Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Det blir helt nydelig! Og for en fin hårfarge du har! :jepp:

Okai, det er herved bestemt av dine forkledde dokurver ( :ninja: ) at du skal ha flosshatt-cupcakes. :opplyser:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aww, takk!

Har nettopp farga håret igjen, så nå er det enda mer ildrødt! :nigo:

Også fikk jeg jo nettopp mil fra korsettdamen om at hun trolig blir ferdig i morgen eller over helga! Ææææh, dritspent! Det måtte justeres en del og jeg har gått ned bittelitt i vekt siden jeg prøvde på modellen, så jeg er pisse nervøs for at det ikke skal passe ordentlig. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så godt det passer til deg! - Du kommer til å bli så flott, Ping!!!!!!! :hoppe:

:klemmer:

Og du ligner jo på avataren din, jo!!! :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det!

Har bestilt en slik til å ha over:

il_570xN.241135309.jpg

Det er jo oktober og sikkert litt kaldt, også dekker det over "korsettvalkene" som fort dukker opp når man snurper seg inn. Også er den peeeen.

Men jeg tror jeg burde ha noe mer til vielsen og reisen til/fra etc? :klo: Vielseslokalet blir gjerne ikke varmere enn 18 grader rundt den tiden av året. Men jeg finner liksom ikke noe som passer. Jeg kunne jo kjøpt en skitkul, steampunk-kåpe:

f3adcb7adedefe9fab8dc719f9acda96.jpg

db0ffa2aee61b6f7935471b0ee1fb4a9.jpg

...men den koster nesten 1200,- (før moms og slikt). Og er totalt ubrukelig til noe annet enn denne typen antrekk, og jeg har ikke helt samvittighet eller lyst til å bruke ENDA mer penger på ting jeg knapt nok kommer til å bruke igjen. Alt jeg har funnet som er billigere ser dritt ut.

Så det beste hadde vært å finne noe som kan bli en hverdagsjakke/kåpe etterpå. Da er det ikke så gæli å bruke litt penger på det heller. Men det er ikke lett å finne noe som passer inn med stilen. Hrmf. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den hvite der var kjempefin! :jepp:

Kanskje det går an å fjerne "slepet" på kåpa etterpå? Da blir det jo en litt mer anvendelig jakke? (Om enn noe luftig i framkant, hihi) :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Du finner så mye kult!! Korsett er så stilig, tenk å gifte seg i det :) De muffinsene var utrolig kule forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg mener :lærer: at du må ha den brune jakken. Er det helt usannsynlig at du kommer til å bruke et steampunk antrekk igjen?

Gleder meg til å se hele antrekket samlet.

Og både kake og muffins var rett og slett lekre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, ikke frist meg a?

Må tenke litt på det, tror jeg. Mon tro om det kunne vært varmt nok med jakka jeg har kjøpt pluss noen kule hansker/cuffs i tillegg? :klo:

*pling*

*inspirert*

I champagne og brunt som resten av antrekket?

Hvis jeg finner/lager noen med sånne knapper på, så matcher de jo støvlene mine. ^^

s799_roca-brown_1.jpg

Litt sånn, æh, her. Bare bedre. (umulig å finne gode eksempler jo)

ba63a95408b52971de60928f8a7a0aa1.jpg

Eeeeller det går an å blande inn litt mer steampunkete greier som samtidig er nedtonet. Som f.eks. lær og spenner sammen med blonder. Jeg digger den kontrasten. Sånn som her:

25-700-001.jpg

Inspirasjoooon:

il_570xN.417238574_mciu.jpg

il_570xN.314586529.jpg

(æh. dytte vegg. javel.)

d64dadcb7dd3541767472f237e77a1d8.jpg

gloves2_1.jpg

Satin_Pleated_Wrist_Cuffs_by_TheHauteDame.jpg

Faen, jeg tror jeg nettopp pådro meg et nytt DIY-prosjekt. :ler:

Eller så blir det for kaldt.

Også er jeg faretruende nær mengden dill og dall og rot jeg synes det går an å putte på én brud. Steampunk/viktoriansk stil tåler veldig godt å være litt overlessa, men når jeg liksom ser over planene til nå...

- tre farger i hele antrekket (brunt og champagne for det meste, pluss litt rustrødt. Det inkluderer håret mitt.)

- synlige boots med kule detaljer

- korsett med broderi i konstrastfarge

- halssmykke: choker med masse greier på

- hårpynt blir dillete (oi, det er en diskusjon i seg selv. Jeg har kjøpt inn miniflosshatt, påfuglfjær, blondebånd, hårspenner, sånn netting-slør-stoff, og har en haug med små stoff- og papirblomster. Aner ikke hva som ender på hodet til slutt)

- brudebuketten MÅ bli rimelig ensfarga. Men papirroser trekker jo oppmerksomhet de og...

- og hansker. Really!?

Men altså. Overlessa. Det kan funke.

madmoisellemeli-steampunk-girl-women.jpg

Bedre å styre med for mye og ta vekk, enn omvendt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(vi hadde bursdagsfest for J-man på fredag, og jeg tror ikke det har gått opp før meg før hvor stor andel av vennegjengen som synes dette steampunkgreiene er ganske kult. Så da fikk jeg litt lyst til å ta den litt lengre. Uten å skremme vettet av ymse gammeltanter og slikt, da)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det går da ikke an å overlesse denne stilen.

De strikkede hanskene med heklekant var lekre og hatten må du jo bare ha.

<sukk>

Steampunkers wannabe not-so-very-anonymous, det er meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:

Du er i ferd med å bli en vaskeekte bridezilla! :nigo:

Du, den betegnelsen venter jeg med til jeg ligger i krampegråt når jeg finner ut at perlene jeg har bestilt IKKE matcher rødfargen i håret mitt! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man leker ikke steampunk, gjør man vel?

Det er naturligvis en balansegang, men akkurat når det gjelder stempunk, så gjelder regelen "more is more" i mitt hode. Det er alle de små geeky detaljene som gjør stilen.

Gleder meg vilt til å se hva du ender opp med.

(Og så må jeg nok strikke de hanskene der oppe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da ikke an å overlesse denne stilen.

De strikkede hanskene med heklekant var lekre og hatten må du jo bare ha.

<sukk>

Steampunkers wannabe not-so-very-anonymous, det er meg det.

Join the dork side...

We have cookies!

3230386082_9c8f7e0d30.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...