Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...og sånn for å ødelegge for meg selv og ta fokus vekk fra den laaange bolken med tekst jeg nettopp skrev: mer bilder! :ler:

Ramlet over verdens flinkeste & kuleste korsettmaker: Maya Hansen. Makan til sikleverdige greier har jeg ikke sett på lenge. Synd det ligger over budsjettet mitt.

c24_03_08principal(1).jpg

c24_04_08principal(2).jpg

c24_21_principal.jpg

c26_02_08principal.jpg

c24_12del(2).jpg

c24_11_principal.jpg

l.jpg

maya-hansen-02.jpg

3473669408_7198a00daa_z.jpg?zz=1

l.jpg

l.jpg

l.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

...og sånn for å ødelegge for meg selv og ta fokus vekk fra den laaange bolken med tekst jeg nettopp skrev: mer bilder! :ler:

Ramlet over verdens flinkeste & kuleste korsettmaker: Maya Hansen. Makan til sikleverdige greier har jeg ikke sett på lenge. Synd det ligger over budsjettet mitt.

c24_03_08principal(1).jpg

c24_04_08principal(2).jpg

c24_21_principal.jpg

c26_02_08principal.jpg

c24_12del(2).jpg

c24_11_principal.jpg

l.jpg

maya-hansen-02.jpg

3473669408_7198a00daa_z.jpg?zz=1

l.jpg

l.jpg

l.jpg

...og sånn for å ødelegge for meg selv og ta fokus vekk fra den laaange bolken med tekst jeg nettopp skrev: mer bilder! :ler:

Ramlet over verdens flinkeste & kuleste korsettmaker: Maya Hansen. Makan til sikleverdige greier har jeg ikke sett på lenge. Synd det ligger over budsjettet mitt.

c24_03_08principal(1).jpg

c24_04_08principal(2).jpg

c24_21_principal.jpg

Sykt fine! Skulle gjerne vist meg i disse til kjæresten min, for å si det sånn.

Edit: Kom dobbelt opp, så bare glem den første siteringen :)

Endret av Dreamdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker god vinerstattere som disse fra Ringi Gård (fås på Polet) eller "gourmet"-alternativet til Tine, Vår. Mostene til Liereple er også gode. :sikle:

Lekre korsetter :hjerter: Likte også godt fargene du har tenkt på, spesielt brunt og gull. Og hvis man kombinerer litt champagne eller offwhite får jeg litt ekstra brudefølelse (som den skjorten hun hadde under, hun med det stripete korsettet i brunt og gull). Du kommer til å være så fiin uansett! :jepp:

Ha en fin dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet på finn.no

3 Nydelige brudekjole til billig pris STR 40-42-44

JEG SELGER MINNE NYDELIGE KJOLER BRUKT BARRE LITTE GRAN OG I FINN STAND.

STR ER FRA 40 TIL 44 FÅRDI KJOLENE HAR SNØRINGER KAN JUSTERES SÅM DU VILL.SELGER IKKE UNDER 3000 KR PER STYK

Seems legit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

3 enheter vin (1 forrett og 2 hovedrett) er greit - men er det mange taler kan kanskje påfyll av en tredje være greit.

4 bonger til baren er generøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Pingpong, hvordan går det med planleggingen? Nå er det jo under et år igjen, så da regner jeg med at du, som enhver bridezilla, har alle detaljer i boks. Spesielt når det kommer til dokurvene.

Nei vent, du er en normal og rasjonell person ja. Nevermind :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, skal vi se:

- J-man har blitt nektet å bestemme noe som helst. Er tross alt min dag. Min. Vi vet alle at kvinner kan dette her mye bedre uansett, og at om han skulle komme til å vise et snev av interesse for planleggingen så er det bare fake og trolig et forsøk på å få meg på rygg før bryllupsnatta.

- forlover har fått beskjed om å slanke seg og å farge håret i en nyanse som matcher min bedre. Egentlig tenkte jeg å foreslå noen mindre kirurgiske inngrep også, men der gikk grensa føler jeg. Så da skal jeg bare hinte litt.

- jeg har gitt tydelig beskjed til mamma og pappa om at jeg FORVENTER at de betaler en god slump av kalaset. Uansett hvor dårlig råd de måtte ha eller ikke ha, størst av alt er jo kjærligheten!

- svigermor har fått beskjed om at noe annet enn en funklende ny bunad er uakseptabelt som antrekk. Helst skal hun sy den selv.

- jeg har ringt Pascal og spurt om de kan designe en ny kaketype spesielt for oss. Til lavere pris enn den vanlige bryllupskaka deres.

- jeg har designa monogrammet vårt, og har allerede bestilt servietter, lys, tallerkner, vinglass og sølvbestikk med dette som kan brukes under middagen. Også kan gjestene ta det med hjem som en gave når vi er ferdige - da sparer vi samtidig på oppvaskkostnadene.

...nei?

Nei.

Det vi HAR gjort:

- få bekreftelse/kontrakt både vielses- og festlokale.

- Vi drodler stadig videre på dekorasjoner, invitasjoner og slikt, og har det morsomt med å være kreative.

- Kokken skal vi få møtt i løpet av høsten.

- Et foreløpig budsjett er laga, men der blir det jo stadig endringer. Og det vokser stadig :gjeiper:

- Jeg har hatt en skofadese (bestilte de jeg posta bilde av tidligere, de var både for små og med produksjonsfeil :sukk:), så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med kjolen og slikt. Mye var planlagt ut fra skoene, nå har jeg plutselig helt frie tøyler og vet ikke helt hva jeg skal mene om noe! :ler: Jeg vet ihvertfall at jeg vil ha et skreddersydd korsett, et skikkelig ett. Har maila et sted i London som virker veldig proffe, så det kan hende det blir tur for meg og forlover dit en gang i vår. :) Eller så sparer jeg reisepengene og bestiller på nettet, det blir jo fort en 3-4000 for et sånt. Selv om jeg har planer om å bruke det igjen også etter bryllupet så er det mye penger for ett plagg synes jeg.

