlig ut, det er jo fullstendig kaos fremdeles, men det er litt mer ryddig og reint nå enn det var i stad. Og Svigerfar kom til middagen nå nettopp (perfekt timing, han kjørte inn på gårdsplassen akkurat i det risen var ferdig!). Så nå kommer det til å skje litt ting på kjøkkenet i kveld og i morra :) Me like!!

Jeg kunne ikke dy meg, og kjøpte noe mer stoff til smekker i stad... Lilla quiltestoff med mase ugler på, og det passer perfekt til det lilla fløyelslignende stoff som skal på baksiden, blir kjempesøtt! Kjøpte lilla og grått fløyelsstoff + noe hvitt og brunlilla quiltestoff med diverse mønster på for noen uker siden :) Har klipt ut til 1 smekke nå med det nye stoffet, og skal sette meg ned og sy når mennene begynner på kjøkkenet etterpå. *gleder meg* Og i KVELD skal vi spise sveler! Har tatt opp hjemmelaga jordbærsyltetøy fra fryseren, og fått kjøpt inn brunost, så nå er JEG klar, i hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så flink og står skikkeligt på, selv om du er høygravid :o Kjempeflink, det skal du jaggu ha! :)

Jeg syntes det hvertfall er kjempespennende, å er redd for å ikke få med meg om det skjer noe :fnise:

Du må hvertfall oppdatere om det er noe på gang, sånn at vi får det med oss :smilorange::filer:

Ellers må dere ha en fortsatt fin kveld :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover å gi en liten oppdatering her når det skjer noe ;)

I natt hadde jeg noe som kunne minne om et par rier igjen, med skikkelig vondt i korsryggen og steinhard mage... Men det har ikke vært noe kraftig etterpå... Typisk at sånne ting kommer om natta, for da får jeg ikke sove, også blir jeg liggende å tenke og kjenne etter en stund når kynneren/maserien/whateveritis er ferdig...

Har lagd 1 smekke til i dag, er veldig mye mer fornøyd med de 5 siste smekkene jeg har lagd, enn de 4 første... hehe. De 4 første har jeg sydd sånn som de man får på butikken, med sømmen utapå. De 5 siste sydde jeg på vranga, og de ble mye luftigere og finere, og jeg innbiller meg at de kan samle litt mer sikkel før de blir helt gjennomvåte... Også har jeg mye finere stoff på de 5 siste enn de 4 første! ;) Det påvirker jo hvor godt jeg liker dem og... *fnise*

Nå holder Mannen og svigerfar på med kjøkkenet igjen :) Svigerfar satte på sokkel under ene benkerekka før vi stod opp i dag... :sjenert: Han er snill, men jeg får bittelitt dårlig samvittighet for å ligge å dronte mens han er på besøk og jobber! Det begynner å ligne på et kjøkken nå, da :) Med mesteparten av foringer på plass, benkeplater og overskap er på plass, dekksider er stort sett på plass... mangler liksom skapdører og skuffer, så nærmer kjøkkenet seg komplett! Og rørleggerjobben, da... *sukk* Og lister mangler... er nok noen timers arbeid igjen, men så fort rørleggeren har gjort jobben sin kan man faktisk bruke kjøkkenet som normalt! :briller: Må nok ringe og mase igjen på mandag. Hater å mase!

I kveld skal vi feire bursdagen til Mamma, ho ble 52 år i går :) Eller 29 år med 33 års erfaring... ;) Det blir sikkert koselig, men jeg veit ikke hva jeg skal ha på meg! Også må jeg lage bursdagskort, og pakke inn gaven... Mens jeg har egentlig lyst til å sy noe mer. Hmm... niesa mi har bursdag om ca 1 mnd, kanskje jeg skal sy en sånn uglesmekke til ho og? For den ble ganske søt :) Så kan ho og søskenbarnet matche... ;) Men aller helst har jeg lyst til å sy noe annet enn smekker, begynner å bli litt lei av å krangle med smekkestoffene... Men aner ikke hva jeg skal sy for noe! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hehe, innom ofte her nå jeg også, utrolig spennende siden du næmer deg fødsel med stormskritt :)

Kos deg med feiring av moren din i kveld, det hørtes hyggelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig at dere er innom ofte, da ;) I natt og i dag tidlig har jeg hatt runder med veldig kraftige kynnere og vondt i ryggen igjen... en 3-4 runder denne gangen før det gav seg. På én måte hadde det vært praktisk om ungen kommer ut før 1. september, på en annen side så hadde det vært deilig med etter 4. september, for da slipper mannen å ta seg ekstra fri fra jobb for å dra på opptaksprøve på lokførerskolen... ;)

Hihi, fikk melding fra ei venninne i går kveld om at jeg ikke fikk lov til å føde før tidligst på lørdag, for da er ho tilbake på jobb på føden :fnise: Hadde vært koselig om ho er der i hvertfall mens jeg ligger på sykehuset, men jeg trur jeg foretrekker å ha med meg ukjente barnepleiere inn på fødselen. Kjenner jeg er småskeptisk mot å la kjentsfolk drive å glane meg midt i...

Vi kom hjem fra mamma og pappa rundt 1 i natt, og sov helt til halv 11! Skikkelig deilig! Og nå sitter vi i senga med hver vår mac og knotter :fnise: Jeg spiste nettopp 3 hjemmelagde solskinnsboller (som vi tok med oss fra mamma i går) til frokost, så nå er jeg småkvalm... men desverre fremdeles sulten! :gjeiper: Er vel på tide å stå opp snart og få i seg noe ordentlig frokost...

Ha en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre jentene her, Fru Lilla! Er utrolig spennende å følge med på deg nå :)

Håper du er uthvilt før fødselen!

Sparkebabyen min hilser til deg og din baby og ønsker dere en riktig god søndag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få hilsen fra sparkebabyen din! Min baby har vært en skikkelig turner i dag, innimellom alle kynnerne. I dag har jeg nesten ikke gjort noe, annet enn å se på hmm... 3 dvd'er á 4 episoder med Gilmore Girls? Og hatt massevis av ganske ubehagelige og tidvis vonde kynnere som jeg har måtte puste meg igjennom. Og nå er det samsvar mellom ryggsmerter og kynnere ;) Har jo hatt perioder der jeg har fått vondt i ryggen etter at kynneren var ferdig, men nå i dag har det stort sett stemt overens. Og periodevis har jeg hatt skikkelig "nedpress" i bekkenet, og ilinger ut i lysken. Så det blir spennende å se om det skjer noe mer utover natta! Kynnerne mine varer oftest nærmere 5 minutter, ikke bare 1-2 minutter som det står at rier skal vare... Men skal til jordmor kl 12 i morra, så satser på at ho kan gi meg noen svar da :) Og sjekke modenheten min... for ting føles litt annerledes i dag enn det har gjort tidligere. Litt mer "på ekte".

Tenk om jeg snart skal føde!! Det er litt skummelt, jeg må innrømme at jeg prøver å ikke tenke altfor mye på fødselen, fordi jeg ikke veit åssen jeg skal forberede meg... Annet enn at jeg skal fokusere på å slappe av så mye som mulig under riene. Det øver jeg meg på under kynnerne, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi!!! Spennende, Fru Lilla!!!

Du må fortelle hvordan det gikk hos jordmor imorgen :)

Du skal jo snart føde ;) Spørsmålet er vel hvor langt unna det er selve dagen! Bursdagen til babyen din! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...