Nuttapia Skrevet 26. november 2012 #281 Del Skrevet 26. november 2012 Lillemannen din høres helt nydelig ut, FruLilla. Skikkelig sjarmerende type Hihi! også så flink som han er!! Ja, jeg har lurt litt på det der, med hjulbente barn. Har en kompis som har en sønn på 2 år, og han er såååå hjulbent, stakkar! Jeg har faktisk aldri tenkt så langt som at belastningen kan bli for stor for et mjuk skjelett.. (Men det sier jo virkelig seg selv, dumme nuttapia ) Godt at man husker på det! Høres ut som du straks detter inn i god, gammeldags julestemning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 27. november 2012 Forfatter #282 Del Skrevet 27. november 2012 Takk, jeg synes jo selv at han er helt fantastisk Elsker action, kos og å skravle. I dag kikka han masse i speilet etter å ha blitt kledd på, også lente han seg framover, så jeg løfta han litt nærmere speilet. Og når han kom nesten helt inntil speilbildet sitt begynte han å snakke til det, og lyste opp! Han er jo så god! I dag (evt i går kveld/natt) har kolben til varmtvannstanken vår røket igjen... Så nå er vi uten varmtvann for 2. gang i år! Sist gang var i starten av januar, tror jeg. I følge rørleggernaboen vår, var det visstnok en feil som skjedde i vannverket sist gang, så det ble sluppet gjennom for mye kalk, og dermed tok veldig mange varmtvannsberedere kvelden i hele byen... Og nå har trolig det samme skjedd IGJEN, siden kolben er ganske ny. Irriterende. Vi skal få (sikkert kjøpe) ny kolbe av rørleggeren i morra kveld, så jeg tenker ut alternative metoder til å få vaska håret i morra tidlig Foreløpig ligger jeg på India/Afrika-metoden, med å varme opp vann og ha i badebalja til Vesleprinsen, og bruke litersmål til å helle over hodet og kroppen Godt man har vært ute for litt ting før! Det er jo litt ubehagelig å dusje i isvann! Nå i dag tror jeg at jeg har tenkt ut resten av julegavene jeg skal kjøpe! Kom på ei venninne til som jeg skal kjøpe til. Også har jeg skrevet opp liste, så i morra og i overimorra skal jeg ut og få inn de siste julegavene! Det er veldig deilig å være nesten ferdig. Må bare få gjort de siste innkjøpene, men det er jo så mye kjappere å handle når jeg har funnet ut hva jeg skal kjøpe! Og på fredag kveld skal jeg pynte til advent Er vel unødvendig å si at jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. november 2012 #283 Del Skrevet 27. november 2012 Søte lillingen Kjipe greier det med varmtvannstanken da Får dere dekket ny da, eller? Kjedeligt uten varmt vann da, uansett. Men godt du har lært deg gamle måten Jeg har lest at det selges en tørrshampoo eller balsam eller hva det var. Så kan jo vær det går an å bruke til en midlertidig løysning? Eller høre med noe venner/familie om du kan låne dysjen der? Skal sei du er godt igang med gavene Selv har jeg ikke handlet noe. Men har skrevet liste da, så føler meg litt på vei alikevell Det er så kos å pynte til jul Pakke inn julegavene, høre julemusikk, julekaker. Åååå som jeg elsker juletida Jeg kommer til og pynte på fredag jeg også tenker jeg Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. november 2012 #284 Del Skrevet 28. november 2012 Ååh, det er ikke noe godt å ikke ha varmtvann, nei! Men hyttevasken (som det heter her i gården ) fungerer jo greit nok i noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 28. november 2012 Forfatter #285 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg fikk sinnsykt krøllete hår av hyttevasken! Det er lenge siden sist, så jeg nyter krøllene Og Vesleprinsen sov fra 23-9 i natt, så til tross for lite varmtvann, så har jeg hatt en veldig fin start på dagen Vesleprinsen pupper, og så fort han er ferdig med det stikker vi ned til sentrum. Heldigvis har værmeldinga på telefonen bomma, så det er ca 1 varmegrad i stedet for 7 kalde 3 dager igjen til advent! Ha en finfin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 28. november 2012 #286 Del Skrevet 28. november 2012 Ha en super dag, her er også været mye bedre enn forventet, det er deilig i disse kalde mørketider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #287 Del Skrevet 1. desember 2012 Nå er det 1. desember og advent! :D Og i dag skal jeg ha juleverksted! Har lyst til å sove en 3 timer til før jeg står ordentlig opp i grunn... Men her har desverre Vesleprinsen slutta å sove hele natta, etter å ha skjemt oss bort i en måneds tid! Dette er 3. natta han våkner, så nå vurderer jeg å kjøpe inn litt mme for å gi han litt tillegg på kvelden. For jeg sliter sånn med å sovne igjen etter ammingen... Og siden Vesleprinsen ikke er fullt 3 mnd enda engang, så synes jeg det er litt vel tidlig med grøt... I tillegg har han fått lakenskrekk om kvelden, og griner i minst en halvtime før han sovner... Og han har fått en uvane med å hylgrine når han skal spise, spesielt på kvelden. Så jeg må sprute melk/sukkervann inn i munnen hans før han tar puppen! Sånn, nå har jeg fått ut litt nattlige frustrasjonener... Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 2. desember 2012 #288 Del Skrevet 2. desember 2012 Så kjedelig at Vesleprinsen ikke sover hele natten lenger, men sånn er det vel med de små, de går inn og ut av forskjellige faser hele tiden. Her har det jo stort sett vært amming hver 2.-3. time siden han ble født, bortsett fra en sjelden gang som han kan glimte til og sove hele 4 timer Men jeg er så heldig at jeg sovner godt igjen etter hver amming, og vi samsover jo også, så jeg våkner liksom ikke ordentlig når jeg ammer uansett. Skjønner godt hvis dere vil gi tillegg så du kan få føle deg litt mer uthvilt, det må man jo være når man skal greie å ta seg av en liten bebis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #289 Del Skrevet 7. desember 2012 Vesleprinsen sover heldigvis hele natten igjen Det var 2 netter som han våknet på natten, og det var nok eksemen som plaget han. Har begynt på hydrokortison, og han sover mye bedre igjen Men nå har han gått på det i en uke i morgen, så da må vi ha en pause. Kjenner jeg gruer meg til det, for jeg er redd eksemen skal komme tilbake... og det er så vondt å se på at han klør og plages av det! Han blir så survete, har vanskelig for å roe seg og sovne, og sover dårlig... Og det er jo slitsomt for oss foreldrene og (spesielt meg som er sammen med han hele tiden). Ellers er Vesleprinsen veldig glad i å skli nå! Han sitter på toppen av knærne mine når jeg sitter bakoverlent i sofaen, og sparker i lårene mine og lener seg litt bakover sånn at han får sklidd ned. Og smiler fra øre til øre når han får det til! I tillegg har han begynt å åle seg litt framover når han ligger på gulvet, hvis det er noe han virkelig vil ha tak i... I går lå han på leketeppet sitt på kjøkkenet mens jeg malte dørkarmen. Også hadde jeg lagt en leke et stykke foran han, sånn at han hadde noe å se på, men uten at han kunne skalle i den hvis han skulle miste kontrollen på hodet Og etter en stund snudde jeg meg, da lå han lenger frem på teppet, med leken i hånda og prøvde å putte den i munnen Han er så flink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 7. desember 2012 #290 Del Skrevet 7. desember 2012 Så kjekt med oppdatering Skjønner at du gruer deg litt til å slutte på det. Men vi får bare krysse for at han ikke får eksemen tilbake Så flink han er blitt da Han virker nydelig Hvor er det du maler henne nå da? Håper det går ellers fint med dere, å at dere koser dere med lille skatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 7. desember 2012 #291 Del Skrevet 7. desember 2012 Så morsomt at han begynner å røre på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #292 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Innlegget kommer under... Endret 8. desember 2012 av FruLilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #293 Del Skrevet 8. desember 2012 Advarsel, klageinnlegg! De siste dagene har jeg vært veldig sliten, har nesten ikke hengt sammen når kvelden har kommet. I dag stod jeg opp tidlig med Vesleprinsen, og lot mannen få sove ut. Jeg lager middag så godt som hver dag, og rydder opp etter den. De dagene mannen må lage middag ender det opp med at jeg må ta over seinest halvveis, for da er han hoppende sint for et eller annet som ikke gikk helt som planlagt. Og innimellom krever Vesleprinsen oppmerksomhet eller mat mens jeg lager middag, og da griner han. Det blir mannen gal av, og da griner Vesleprinsen enda mer... Og hvis jeg går og ammer er det sjeldent at mannen fullfører middagen, men han venter eller klager. Jeg gjør alt husarbeidet, mannen roter stort sett. De eneste gangene han hjelper til litt (men klager mer enn han hjelper) er når vi får besøk. Vi skal ha besøk i morra, og jeg har handla inn mat (ribbe og tilbehør), forberedt maten, rydda, mata Vesleprinsen et utall ganger, rydda mer, prøvd å lage middag i dag... Mannen kom og spurte om det var noe jeg ville, og hvordan det gikk med meg. Jeg svarte at jeg var sliten, men at jeg ville bli ferdig med middagsforberedelsene, og at han kunne rydde opp verktøyet og ta det bort fra kjøkkenet. Han tok unna to ting, og satte seg foran tven. Så måtte jeg amme igjen, også ble han sur fordi pizzaen ikke var ferdig og stod i ovnen. Deigen måtte jo heve! Også ble han sur når han måtte passe gutten så jeg fikk lagd ferdig pizzaen. Jeg bestemte meg for å prøve å steke den på forvarmet rist, siden mannen ALLTID kommenterer at jeg må gjøre det sånn at bunnen blir sprøere. Vel, jeg bad mannen om hjelp, og det hele endte med at pizzaen havna på hodet på gulvet. Det var den middagen! Og mens jeg står og føler meg fullstendig mislykket, får jeg masse kjeft av mannen. Og hele resten av kvelden har han bare vært kjempeoppgitt over meg, og alt jeg gjør er feil. Alt.bare bygger opp under følelsen jeg har av å ikke være bra nok. Det eneste han innimellom tar initiativ til er sex. Inkl i dag, når jeg nettopp hadde fortalt han alt som måtte gjøres i dag. Jeg ble med selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, fordi han nesten ikke tar initiativ lenger. Og det endte som det har gjort i det siste... Han skal ha langt forspill for å "få med meg", med det resultatet at Vesleprinsen våkner før noen av oss rekker å komme. Han bruker tida han trenger for å komme, eller blir kjempesur fordi gutten griner. Og jeg kommer ikke. Og føler meg som en dårlig mamma fordi gutten da HYLER innen jeg får gått og henta han... Nå kom forresten mannen opp til meg, og jeg prøvde å fortelle hvordan jeg føler det. Det endte med at han spurte hva jeg forventa. Jeg svarte etterhvert "ingenting, men det hadde vært fint å høre at jeg ikke er mislykket". Da ble han sur og sa at han aldri har sagt at jeg er det, men at han synes jeg gjør mye rart for tiden og at han blir oppgitt over det. Så trampa han ut. Der. Der fikk jeg enda en bekreftelse på sånn jeg føler det. Fullstendig mislykket, og nå er det tydeligvis ikke bare jeg som synes det, men mannen og. Har mest lyst til å bare reise hjem til mamma nå. Men hun er sjuk, og jeg er ingen habil sjåfør nå... Men jeg har virkelig lyst til å bare reise bort og være borte i minst 1 uke. Hm, kanskje jeg skal gjøre det? Ta med meg Vesleprinsen og dra til Oslo uten mannen. Så kan han klare seg litt uten meg. Men aller helst vil jeg hjem til mamma... Men jeg blir så sliten der av alle som flyr ut og inn hele tiden, og bikkjene som bjeffer. Håper livet er bedre i morra... Og at jeg får sove i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 8. desember 2012 #294 Del Skrevet 8. desember 2012 Uffeh Dette er IKKE bra! Har du forsøkt å snakke med mannen om dette da? Hva sier han da? Ikke gidd, Fru Lilla. Ikke lag mat til han når han tydeligvis ikke setter pris på alt du gjør. Finn frem egen stahet og si at han får pinadø hjelpe til! Jo mer du gir ham uten at han gir noe tilbake, jo mer bortskjemt blir han. Ta heller kampen og bli enige. Jeg har det slik med sambo selv ganske ofte, og jeg finner meg ikke i at han ikke hjelper til. Hadde tassen vært her nå, så hadde sambo fått så ørene flagra.. Gjør noe med det før det går for langt, søte du kan ikke glemme deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 13. desember 2012 #295 Del Skrevet 13. desember 2012 Uff, dette hørtes ikke noe ålreit ut, FruLilla Enig med Nuttapia i at du bare må være sta og sette hardt mot hardt! Tror dette er en veldig kjent problemstilling for mange par, og da er det viktig at kona setter foten ned og krever at mannen bidrar. Foreldrene mine har et litt lignende forhold (men pappa blir vel ikke så sur hvis han blir bedt om å gjøre noe, han bare gidder ikke gjøre det, så tilslutt gjør mamma det likevel siden hun ikke orker mase mer.) Jeg blir veldig provosert av det og ber henne om å ikke finne seg i det, men nå har hun på en måte resignert siden hun har levd med det så lenge (og ikke vil ha bråk..) Det er