AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #141 Skrevet 5. juli 2012 Hahaha, du er en rimelig snål type. Linken jeg ga, viser at du ikke har rett, Det er feil, linken du ga viste at jeg hadde rett. Ateistier har en tendens til å bemerke seg i særklasse på at de tar stilling til troen på den abrahamittiske guden. De tror ikke på det. De har et annet livssyn. Derfor kan ateisme ansee's for å være parasittær. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #143 Skrevet 5. juli 2012 wtf, ateisme beskriver et ikke-religiøst livssyn i de fleste tilfellene. Å krangle på dette blir flisespikkeri da innlegget dette kom frem i hadde et helt annet budskap. ja, ateisme er helt klart et livssyn. Poenget var terror-handlinger bør forstås utenfor den livssynrelaterte sammenhengen som de ofte knyttes til. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #144 Skrevet 5. juli 2012 Det er feil, linken du ga viste at jeg hadde rett. Ateistier har en tendens til å bemerke seg i særklasse på at de tar stilling til troen på den abrahamittiske guden. De tror ikke på det. De har et annet livssyn. Derfor kan ateisme ansee's for å være parasittær. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b Her triller feilslutningene bare frem som perler på en snor. Det er fascinerende å se sånne som deg "resonnere". Det er litt som et flycrash i slow motion.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #145 Skrevet 5. juli 2012 Men de kaller seg ikke kristne, Ja, og? De baserer ofte sin tro på en kristen/bibelsk vette like fordømt. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Yme Skrevet 5. juli 2012 #146 Skrevet 5. juli 2012 Her triller feilslutningene bare frem som perler på en snor. Det er fascinerende å se sånne som deg "resonnere". Det er litt som et flycrash i slow motion. Det er også ganske artig at han/hun siterer og svarer sine egne poster
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #147 Skrevet 5. juli 2012 Her triller feilslutningene bare frem som perler på en snor. Det er fascinerende å se sånne som deg "resonnere". Det er litt som et flycrash i slow motion. Og hva skal man svare på dette? 'nei du?' Persondebatt Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #148 Skrevet 5. juli 2012 Og hva skal man svare på dette? 'nei du?' 'Nei du'?* Har dokumentert at ateisme er et livssyn, og da går dere over til å diskutere person? Terrorisme... Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #149 Skrevet 5. juli 2012 Nei, de kaller seg ofte for satanister. Mange annerkjenner at dette hører inn under kristendommen, kristen teologi og liturgi etc. Feil, mange satanister tror på gud/satan. Satanister kjennetegnes ofte på at de helliger satan. Dette kunne like gjerne vert skrevet av en religiøs fanatiker. Innlegget ditt er blottet for saklig argumentasjon og annerkjennelse. Her tar du feil. Dette hører inn under teologi og liturgi. Mange kristne grupper vektlegger ikke det du trekker fremme. Å diskreditere disse fra å være kristne er ofte starten på livssynskrig. Jo, man er forsatt per definisjon kristen. De fleste kristne tror på den bibelske guden/vetten i en eller annen forstand. Mange polyetikere tror på samme gud, men hører forsatt inn under et annet livssyn. Det er feil, akademisk ukorrekt. Hva mener du forresten med 'å tro på gud'? Om man velger å tilbe slangen i edens hage isteden for gudsønnen eller den allmektige tyrannen så er man forsatt kristen. Det er din mening og din spekulasjon, basert på et uopplyst syn på kristen-religiøse livssyn. Det var et fiktivt eksempel, men jeg ville ikke måtte hoste opp noen linker. PS/ Ateisme er forsatt bare nok et livssyn på haugen. Et ikke-religiøst livssyn. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b Åja, haha, "et fiktivt eksempel". Nei, selvsagt skal du ikke hoste opp noen linker, når du bare trakk det ut av ræva på deg selv. Skulle bare mangle. Jeg mener, det FINNES ikke andre linker enn de som nå, beklageligvis, går til denne diskusjonen. Men kanskje du kan forsøke å dokumentere at det finnes kristne grupper som ikke syns det gjør noe fra eller til om man tror på gud eller jesus? Hvis ikke det også var et "fiktivt eksempel"? 1
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #150 Skrevet 5. juli 2012 Det er også ganske artig at han/hun siterer og svarer sine egne poster Det la jeg ikke merke til, engang.