- jeg har forelsket meg helt i ideen om å ha en heldagsfotograf. Vi er begge fotointeresserte og liker den dokumentariske stilen mye bedre enn sånne stive, oppstilte bilder av brudeparet. Og jeg har gummitryne og blir eksepsjonelt stiv og snål i sånne situasjoner, så å ha en fotograf med oss som fanger de avslappede naturlige øyeblikkene er gull verdt. Det koster mye penger (jeg har googla mye etter slike fotografer nå, og sjeldent har jeg sett makan til sammenheng mellom prisnivå og kvalitet), men så sitter man også igjen med 500 bilder av dagen. Favoritter så langt er Henrik Beckheim og Jan Ivar Vik. Som vel er noen av de dyrere man finner :ler:

J-man synes 30.000,- er litt for mye å bruke på fotograf, jeg er fullstendig besatt av ideen. Så da har vi allerede opptjent noen ekteskaps- og voksenpoeng ved å kompromisse litt: han betaler halvparten av det han synes er en grei maxsum for fotograf, jeg betaler resten - men får da velge fotograf og bilder til takkekort og å ha på veggen og slikt. Grei deal synes jeg.

- også har jeg begynt å sy så smått på blomster. Har bare noen testblomster så langt, men jeg har jo lyst til å lage hele brudebuketten selv, pluss hårpynt, knapphullsblomster og endel av dekorasjonene. Har funnet masse fine tutorials på nettet og fant i tillegg ut at noen av de gamle klærne mine og flere impulskjøp jeg angrer på kan klippes opp og gjenbrukes som blomster! :lol: Ser for meg en litt romantisk bukett med ulike typer stoffblomster, dilldall og litt blingbling. Tror det kan bli fint - er nok av gode eksempler og inspirasjon på nett ihvertfall.

59461657549751354_CQ8NP8gc_c.jpg

429530883180036021_NDE5wZ43_c.jpg

429530883180035990_jv1QXNyv_c.jpg

429530883180035985_U2kUgVZa_c.jpg

429530883180035960_aWrnmGVp_c.jpg

429530883180035966_a3Cp4OhP_c.jpg

429530883180035963_KuSZKrit_c.jpg

(liker ikke alt på alle like godt altså, mange av de er litt for fjasete og shabby chic for meg. Og for rosa. Men særlig den siste her liker jeg kjempegodt, den er også i fargene jeg kunne tenke meg)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

No veit eg ikkje kvar du bur, men om du skal bruke blondar har bruktbutikken over Kiwi i Sannergata i Oslo eit stort utval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tenkte jeg "yeah, NOW we're talking" :fnise: Men godt du satte ned foten angående fotografen, det er kjempeviktig med gode bilder fra en så viktig dag! Samboeren min er fotograf (ikke bryllupsfotograf da) så jeg er litt opptatt av sånne ting jeg også..

Jeg elsker de brudebukettene! De var mye finere enn mange av de som er med ekte blomster, og så gøy at du kan lage den selv! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No veit eg ikkje kvar du bur, men om du skal bruke blondar har bruktbutikken over Kiwi i Sannergata i Oslo eit stort utval.

Oslo, gangavstand fra Sannergata i grunnen! :nigo:

Takk for tips!

Første tenkte jeg "yeah, NOW we're talking" :fnise: Men godt du satte ned foten angående fotografen, det er kjempeviktig med gode bilder fra en så viktig dag! Samboeren min er fotograf (ikke bryllupsfotograf da) så jeg er litt opptatt av sånne ting jeg også..

Jeg elsker de brudebukettene! De var mye finere enn mange av de som er med ekte blomster, og så gøy at du kan lage den selv! :5:

Ja, det er veldig viktig for meg kjenner jeg. Både fordi det er viktig å ha fine bilder fra selve dagen, og fordi jeg aldri igjen kommer til å ha en SÅ god unnskyldning til å få en masse masse dritkule bilder. Med meg på. :fnise: J-man synes jo det er viktig han og, jeg tror det er mer mengden vi er litt uenige om. Og hvor høyt dette skal prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller hatt situasjonsbilder av meg selv (og de andre) tatt gjennom hele dagen, enn teite arrangerte bilder. Syns det er nydelig med bilder som viser alt fra pynting/påkledning om morgenen, små detaljer fra dagen og alt som skjer utover de små nattetimer :)

Og det er IKKE det samme med de bildene som kommer fra gamle onkel Einars digitalkamera, selv om han er veldig gira på at dere skal bruke dem :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navlelo

iiiiiiikviharbookaHenrikBeckheim! :bond::strix:

Hihi! Skal jeg tolke din bruk av smileyer som at du har et rush med kjøpeadrenalin, kjære? :fnise:

Dette blir vår største enkeltutgift, men jeg tror vi vil være veldig fornøyd med prioriteringen i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blæh! "Gjest_navlelo_*" er meg, altså. Dumme forumet fortalte meg ikke at jeg ikke var innlogga.

Endret av J-Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Skal jeg tolke din bruk av smileyer som at du har et rush med kjøpeadrenalin, kjære? :fnise:

Dette blir vår største enkeltutgift, men jeg tror vi vil være veldig fornøyd med prioriteringen i ettertid.

ADRENALIN?JEGSKJØNNERIKKEHVADUSNAKKEROMHAHAHA!

Sorry, no såg eg at det er ein fotograf... Flott! :D

Ja, sånn var det! :) Står link lenger opp, men for de som ikke orker lete, så kommer det en reprise her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...