Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Gå for kokken! Jeg har selv brukt en kokk en gang til et stort selskap og det var en himmelsk opplevelse.

det blir nok fort til at vi gjør det! Har snakka med ham på telefonen et par ganger nå, og han virker bare SÅ engasjert, trivelig og entusiastisk... til det meste, egentlig! :ler: Vi skal ha et møte med ham til høsten, spent! :)

Åh, bøker som bordpynt. :rodmer: Det høres kjempefint ut! Du kan jo forhøre deg med ulike biblioteker. Vet at de ihvertfall før i tiden makulerte en del bøker (fordi jeg var så heldig å få en hel kasse av bestemor som jobbet på bibliotek). De som jobber der blir vel glade for at noen bruker dem i stedet for at de blir ødelagt. :jepp:

Likerikkeåhøreombøkersomblirødelagt! :haar: Men god idé, takk!

Mamma har noen ordentlig gamle bøker etter faren sin (typ: sent 1800/tidlig 1900-tall) som det hadde vært knallkult å få bruke. På den andre siden vet jeg ikke helt om vi tør å bruke noe så spesielt på et bord hvor det skal være både saus og vin i omløp. Har ikke spurt henne heller, så det kan jo også hende at hun ikke vil låne dem ut. Forsåvidt helt forståelig.

Moro å lese om planene deres! Er helt sikker på at det blir et fantastisk bryllup, og nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men likevel ser jeg klart for meg at du er helt nydelig i antrekket du skisserer! :jepp: Kjempekult om dere bruker gamle bøker, har en hjemme som hadde passet perfekt og den er et lite kunstverk i seg selv synes jeg. Egentlig synd den bare står i bokhylla :sukk:

mh, men det blir jo fort sånn. Man skal ha rimelig stor leilighet for å kunne gjøre noe kult ut av alle tingene sine!

Å, så moro å lese om noe litt utradisjonelt! Min kjære er ekstremt treig da, vært sammen i 7 og et halvt år, men enda ingen frieri (begynner å få mye mas nå :P), men han liker også steampunk. Syns også det er litt kult. Kanskje jeg må vise han litt av inspirasjonen her :) Gratulerer så mye med kommende bryllup! :)

Hei hei og takk og velkommen!

Hihi, det med hinting høres jo litt kjent ut... :ler: Man får vel bare smøre seg med tålmodighet - ække noe gøy om det egentlig bare er den ene parten som er klar for giftermål (sier på ingen måte at du er sånn selvfølgelig - men man kan jo begynne å lure på enkelte kvinnfolk her på forumet).

Dekoren høres veldig fint og spennende ut, Ping! :jepp: Du kan jo også plassere litt gammeldagse flasker innimellom bøkene/ oppå bokstabler og mellom lys med egenproduserte etiketter og en enkel mørkerød rose i hver? Det kan bli veldig fint, og litt dramatisk? :jepp:winebottlevasesingleflower.jpg?w=300wine-bottle-centerpieces2.jpg?w=300wine.jpg?w=240single-flower-vintage-bottle-mix.jpg En annen ting jeg så for en stund siden var glass fylt med sorthvitt bilder og olje - synes det ble en kjempeartig effekt! Kunne kanskje blitt stilig med forskjellige bilder av dere to i slike krukker innimellom? Spesielt hvis du hadde fått tak i sånne skikkelig gamle, lekre norgesglass? :jepp:3925866153_1fe4de7172.jpghttp://offbeatbride.com/ Støvlene var helt nydelige!!!!! :rodmer:

Hah, Offbeat Bride har jeg allerede saumfart for det meste, og har en egen bruker på forumet! :nigo:

ooooh, flasker er god idé! Med blomster, eller sånn med lys i og masse stearindrypp på kanten. Må drikke mer vin fremover. *legge planer*

Hva er det med dagboken din og spam Pingting? Har du vært borti noen nettsider som du ikke burde nå da? :sjarmor::ler: Håper bryllupsplanleggingen ellers går fint. :nigo:

Sjeften a' du er bare misunnelig du! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ja - her går det fremover med planleggingen, vi driver stadig og har nye ideer på ting og tang :)

Vi lurer på å snevre inn temaet litt. Til oppdagelsesreiser og eventyr (eventyr som i "adventure" ikke, Asbjørnsen & Moe :ler:). Passer fint innenfor steampunktemaet om man gir det en antikvarisk vri, og det passer til oss som personer. Vi er jo begge nysgjerrige av natur, og er vitenskapsnerder - hvor mange store oppdagelser har vel ikke startet med en reise? (det blir garantert liggende noen kopier av sider fra notatblokka til Darwin ett eller annet sted. Og kanskje fra noen av de gamle, egyptiske arkeologene?) Også passer det godt for anledningen - resten av livet blir jo vårt eventyr sammen :rodmer:

Temaet blir nok litt i bakgrunnen - vi har ikke planer om å be gjestene kle seg ut, og de skal slippe å bli sendt på skattejakt for å finne velkomstdrinken sin. Men vi utformer nok både invitasjoner (kanskje den kan se ut som et luftskip? En billett? Et kart?), program/meny, bordpynt, kanskje noen taler og noe i vielsen og sikkert noe andre ting etter det. Bøkene på bordet er fortsatt en knallidé synes jeg, sammen med litt annet stæsj: gamle kikkerter, kompass, antikke kart osv.

