Gå til innhold

Abort vs massedrap

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vitenskapelig faktum: En zygote (nybefruktet eggcelle) er ikke et menneske.

Hvis du er uenig, vennligst begrunn dette. Forklar i detalj nøyaktig når det blir et menneske.

Det ufødte mennesket sin kropp er like ukrenkelig som auf-medlemmene sin kropp og ikke mer moren sin kropp enn faren sin kropp.

Det ufødte menneske, ja. Men på et tidlig stadium av graviditeten er det ikke et menneske.

Endret av Bond
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jo, et uferdig embryo er mindre verdt enn et ferdig utviklet barn.

De er laverestående? :rolleyes:

Det vil si, moren som bærer på det bestemmer verdien fordi det er hennes kropp som brukes for å holde den i live.

Staten holder også mennesker i livet.

Anonym poster: c39177d05e8ba2c5f342f430e088b878

Endret av Bond
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

De er laverestående? :rolleyes:

Staten holder også mennesker i livet.

Eh hva med at du kan holde dine ekstreme abortmotstander meninger for deg selv?

Endret av Bond
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det var da svært så voldelige vi skulle bli.

Det ufødte mennesket sin kropp er like ukrenkelig som auf-medlemmene sin kropp og ikke mer moren sin kropp enn faren sin kropp.

Det er en grunn til at abort ikke er ulovlig.. Og jo det er mer moren sin kropp fordi den avhenger av morens kropp for å overleve. Den bor inni morens kropp.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er en grunn til at abort ikke er ulovlig..

Holocaust var heller ikke ulovlig i henhold til de reglene som gjaldt...

Endret av Bond
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er en grunn til at abort ikke er ulovlig.. Og jo det er mer moren sin kropp fordi den avhenger av morens kropp for å overleve. Den bor inni morens kropp.

Drap i form av abort er ulovlig i mange land. DNA-prøver avgjører om det er mer faren enn moren sin kropp.

Endret av Bond
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Drap i form av abort er ulovlig i mange land. DNA-prøver avgjører om det er mer faren enn moren sin kropp.

Det er lovlig i mange land også, og da i vestlige, siviliserte land.

Det er ikke mannen som skal bære på barnet å gå igjennom risikoen ved et svangerskap og fødsel.

Endret av Bond
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

ABORT KAN IKKE SAMMENLIGNES MED HOLOCAUST.

Endret av Bond
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Der abort er ulovlig, er det uten unntak begrunnet i religiøse forestillinger og med henvisning til religiøse skrifter og dogmer. Der abort er tillatt, er det med henvisning til at man vet at et embryo ikke har kapasitet for noen form for bevissthet eller opplevelse av smerte tidlig i svangerskapet, og at det heller ikke har noen av de andre egenskapene som ville gjort det til et menneske. For ikke å snakke om et individ.

Endret av Bond
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Dette blir i overkant tåpelig. Kan du være så snill å skåne oss for lignende idiotiske innspill i fremtiden? Jeg mister troen på både menneskeheten og fremtiden når jeg ser slikt, og det er intet mindre enn deprimerende å se sånn svada fremført som argument. Særlig når det er et argument i en avsporing av en annen debatt.

Endret av Bond
  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Der abort er ulovlig, er det uten unntak begrunnet i religiøse forestillinger og med henvisning til religiøse skrifter og dogmer. Der abort er tillatt, er det med henvisning til at man vet at et embryo ikke har kapasitet for noen form for bevissthet eller opplevelse av smerte tidlig i svangerskapet, og at det heller ikke har noen av de andre egenskapene som ville gjort det til et menneske. For ikke å snakke om et individ.

Takk for at du klarer å komme med argumenter som jeg er for provosert til å klare å få fram.

AnonymBruker
Skrevet

Der abort er ulovlig, er det uten unntak begrunnet i religiøse forestillinger og med henvisning til religiøse skrifter og dogmer.

feil

Der abort er tillatt, er det med henvisning til at man vet at et embryo ikke har kapasitet for noen form for bevissthet eller opplevelse av smerte tidlig i svangerskapet, og at det heller ikke har noen av de andre egenskapene som ville gjort det til et menneske. For ikke å snakke om et individ.

Til og med fisk føler smerte. Det er feil det du sier. Mange fødte mennesker er forresten i nøyaktig samme tilstand. Det å avspore tråden for å gjøre opprør mot at abb settes i samme bås som skoleskytere eller abortere synes jeg du skal slutte med. Det blir terroriserende adferd. Om man så så sensitiv at man ikke kan være på forum er det bare å logge ut.

Flere mennesker anseer drap av ufødte som drap og anser ikke ufødte mennesker som laverestående mennesker som er mindre verd og blir derfor å sammenligne massemordere med andre massemordere eller nihilistiske regimer der massedrap på mindreverdige er helt askeptert. Det er viktig å forstå hva det er som gjør folk i stand til å drepe og sammenligne dette med abb sin begjæring om frifinnelse.

For meg er det viktig å forstå selv om det helt klart skal reageres på ved bruk av straff. I motsetning til aborterte så forsvarer han ikke drapene som et utslag av nihilisme, men knytter det til å få oppmerksomhet og påberoper seg nødrett. Noe jeg synes er urimelig og at jeg mistenker psykose. Takk. Terroriser så mye dere vil jeg mener det jeg mener jeg. :regn:

Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Abort er å ved overlegg ta livet av et levende menneske. Det er å ta liv.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

feil

Til og med fisk føler smerte. Det er feil det du sier. Mange fødte mennesker er forresten i nøyaktig samme tilstand. Det å avspore tråden for å gjøre opprør mot at abb settes i samme bås som skoleskytere eller abortere synes jeg du skal slutte med. Det blir terroriserende adferd. Om man så så sensitiv at man ikke kan være på forum er det bare å logge ut.

Flere mennesker anseer drap av ufødte som drap og anser ikke ufødte mennesker som laverestående mennesker som er mindre verd og blir derfor å sammenligne massemordere med andre massemordere eller nihilistiske regimer der massedrap på mindreverdige er helt askeptert. Det er viktig å forstå hva det er som gjør folk i stand til å drepe og sammenligne dette med abb sin begjæring om frifinnelse.

For meg er det viktig å forstå selv om det helt klart skal reageres på ved bruk av straff. I motsetning til aborterte så forsvarer han ikke drapene som et utslag av nihilisme, men knytter det til å få oppmerksomhet og påberoper seg nødrett. Noe jeg synes er urimelig og at jeg mistenker psykose. Takk. Terroriser så mye dere vil jeg mener det jeg mener jeg. :regn:

Her snakker vi ikke om fisk, vi snakker om uferdige embryoer uten noe egentlig nervesystem.

Og ALLE abortforbud er uten unntak religiøst begrunnet.

Endret av Bond
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Definer "menneske".

Endret av Bond
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Definer "menneske".

homo sapiens, vitenskaplige fakta er at livet starter ved unnfangelsen.

Men nå ser ikke jeg helt poenget i å diskutere et tema som er diskutert utallige ganger. Vi er uenige og jeg står ved mitt standpunkt.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

homo sapiens, vitenskaplige fakta er at livet starter ved unnfangelsen.

Men nå ser ikke jeg helt poenget i å diskutere et tema som er diskutert utallige ganger. Vi er uenige og jeg står ved mitt standpunkt.

Jeg ser at du valgte å la være å møte utfordringen om å definere et menneske. Det var kanskje like greit. For jeg er temmelig sikker på at det lar seg demonstrere at et embryo ikke har stort mer enn DNA-et sitt til felles med et menneske, gitt en hvilken som helst begrunnbar definisjon av et mennesklig individ.

Endret av Bond
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Tull. Abort er ikke å ta livet av et levende menneske. Det er fjerning av foster, eller fosterdrap om du vil (-gjerne for meg). Og det er helt greit. Det er mye verre hvordan vi behandler dyr. Uansett, å trekke inn abort er en avsporing.

Endret av Bond
  • Liker 2
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)
Jeg ser at du valgte å la være å møte utfordringen om å definere et menneske.

Jeg definerte menneske. Det er homo sapiens. Også har jeg sagt at ikke ser på som ufødte mennesker som laverestående eller mindreverdige. På dette området er det uenighet...hele verden har fått det meg seg nå.

For jeg er temmelig sikker på at det lar seg demonstrere at et embryo ikke har stort mer enn DNA-et sitt til felles med et menneske, gitt en hvilken som helst begrunnbar definisjon av et mennesklig individ.

Ja, det lar seg begrunne. At jødene er en parasittær organisme lar seg også begrunne. At auf har kvalifisert seg til dødstraff har også latt seg begrunne. Dette bunner ut i menneskesyn og jeg synes vi skal ha respekt for dette selv om man ikke er enig.

Endret av Bond
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg definerte menneske. Det er homo sapiens. Også har jeg sagt at ikke ser på som ufødte mennesker som laverestående eller mindreverdige. På dette området er det uenighet...hele verden har fått det meg seg nå.

Ja, det lar seg begrunne. At jødene er en parasittær organisme lar seg også begrunne. At auf har kvalifisert seg til dødstraff har også latt seg begrunne. Dette bunner ut i menneskesyn og jeg synes vi skal ha respekt for dette selv om man ikke er enig. Jeg prøver å forstå meg på massemorderen, men her virker han veldig psykisk forvirret

Jeg har forsvart selvbestemt abort. IKKE massedrap av mennesker. Herregud. Jeg kan ikke respektere meg når du anklager meg for å støtte massedrap.

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...