Gå til innhold

Wit's nye prøvedagbok


Wit

Anbefalte innlegg

Jeg vet vi har snakket før Maya :-) Men du vet jo selv godt hvordan det er :sjarmor: Nå sover Ida natten over igjen heldigvis. Så nå sover vi godt igjen alle 3.

Jeg er 36 år Pia. Derfor haster det litt :-) Men, jeg når det nok :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Det var dumt at det ikke ble noe av treffet.

Gledet meg like mye som deg.

Men neste gang - neste gang... :klem:

Hvordan er formen til Ida?

Ikke kjekt med små skjønne som er syke...

Har dere funnet ut når dere vil satse på en lillesøster eller lillebror til Ida...?

Men da må du slutte å amme?

Litt vemodig det også...

Men som du selv sier er det jo best å ikke vente for lenge heller...

På den annen side har du noå noen år igjen enda...

Eller er det en max alder ved prøverør...?

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayamor :-)

Ja, det er en max alder på prøverørs. Den er 38, og de ønsker å sette den ned :-( Jeg er 36, så da så......

Jeg begynner å jobbe igjen etter påske, så da trapper jeg også ned ammingen tenker jeg.... Blir jo litt mer tungvindt, men da er hun jo også så stor at det blir mer og mer mat på henne :-)

Det var utrolig synd at vi ikke fikk møttes, men neste gang blir alt lettere siden vi da kjører selv og styrer tiden bedre....

Grunnen til Ida sin feber og det at hun ikke var helt i form viste seg på søndag.... Den første tannen tittet frem :-) Nå kalles hun bare for "tannebiss" jenta :ler: Nr to er også på tur, men har ikke tittet gjennom enda...

Ida har vi vært på 5 mnd kontroll med Ida og hun hadde vokst bra. Nå ligger hun helt fint på linja som hun skal følge. Hun er 64,5 cm og veier 7170 gram.... Vaksinen gikk også kjempefint.... Hun gråt bare i ca 5-10 sek så var hun like blid :-) Helsesøster syntes også at hun var en kjempesterk jente, og skrøt masse av henne :-)

Nei, nå våkner jenta mi, hun ligger ute og sover.... Skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Hi-hi...

Andreas var 7130 gram og 66 cm på 4 mnd kontrollen... :ler:

Begynne å jobbe etter påske...? :o

Er ikke det veldig tidlig da...?

Jeg skal ikke ut igjen i jobb før i november.

Gleder meg til å treffe dere.

Men ta det dersom det er tid - ikke stress... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo du en kjempe du da Maya :ler:

Ida lå litt under norm på vekt tidligere (ikke mye men...) og nå ligger hun akkurat der hun skal være.. Fikk beskjed om at jeg måtte fortsette med grøt som nå og at jeg kunne begynne å introdusere litt middag. Hun er veldig aktiv og har bruk for masse mat :ler:

Nå for tiden elsker hun å sitte på fanget og gynge... I tillegg vil hun gjerne stå mye.. Ikke helt lett for en mamma det hele tiden nei :ler:

Nå sover hun ute i det nydelige vår været. Nå slutter jeg her, for jeg skal også ut i solen en times tid tenkte jeg.

Klem fra Wit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Mayamor.. :-)

I natt tenkte jeg masse på det med søsken til Ida.. Ville jeg det virkelig???

Og jeg fant ut at JA!!!!

Ida fortjente at vi prøvde på et søsken... Om det lykkes vet vi jo ikke, men vi må jo prøve...

Hvordan det går med ammingen??? Jo, jeg ammer fortsatt. Vet ikke helt hvordan jeg skal slutte.... Ida elsker jo puppen,.... Men nå begynner jeg snart å jobbe, og da blir puppen også mindre tilgjengelig.... Må jo slutte. Noen råd????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en riktig god påske!!

Driver selv å prøve å kutte ned på pupp.

Vær "streng", å tilby en kopp med noe på hver gang hun vil ha. Avled henne med noe annet. Dra på jobb før hun får sukk før seg, da må hun ta til takke med noe annet!!

Er ikke lett, men vi greier det nok!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mayamor

Trapper du ned gradvis - så går det nok bra.

Får hun flaske?

Da blir overgangen lettere.

Må slutte å amme selv før jeg kan ta pergotime igjen.

Så jeg venter en stund til... :wink:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er første dag på jobb igjen, og jeg HATER melkespreng :-x så nå må jeg bare trappe ned litt her. Har også tenkt seriøst på å sende brevet til Ullevål nå. Kanskje skriver jeg det på jobb i morgen?

Ida spiser nå 3 måltider med mat, så det burde være mulig å kutte mer ned. Flaske tar hun jo også, og det er bra siden mannen min nå skal være hjemme med henne. Dårlig med pupp der :hoho:

MEN, synes jo at den ammingen er kos også da :oops: Så det blir liksom litt ønske om begge deler......

Har flere ganger trodd at nå er det nesten slutt på melken, men neida...... Dagen etter er det full pupp hver gang Ida er sulten....

Nei, nå våkner nupsen min ute i vogna.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye kos i ammingen!

Her er snuppa blitt 14 mnd og får litt "mimi" = pupp, på morran, en del småsuper på dagtid og til kveldskosen. Ofte kjennes det ut som det er helt tomt, og brystene er slappe. Men så helt plutselig kan de være kjempesprengte igjen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg jobbet en uke, og snart vært en uke hjemme igjen også. Som tiden flyr :o Har gått ganske greit med amming selv om jeg har vært på jobb. Har fortsatt nok i tillegg til maten hun får 3 ganger pr dag.... Nå har jeg seriøst tenkt å sende søknaden til Ullevål. Kommer til å spørre om jeg ikke kan bli satt opp på venteliste selv om jeg fortsatt ammer litt. Burde jo være mulig det?? :roll:

Vil gjerne få gjort det siste forsøket mitt. Ida trenger nok egentlig søsken tror jeg..... Hun viser allerede et utrolig temperament :-) Vet hva hun vil ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Heisann, åssen går det med dere??

Skjer det noe nytt på småsøsken-fronten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg må bare skrive at jeg ble så glad når jeg leste om hva de sa på sykehuset inne på nm... Det var kjempekos!!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mayamor

Innom med en liten :klem:

Fordi du er i tankene mine...

Solen skinner og tiden foran pc-en er ikke i samme timeantall (heldigvis...) lenger...

Klem fra Mayamor :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser det er lenge siden jeg har skrevet og har UTROLIG dårlig samvittighet :oops: Her har mye skjedd. Jeg har søkt Ullevål om søskenforsøk og fikk beskjed om at vi automatisk rykket først i køen :-)

Så nå er det bare å slutte og amme. Har fått en blodprøve jeg skal ta først. Snakket med sykehuset i dag og fikk beskjed om at det beste var hvis jeg ikke ammet lenger før den ble tatt. Tenkte kanskje jeg kunne ta den i juli (hvis jeg er ferdig å amme da.....) og så ringe Ullevål i september. Vi skal ha ferie i august, og jeg orker ikke hormon pes da.....

Jeg ammer nå to ganger hver dag, og skal i morgen tror jeg redusere det til en gang. Så lar jeg det gå noen uker (to kanskje), og så slutter jeg helt.... :-?

Vi fikk også vite at vi har TRE søskenforsøk, og ikke ETT som vi hadde trodd. Det eneste er at dette koster kr 18.000,- på nytt, men det går greit. Så er det bare å psyke seg opp til nytt forsøk. Trodde vi hadde god tid på oss, men dette gikk litt fortere enn jeg hadde trodd :-)

Skal prøve å være flinkere med oppdatering her.......

Takk for alle hilsner også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg vil ønske deg LYKKE TIL med søskenforsøket.

Når jeg først har klart å komme meg inn hos deg, så vil jeg få takke deg for all informasjonen du har gitt meg ang ufrivillig barneløshet på PM.

Vi hadde et mislykket forsøk i mars og skal begynne på forsøk 2 i juli. Håper vi lykkes denne gangen.

Kan være jeg kommer tilbake for å spørre mer... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig sluttet å amme.... Var litt trist men.... :-? Tenkte nå å ta den blodprøven jeg må ta i juli og så ringer jeg inn på mens i starten av september. Vil gjerne ha gjennomført ferie før jeg starter på hormoner...

Synes liksom at det går litt fort nå, men sånn er det vel bare. Snart er jeg altså tilbake for fullt med prøvinger, og evt graviditeter.

Takker for alle hilsener her som jeg ikke har fått svart så mye på. Skal bli mye flinkere lover jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en uke siden jeg sluttet å amme.. Sliter fortsatt litt ja, men det går vel over :-? Ida har helt akseptert det. Vil ikke ha pupp mer hun....

Sitter og tenker på tiden som var når jeg gikk gravid med Ida. Om jeg er heldig nærmer jeg meg termin igjen neste år på denne tiden..... :wink: Litt rart å tenke på egentlig.

Vi vet jo også at det kan bli tvillinger denne gangen også. Kunne vi valgt helt selv ville vi nok foretrukket en, men vi tar imot det som kommer uansett :)

Det viktigste vil egentlig være at vi lykkes igjen... Vi har nok et litt mer avslappet forhold til det denne gangen, men man ønsker selvsagt allikevel at alt skal lykkes... Helst første gang igjen :oops:

Får litt dårlig samvittighet når jeg tenker sånn siden mange av dere andre her inne sliter som bare det... MEN, man blir vel kanskje litt egoistisk også i en sånn situasjon... Blir utrolig misunnelig på de som bare wops blir gravide ja.....

Nei, nå skal jeg ut i solen og kose meg. Ida våkner nok også snart kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...