Jeg lurer også på å lage min egen brudebukett og noe av de andre blomster. Har funnet masse fine tutorials på nettet om hvordan man lager blomster av stoff og papir.

four+organza+flowers.jpg

17-1.jpg

DSC00615-512x384.jpg

Fabric%2BFlower.jpg

t-shirtflower16.jpg

Paper-Flower.jpg

music%2Bflowers%2Bwreath.jpg

Med papirblomster kan man jo gå bananas på nerdinga. :gjeiper: Kart, noter, sider fra Ringenes herre/Jules Verne/tegneserier/Darwin/etc. Fine, nerdete referanser som ikke blir helt "in your face". Flesteparten av gjestene er jo muggles. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg nekter å kalle det gomper. :snurt: De norske oversettelsene av HP-navn er bare dumme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med papirblomster kan man jo gå bananas på nerdinga. :gjeiper: Kart, noter, sider fra Ringenes herre/Jules Verne/tegneserier/Darwin/etc. Fine, nerdete referanser som ikke blir helt "in your face". Flesteparten av gjestene er jo muggles. :fnise:

Du liker ikke å ødelegge bøker, men du skal lage blomster av Ringenes herre? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du liker ikke å ødelegge bøker, men du skal lage blomster av Ringenes herre? :klo:

...man kan alltids skrive ut/kopiere sider, ikke ta fra selve boka ;) Endret av Pingting
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj. Syk i dag. Underholder meg selv med å se på annonsene for brudekjoler på Finn (ingen planer om å kjøpe altså). Herlighet så mye rart, jeg mister litt troen på menneskeheten, kjenner jeg. :ler: Kjoler som ikke passer overhode, dritrare annonsetekster og så mye creepy bilder! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering? OK. Det skjer ikke så mye. Forlovelsesringen har endelig blitt tatt inn, og kan hentes til helga! :hoppendeglad: Også drodler jeg stadig på kjoleideer, jeg har jo ei venninne som kanskje skal sy til meg. Hun vil se skisser før hun bestemmer seg. Har masse ideer, men finner noe galt med alle sammen. :rolleyes: Greia er:

- vil ha havfrue/mermaid-skjørt

- men vil også kunne vise frem de kule bootsene. (om jeg ender opp med å kjøpe de)

- fant noen eksempler på mermaidskjørt som slutter litt høyere opp

429530883179963685_iLU2e0Ku_f.jpg

(herregud, hele antrekket hennes. *sikle*)

183310647303265919_dDbnlLP5_f.jpg

(liker egentlig ikke denne så godt, men greit for inspirasjon)

429530883179963913_JfBEffVU_f.jpg

(grellstygt bortsett fra skjørtet, og egentlig delvis det også, men dere tar vel poenget)

Eventuelt så kan man ha en annen type skjørt:

69665125455419646_c1znsyIn_f.jpg

(for mye av det gode her, dog)

34269647134895291_lg3cmsfS_f.jpg

429530883179943735_PIw8gxMu_f.jpg

Også er det problemer med korsettet. Jeg har mest lyst på et underbust, fordi det er mest behagelig. Greit å kunne puste i løpet av kvelden og slikt.

240168592598529118_vfXnkwka_b.jpg

273945589803998037_DdoURjaw_f.jpg

Meeen siden jeg har store pupper risikerer jeg da å ende opp med flappepupp/in-your-face-pupp, uansett hvor god BH/topp jeg har.

GailUnderbustBlack%252526White%2Bcopy.jpg

homemade-steampunk-dress-7-500x333.jpg

jævlig usjarmerende! :haar:

Heldigvis finnes det mye fint i overbust-korsetter også.

203013895672733401_YEHZCL0B_c.jpg

429530883179956428_6j0XQMEu_f.jpg

42854633924786917_3XWZVlqx_f.jpg

Så. Hm. Ja. Hakke peiling, jeg. Men har det gøy, og fikk spamma dagboka mi med bilder. :happy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Ping :blomst:

Mange fine korsetter der! Skjørtet på det øverste bildet var kjempeflott! :jepp:

Blir veldig spennende å høre hva du bestemmer deg for til slutt :)

Har du bestemt deg for farge?

