Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg lover å tegne og fortelle litt om vårt bryllup også, når jeg en dag sitter på egen maskin med tilgang til et bilde eller to... :sjenert: Nå er det jo mange som mener at vi var utradisjonelle nok fordi vi er to jenter da, men det var vel i hovedsak ikke det jeg tenkte på. Ingen av oss hadde hvit kjole, men vi hadde kjoler begge to. Vi la ned litt arbeid i bordet, og endte med svarte duker, til utelukkende positiv respons. Vi hadde snirkelkake med dragekaketopp som denne Hmm, her ble jeg visst litt ivrig og satte i gang og fortelle likevel... :sjenert:

Det var ikke etsy jeg var inne på, tør ikke gå dit jeg... :ler: Men jeg falt for steampunksmykkene som ble linket opp fra epla her inne, så det ble øredobber til meg og kjede i bursdagsgave til min kjære. Bare synd jeg må vente så lenge med å vise dem fram, hun har bursdag i slutten av juni... Chokeren høres veldig bra ut, gleder meg til å se bilde (?) når du har laget den! :jepp:

Dragekaketopp! :hoppendeglad:

Skal definitivt legge ut bilde når den er ferdig! Har lovt bilde av blomster og, men siden jeg ikke fikk gjort så mye i jula (hvor pokker'n ble ferien av!?) å kommer det snart. Lover.

Nå skal jeg ta meg et glass single malt og leke litt med invitasjonsideer i Photoshop :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I natt drømte jeg at vi hadde en halvtimes diskusjon om en påstått og/å-feil på forsiden av invitasjonene. Og at vi endte med å ringe Sylfest Lomheim! :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heeey, en bryllupsdagbok! *blåse støv av*

Nytt siden sist:

- Jeg får noia av bryllupsforumet her inne, til tross for at flesteparten av de som vanker der inne er hyggelige, oppegående folk. Men det er visst ikke noe for meg. Men jeg elsker å hate, da. :lol:

- vigsler: check!

- dødskul idé til invitasjoner: check!

- evne og tid til å gjennomføre den: check, tror jeg.

- kokk og meny: check!

Vi hadde første møte med kokken i går. Han er sympatisk, engasjert, og veldig flink! Kjempeglad! (jeg tror jeg bryr meg mer om maten enn om kjolen :ler:) Sånn det ser ut så langt blir menyen slik:

Forrett

Hummerbisque (=kremet suppe) med urtesalat og sjøkreps eller kamskjell

Hvilerett/mellomrett/"ganerenser"

Mohito-slush (sorbet med lime og mynte)

Hovedrett

Hjort med amadinepoteter, stekt grønnkål/rosenkål/bacon, stekt sopp, kantarell- og morkelsaus

Dessert

Sjokoladeskjell med sitronkrem, marinerte bær og og Valhronakonfekt.

Akkurat passe. Flotte festretter uten å bli for fancy eller jålete, passe sesongbasert, burde falle i smak hos de fleste, og mamma kan bidra med endel av ingrediensene fra egen hage! (blir ikke billigere på den måten, men det blir definitivt morsommere)

:nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bryllupsforumet med en klype salt. Men jeg hopper enda innom av og til for å dele av erfaringer, om ikke annet. Har jo tross alt snart vært gift i et år! Erfarent kvinnfolk :hoho:

Etter å ha lest menyen deres... Du husker at du og jeg har vært bestevenner i mange, mange år og at jeg dermed har en naturlig plass i bryllupet ditt, ja? Sant? :daane::rodmer:

Kjolen min fant jeg rimelig kjapt og tok avgjørelsen på dagen. Mat og kake derimot, det brukte vi laaaang tid på. Og det er jo det som huskes! Det har vært flere som har spurt om ikke vi vil gifte oss en gang til, ha kanefarten, maten og den gode stemningen bare en gang til :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og kjolenytt! Har bestemt meg for å bytte korsettsyerske. Jeg falt jo egentlig pladask for dette:

Gabrielle_4cb8d15801b7e.jpg

Og det er virkelig nydelig. På det bildet, og den modellen der. Men så begynte jeg å kikke litt på bilder av andre versjoner av samme korsett, og det er ikke sååååå imponerende for å være ærlig. Ikke for noe som koster nesten 5000 kroner ihvertfall (og mye mer etter toll og moms).

