Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Har lest meg gjennom hele dagboka di nå, og jeg må virkelig si jeg liker bryllups-stilen deres!

Håper du legger ut bilder av det ferdige bryllupsantrekket! Du blir helt sikkert nydelig! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Irrlys, og takk! Det kommer nok bilder etterhvert :)

*overser indirekte trussel fra Tekola om navnekødding*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NNNGGGH!

...I can haz hjelp med invitasjonstekst? Plz?

Prøver å få ferdig invitasjonene i løpet av helga. Vil ikke røpe FOR mye av utseendet enda. Men temaet blir oppdagelsesferd/eventyr. Som i: vi skal på en reise gjennom livet sammen. Men alt i viktoriansk/steampunk-ånd. Hint: antikk kart og luftskip.

(Også har vi vurdert å trekke reise/oppdagelsesferd-temaet inn i andre deler av bryllupet og, om vi gidder. Men det kan jeg skrible om en annen gang)

Uansett. Invitasjonene blir på et brettet A4-ark.

Med morsomme illustrasjoner som passer til. Og som gjør at teksten ikke ser fullt så klisje-aktig ut som jeg plutselig syntes den gjorde her. :P

Forsiden:

Livet er en oppdagelsesferd...

Inni:

...og vi har valgt hverandre som reisefølge!

(illustrasjon)

Vi gifter oss, og vil gjerne dele dagen med andre gode tur-

kamerater. Vi har gleden av å invitere til bryllupet vårt

[dato]

Ferden starter med vielse kl xx:xx på [vielseslokale]

Neste holdeplass er [selskapslokale]. Der blir det

sprudlevann, middag og fest. Middag serveres kl 18:00.

SU: innen [dato] Reiseantrekk: mørk dress

Hilsen Pingting og J-man

Baksiden

Kontaktinfo med mail og tlf.nr til begge + nettsideadr.

Først og fremst: er det forståelig? Og informativt? Eller ville dere stusset om dere fikk noe sånt dumpende i postkassa?

Jeg synes teksten er helt grei som den er nå, men kanskje litt... krøkkete? Og ikke helt ooomph, som jeg skulle ønske den var.

Har utelatt all bruk av du/dere siden vi inviterer både single og par - men da blir den litt mer upersonlig.

Og hva er egentlig vanlig ang. klokkeslett for selskapslokalet? Er det tidspunktet man bør være der for velkomstdrink og slikt, eller for når middagen serveres? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeeee

Du kommer til å bli så fin Pingting!!! :strix:

Jeg håper det!

...også må jeg begynne å gå med korsett oftere. Ikke pokker'n om dette skal ligge i skapet resten av livet! :fnise:

:fnise:

steampunk-wedding-favors-1.jpg

Pakkesang som plaster på såret? :smilyblomst:

Awwwwwww! :rodmer:

OK, tilgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hurra! :nigo:

Jeg liker teksten! :jepp:

Skal vi se.. Hvordan gjorde vi det med tidspunkter mon tro? *kikker i gamle dokumenter*

Vi skrev bare tidspunkt for vielsen, og hvor festen skulle være. Men så hadde vi jo program sånn at det var vielse - en times kanefart - mottakelse/middag. Så da var det ikke naturlig å skrive noe ekstra tidspunkt. Men vi hadde en røff tidsoversikt på nettsiden, så de som ville kunne kikke på den Det er ikke lett det der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dere liker den! Så bra! Man ser seg jo helt blind på sånt selv.

Ja, det er ikke lett det der. Vi skal jo heller ikke ha det helt vanlige opplegget med at gjestene må vente på oss mens vi er hos fotografen - for det tar vi jo FØR vielsen. Det hadde vært kjekt å få med i teksten, men fant ikke noen kortfatta måte å si det på. Men det kan vi jo gjøre på nettsidene. Ikke er det superviktig heller, er bare kjekt å unngå potensielle misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg likte også teksten. Men jeg ville vurdert å bytte holdeplass med stopp.

Ellers kan du jo dra den litt lenger med "det blir siste utkall for singeltilværelsen når vielsen tar til kl ...".

"På turen har vi ellers gleden av å servere et herre måltid i ... (Lokale) kl ..."

Her kan man jo også legge inn at flighten går nonstop uten mellomlandinger mellom ... (Vielse) og ... (Lokalet).

:)

Eller kanskje det blir for kitsch ... ?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Blondie, det var fine tips :) D rit i om det er kitsch da, det må være lov i en bryllupsinvitasjon!

Jeg har jo selvfølgelig gjort det ekstra vanskelig for meg selv og lagt opp til blokkjustering på teksten. Så jeg må ha akkurat passe antall ord til å fylle ut en linje. Hrm, må inn og revidere litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooh, jeg likte alle de der! Men den første ble kanskje litt for mye av det gode, eller? :ler:

Jeg hadde egentlig tenkt å fikse både hår og sminke selv. Men så kom jeg på at jeg er helt gjennomført bedriten på å ordne hår. Seriøst, reportoiret mitt er lav hestehale, høy hestehale, flette og musefletter. Og sistnevnte kan jeg ikke huske å ha brukt siden jeg var 12. :fnise: Men jeg fant ei venninne som er veldig flink med hår og synes sånt er gøy, så det kan hende hun fikser det. Ellers så finnes det jo frisører, men jeg føler meg i grunnen mer komfortabel med at noen jeg kjenner skal gjøre det. Noen som vet hvordan jeg er. Og som er inneforstått med stilen vi skal kjøre. Vi hadde ihvertfall veldig like ideer om hva som er kult og hva som kan passe meg. :)

Jeg ser jo ikke for meg noe glatt, sirlig, kjempestrengt akkurat. Litt røft og "tilfeldig" passer meg fint. Også lurer jeg jo på en sånn miniflosshatt. Har kjøpt meg en på Etsy, og en helsikes masse dill jeg kan pynte den med (og som kan bli hårpynt selv om jeg dropper hatten). Blekede påfuglfjær, bånd, perler, sånn "grovt" slør.

Det er jo litt kult?

bridal-top-hat-etsy-boring-sidney.jpg

tumblr_lf5lk3FlG41qea5tgo1_500.jpg

9be7301c8aa8a0e2679edf11ca5552ee.jpg

il_570xN.379115077_fhu7.jpg

tumblr_mjlzl2WG2m1qa6vr1o1_500.jpg

...men så ser det også skikkelig dust ut noen ganger, så det kan hende det blir kortlevde planer det her.

Ellers så blir det vel bare å stappe no' nips oppi håret og look fabulous! :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg synes hatt er fint. Det hører liksom med til denne stilen. Og når ellers får du brukt det liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, du kommer til å bli så fin! Korsettet er helt fantastisk lekkert! *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EEEeeeeøøøøh. Gjett hvem som nettopp nettopp brukte må-øve-så-mye-som-mulig-på-å-gå-med-korsett som unnskyldning til å blåse 1900 kr på enda et? :plystre:

Endret av Pingting
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...