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan Ping :blomst:

Mange fine korsetter der! Skjørtet på det øverste bildet var kjempeflott! :jepp:

Blir veldig spennende å høre hva du bestemmer deg for til slutt :)

Har du bestemt deg for farge?

Får diskutere litt med venninna mi - om hun skal sy, da. Må jeg plutselig kjøpe kommer jeg til å bli helt lost! :ler:

Farge? Ikke sikker. Er så mange som er fine, jo!

Brunt og gull, kanskje?

429530883179940778_99jmvKmN_b.jpg

139682025913087402_y8HOYiGh_f.jpg

brown%20stripe%20heavy.jpg

il_fullxfull.328945848.jpg

Gull og elfenben?

il_570xN.182588347.jpg

Champagne?

20080627_008010734420_lrg.jpg

175358979210215512rO5dY6i2c.jpg

il_570xN.327693416.jpg

Kobber/rustrød?

il_570xN.299753926.jpg

il_570xN.263752377.jpg

..og så videre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, du finner så mye fint ping :rodmer:

Enig! :happy:

Hei, ja. :-) Eg måtte kikke innom, sjølv om eg har kome litt lenger enn du... :grøss: Det byrjar kome farleg nær no!

Ja oi, der var det ikke lenge igjen! Har dere mye å gjøre nå i innspurten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ja, ein del, sjølv om mykje er i boks. Eg driv og prøver å lage lister over alt vi skal gjere, for vi har sjølvsagt alle mogelege andre ting (konsertar, møte osv.) på tapetet i dei neste vekene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ein del, sjølv om mykje er i boks. Eg driv og prøver å lage lister over alt vi skal gjere, for vi har sjølvsagt alle mogelege andre ting (konsertar, møte osv.) på tapetet i dei neste vekene...

Heh, sånn går det når du har et liv utenom bryllupet! Note to self: ikke ha liv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt kvelden på å plukke litt på tall og lister og budsjett og sånt. Jeg liker det jeg, synes det er gøy å fylle ut skjemaer og slikt. Det finnes sikkert en medisinsk diagnose på det.

Uansett: prøvde å få litt begrep på hvor mye vi må regne med å kjøpe inn av alkohol (vi tar med selv). Det er jo helt umulig å bare si et tall, med 50-60 gjester og åpen bar med både vin, øl, brennevin og drinker. Så jeg satt meg ned og lista opp alt.

- ett glass velkomstdrink

- ett glass vin/øl til forrett

- to glass vin/øl til hovedrett (burde kanskje ha bittelitt mer her?)

- ett glass dessertvin/øl til dessert

- fire drinker (to brennevin/sprit, to vin/øl) pr person fra baren

...tror det burde dekke det hele. Vi har endel venner som er ganske tørste og nok drikker mer enn fire drinker etterpå, men så er det sikkert også mange som drikker mindre. Og jeg regna ut for 50 drikkende gjester, så mange blir det heller ikke tror jeg.

Så regna jeg ut hvor mange glass det er i flasker med ditt og datt, og derfra hvor mange flasker vi trenger av alt. Og så så jeg på prisene på Vinmonopolet OG på Systembolaget.

Skuddet i blinde (med helgardering) på budsjettet var 22.000,-. Nå havnet jeg på 13.000 med norske priser, 9.000,- om vi handler det meste i Sverige (men da kommer jo bensin i tillegg).

Til maten satser vi på god vin, godt øl (gjerne noe mikrobrygg av typen Nøgne Ø og slikt til maten i stedet for pils - den får komme frem på festen. Ja, også har vi jo ølet en kompis skal brygge til oss!), og ikke minst: gode alkoholfrie alternativer! Kan ikke se for meg at det er noe gøy å sitte med kjempegod mat og drikke bare Farris (eller enda verre: brus!). Så alkoholfritt øl (både Munkholm og noe fra polet) og gode cider/juicer skal kjøpes inn. Mulig vi finenr på noe annet morsomt og - noen som har forslag?

Til festen tenker jeg det bør være

- rød og hvit vin

- øl (vanlig pils)

- cognac

- whisky (vi er jo whiskeynerder, så jeg har budsjettert for tre gode single malts)

- likør

- gin&tonic

- en drink til? Rom og cola, kanskje? (det er kanskje litt harry. Ikke at det betyr så mye, men jeg mistenker at det ikke er så mange som drikker det av de vi skal invitere). Moscow Mule? (vodka + ingefærøl og lime. Har endel trøndere i slekta, de setter nok pris på ingefærølet :P) Noe helt annet? :klo:

Noe mer fancy tror jeg ikke vi skal begi oss ut på. Trenger det vel heller ikke, med tanke på gjestelista (som vi ikke har, eh). Eller ville dere savna noe der?

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...