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #151 Skrevet 5. juli 2012 Ja, og? De baserer ofte sin tro på en kristen/bibelsk vette like fordømt. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b Ja, DET gjør de, iallfall langt på vei. Eller la oss si, innen vår kulturkrets. Men dette er visst den biten som du har så store vansker med: Troen på Gud er en nødvendig, men ikke tilstrekkelig betingelse. Dvs: For å være kristen, ELLER satanist, så må du tro at det finnes en Gud. Men det er ikke NOK! Du må tro på en masse andre ting, også. Det blir som et beslutningstre, eller et flow-diagram. Hvis man ikke vet noe annet om en person enn at vedkommende tror at forestillingen om en enkelt allmektig gud er korrekt, så kan vedkommende være nesten hva som helst, og vi nevner i fleng: Kristen, muslim, jøde, bahai, satanist og rastafari. Jeg har sikkert glemt noe. Poenget var at ingen enkelt trosforestilling i seg selv definerer noe som helst entydig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #152 Skrevet 5. juli 2012 Åja, haha, "et fiktivt eksempel". Nei, selvsagt skal du ikke hoste opp noen linker, når du bare trakk det ut av ræva på deg selv. Skulle bare mangle. Jeg mener, det FINNES ikke andre linker enn de som nå, beklageligvis, går til denne diskusjonen. Men kanskje du kan forsøke å dokumentere at det finnes kristne grupper som ikke syns det gjør noe fra eller til om man tror på gud eller jesus? Hvis ikke det også var et "fiktivt eksempel"? Poenget var at 'haram-worshippers' (en fiktiv gruppe) også hører inn under islam. For å være kristen, ELLER satanist, så må du tro at det finnes en Gud. Ikke egentlig, og definisjonen på gud varierer mellom de ulike kristne gruppene. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #153 Skrevet 5. juli 2012 Og akkurat som at osama hadde en politisk agenda, knyttet til USA sin krigføring, så har mange av disse en sexistisk agenda og et begjær om mannlig dominering som samlivsform. Så å bare vektlegge på de nominelle forhold blir feil når man skal tilegge terrorister motiv og sammenheng. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #154 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Poenget var at 'haram-worshippers' (en fiktiv gruppe) også hører inn under islam. Ikke egentlig, og definisjonen på gud varierer mellom de ulike kristne gruppene. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b Enda et poeng ville vel være at fiktive grupper faktisk ikke eksisterer som noe annet enn fantasifostre, og således ikke kan sies å høre inn under noe som helst i den virkelige verden. Som da er det stedet som jeg, ikke uten en viss fornøyelse, forsøker å diskutere. Vanligvis er jo avsporingene begrenset til annen RL tematikk. Det er riktig forfriskende at folk forsøker å avspore debatten med imaginære grupper. Forsåvidt helt på sin plass, ettersom vi jo diskuterer imaginære bestevenner allerede i utgangspunktet. Det skulle bare mangle at definisjonen av Skybert varierer mellom de forskjellige religiøse gruppene. Jeg mener, de må jo ha noen teologiske stridsspørsmål for at det skal oppstå splittelser. Og uenighet om Guds natur er en god kandidat. Vektig problematikk, og helt sentralt for troen. Hvis du har flere selvfølgeligheter og fiktive religiøse grupper, så skal du bare komme med dem. Jeg er sikker på at mange finner det veldig underholdende. En annen ting som du sikkert OGSÅ vil finne underholdende, er den lange remsa med tall og bokstaver nederst i alle innlegg som du skriver som AB. Det er DEG. Peekaboo? HVOR er 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b? DER er 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b! Endret 5. juli 2012 av Mann 42
