CathrineMic Skrevet 16. desember 2012 #301 Del Skrevet 16. desember 2012 Nei fy søren Det er jo ikke kjekt i det hele tatt, også i en helg, og finne ut på natta Håper dere finner ut av en midlertidig løysning eller noe, å at dere får dere litt søvn hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #302 Del Skrevet 16. desember 2012 Takk Cathrine Jeg har lagt meg ned i stua, men får fremdeles ikke sove... Og om en drøy halvtime pleier guttungen å våkne igjen for å ha sup, og deretter holder vi det gående Håper ikke det lekker inne på hans rom også, for senga hans står under skråtaket der... Men vil ikke vekke han for å sjekke heller! Huff, dette var utrolig dårlig timing på å finne ut sånt, samtidig som at jeg er glad for at vi har finni det ut, sånn at vi kan utbedre det. På én måte håper jeg det bare er kondens, og at det kan løses med å lage flere lufteluker! Også håper jeg at det er en forsikringssak... de la nytt tak i 2010, så man skulle jo tro at det burde vært tett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #303 Del Skrevet 16. desember 2012 Jaa, da har jeg fått sove kanskje 2,5 timer til sammen gjennom natta... hver gang jeg våkner har klumpen i magen vokst, og det er vanskeligere å sovne igjen. Vesleprinsen var en engel og sov helt til ca halv 6 i dag tidlig, og våkna igjen halv 8. Og da er det jo ekstra irriterende at jeg ikke har fått sove i natt! Nå ligger han på leketeppet og snur seg rundt for å få tak i lekene sine Og lurer på hvilke av dem han skal ta tak i... Yndlingsrangla, eller noen av klossene som ligger der?Han endte opp med hånda i munnen i stedet Leste i taksten at de hadde reparert taket i 2010, men ikke skifta det... Håper virkelig at vi får igjen på forsikringen, og at vi får gjort noe med problemet! Huff, hvorfor skal helgene ALLTID bli ødelagt?! Det er helt tullete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. desember 2012 #304 Del Skrevet 16. desember 2012 Det hørtes virkelig ut som en slitsom natt Håper ikke det lekker andre steder også, da? Krysser fingrene for at dere får igjen på forsikringa. De har jo ikke gjort en god jobb for to år siden akkurat!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 16. desember 2012 #305 Del Skrevet 16. desember 2012 Huff stakkars dere, så stress med lekkasje Men det må jo bli dekt av forsikringen, noe annet ville være veldig rart? Er Vesleprinsen endelig blitt frisk igjen nå, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #306 Del Skrevet 18. desember 2012 Når Mannen ringte forsikringsselskapet virka det ikke lovende, desverre... "Dere må jo regne med taklekkasje når huset er fra -54" var beskjeden han fikk, så det fikk vi IKKE dekka fra dem... Nå prøver vi eierskifteforsikringa, men det viste seg at den bare er advokathjelp. For noe tull!? Jeg blir litt irritert over sånt... Men men, det lekker heldigvis ikke lenger nå, så jeg får sove igjen om nettene Vesleprinsen er nok ikke frisk igjen enda. Han er ganske forkjøla, og er veldig varm, men han har ikke feber iflg temperaturmåleren... Og i dag kasta han opp masse slim etter at han hadde spist. Og han er kjempekosete i dag, så det er jo kos, selv om han er sjuk Han har smitta meg og, da... Så de siste dagene har vi nesten ikke gjort noe... Nå sover han, og han sov faktisk hele natta i natt igjen! Det var så deilig å få sove noen timer sammenhengende Føler meg mye mer avslappa og freshere i dag Eksemen er mye bedre på mesteparten av kroppen, men den klorer seg fast i ansiktet hans... Stakkars liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. desember 2012 #307 Del Skrevet 31. desember 2012 Håper jula har vært fin for dere og at dere får en fin feiring i kveld! Ønsker dere alt godt for det nye året! