Jellybean78 Skrevet 27. februar 2013 #13201 Skrevet 27. februar 2013 Jelly: Er du flink til å lage mat? Ja, verdens flinkeste....lager gourmet-måltider i hytt og pine her ute på Casa del Jelly! Hvordan kom du så på dette spørsmålet da, om jeg tørr spørre? Snedig sammentreff, samme dagen som jeg poster at jeg ikke er så flink til å lage mat i en annen tråd så spørr du meg om det samme her inne....very bad form Daybreak! Jelly: Har du lest noen av bøkene Dolly har anbefalt? Nei, har ikke det.....akkurat slik ting står no så har jeg masse faglitteratur som jeg må pløye meg igjennom i skolesammenheng, så tiden min er litt knapp. Men om jeg får en ledig stund etterpå, kanskje.... Strange Doll: Favorittdrikke? Daybreak: Burde nynorsk undervisninga i skolen bli valgfri? Med tanke på at bare 10-15% av Norge bruker denne målforma? Jack: Har du opplevd mye tullkjøring ifra bilister, mens du sitter bak rattet på lastebil? halsbrekkende forbikjøringer osv..
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 27. februar 2013 #13202 Skrevet 27. februar 2013 Stjerner: Godt å ha ferie? Hva er planene dine? Hadde nokre planer, men dei vart endra på pga sjukdom. Eg søv lenge, ryddar huset og nyt fridagane. Jelly: kva alder hadde den eldste dama du har hatt sex med? Og kor gamal var du?
Cindi Skrevet 27. februar 2013 #13203 Skrevet 27. februar 2013 Cindi: Hvor langt tid tok det fra du og mannen din forlovet dere til dere var mann og kone? 5 mnd. Det gikk fort. Vi kunne ikke gifte oss fort nok. Men det funka ganske bra, for jeg er RÅ på organisering. Så jeg planla bryllup på 5 mnd, like organisert og nøye som andre bruker halvannet år. cindi: favorittdyr? Jeg er egentlig glad i de fleste dyr. Jeg tror jeg er nesten akkurat like glad i katter som i hunder. Skulle ønske jeg eide min egen leilighet så jeg hadde lov til å ha dyr. Ønsker meg både hund og katt, for har alltid hatt det. Vil ha en sånn hvit perser som Dr.Evil har. cindi: mørk eller kvit sjokolade? Mørk! Og egentlig, jo mørkere jo bedre. Og aller diggest: flytende i en sjokoladefondant. Cindi: Hva ble du oppgitt over sist? En utrolig vag mail fra banken. Vi spurte om noe, og fikk ikke svar i det hele tatt på det vi lurte på... Etter å ha venta på at dama først var på ferie i to uker, og så var syk i halvannen uke til. Så vi har ventet i 3,5 uke på å IKKE få svar på det vi lurte på... Dreamdrops: Følger du med i spenning på nett for å finne ut hva som var grunnen til Tone/Aksel bruddet? JackPreacher: Hvorfor bytter du navn hele tiden? Jellybean78: Hvordan ser du ut?
TheHairyToothfairy Skrevet 27. februar 2013 #13204 Skrevet 27. februar 2013 JackPreacher: Hvorfor bytter du navn hele tiden? har ikkeno grunn. det bare passet. Jellybean: åssn ser du ut?
TheHairyToothfairy Skrevet 27. februar 2013 #13206 Skrevet 27. februar 2013 Jack: Har du opplevd mye tullkjøring ifra bilister, mens du sitter bak rattet på lastebil? halsbrekkende forbikjøringer osv.. Yup. Har hatt ufattelig mange nesten-ulykker og sittet med temmelig mange banneord fordi enkelte bilister ser ut som de har stjålet bil og bensin der de kjører. Jeg ber folk om å tenke om at når du velger å kjøre forbi et vogntog, så er det over 18 meter med inntil femti tonn vekt i bevegelse. jeg KAN ikke stoppe på samme lengde som den bilen du måtte kjøre, det er komplett umulig. når jeg holder 80 km/t, så skal du ha ganske mange meter med klar sikt for å komme forbi meg. tar du virkelig den sjansen? og, å be meg gire ned, bremse og slippe deg forbi? vel, jeg kjører mot klokken. om jeg skal slippe alle forbi hele tiden så kommer ikke jeg frem. og hver gang jeg girer koster det meg 2 kroner 30 øre. jeg har 12 gir jeg skal gjennom før jeg er i god energiforsvarlig flyt. noe av det samme gjelder de som synes det er en god ide å kjøre forbi meg på høyre side. jeg har ikke sjanse i helsikke til å se noen til høyre for meg, ved førerhuset. jo mindre du er, jo farligere lever du. er du på sykkel VENT BAK VOGNTOGET!!!!!!!!!!! svinger jeg til høyre, så dør du - ganske enkelt. kjipt for oss begge. det samme gjelder når jeg stopper for fotgjengerfelt. ikke kom løpende opp langs siden på meg og gå RETT foran meg - for jeg ser ikke deg der. jeg merker faktisk ikke engang at jeg kjører på deg. det er bare et lite dump, som for meg kan oppleves som hikke fra girkassen. og til dere som på død og liv skal forbi meg, for så å bremse - brenn i deres eget fett. samme til dere som ikke greier blende ned langlysene når dere kommer mot meg. Strange: anbefal meg fem bøker
Gjest badeand1 Skrevet 27. februar 2013 #13207 Skrevet 27. februar 2013 Mortem: Er du kreativ? Nei, desverre. Ønsker jeg var det. SubHuman: Banner du mye? Pene sko: Hva sto det på siste sms du fikk?
KristineS Skrevet 27. februar 2013 #13208 Skrevet 27. februar 2013 Kristine: Liker du å feire bursdagen din? Har faktisk ikke feiret ordentlig siden 18-årsdagen min. Har aldri hatt noe sansen for store feiringer og i tillegg har den sosiale kretsen vært en del begrensa de siste årene. Så det har for det meste blitt et lite selskap med familien og en tur ut å spise med kjæresten. KristineS: Kva internettsider er du mest innpå ila ein dag? Nå for tiden er det nok facebook, kvinneguiden, diskusjon, hest.no, akvaforum og fitnessbloggen som besøkes oftest. Mao diverse sosiale medier JackPreacher: Hender det du stiller spørsmål til andre som du helst kunne tenkt deg noen stilte til deg?
TheHairyToothfairy Skrevet 27. februar 2013 #13209 Skrevet 27. februar 2013 JackPreacher: Hender det du stiller spørsmål til andre som du helst kunne tenkt deg noen stilte til deg? jeg er åpen for nesten alle spørsmål, egentlig. man kan sikkert resirkulere noen av mine egne til meg selv. kristines: er det noen spørsmål du selv helst vil unngå/ikke vil svare på? drue: når skrev du et brev for hånd sist?
Daybreak Skrevet 27. februar 2013 #13210 Skrevet 27. februar 2013 Ja, verdens flinkeste....lager gourmet-måltider i hytt og pine her ute på Casa del Jelly! Hvordan kom du så på dette spørsmålet da, om jeg tørr spørre? Snedig sammentreff, samme dagen som jeg poster at jeg ikke er så flink til å lage mat i en annen tråd så spørr du meg om det samme her inne....very bad form Daybreak! Daybreak: Burde nynorsk undervisninga i skolen bli valgfri? Med tanke på at bare 10-15% av Norge bruker denne målforma? Hallo,korleis kan eg vite kva du skriv i alle andre trådar? Men nei, det tykkjer eg ikkje, med tanke på dei er i teorien likestilt målformer så dykk skal slite med nynorsken på same måte som vi må ha den forderva dansken som sidemål Uansett så vil eg ikkje at sidemål skal bli valfri, sidan vi har to målformer her i dette landet,så kan vi versågod kunne begge to^^ Jack: Kva består din perfekte dag av?
Gjest loren Skrevet 27. februar 2013 #13211 Skrevet 27. februar 2013 Loren: Er du optimist eller pessimist? Optimist, iallefall 94% av tiden Huff det er nok mange vi burde lese, men nokre få som eg har hatt som pensum som eg heile tida knytta ting til i praksis var: - Jensen, Per (2009): Ansikt til ansikt. Kommunikasjons – og familieperspektivet i helse – og sosialarbeid. 2.utg. Oslo: Gyldendal Akademisk - Levin, Irene (2004): Hva er sosialt arbeid. Oslo: Universitetsforlaget - Schiefloe, Per Morten (2003): Mennesker og samfunn. Bergen: Fagbokforlaget. - Shulman, Lawrence (2003): Kunsten å hjelpe individer og familier. 1.utg. Oslo: Gyldendal Norsk Forlag - Eriksen, Thomas Hylland (2001), Flerkulturell forståelse. 2.utg. Oslo: Universitetsforlaget Ehm det var ei bok ja,då skal eg stoppe her, er sikkert fleire også Loren: Var det du som også utdanna til deg til å bli sosionom? I tilfelle, har du hatt i pensum nokon av bøkene eg lista opp? Jupp, leverer bachelor i mai Jeg har hatt Levin og Shulman som pensum, også har jeg lest Schiefloe fordi jeg synes den så interessant ut. Har forresten også Eriksen på "kan være relevant for bacheloren"-lista mi Jelly: Hva er viktigst for deg ved valg? (Altså stortingsvalg.) 1
alkasil Skrevet 27. februar 2013 #13212 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Alkasil: studerer du, i så fall hva og hvor? Nei, jeg jobber, holder også til i Oslo. Alkasil: Har du planer om å gå på Robbie? Niks, jeg er i Oslo og jobber da :/ men det frista. Edit, spm. KristineS: Trener du, og i så tilfelle hva? Endret 27. februar 2013 av alkasil
TheHairyToothfairy Skrevet 27. februar 2013 #13213 Skrevet 27. februar 2013 Jack: Kva består din perfekte dag av? den perfekte dagen involverer min datter. gjerne litt kos med dyr og bil, og absolutt store mengder musikk. turer sammen med gode venner er også godt alternativ. ren avslappelse og eventyr, positive opplevelser og minner. loren: hvor lenge varer en julefeiring for deg?
KristineS Skrevet 27. februar 2013 #13214 Skrevet 27. februar 2013 kristines: er det noen spørsmål du selv helst vil unngå/ikke vil svare på? Jeg svarer vel på det meste. Bortsett fra når det dreier inn på veldig intime/personlige ting. Har heldigvis ikke fått noen spørsmål av den typen enda da. KristineS: Trener du, og i så tilfelle hva? Begynte å trene styrke i begynnelsen av januar. Så jeg prøver å få til minst to økter med det i uka. Baseøvelser med frivekter m.m. I tillegg driver jeg med hest og da blir det 2-3 rideturer i uka i tillegg. Og når føret tilsier det blir det en og annen jogge- og sykkeltur. loren: Hvilken årstid liker du best, og hvorfor? Daybreak: Hvilke dyr/skapninger er du mest redd?
Gjest Drue Skrevet 27. februar 2013 #13215 Skrevet 27. februar 2013 Drue: Kva slags språk kan du snakke? (ikkje naudsyntvis flytande,men slik du gjer deg forstått) Norsk, engelsk og persisk. Drue: Har du noenkonsertplaner i år? Nei, ikke foreløpig. Tidligere gikk jeg på konserter hele tida, men de siste åra har interessen dabba litt av. Får håpe det tar seg opp etter hvert Hvis du kjører guitarwomanshow på fire stjerners hos deg, så kommer jeg selvfølgelig. drua: har du noen gang gjort forhandlinger med GullAdam? Nope. drue: når skrev du et brev for hånd sist? Oooh, vanskelig. Ska prøve å komme på det. Sakone: gleder du deg til et gjensyn med meg og kølla mi i morgen?
Daybreak Skrevet 27. februar 2013 #13216 Skrevet 27. februar 2013 Daybreak: Hvilke dyr/skapninger er du mest redd? Edderkoppar *grøss* Klarar som regel å smadre dei med ei bok eller noko dog Når valet er anten leve med den i huset eller drepe den, så drep eg den, men hatar dei verkeleg... Pene Sko: Er det nokon anna fritidsaktivitet enn tennis du likar å gjere? (Det var du som spelte tennis,sant? )
Pene sko... Skrevet 27. februar 2013 #13217 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Pene sko: Hva sto det på siste sms du fikk? Ikke noe minneverdig. Bare en veibeskrivelse. Pene Sko: Er det nokon anna fritidsaktivitet enn tennis du likar å gjere? (Det var du som spelte tennis,sant? ) Jeg driver med golf. Er habil i begge idretter, konkurrerer i begge, men er best i golf. Ut over det trener jeg aktivt. Både løper og trener styrke nesten daglig. Pene sko: Hva liker du minst å gjøre når det kommer til husarbeid Jeg vet ikke. Det er lite jeg gleder meg til å gjøre, men jeg gjør jo husarbeid fordi det trengs med jevne mellomrom. Daybreak: Hva slags øyenfarge har du? Calavi: Hvor ofte går du på teater? Endret 27. februar 2013 av Pene sko...
Gjest LanaLane Skrevet 27. februar 2013 #13218 Skrevet 27. februar 2013 Ikke noe minneverdig. Bare en veibeskrivelse. Jeg driver med golf. Er habil i begge idretter, men er best i golf. Ut over det trener jeg aktivt. Både løper og trener styrke. Golf . pene_sko: Jeg må selvfølgelig spørre: hva er handicapet ditt? Regner med at du har hvitt kort om du er habil:)
Pene sko... Skrevet 27. februar 2013 #13219 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Golf . pene_sko: Jeg må selvfølgelig spørre: hva er handicapet ditt? Regner med at du har hvitt kort om du er habil:) Ey! En annen golfspiller! Herlig! Aner ikke hva jeg undertiden ligger på i hcp for å være helt ærlig. Sluttet å bry meg om hcp for flere år siden. Har vært nede på 5-tallet en gang, og ligger vel rundt der i snitt fremdeles, selv om min spillestyrke kan variere en god del. Alt fra hcp 0 - 8 vil jeg si - avhengig av dagsformen. Har vært singelhandicaper siden jeg var 15 år. Har for øvrig to hio's, en offisiell banerekord og en uoffisiell + at jeg har deltatt i NM et par ganger. Lana: Din lengste drive? (Carry) Endret 27. februar 2013 av Pene sko...
Gjest LanaLane Skrevet 27. februar 2013 #13220 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Ey! En annen golfspiller! Herlig! Aner ikke hva jeg ligger på i hcp for å være ærlig. Sluttet å bry meg om hcp for flere år siden. Har vært nede på 5-tallet en gang, og ligger vel rundt der fremdeles. Har vært singelhandicaper siden jeg var 15 år. Har to hio's, en offisiell banerekord og en uoffisiell + at jeg har deltatt i NM et par ganger. Lana: Din lengste drive? (Carry) Høres smart ut:) Vel, jeg er ikke aktiv golfspiller selv, så det er ikke noe å skryte av, men jeg har en bror som er veldig aktiv og deltatt i en del mesterskap, og en far som liker å tro at han kan det, ha ha, så det blir jo til at jeg hører mye om det. Skulle likt å ta opp igjen golfinga, men jeg har dessverre ingen venninner som er så keen på det, dessverre. Hvis jeg skal skryte på meg noe, må det vel være at jeg er ganske god å putte, typisk kvinne, med andre ord, om jeg skal tro min bror. Han er snurt fordi jeg gjorde det bedre enn ham et par ganger. Ja, også var det nytt spm... hmh... Pene: Beskriv deg selv med fem ord? Endret 27. februar 2013 av LanaLane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå