Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

Babysang i dag var bare så kos! Lukas forstår mer av det nå og viser tydelig glede over sangen og bevegelsene. 29. denne mnd skal vi ha diplomfest der familie og venner kan komme også skal alle babyene få et diplom og vise hva de kan...søtt :hjerter: Tenker mannen får bruk for videokamera da jeg...!! Og mormor vil nok også komme kjenner jeg henne rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosa oss på lerettet i noen timer, god mat og godt selskap og en snill baby! Våkna, eller ble vel vekket av M- hadde jo ikke sett han på 2 uker... :ler: Så ble han sulten, fikk sin flaskemat og la seg fornøyd i vogna igjen..og sov som en stein så mamma'n fikk kost seg litt til med deilig kakao og litt shopping..sov helt til vi kom hjem, jeg satte på bremsen og skulle ta av stelleveska, pang..lysvåken og sulten gutt!!

Deilig med en ordinær..fredag. Har vært og handlet, hele familien, og sett på idol- o' LYKKE!!!

I morgen har jeg planer om å rufse på uteområdet.

LUDDE er 4 år i dag! :bursdag: Han har fått sånn gourmetmat, biffstrimler og masse kos. Nå skal jeg ta han med på en luftetur før idolresultatene, jeg heier på Margaret jeg! Mannen skal bade Lukas.

I dag er første gang Lukas har hatt på seg jakke... :D En litt sånn all-værsjakke i mørkeblå og oransje, så søt atte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom for å sjekke at alt står bra til med dere.. og det gjør det jo såklart..

Koselig å lese i dagboken din asså... :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt att dopet gick bra och skönt att se att du är tillbaka.

Visst växer de små fort? Det är både skrämmande och charmigt på en gång. Nästan varje vecka ser jag något nytt hos Malvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir alltid så lykkelig av å lese her!

(har lært meg at misunnelse ikke fører med seg noe godt...)

:klappe:

Forresten; EPLETRE = :tommelsmil:

Fabelaktig gave!

Jeg leste i Jinx sin bok at du vil treffe oss hvis du kommer til Trondheim en gang. Det vil jeg og! 8)

Men ikke vær lei deg når andre er på treff!

Hva med Kipa + Havsulen = Sant ?

Eller Hanni? Eller Matahari? Eller Jolie?

:idesmil:

Ha en kjempefin helg, Kipa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ammer regulerer jo den lille selv mengden ifht hvor mye den trenger...men ved flaske som jo Lukas får er det jeg som må passe på, eller vi da..I påsken veide vi han jo og fikk et lite sjokk da han har gått opp til nesten 6 kg..så vi økte mengden med mat siden den da skal det..men det var visst for mye, ble masse gulping og vi gikk tilbake til det vi hadde før, 150 med vann som blir ca 165 ml mat. I dag fant nok Lukas ut at det er altfor lite.han har vært supersulten..mulig det er økedøgn, men jeg tror det er at han trenger mer. Så denne dagen har blitt litt sånn tullete for han.. :roll: Våkna fordi han er sulten enda det ikke var lenge siden sist. Vi har økt igjen nå da- og alt gikk rett ned, ingen gulping..så da er jo den saken grei! :)

har ikke fått gjort så mye som jeg håpet i dag, men litt har det blitt da han endelig sovna etter nok mat..Stor- rufs inne og litt ute.

Vi er så heldig at vi har 2 etg på garasjen til oppsamling, der står alle pappesker. Så på den måten kan vi hele tiden ha det ryddig i huset, når vi føler at vi har tid henter vi noe der- bilder feks og henger opp med engang. Deilig at vi har det store rommet der :-D

Mannen lager pizza og jeg skal finne fram en flaske rødvin og dekke på bordet. :sikle:

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempe kjekt og lurt ut,

med den 2.etg på garasjen :Nikke:

Håper du har en flott lørdagskveld Kipamor :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fått gjort mye! :klappe:

Stod opp litt sent, var oppe en tur i 4- tida og mata, så mannen tok opp Lukas da han begynte å "jodle".. :ler: Gikk ut etter frokost ( et kaldt pizza stykke, nam!) Stabla ved, pussa og pussa på en gammel hattehylle som er typisk furu og ikke særlig up- to- date lenger..grunna den to strøk. Får male den i morgen, hvit. Rydda på vaskerommet, bakt muffins og sjokoladekake, gått tur med familien :hjerter:

- ja, rimelig fornøyd. Mannen har også gjort masse, mye mer....

Har kontor og soverom sammen nå. Så jeg har sittet og hørt litt på de søte lydene av en trøtt Lukas, bada han og la han for en liten stund siden. Det blir liksom ikke til at vi legger han før i halv elleve tiden..foreløpig i hvertfall.

I morgen er det meldt regn... :roll: det vil ikke vi.

"Danse soldans!!" :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fiin lørdagskveld!! Koste oss med pizza, rødvin og litt til! :wink:

Tusen takk for koselige hilsener, Jinx, Lillen, Furstina, Mayamor, Salamandra, Pondusa, Magnhild!!

:kyss:

litt treg med å takke.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas er 3 måneder i dag, det glemte jeg å skrive...

:bursdag:

Er blitt veldig flink til å holde oppe hodet og ler og er helt med når jeg synger sanger han kjenner fra før!

- ellers har han vært litt grinete idag.. :ler: Men hva gjør vel det, han er verdens skjønneste alikevel..sukk.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sittet her i hele dag, altså..glemmer noen ganger å logge meg av. Vi har gått en tur i det fine været, ville Lukas sove- neida. For den første dubben hans var bare et blaff..Men da vi kom tilbake etter turen da ble øynene små, og nå sover han søtt ute i vogna si. Da kan han sove lenge, og jeg får kanskje malt litt. Under første dubb fikk jeg vasket badet, veggene også.

Koser meg med en stor kopp grønn te og et glass champagnebrus, akkurat det jeg hadde lyst på nå. .har ikke giddet å spise noe før nå, men oi så godt det smakte med litt frokost :tunge1:

I morgen skal vi på 3mnd kontroll, med vaksine :o det går vel helst bra...

På onsdag kommer M hit, Vi skal lage hånd og fotavtrykk av Lukas. Bare på ark og med vannfarge- mange. Lurer på hvordan det skal gå.. :ler:

Han er ikke akkurat den som protesterer mest, så..kle på han går som en drøm. Har faktisk aldri grått under påkledning, ikke om han får på ytterklær heller.

-Den lille ( stort sett) fornøyde guten min! :hjerte:

I dag har han sovet helt til halv sju, og la seg jo halv elleve. Og det beste av alt..mannen tok seg av matingen før han dro på jobb, og etter det la Lukas seg igjen, synes det var altfor tidlig å stå opp han også.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å det skal bli kos til sommer'n..da skal jeg møte mange flotte jenter tenker jeg, og små gutter..jeg vil og da skal det bli noe av!

Fornøyd med dagen i dag. Fått gjort det jeg hadde tenkt, det gjelder å ha små ting å gjøre hver dag, slik at det fakrisk blir gjort. Lærte nettopp mannen det, han blir så frustrert over alt som ikke er gjort.." lag en liste, kryss av og se hvor fornøyd du blir.."jo han var da enig i hvertfall..

I tillegg til å gjøre praktiske litt kjedelig ting, har jeg og Lukas kosa masse, han har vært mye våken siden han sov hele natten. Men det er bedre å kose å være våken på dagen synes nå jeg :hjerter:

Har lagt bort alle 56 klærne, og jammen må jeg legge bort noe i 62 også.. :o og jakke i 68 passer om ikke lenge!

God natt, jeg skal spise is nå :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på sida.. :o det vil vi ikke ha noe av...

Har ikke skrevet på et par dager heller, men vi har da gjort litt disse dagene..

Tirsdag var den store vaksine dagen...det gikk så fint atte, Lukas sa vræl med en gang og så var det over, i neste sekund lo han. Flinking. Kvelden var som vanlig -ingen feber eller andre ulumskheter..

Han ble målt og veid, og de flotte tallene er 6355 gram, 62 cm og 40,5 i hodeomkrets :klappe: og når helsesøster skulle se var han superflink til å holde hodet opp og ligge på magen :)

I går var mamma her på lunsj og så kom M til meg og Lukas etterpå. Vi lagde fot og håndavtrykk, føttene gikk det bra med, de ble kjempe fine! :D Hendene var det litt verre med, han knøt dem igjen, men uansett er det morsomt å ha. Bestforeldrene skal få et kort med dette på og et dikt vi har brukt i bhg'en.

I dag har det vært babysang, som alltid er det så koselig. Lukas ler og er helt med!

Har vært på butikken må jo kjøpe inn bleier før de er borte..de var borte. Jeg blir så sinna på de som kjøper 10 av hver siden det er streik, det er dem som gjør at det blir for lite... Mat til han har vi kjøpt to pakker av, er det tomt har vi jo ingenting å gi han...

I morgen får vi besøk av en jente på 2, 5 mnd og mamma'n. Blir koselig!! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Nei det er ikke enkelt å få hånd avtrykk av de små..

Har noen fine klatter i bøkene deres fra 3 mnd'er aldereren

jeg også.. :wink:

Men det ble fine fotavtrykk, som gikk oppover siden...

Er det "Mitt lille avtrykk" du skal bruke ?

Har det siden av i bøkene deres jeg..

Gurimalla så stor Lukasen er da !??

Sikkert større enn mine.. :sjokk:

Skal på 6 mnd'ers kontroll 13.mai, så

jeg er kjempe spent

Syntes du det gikk greit at helsesøster stakk i

gutten din da ?

Kanskje bare jeg som nesten begynner å grine :ler:

Hvor lenge skal Lukas være med på babysang ??

Fikk påmelding til det her nå,

Å da er jo mine ca 9 mnd'er :roll:

Håper sola skinner i Drammen :kul:

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med dagen i dag. Fått gjort det jeg hadde tenkt, det gjelder å ha små ting å gjøre hver dag, slik at det fakrisk blir gjort. Lærte nettopp mannen det, han blir så frustrert over alt som ikke er gjort.." lag en liste, kryss av og se hvor fornøyd du blir.."jo han var da enig i hvertfall..

Veldig veldig god idè. Her er det jeg som blir kjempefrustrert over alt som ikke blir gjort. :roll: Prøvde meg på en liste her nylig, men den rota jeg bort :roll: :oops: Jeg får prøve på nytt igjen, be mannen holde øye med lista og pløye meg gjennom den steg for steg. Jeg har en liste da som henger på kjøleskapet, der står alle tingene jeg pleier å glemme å gjøre:

Husk:

*Spise

*Drikke

*Sove

*Pumpe

:oops: Så sløv er jeg :wink:

Ha en kjempegod helg med store, lille, søte Lukas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skinner i hvertfall sola i Drammen, har gått en lang tur med N og lille A M, først spiste vi litt sammen, sien jeg ikke hadde rukket det før de kom.. :roll: og så gikk vi en lang deilig tur med masse oppover bakker, godt dfor mamma'ne det tenker jeg!! :sjarmor:

Magen min er som den var før fødsel nå, nei før gravid mener jeg.. :ler: Og det er jeg fornøyd med. Kan bruke alle gamle bukser og sånt, men kjøpte meg en ny "kul" olabukse i går, fordi jeg fortjener det...

Tusen takk for koselige ord som alltid, Jinx :kyss: og Ionaa, det var veldig hyggelig at du skrev litt i boka mi :kyss: Men kjære deg så flink du er som pumper og pumper enda..jeg la opp etter to måneder jeg..Og sulten er jeg så spise husker jeg da.. :oops: Trøtt er jeg omtrent hele tiden, vårslapp er det vel noe som heter.... :roll:

Foresten jeg så hvitveis når vi gikk tur..hadde så lyst til å plukke men får gjøre det når jeg alene...

Nå må jeg vaske gulver før lille sinnatagg, som han er i dag,... :hjerter: våkner...Skal på en liten vise- fram tur i dag til fetter og kone og innom pappa i kveld.

Og så må vi ha vaskepulver, oppvaskpulver og tørkepapir....- jævla streik......... :-?

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort så mye i helgen, rydda og rydda og rydda. Og kosa med Lukas da. har ikke glemt han fordet, men han er så flink til å følge med på det mamma'n gjør og når han er lei sier han i fra og da tar vi oss en kosepause!! :hjerte:

også har jeg og mannen vært mye kjærester igjen... :hjerter:

I dag våkna Lukas kvart over seks, han sover hele natten fopr tiden, og etterpå la jeg han, men var oppe selv. Fikk laget litt i fortoalbum, spist frokost, lest avis og laget kort til besteforledrene med hånd og footavtrykk i..og nå er han våken og jeg lengter etter å kose med han!

I morgen kveld kommer de fra jobben , jammen kommer alle 9 jeg ba... :o men det er like greit å hoppe i det. Skal lage gultotkake i kveld og banankake med sjokoladeglasur i morgen.

Må til byen, stelle Lukas og mate først og så ile avgårde i regnet...[/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...