mye bedre for dere begge og forholdet deres hvis dere får ordnet opp i dette nå mens "rollene" ikke har fått satt seg skikkelig ennå! Jeg synes det høres veldig lurt ut å dra bort litt jeg, så merker han kanskje hvor mye du faktisk bidrar med og alt du gjør for han. Selv om jeg skjønner at det kanskje er litt slitsomt å være hos moren din også. Men mindre slitsomt enn å være hjemme akkurat nå, kanskje? :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #296 Del Skrevet 14. desember 2012 Takk Nutta og Clafoutis! Vi fikk skværa opp igjen på søndag, under en halvtime før gjestene kom... Så ting går mye bedre igjen nå, heldigvis! Denne uka har vært hektisk, på tirsdag var jeg hos fastlegen med Vesleprinsen, og fikk henvisning til hudlege. Onsdag ble vi med mamma til søstra mi i Oslo, og jeg fikk overlevert julegaver til et par venner, og shoppa julegave til Mannen Torsdag ringte de fra hudlegeklinikken og gav oss time i dag. Resten av dagen brukte jeg på å bake lussekatter... Og på kvelden dro jeg på nattåpent på et kjøpesenter, og kjøpte flere gaver til Mannen De hadde masse klær på salg! Kjøpte bl.a. en genser til 300 kr, før pris var 1199 kr!! I dag tidlig når jeg våkna kom jeg plutselig på at vi skulle på 3mnds kontroll på helsestasjonen... Heldigvis krasja det ikke med hudlegetimen, jeg fikk dratt rett derfra og på helsestasjonen. *puuh* Men vektkurven til Vesleprinsen har flata litt ut nå, og han har begynt å bli forkjøla, så vi må tilbake neste fredag og få vaksinene. Og hos hudlegen fikk han konstantert atopisk eksem over HELE kroppen (ser heldigvis ikke ut til å være noe i bleieområdet, men absolutt hele resten av kroppen er dekka...). Så nå fikk vi behandlingsregime med en mer intensiv kur på hydrokortison, med oppfølgingstime om 14 dager. Så dette blir spennende! Men det var godt å få bekreftet at vi bare må kjøre på med kortisonkremen, for farmasøytene jeg har truffet på når jeg har kjøpt det og fuktighetskrem, de har nesten fått fnatt fordi han er så liten... Men hudlegen sa det ikke var noe farlig, og at det er mye bedre for Vesleprinsen å få bukt med eksemen. Haha, jeg får litt noia av helsesøstra. Fortalte om eksemen og hun spurte om kontrollen ifht hjertet hans. Og når jeg fortalte, så sa hun hele tiden "så nydelig at du forteller dette til meg" og lignende Så ja da... Det er så nydelig atte Og ho fikk ikke med seg noe av det jeg fortalte, og bare noterte feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #297 Del Skrevet 14. desember 2012 Stakkars Vesleprinsen snørrer og snørrer og snørrer i dag... og sover og surver. Orker nesten ikke å spise, bare gråter og snørrer... Tok tempen i stad, og han har så vidt feber, 37,8 i stompen. Så da fikk han en stikkpille, og ble putta i seng igjen. Håper feberen går over til i morra! Jeg liker ikke å se at den vesle skatten min ikke har det bra... og synes han er nok plaga nå, med både eksem over hele kroppen, forkjølelse og den hersens hjertefeilen (som heldigvis ikke var alvorlig, men vi skulle ha lav terskel for å bruke febernedsettende). Det er godt han ikke fikk vaksinene på toppen av dette i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 15. desember 2012 #298 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Ante meg at det var atopisk eksem, har det samme selv:( Spør om å få eksem badevann, er så deilig, og det lindrer så godt! Er blått, men jeg husker ikke navnet....Regner egentlig med at dere får masse råd og veiledning, men er det noe du lurer på, så kan du bare spørre Red; Skrivefeil Endret 15. desember 2012 av lizzie88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 15. desember 2012 #299 Del Skrevet 15. desember 2012 Stakkars syke Vesleprinsen Men atopisk eksem kan man kanskje vokse av seg, eller? Hørtes ikke godt ut med eksem over hele kroppen, i hvert fall.. Håper dere får en fin lørdag på tross av sykdom da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #300 Del Skrevet 16. desember 2012 Dagen var grei, fram til vi la oss. Først underholdt Vesleprinsen oss, så fant vi ut at taket er lekk... Det drypper fra minst 4 steder i skråtaket på soverommet vårt, og nå får vi ikke sove... Delvis pga vond klump i magen,delvis pga dryppinga...sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå