Gå til innhold

Hvilke trender/produkt er du lei av?


Lovealii

Anbefalte innlegg

Jeg er lei, og har aldri likt disse maxi kjørtene som er lårkorte foran og lange og flagrende ellers.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sikkert nevnt før, men jeg er drittlei av alt med ugler på.

Tror faktisk ikke det er nevnt, og jeg er så enig! Hvordan kunne jeg glemme det??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få signere på nerdebrillemoten - den glemte jeg. Hater den ekstra mye fordi jeg faktisk er skikkelig nærsynt, og har litt store briller til de dagene jeg ikke gidder linser, fordi de kler ansiktet mitt, og gir større synsflate, samt dekker over hvor tykke glassene egentlig er. (Ikke langt unna colabunner)

...og nå blir jeg plutselig tatt for å være en som litt sent har hevet seg på en brilletrend når jeg en sjelden gang bruker brillene mine (som jeg har hatt i over fire år) i offentlighet. Bortsett fra at på nært hold ser brillemotefolka bedre ut i sine billigbriller, fordi de slipper å ha tykke øynekrympende glass i. :krangle:

Er i AKKURAT samme situasjon. Jeg har alltid brukt briller, og kler best litt store og firkantede briller. Men iløpet av de sist årene har jeg nesten vurdert å skifte til linser(jeg HATER linser) fordi jeg føler meg litt teit-trendy med disse brillene.

Heldigvis virker det som om folk har begynt å skjønne at briller uten glass/glass uten nytte er litt teit, så det forsvinner vel sakte, men sikkert.

Anonym poster: 6a4157f311ffec83a1d4dec244e1c876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne trenden med blomster kranser på huet er jeg ikke helt tilhenger av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes denimskjørt ser jævlig ut, med mindre du er under 12 år eller Cowgirl Betty Sue. Spesielt grøss er det når voksne kvinner har kombinert de med tights.

Liker heller ikke jakker el. vester av denim, er kun ment for bikere.

Også irriterer det meg at det har blitt kult med nerdy/sci-fi/gaming klær, duppeditter. Har du ikke sett Firefly? Viste ikke at det har kommet ut x antall Star Wars spill? Trodde du R.A Salvatore var et sted Mexico? Ligg i så fall unna ting som indikerer at du har litt peiling på sånt, så slipper vi kleine hendelser. Har et elsk/hat forhold til BBT

Disse mustasj-smykkene? Hvorfor selges de ennå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også irriterer det meg at det har blitt kult med nerdy/sci-fi/gaming klær, duppeditter. Har du ikke sett Firefly? Viste ikke at det har kommet ut x antall Star Wars spill? Trodde du R.A Salvatore var et sted Mexico? Ligg i så fall unna ting som indikerer at du har litt peiling på sånt, så slipper vi kleine hendelser. Har et elsk/hat forhold til BBT

Disse mustasj-smykkene? Hvorfor selges de ennå?

Kan du forklare hva det er? :) Jeg ble så nyskjerrig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alle som sier tights er stygt når det brukes på feil måte, men jeg vil legge til at det i mine øyne ikke finnes noen "riktig" måte. Tights er grusomt uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klær og tinger med motiver fra nettopp sci-fi, fantasy, tegneserier, spill etc. Ala band t-skjorter.

Angående "nerdy" er vel det første jeg tenkte det meste man finner på denne siden: http://www.zazzle.co.uk/nerdy+tshirts

De som roper høyest er de som har minst å si mener jeg å ha hørt. Å måtte proklamere for at "Jeg syntes BBT er sååå kult og kjenner meg igjen i alt som er der og pi er så kult og BSG står for Born som Geek jah el?" avslører at man bare liker det fordi det er populært.

Jeg savner å kunne gå bort til noen med Star Wars t-skjorte og spørre "Liker du de gamle el de nye filmene best?" eller "Spiller du swtor? Skal du spille sw1313?" og folk ikke stirre på meg og sier "Eeeeh... jeg syntes den figuren som snakker så rart er morsom daaa?" Blir litt som band t-skjorter hvor folka som bruker den ikke har hørt en eneste sang, men syntes den var kul fordi Lady Gaga har en.

Men jeg skal ikke dømme for hardt, det er ikke alltid like lett å vite at det ligger noe større betydning bak et motiv, og man bare likte fargene feks. Ting som har en betydning over seg er blitt for lett tilgjengelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man faktisk liker det man har på t-skjorta si så må an jo og få kunne gå med det uten at man automatisk blir stemplet i bås- har ikke peiling.

Det blir slitsomt om alt man tar på seg må ha en dypere betydning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sægge-bukser for menn synest eg er fælt! Det har jo meir eller mindre vore in sida 90-talet, på tide å slutte, eller? Eg har lyst til å sjå formen på mannerumper :lur: Smale bukser på menn er :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man faktisk liker det man har på t-skjorta si så må an jo og få kunne gå med det uten at man automatisk blir stemplet i bås- har ikke peiling.

Det blir slitsomt om alt man tar på seg må ha en dypere betydning.

For all del, gå i hva du vil, men jeg kan finne på å himle med øyna når folk sprader rundt i noe som de ikke har peiling på hva er for noe. Disse folka går jo kjapt over til den nye hypen uansett.

Er litt kjedliger når det kommer til tattiser. Kjipt å ha fått seg en stjerne på nakken for 10 år siden, med en meningsfull betydning, for så å måtte se en hel saueflokk med det samme, og vite at de kun fikk det fordi de bare ville ha en "kul tattis".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, gå i hva du vil, men jeg kan finne på å himle med øyna når folk sprader rundt i noe som de ikke har peiling på hva er for noe. Disse folka går jo kjapt over til den nye hypen uansett.

Er litt kjedliger når det kommer til tattiser. Kjipt å ha fått seg en stjerne på nakken for 10 år siden, med en meningsfull betydning, for så å måtte se en hel saueflokk med det samme, og vite at de kun fikk det fordi de bare ville ha en "kul tattis".

Kvifor er du så redd for å verte mistenkt for å følgje moten? Dei aller fleste gjer tross alt det, vere seg tidleg eller seint ute med ein trend. Med mindre du berre går i grilldress og t-skjorter, skal det godt gjerast ikkje å følgje moten...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, gå i hva du vil, men jeg kan finne på å himle med øyna når folk sprader rundt i noe som de ikke har peiling på hva er for noe. Disse folka går jo kjapt over til den nye hypen uansett.

Joda, men hvordan vet du om folk har peiling eller ikke? Med unntak av når du konkret spør noen så klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor er du så redd for å verte mistenkt for å følgje moten? Dei aller fleste gjer tross alt det, vere seg tidleg eller seint ute med ein trend. Med mindre du berre går i grilldress og t-skjorter, skal det godt gjerast ikkje å følgje moten...

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg kjøper klær som er i motebildet, det er tross alt vanskelig å unngå ettersom jeg som oftest må handle på helt vanlige butikker som folk flest. Ikke at jeg ofte finner noe jeg virkelig liker, så det blir noe her og noe der, og sjeldent noen av disse "statement" plaggene.

Jeg syntes dog det er kjipt å se det man selv liker veldig godt bli "trendy", og brukt av alle og en hver, og det ikke lengre er mulig å skille mellom "oss" og "alle de andre" via klærne lengre. Ikke at det kun er klærne som gjorde opp "stereotypen", men det var i allefall litt enklere å finne de man kanskje var litt mer på bølgelenge på. Jeg kan nesten gå så langt som å si at jeg legger betydning i enkelte motiv i nær linje som feks kristne legger en betydning i korset.

Joda, men hvordan vet du om folk har peiling eller ikke? Med unntak av når du konkret spør noen så klart.

Er vel bare naturlig å anta at den plutselige økningen av enkelte stiler er pga av motebildet og ikke genuin interesse for hva som kanskje ligger bak. Tidligere erfaring som da alle "plutselig" skulle ha palestina skjerf, men fåtallet viste hva det representerte, eller da alle gutta på skolen "plutselig" ble så "emosjonelle" av seg (les: emo) og gikk i trangtrange bukser og hørte på HIM. Er forsåvidt ganske lett å skille klinten fra hveten om man er aktiv på enkelte forum.

Popularitet og hva som er "trendy" er som regel årsaken til slike økninger, så jeg tillater meg som oftest å gjette meg litt frem på inntrykket jeg får av folk, om de bare følger saueflokken, eller har litt peiling. Sier ikke at jeg nødvendigvis gjetter 100% riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting som tidligere var forbeholdt de mer spesielle og genuine vil mest sannsynlig entre motebildet før eller senere. Istedet for å "sutre" over at BBT og nerdy tee's er in for tida, burde du ikke heller bruke energien din på å fortsette å dyrke interessene din med andre likesinnede, eller noe lignende? Må da være slitsomt å gå rundt å irritere seg så fryktelig over at "dine" ting er brukt av andre, vanlige mennesker som ikke finner en dypere mening i enkelte motiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette var en tråd hvor man sier hvilken trender/produkter man var lei av? Skjønner ikke helt hvorfor folk skal reagere på årsaken bak et evt misnøye? At noen syntes A er stygt er det greit, men når noen heller vil ha B for seg selv er det ikke greit.

Energien min forvaltes greit nok den, selv om det kan komme frem som om at jeg bruker fryktelig mye av den på å irritere meg grønn og blå over at plagg jeg liker har blitt trendy, når det egentlig bare blir blåst veldig ut av proposjoner i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette var en tråd hvor man sier hvilken trender/produkter man var lei av? Skjønner ikke helt hvorfor folk skal reagere på årsaken bak et evt misnøye? At noen syntes A er stygt er det greit, men når noen heller vil ha B for seg selv er det ikke greit.

Energien min forvaltes greit nok den, selv om det kan komme frem som om at jeg bruker fryktelig mye av den på å irritere meg grønn og blå over at plagg jeg liker har blitt trendy, når det egentlig bare blir blåst veldig ut av proposjoner i denne tråden.

Jo og det er det og :) Jeg bare syntest du virket litt bastant i at alle som gikk med slike klær ikke oppriktig likte det, men bare gjorde det pga trend, og det var det jeg stilte spørsmål med. Jeg kan så klart ha missoppfattet deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trender jeg er lei av:

-Minimalismen

(Hvordan klarer folk å slappe av i slike omgivelser?)

-Intimbarbering

(En ekkel trend. Voksne mennesker skal ikke se ut som barn der nede)

-Lavkarbokuren

-Trenings-og helsehysteriet

-Rosetogene

(Typisk nordmenn å gå i tog, og være påtatt solidariske)

-Blandingen av engelske og norske ord skriftlig og muntlig

(Grufullt!)

Anonym poster: 309285ef48d800caedbe5aeeebd4964f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...