Gå til innhold

Wit's nye prøvedagbok


Wit

Anbefalte innlegg

Å så spennende dette er da!

Hvor lenge skal du sette sprøyter, og hva skjer etterpå? (litt uvitende og mest nysgjerrig på hva ivf egentlig er...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pondusa: Jeg går på sprøyter ihvertfall til fredag når jeg skal på UL igjen. Mest sannsynlig til søndag. Når alt er OK setter jeg en modningssprøyte som skal gjøre at eggene blir modne. 1 1/2 døgn etter dette tar de ut egg på sykehuset. Disse blir befruktet utenfor kroppen og så setter de evt inn 1-2 befruktede egg (hvis de blir befruktet da...) Så er det bare å vente for å se om de blir værende der....

Nå kjenner jeg 5 dager med sprøyter. Er litt oppblåst og øm i magen. Ikke veldig vondt, men litt ømt.... Gleder/gruer meg til fredag. Håper alt er bra da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende da!!

Skal krysse alt som krysses kan når det nærmer seg helgetider jeg!!

Ps, ida blir bare nydeligere og nydeligere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sandra :-)

Igår skjedde noe merkelig... Tror disse hormonene herjer bra i kroppen min. Jeg dusjet og da "lakk" det fra puppene mine.... Jeg har jo ikke ammet siden midten av juni da :-?

Regner med at det bare er en liten hormonell sak..... Hormoner kan jo gjøre så mye med en kropp :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjet og da "lakk" det fra puppene mine.... Jeg har jo ikke ammet siden midten av juni da :-?

Det har ikke jeg heller, men dersom jeg klemmer, kommer det ut gul/hvit råmelk enda. Har forstått at "melken" kan holde seg der i lang tid etter ammeslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første gang det har skjedd med meg siden 14 dager etter at jeg sluttet... Men regner med at disse hormonene gjør sitt i tillegg da.... Kanskje jeg har melk hele tiden frem til en evt ny fødsel :hoho:

Ellers er formen fortsatt bra selv om jeg kjenner litt stikking, ømhet og er litt slapp......

Uansett, i morgen er det sykehuset igjen. Krysser fingre for at alt er helt fint da sånn at uttaging og innsetting blir i neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke melken sur...? :sjenert:

Hei, Wit! :-)

Hva er det egentlig de sprøytene gjør, siden det er en annen sprøyte som skal modne eggene...?

Jeg krysser fingrene for at noe skjer i neste uke... :-)

Hvor lenge er eggene utenfor kroppen din?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lillen, den blir veldig sur :hoho::hoho:

Jeg går nå på sprøyter som skal få eggposene til å utvikle seg. De sørger for at mange eggposer utvikler seg samtidig og ikke ett som er normalt.

Den siste sprøyten er en såkalt "modningssprøyte" eller eggløsningssprøyte om du vil. Den gjør at eggene blir klar til "høsting" :-)

Så blir de befruktet utenfor kroppen og ført tilbake i livmoren etter 2-3 dager (var 3 dager sist).

Etter det krysser man bare fingre for at de fester seg i livmor slimhinnen og blir værende der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg slutte å amme Aleksander - hadde jeg melk i flere måneder.

Til min store irritasjon.

Men nå er det sikkert hormonene som påvirker melkerenningen din.

Krysser fingrene for deg.

Regner ikke med at det blir noen baby her denne gangen.

Hadde litt spotting i morges.

Men kanskje jeg er heldigere neste måned og følger etter deg..? :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS jeg blir gravid denne gangen får jeg en juni baby..... Terminen beregnes fra 14 dager før egguttaking... Dvs jeg er allerede snart 2 uker på vei :hoho: Men sånn er det jo for alle som blir gravide da...

Har vært og tatt blodprøve idag. Skal tilbake på sykehuset for UL i ettermiddag.... Krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Aftenstjerne. Så godt å se deg :klem: Håper du har det bra...

Ida har jeg vært og tatt blodprøve og hatt UL. Blodprøven viste en liten overstimulering noe som har gjort at jeg har vært sliten og øm i magen. MEN, det er ikke så ille at det gjør noe. Legen sa at jeg IKKE kunne vente lenger enn til mandag med å ta ut egg, så på mandag skjer det. Håper jeg er en virkelig verpehøne :hoho: Skal ned på halv dose med Puregon (sprøytene mine) ikveld, og så setter jeg modningssprøyten i morgen kveld.

Gruer/gleder meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende for dere.

Skal nok følge med deg her inne. ;)

Går bare bra med meg, så du hadde snakket til meg på Msn, men når jeg kom var du ikke online lengere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...