5286295090_c88fda7c54.jpg

5671495544_ffac44faa2.jpg

5104851031_38893d5413.jpg

8212647210_166cf5ed8d.jpg

Det er liksom litt... flatt, på en måte? Foran? Ikke sånn "va-va-voooom-FORMER!" som jeg fikk intrykk av først. Ingen tvil om at det er godt håndverk og sånt, og syersken er virkelig verdens hyggeligste. Men jeg tror ikke det er min smak, rett og slett.

Og så fant jeg Kat. Kat er kanadisk, jobber som sirkusartist (!!!) og syr korsetter på fritiden. Hun lager pene ting:

il_570xN.63387827.jpg

cordy4.jpg

ivorysilkoverbust1.jpg

beautifulblue5.jpg

(alt for mye frager og kontraster og ting som skjer i det siste her, men hallo? Va-va-vooom!)

Jeg falt pladask. Og har bestilt. Det ble enda litt dyrere ( :daane:) men til mitt forsvar så har jeg planer om å bruke det mye mer enn én gang. Om ikke annet, så her hjemme. Tror ikke det blir noen klager. :ler:

Og venninne G kommer til å sy skjørt for meg, og kanskje en bolero/jakke også :)

Endret av Pingting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bryllupsforumet med en klype salt. Men jeg hopper enda innom av og til for å dele av erfaringer, om ikke annet. Har jo tross alt snart vært gift i et år! Erfarent kvinnfolk :hoho:

Etter å ha lest menyen deres... Du husker at du og jeg har vært bestevenner i mange, mange år og at jeg dermed har en naturlig plass i bryllupet ditt, ja? Sant? :daane::rodmer:

Kjolen min fant jeg rimelig kjapt og tok avgjørelsen på dagen. Mat og kake derimot, det brukte vi laaaang tid på. Og det er jo det som huskes! Det har vært flere som har spurt om ikke vi vil gifte oss en gang til, ha kanefarten, maten og den gode stemningen bare en gang til :rodmer:

Åh, den kanefarten høres så koselig ut, altså! Men jeg tror vi kan se langt etter noe sånt i Oslo sentrumish på en oktoberdag. :hoho:

Men altså. Hvor var invitasjonen min til ditt bryllup, lxm!? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den kanefarten høres så koselig ut, altså! Men jeg tror vi kan se langt etter noe sånt i Oslo sentrumish på en oktoberdag. :hoho:

Men altså. Hvor var invitasjonen min til ditt bryllup, lxm!? :snurt:

Nå synes jeg du er pesimistisk, Ping! Røros på en kald, nysnødd marsdag er da ingenting mot den snøen som kan være i Oslo i begynnelsen av oktober! :opplyser:

Pft! Det var du som rotet den bort eller ikke gadd å svare! Ikke prøv deg med at den ble borte i posten, bare for å slippe en ekstra kuvert. :jolie:

Oh well, Gaby og jeg får vel bare kle oss ut som dokurver og snike oss inn, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men med et korsett som det så kan hun da ikke ha plass til mat? Altså.... MER TIL OSS! :nigo:

Ping, nå er dokurver i menneskestørrelse opplest og vedtatt. Det må du bare leve med. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foreslår at Ping oppgir korsett som dresscode i invitasjonene. Dermed ender mange av gjestene opp med å ikke kunne spise noe som helst, og maten kan inntas av dokurvene :opplyser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaby, vi er virkelig inne på en plan her!

Dessuten, Ping har jo en fantastisk fotograf, han bør da kunne ta bilder som bevarer maten for evig, sånn at hun ikke går glipp av noe? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte liksom jeg skulle finne et bilde av et menneske i billig, hjemmelagd kurv-kostyme, sånn ha-ha-ha-ha-sånn-kommer-dere-til-å-se-ut-ha-ha!

...hva i helvete gjør dette bildet på andre linja av treff på Google images? :overrasket:

f6d4fceb7fb318e97bc9491d03ffb77e.jpg

'cuse me, skal bare gå og vaske øynene med salmiakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...