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #155 Skrevet 5. juli 2012 Enda et poeng ville vel være at fiktive grupper faktisk ikke eksisterer som noe annet enn fantasifostre, og således ikke kan sies å høre inn under noe som helst i den virkelige verden. Som da er det stedet som jeg, ikke uten en viss fornøyelse, forsøker å diskutere. Vanligvis er jo avsporingene begrenset til annen RL tematikk. Det er riktig forfriskende at folk forsøker å avspore debatten med imaginære grupper. Forsåvidt helt på sin plass, ettersom vi jo diskuterer imaginære bestevenner allerede i utgangspunktet. Det skulle bare mangle at definisjonen av Skybert varierer mellom de forskjellige religiøse gruppene. Jeg mener, de må jo ha noen teologiske stridsspørsmål for at det skal oppstå splittelser. Og uenighet om Guds natur er en god kandidat. Vektig problematikk, og helt sentralt for troen. Hvis du har flere selvfølgeligheter og fiktive religiøse grupper, så skal du bare komme med dem. Jeg er sikker på at mange finner det veldig underholdende. Oook...Haram-Worshippers ville forsatt vært på kontoen til islam og ateisme er bare nok et livssyn. Ok, takk. En annen ting som du sikkert OGSÅ vil finne underholdende, er den lange remsa med tall og bokstaver nederst i alle innlegg som du skriver som AB. Det er DEG. Peekaboo? HVOR er 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b? DER er 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b! Ja, og mann 42 er deg. Har du et poeng i henhold til debatten eller er du helt oppslukt av en person nå? Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #156 Skrevet 5. juli 2012 Oook...Haram-Worshippers ville forsatt vært på kontoen til islam og ateisme er bare nok et livssyn. Ok, takk. Ja, og mann 42 er deg. Har du et poeng i henhold til debatten eller er du helt oppslukt av en person nå? Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b Neida, neida, jeg tenkte bare at du kunne være orientert om at man er identifiserbar, og at det ser jævlig dumt ut når man svarer på sine egne innlegg. Du vet, klapper seg selv på skuldera mens man later som om man er en annen AB. Og Haram-worshippers eksisterer ikke, så det var veldig dumt sagt, og ateisme er ikke et livssyn, og takk til deg.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #157 Skrevet 5. juli 2012 Neida, neida, jeg tenkte bare at du kunne være orientert om at man er identifiserbar, og at det ser jævlig dumt ut når man svarer på sine egne innlegg. Du vet, klapper seg selv på skuldera mens man later som om man er en annen AB. Ja, hvis man gjør det, noe som ikke er tilfelle her. Det er ditt fantasifoster. Og Haram-worshippers eksisterer ikke, så det var veldig dumt sagt, Nei det var det ikke for jeg poengerte med noe. At disse ville hørt inn under islam. og ateisme er ikke et livssyn, og takk til deg. Ateisme er et annerkjent, ikke-religiøst livssyn, sånn er det. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #158 Skrevet 5. juli 2012 Ja, hvis man gjør det, noe som ikke er tilfelle her. Det er ditt fantasifoster. Nei det var det ikke for jeg poengerte med noe. At disse ville hørt inn under islam. Ateisme er et annerkjent, ikke-religiøst livssyn, sånn er det. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b Ateisme er et anerkjent standpunkt, ikke noe livssyn. Og du skal jobbe hardt med å finne noen som er enige med deg i at ateisme sier noe mer enn at det ikke finnes noen Gud. Enn si begrunne hvordan DET er nok til å kalle det et livssyn. Men det begynner å bli kjedelig. Så takk for seg. Du får heller bare tulle videre for deg selv. Hvis du skulle klare å mønstre et slags argument, så skal jeg vurdere å svare deg. Men pt må jeg bare si at underholdningsverdien ved å diskutere med deg er ganske liten.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #159 Skrevet 5. juli 2012 Ateistisk sjåvinisme, tsk tsk Det er uansett øvrige årsaker utover livssynet til den vandelen som er utført her. Ikke det at de med et ateistisk livssyn er noe bedre. Anonym poster: 7bcdc1d78ce2b869d108e42d609ddf8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå