Gå til innhold

Islamister knuser verdensarv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Copycat, eh? DET er enkelt det. Finn på dine egne skjellsord du. Det er ikke jeg som er hyene, eller kvapsete, eller lat. Det var jo du, det. Har du glemt det allerede? Har du alzheimer også?

Men greit, jeg gjorde det enkelt for meg selv.

Stein i glasshus, stein i glasshus. Jeg holder bare opp speilet, lille venn. You like? Do yourself a favor, and reign it in, son.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ateisme er ikke et livssyn, siden det eneste Ateister har til felles, er at man ikke er religiøs.

Ateisme er regnet for å være et livssyn og er det livssyn. Bl.a fordi at ateister ikke er religiøs så er det et livssyn. Det er en sentral del i livssynet ateisme.

Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b

AnonymBruker
Skrevet
Det er den eneste synden det ikke finnes tilgivelse for.

Og dette mine damer og herrer, dette er hvorfor så mye krig skjer i livssyns-relaterte sammenhenger. Det å være sunni vs shia er det heller ikke tilgivelse for. Så hvem har rett å kalle seg muslimer? Må man bekjenne seg til streng sharia for å være muslim? :rolleyes:

Skrevet

For ikke å snakke om biler og tanks. And don`t get me started on the McDonnel Douglas F4 Phantom-II Air Defense Fighter Bomber!

Hmm... Se her ja, det er ganske mange likheter mellom fly og bil, og jeg vil faktisk si at det er mange fler likheter der, enn det er mellom enkelte ateister... Det må jo bety at fly og bil er det samme. De har jo vinduer, jul, dører, motorer, aerodynamisk utforming. At ingen har sett dette før :fnise:

Skrevet (endret)

Ateisme er regnet for å være et livssyn og er det livssyn. Bl.a fordi at ateister ikke er religiøs så er det et livssyn. Det er en sentral del i livssynet ateisme.

Det er den eneste delen ved å være ateist, og det er ikke nok til å klassifisere det som et livssyn. Se det fine eksempelet over, hvor jeg påpeker alle likhetene som finnes på biler og fly, og hvordan et fly fortsatt ikke blir en bil av den grunn.

Endret av Yme
AnonymBruker
Skrevet

Det er den eneste delen ved å være ateist, og det er ikke nok til å klassifisere det som et livvsyn.

Jo det er det, og det er et livssyn.

Skrevet (endret)

Det blir ikke mer sant bare fordi man gjentar deg :fnise:

Prøv selv! Gjenta "jeg er en millionær" så mange ganger du gidder, så skal vi se om du blir rik.

Endret av Yme
AnonymBruker
Skrevet

Det å tro på guder eller å ikke gjøre det er en del av livssynet til mennesker. I religiøse livssyn så tror man ofte på guder og vetter. Ateisme er bare nok et livssyn på haugen.

Skrevet

Jo man er faktisk det, og blir også annerkjent som kristen tross dette. At ulik teologi/liturgi har medført i diskreditering (kjetter-begrepet f.eks) gjør ikke nødvendigvis at ene er riktig kristen og den andre ikke-kristen.

Mange ateister gravlegges forresten på kristne gravlunder og dermed praktiserer kristne tradisjoner og ritual. Disse er nødvendgivs ikke kristne og kan forsatt være ateister, selv om mange yterligående ateister ikke liker det.

Ja, det er sentralt. Men mange kristne tror ikke så mye på gud. Våkn opp!

Jeg hater gud, ergo...jeg annerkjenner gud sin eksistens. Det du tar opp her er forresten teologiske spørsmål. Å tilbe slangen i adam og eva sin hage er også å være kristen. Scientologene er kristne...

Feil! Er du en livssyns-fanatiker siden du påstår dette? Du tar HELT feil her.

Det handler om å bekjenne seg til den kristne tro. Jøder, Muslimer og kristne tror på nøyaktig samme gud, men de er forsatt annerkjent som 3 ulike grupper. Hvordan kan det ha seg? Ta å studer de kristne trossamfunnet, de forskjellige teologien etc før du uttaler deg. Ateisme er forsatt bare nok et livssyn og langt ifra bedre enn muslimske terrorister, ofte verre faktisk. Case in point; Stalin.

Så du tror altså på dette? Da er du kristen.

Det finnes ikke et eneste tilfelle av en kristen som ikke tror på gud. enkelt og greit. Det finnes heller ingen trossamfunn som kaller seg kristne og som har en trosvedkjennelse som utelater Gud.

At mindre forskjeller i teologi opp gjennom tidene har ført til at vi har mange forskjellige kristne trossamfunn, er så sin sak, men tror man ikke på Gud, så er man per def ikke kristen, og det finnes ikke et eneste kristent trossamfunn der det er akseptabelt.

At det finnes mange mennesker som SIER at de er kristne, men som innerst inne ikke tror på Gud, har jeg ingen tvil om. Faktisk så vet jeg at det finnes prester innen den kristne kirken som har mistet sin tro, og i det alt vesentlige er ateister. Men da er de ikke kristne lenger, de har bare unnlatt å fortelle noen om forandringen.

Skrevet

Stein i glasshus, stein i glasshus. Jeg holder bare opp speilet, lille venn. You like? Do yourself a favor, and reign it in, son.

Du verden, nå er det "lille venn" også. Jeg har trodd mye rart om deg Mann42, men ikke at du kunne synke så dypt.

Hør. Jeg har glede av å lese mange av innleggene dine, for du holder tross alt et høyere nivå enn normen her inne. Men når du kaller meg lille venn og denslags avslører du bare at jeg har kommet under huden på deg. Det er uklokt. Et godt og velment råd til deg: aldri avslør slikt for den du debatterer med. Aldri vis svakhet på den måten. Ikke gi motstanderen gleden av å vite at du lar deg provosere av ham. Ut over det må vi gjerne fortsette debatten, for innleggene dine holder akkurat kvalitet nok til at jeg finner det bryet verdt å imøtegå dem.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke mer sant bare fordi man gjentar seg :fnise:

Nei, men det blir sint fordi at det er sant, logisk og fordi at det er et annerkjent faktum innenfor de fleste vitenskaplige og akademiske områdene.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det blir sant fordi at det er sant, logisk og fordi at det er et annerkjent faktum innenfor de fleste vitenskaplige og akademiske områdene.

Fikset

Skrevet (endret)

Nei, men det blir sint fordi at det er sant, logisk og fordi at det er et annerkjent faktum innenfor de fleste vitenskaplige og akademiske områdene.

Det er jo ikke logisk i det hele tatt... Ikke noe mer logisk enn de nydelige eksemplene jeg ga, om at skap og kopper er det samme, fordi begge har håndtak, og at biler er det samme som fly, fordi begge har jul, motorer, dører og vinduer.

Vis meg noen kilder som forteller at "det er et annerkjent faktum innenfor de fleste vitenskaplige og akademiske områdene".

Endret av Yme
Skrevet

Det å tro på guder eller å ikke gjøre det er en del av livssynet til mennesker. I religiøse livssyn så tror man ofte på guder og vetter. Ateisme er bare nok et livssyn på haugen.

Ateisme kan være en DEL av et livssyn, men det er ikke et livssyn i egen rett. Til det er det alt for begrenset, og man kan ikke trekke stort ut av avvisningen av guddommers eksistens, rent livssynsmessig.

Det er litt som at kuken kan være en god og viktig kroppsdel, og noe man ikke kunne tenke seg å leve uten. Men en kuk alene er ikke rare greiene. Den kan ikke stå på egne bein, for å si det sånn. Tilogmed radikale feminister krever minst et par bein før de er med på at det kan kalles en mann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke et eneste tilfelle av en kristen som ikke tror på gud.

Feil, det finnes millioner av tilfeller.

. Det finnes heller ingen trossamfunn som kaller seg kristne og som har en trosvedkjennelse som utelater Gud.

Feil, det finnes. Ulike former for Satanisme er det mest ekstreme eksempelet.

men tror man ikke på Gud, så er man per def ikke kristen,

Og her tar du feil. Selv om man ikke tror på gud (eller at man tror på gud i en mer utradisjonell forstand) så kan man forsatt være kristen.

og det finnes ikke et eneste kristent trossamfunn der det er akseptabelt.

Jo, det finnes.

At det finnes mange mennesker som SIER at de er kristne, men som innerst inne ikke tror på Gud, har jeg ingen tvil om. Faktisk så vet jeg at det finnes prester innen den kristne kirken som har mistet sin tro, og i det alt vesentlige er ateister. Men da er de ikke kristne lenger, de har bare unnlatt å fortelle noen om forandringen.

Det er dine meninger (som du deler med fanatiske livssynsfolk), ikke fakum eller noe som har grunnlag i annerkjente definisjoner. En samfunn som f.eks kalte seg haram-worshippers er muslimer de og vet du.

AnonymBruker
Skrevet

Ateisme kan være en DEL av et livssyn, men det er ikke et livssyn i egen rett.

Å herregud :roll: Ja, det er et livssyn. Det handler om å ikke tro på guder og kan ofte bektraktes for å være en religionsparasitt.

Skrevet (endret)

Du verden, nå er det "lille venn" også. Jeg har trodd mye rart om deg Mann42, men ikke at du kunne synke så dypt.

Hør. Jeg har glede av å lese mange av innleggene dine, for du holder tross alt et høyere nivå enn normen her inne. Men når du kaller meg lille venn og denslags avslører du bare at jeg har kommet under huden på deg. Det er uklokt. Et godt og velment råd til deg: aldri avslør slikt for den du debatterer med. Aldri vis svakhet på den måten. Ikke gi motstanderen gleden av å vite at du lar deg provosere av ham. Ut over det må vi gjerne fortsette debatten, for innleggene dine holder akkurat kvalitet nok til at jeg finner det bryet verdt å imøtegå dem.

"Under huden"? Nå syns jeg du blir lovlig familiær her, altså!

Er det forøvrig en SVAKHET å minne deg på at du rett som det er gjør AKKURAT det samme som du liker å hudflette andre for? Eller å poengtere overfor deg hvor utrolig dum du ser ut når du gjør det?

Jeg har mine ord i behold, jeg er en selverklært heckler og dummybasher, og jeg har aldri latt som noe annet. Og så hender det rett som det er at jeg forlater jungelen og vandrer i byen som en vanlig, rasjonell mann.

Du, derimot? Whole different kettle of fish. Jeg tror hykler er ordet jeg leter etter.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

og man kan ikke trekke stort ut av avvisningen av guddommers eksistens, rent livssynsmessig.

man kan trekke mer ut av denne avisningen enn troen på guddomers eksistens. Jeg har ikke sagt at ateisme som livssyn er verre eller bedre, jeg gjør bare oppmerksom på at det bare er nok et livssyn (ikke akkurat et religiøst livssyn nei) og at mange massemordere er terrorister. Så, for å forklare terrorisme må man se dypere enn de livssynsmessige.

AnonymBruker
Skrevet

Ateisme er et syn på menneskelivet/verden. Islam et annet.

Skrevet

man kan trekke mer ut av denne avisningen enn troen på guddomers eksistens. Jeg har ikke sagt at ateisme som livssyn er verre eller bedre, jeg gjør bare oppmerksom på at det bare er nok et livssyn (ikke akkurat et religiøst livssyn nei) og at mange massemordere er terrorister. Så, for å forklare terrorisme må man se dypere enn de livssynsmessige.

Kom med noen kilder som viser at "det er et annerkjent faktum innenfor de fleste vitenskaplige og akademiske områdene" da... Jeg har søkt litt på google nå, og det ser ut som at de fleste er ganske enige om at ateisme ikke er et livssyn, fordi det ikke finnes nok fellesnenvnere mellom hver enkelte ateist... Ikke noe mer likhet enn det feks er mellom mennesker som er glad i sjokolade. Men kanskje det også er et livssyn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...