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #308 Del Skrevet 2. januar 2013 Takk Tekola Godt nyttår til dere alle sammen! Jula var heldigvis veldig koselig, og nyttårsfeiringen var helt topp! Vi hadde ett vennepar med barn og to av barndomskameratene til mannen min på besøk. Og diska opp med 3-retters middag Det ble kjempegodt! Eneste minuset var at Vesleprinsen ikke ville sove, og holdt det gående fra 3-tiden til nærmere halv 1 på natta, med kun 1 liten 20 min dupp i 19-tida... Så nå har vi starta et nytt prosjekt legging, for han sliter veldig med å roe seg om kvelden. Nå legger jeg meg sammen med han og tar siste ammingen på kvelden i min seng, og når han har sovnet godt, bærer jeg han forsiktig over i sin egen seng. Det funka heldigvis i går kveld, og har fungert 2 ganger i dag. Så da får vi gjøre det sånn en periode til han lærer seg å roe seg om kvelden igjen. Før kl 15 på dagen sovner han heldigvis av seg selv Men etterpå trenger han litt hjelp. Ellers har vi hatt en del styr i jula med veiinger og hudlegebesøk... Vesleprinsen gikk ned i vekt uken før jul, så vi har måttet gi mme, sånn dyr fra apoteket pga eksemen hans (og dermed mulig allergier). Den smaker skikkelig ekkelt, og vi brukte en uke på å få han til å ta litt på flaske uten å brekke seg... Men nå har melken min kommet tilbake (heldigvis!), og på torsdag hadde han lagt på seg 150 gr på 6 dager. De siste 5 dagene har jeg ikke fått han til å ta flaske, så jeg tror jeg har fått nok melk. Ny veiing i morra, så vi får se åssen det går! Hadde vært deilig å slippe det styret, jeg synes helsestasjonen hauset det veldig opp at han ahdde gått ned 60 gr uken før jul (han var skikkelig forkjølet da!)... På fredag reiser vi på visningsrunde til venner og familie på sørvestlandet og blir borte en drøy uke. Også skal jeg på reunion neste helg, med en skole jeg gikk på for 7 år siden! Jeg gleder meg veldig masse til å møte noen av dem! Bl.a. en kamerat fra Sveits som jeg ikke har sett på 4 år Og ei venninne fra Tyskland som jeg ikke har sett på 2 år. Så i morra må jeg pakke for over 1 uke, for vi må nok reise fredag morgen, da Mannen skal inn på samtale i et firma han har fått jobbtilbud hos i Tigerstaden... Det er innafor en bransje han elsker å jobbe i, så jeg håper vi får til en løsning som gjør at han kan jobbe der, men fremdeles bo her vi bor I morra blir jula pakka bort herfra! Det blir litt trist, egentlig... jeg elsker alle lysene som følger med jula! Men jeg ser for meg at det blir et mareritt å få ut juletreet etter over en uke uten vann :gjeiper: Adventsstjernene i vinduene derimot kunne jeg tenkt med å beholde Men nå skal vi prøve å legge oss hele gjengen her, og få snudd litt på døgnrytma til alle og enhver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 2. januar 2013 #309 Del Skrevet 2. januar 2013 Godt nytt år, FruLilla! Så bra at det har snudd med vekten til Vesleprinsen, enig i at det var å krisemaksimere veldig av helsestasjonen når han tross alt bare hadde gått ned 60 g!! Er det Nutramigen MME dere har gitt han nå? Plutten skulle nemlig ha 15 ml av det før hvert måltid uken etter at han var blitt behandlet for gulsott. Skulle visst gjøre at gulsotten forsvant enda litt raskere. I hvert fall, den lukter jo skikkelig ekkelt, så jeg var overrasket over at han tok det i det hele tatt, men enda mer overrasket da han glatt svelget unna en full flaske med det da jeg var på julebord i desember også (hadde ikke pumpet nok før jeg dro, og vi hadde fortsatt mye Nutramigen igjen etter at han fikk det i høst). Men det sier vel mest om gutten min og hvor glupsk han er.. Ikke rart han har hatt problemer med overspising, for å si det sånn Når har dere pleid å legge Vesleprinsen for kvelden? Vi ble nødt til å begynne å legge Plutten i 19-20-tiden allerede da han var 7-8 uker, for da begynte han å bli så trøtt og sliten på kvelden at det ble bare sutring og grining av å holde han våken. Men dere er heldige med at han sovner greit av seg selv om dagen da, det har ikke Plutten gjort siden han var en måned gammel, så her må vi jobbe ordentlig for dagsøvnen flere ganger hver dag.. Gleder meg til han kan greie å sovne av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #310 Del Skrevet 5. februar 2013 Oj, her er det lenge siden jeg har vært inne nå! Januar har flydd avgårde så jeg nesten ikke har rukket å henge med... Det var nutramigen vi brukte, ja. Har du smakt på den? For den smaker enda verre enn den lukter! Åssen går det med Vesle Plutt og spisingen nå? Jeg var så vidt innom dagboka di og ser at han er survete og sover og spiser lite for tida. Håper det er tenner som kommer fram fort Gi han noe hardt å tygge på hvis det er tenner, da kommer de fortere frem. Vesleprinsen feiret 4 mnd dagen med å få sin første tann, og nå ruller han fra mage til rygg, rygg til mage, snurrer rundt til både høyre og venstre, og framover og bakover. Han løfter rompa og sparker med beina så han kommer seg framover Han er så søt! Han sitter også sånn antilopstol og spiser grøt. Og drikker vann på flaske. Men sover ikke hele netter igjen enda. Håper det går bedre nå framover, for nå har han fått de 2 tennene som pleier å følge hverandre. Jeg håper på pause før det kommer flere tenner, for han biter i kinnet mitt og ler når jeg sier au. Hender han biter i puppen og, men det er mest når han sovner, så han skvetter og blir nesten redd når jeg roper au Og i dag, på 5-mnd dagen putta han smokken i munnen riktig 2 ganger på første forsøk! Han begynner å bli stor! Vesleprinsen har pleid å legge seg mellom kl 22-23, men vi har jobbet de siste ukene med å forsyve leggetiden litt. Nå er vi nede i at kveldsstellet blir tatt i 20-20.30 tida, og at han legger seg da ganske raskt etter det. Han sovner fremdeles greit om dagen, men og kvelden er det en liten utfordring, for han ligger og sparker av seg dyne, snurrer seg rundt og sparker i veggen... Men sovner stort sett av seg selv allikvel. Det bare tar litt lenger tid enn på dagen. Han har heldigvis slutta å gråte så mye når han legger seg, nå er det mer unntaket enn regelen Han er i aktivitet nesten hele tida, så vi sliter jo med å få han til å legge på seg nok i fht gjennomsnittskurvene på helsestasjonen, noe som freaker ut helsesøsteren... Men forrige uke var vi hos den andre helsestasjonslegen, og ho var MYE roligere, og sa at dette var helt normalt, for han var jo så aktiv! Det var godt å møte noen der som hadde litt sunn fornuft (i hvertfall sa noe jeg var enig i ). Vår største utfordring for tida med Vesleprinsen er egentlig å få han til å sitte eller ligge nok. For han vil aller helst stå. Og spise det vi spiser. I dag har jeg virkelig måtte passe maten og drikket mitt, for han har kasta seg etter det med åpen munn og livet som innsats! Hysterisk gøy å se på, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. februar 2013 #311 Del Skrevet 6. februar 2013 Haha!! Så fantastisk med en så aktiv krabat!! Høres ut som han har det veldig veldig fint Gratulerer med 5 måneder!! Gosh, 5/6mnd siden vi snakket om knotter til kjøkkenskapene dine.. Og nå er tassen din så stor og flink ♥Det er jo helt fantastisk! Må være deilig å ha så stor gutt til sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 6. februar 2013 #312 Del Skrevet 6. februar 2013 Så koselig at du tittet innom KG, FruLilla, jeg har lurt på hvordan det går med dere Jeg har ikke smakt på Nutramigen selv, bare lukta var nok til at jeg nærmest brakk med Høres ut som om du og Vesleprinsen har fine dager nå for tiden! Og herlig at han er så aktiv da, da er det nok ingen grunn til å bekymre seg over vekta, nei! Når dere legger han i senga for kvelden, legger dere han bare rett ned etter amming og uten byssing osv? Og har det i såfall vært greit for han hele tiden, dvs at han ikke har hylt og blitt sint når han blir lagt ned i senga? (Vi sliter nemlig litt på dette området, som du sikkert skjønner ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #313 Del Skrevet 6. februar 2013 Haha!! Så fantastisk med en så aktiv krabat!! Høres ut som han har det veldig veldig fint Gratulerer med 5 måneder!! Gosh, 5/6mnd siden vi snakket om knotter til kjøkkenskapene dine.. Og nå er tassen din så stor og flink ♥Det er jo helt fantastisk! Må være deilig å ha så stor gutt til sommeren? Ja, tenk... tida går så skummelt fort! Jeg trur det blir deilig å ha en såpass stor gutt på sommeren, det blir (kanskje?) litt enklere å finne på ting da Ser for meg at jeg må løpe etter han nesten hele tida Men fordelen med å ha en nyfødt på sommeren ifht til vinteren er jo at du slipper unna alt det klesstyret, og det er lettere å få vært ute Ikke lenge til du har din egen skatt i armene nå! Så koselig at du tittet innom KG, FruLilla, jeg har lurt på hvordan det går med dere Jeg har ikke smakt på Nutramigen selv, bare lukta var nok til at jeg nærmest brakk med Høres ut som om du og Vesleprinsen har fine dager nå for tiden! Og herlig at han er så aktiv da, da er det nok ingen grunn til å bekymre seg over vekta, nei! Når dere legger han i senga for kvelden, legger dere han bare rett ned etter amming og uten byssing osv? Og har det i såfall vært greit for han hele tiden, dvs at han ikke har hylt og blitt sint når han blir lagt ned i senga? (Vi sliter nemlig litt på dette området, som du sikkert skjønner ) Jeg trur det var et lurt trekk å ikke smake på nutramigenen Jeg ville bare sjekke hvor ille det smakte, siden Vesleprinsen brakk seg og spytta og freste verre de første gangene han smakte på det... og da tok vi utvanna versjon, med litt morsmelk oppi! Angående legging, vi pleier å amme oppe på rommet hans, også legger vi han over i senga, synger nattasang mens vi holder hendene hans, og går ut. Hvis han sovner på puppen var det ofte mye protester når han ble lagt ned i senga. Erfaringa vår var at å bysse han i søvn dermed gjorde vondt verre. Hvis han fikk ligge å leke bittelitt i senga før han sovna gikk det mye lettere. Men det er alltid vanskelig å legge han når vi har besøk, for han er livredd for å gå glipp av noe! Når han hylte og var sint, gikk vi inn med noen minutters intervaller og holdt han i hånda og roa han ned (noen ganger måtte vi løfte han opp og bysse). Mens andre ganger bare survet han, og da lot vi han ligge uten å forstyrre like ofte. Men vi løp jo inn så fort gråten forverret seg Jeg synes det er veldig godt at han har lært seg å sovne av seg selv, for da får jeg litt mer egentid, evt husarbeidstid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 7. februar 2013 #314 Del Skrevet 7. februar 2013 Så deilig at han har lært å sovne av seg selv. Plutt er ikke glad i senga si i det hele tatt, så foreløpig har vi han bare i vogna på soverommet sånn at vi kan rugge på den til han sovner. Men soverommet vårt er ganske trangt, og vi har så fin sprinkelseng til han, så vi har tenkt til begynne tilvenning til sprinkelsenga ganske snart. Hadde tenkt til å gjøre det nå i helgen, men nå er han blitt syk, så da skal han slippe mer unødvendig stress frem til han blir frisk Vi har kjøpt noen knotter man kan feste under senga sånn at den gynger, så forhåpentligvis vil det gjøre tilvenningen litt lettere! Vi kommer nok til å prøve noe lignende opp-ned-metoden tror jeg, at vi legger han ned og gynger, og tar han opp og trøster med én gang han gråter. Men sånn det er nå, så HATER han senga, og hyler bare vi er på vei til å legge han nedi der. Så tilvenningen vil nok ta litt tid...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #315 Del Skrevet 14. februar 2013 Happy valentine!! Oj, høres ut som om dere har mye stress med å få til sovingen på natta, Clafoutis! Jeg er veldig takknemlig for at Vesleprinsen stort sett sovner greit av seg selv, og innser nå at jeg ikke burde klage over at han våkner noen ganger i løpet av natta for å spise/få smokken dytta i igjen. Har nå begynt prosjekt "ikkeløpeutavsengasåfortjeghørerhangrinerpånatta", siden han ofte griner i søvne, og det at jeg da kommer inn på rommet og prøver å roe han ned vekker han... Så nå prøver jeg å vente i ett minutt før jeg står opp, og oftest har det blitt helt stille igjen innen den tid, og jeg kan sovne igjen. Har kjøpt sånn soveposeting fra ikea (tupplur eller hva den nå heter), så nå trenger jeg ikke å stå opp for å sjekke om han har på seg dyna lenger. For posen er fôra, og han får ikke sparka av seg dyna som ligger fra livet og ned Lykke til med å få til tilvenningen med senga For oss var løsningen å la han grine litt, men ikke i mange minutter om gangen!! Nå ligger han stort sett og pludrer med bamsene sine før han sovner. Og når han våkner midt på natta og har spist, hører jeg han ofte ligge og skravle med kengurubamsen sin i en halvtime før han sovner igjen Ellers... jeg fikk mensen første gang 6. januar... og begynte med ladycompen når jeg kom hjem fra ferie en uke seinere. Blødde mye mindre (type at det stort sett holdt med et truseinnlegg, og ikke bind) Mensen har fremdeles ikke kommet tilbake igjen, og det har nå gått 40 dager. Kjenner jeg gleder meg litt til å få mensen i gjenge igjen, for plutselig ble jeg jo redd for å ha blitt gravid igjen Men tok en test i går, for ladycompen blinket sin mistanke om graviditet. Testen var heldigvis negativ. Selv om jeg ble biiiiiiiittelitt skuffa når jeg så at den var negativ, var det aller mest lettelse Mannen begynner jo å ukependle om 14 dager, så jeg kjenner for Vesleprinsen sin del at det er best om jeg ikke blir gravid igjen enda! Har dessuten lyst til å la det gå et par år i mellom ungene... Og vil jobbe litt før jeg får nestemann (forhåpentligvis jente!). Jepp. Noen som veit hvor lang tid det tar før mensen normaliserer seg? Altså, misforstå meg rett, det er veldig deilig å ikke ha mensen, men jeg truuuur mannen er klar for å ha sex igjen uten kondom Tvang han til det igjen i dag, for jeg vil helst slippe å lure på om jeg er gravid hele tida! Merker det blir sjeldent sex for tida, for både mannen og jeg er utslitte... Og når vi har overskudd er jo Vesleprinsen våken Men men. Nå ligger gubben og sover. Jeg skulle slokke lysene og komme og legge meg jeg og, men så havna jeg her i stedet, gitt! Får vel følge etter Mannen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. februar 2013 #316 Del Skrevet 14. februar 2013 Det hadde blitt to rimelig tette i så fall, ja! Det lille jeg har lest på graviditetsforumet i hvert fall virker det som om den ofte stabiliserer seg i takt med nedtrapping på amming, en eller annen gang mellom 5 og 9 måneder etter fødsel. Men jeg har jo ikke akkurat storpeiling enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #317 Del Skrevet 15. februar 2013 Hehe, skummelt tette... Men da hadde vi jo blitt fort ferdig og Takk for svar Tekola Da satser vi at det stabiliserer seg snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 15. februar 2013 #318 Del Skrevet 15. februar 2013 Hehe, Plutt våkner hver 2.-3. time hele natten gjennom, han..! Men vi samsover på natten etter at jeg og mannen har lagt oss, så da er det egentlig ikke så farlig. Jeg ammer jo delvis i søvne, og Plutt sovner også på puppen om natten, så jeg føler i grunnen at nettene går tålelig greit allikevel. Vi har ennå ikke fått startet på tilvenning til sengen, men forhåpentligvis får vi begynt til uka Greit at du ikke var gravid ennå, kanskje! Jeg er i hvert fall ikke klar for å bli gravid igjen helt ennå, enda vi i utgangspunktet planlegger to forholdsvis tette. Men akkurat nå er det uansett ganske uaktuelt å ha sex, jeg har fått veldig tørre og såre slimhinner pga ammingen, så samleie er komplett umulig. Så vi koser oss på andre måter isteden , men jeg håper det stabiliserer seg snart. Ha en super helg med Vesleprinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #319 Del Skrevet 21. februar 2013 Helga var kjempefin, takk Huff og huff, i dag tidlig tok jeg en heisatur ned trappa med Vesleprinsen på armen Han slo seg heldigvis ikke, for jeg holdt han fast og han landa oppå meg. Men jeg er helt forslått i ryggen, og har mest sannsynlig fått brist i (minst) ett ribbein... Hurra Legen gav meg sykemelding ut neste uke, sånn at Mannen kan være hjemme fra jobb og hjelpe meg med Vesleprinsen, men sykemeldinga er jo selvfølgelig ikke nok for nav! De skal ha en funksjonsbeskrivelse i tillegg, og det synes jeg faktisk at legene skal kunne, sånn at jeg hadde sluppet å ringe og ringe og ringe (uten å komme gjennom), og måtte ta en ekstra tur ned dit for å få de papirene jeg trenger. I tillegg fikk jeg ikke noe resept på smertestillende, så jeg trur jeg må ta turen ned i morra uansett... Men Vesleprinsen er i full vigør for tida! Han åler seg rundt og fram kommer seg stort sett frem dit han vil Kryper flere meter i strekk nå! Spesielt for å få tak i ledninger han kan tygge på... Noe mammaen ikke er spesielt glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 21. februar 2013 #320 Del Skrevet 21. februar 2013 Oi huff, hørtes skummelt ut med fall i trappa Fælt at du slo deg sånn, men det var jo enda godt at du fikk skånet Vesleprinsen! Så morsomt at han greier å åle seg fremover alt, det greier ikke Plutten ennå, til hans store frustrasjon . Han greier å komme seg rundt sin egen akse, og han dytter seg litt bakover, men kommer seg ikke fremover. Så tilslutt blir han kjempesint når han ikke får det til, og da må jeg bare ta ham opp! Har dere begynt med noe fast føde ennå, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå