Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

Sånn, nå har jeg fått piltra meg over til denne siden. Hverken er eller føler meg særlig gravid lenger, ikke har jeg planer om å bli det på et par år heller så da får jeg vel forlate trygge gode gravid dagboka mi H- N. Håper det er like hyggelig her, og at mine prøver- og gravide venner ikke glemmer meg :wink:

Og dessuten nå er det jo plass til flere gravide, når jeg stikker derfra, tror det har vært litt fullt der nemlig, så nå kan det være Lillen og Jolie og alle andre sin tur. Mayamor synes jeg må vente bitte litt altså.. :wink::ler:

Der kom mann og Ludde hjem og lukas har begynt å grynte fra vugga si, og vil vel ha litt av mamma's melk snart..

Men i'll be back...skal i hvertfall prøve :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagboknabo, Kipa!

Du skal se at du er minst like trygg her som på graviddakboka - kanskje vi skal bytte plass vi? :D

Håper du kommer til å trives her sammen med oss.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er her du er... :roll:

:kyss:

Kommer ikke til å glemme deg, vær du trygg!

Men tar gjerne imot påminnelser i boken min fra tid til annen likvevel :blunke:

Tusen takk for at du nevner meg som en av flere kommende gravide Supergirls. Vi får håpå det ordner seg snart! *lei av å vente*

Gleder meg til å ta bittelitt del i det nye livet ditt! :hjerte:

Klem

Gratulerer med ny bok forresten! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg! Og jeg! Jeg er nevnt! :hoppe: *sulle litt rundt og nynne på en gladsang*

Så koselig med ny bok da - nå må jeg slenge deg på mailoppdatering og :blunke: Er jo ikke på disse H-N-sidene like mye som de andre vettu, og må jo ikke glemme å lese om lille Lukasen. Og Ludde! Og huset med de teite naboene! Ja, også deg da :P

Snart er det helg - kos deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Et helt nytt liv, ja.

Ja, det vil jeg jeg tro! :D

Herfra går alt bare kjappere og kjappere!

Og alt blir dessuten bare bedre og bedre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag innebærer det nye livet å stå opp kl halv sju, mate Lukas som er så sint så sint fordi det går altfor sakte... :ler: Se starten av frokost tv, mens han ligger så fornøyd og spiser seg mett...opp og rape..gulper litt på den rene pysjen..inn og skifte etterpå og en tørr bleie. Nå ligger han blid og fornøyd i fange med store våkne øyne og mamma'n må skrive med en finger..... :ler:

- en veldig lykkelig mamma!! :hjerter:

m

han er ikke så dreven i data enda, men en m skrev han jeg velger å tro den står for mamma :wink:

nå skal vi vekke mannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med den nye starten! :blomst:

Tenk, nå begynner det virkelige livet deres sammen, som en familie med tre medlemmer! Også Ludde, da... Er han "sjalu"? Tør du la han bevege seg fritt undt Lukas?

Så koselig frokost-TV morgenen deres hørtes ut! Ha en flott første helg i ditt nye, generelle liv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Grattis med ny dagbok da... :cry:

Kommer til å savne deg blandt oss gravide-tenker-kun-på-mage-sex etc... :lol:

Men - okay - jeg ble nevnt... :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Selv om jeg ikke vil vente så veeldig lenge da...

Men det er mange før meg på ventelisten...

Jeg har valgt å ikke starte ny dagbok - siden vi satser på en til.

Orker ikke ha 2 dagbøker å forholde meg til heller...

Selv om nå for tiden står det nå ikke så mye om graviditet eller prøving...

Heller baby, hus, flytting og et evt bryllup... :oops:

Selv om jeg ikke kommer her like ofte som inne på dagbokgruppen "vår"

- er du og Jinx ut av syne - men ikke ute av sinn... :kyss:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[b]takk for at dere stikker innom! :lol:

jeg mente ikke å være ekkel, Mayamor..jeg mente at du må vente bittelitt og det kan jo bety et par måneder eller noe det! :wink: Men bryllup..det har jeg ikke fått med meg..spennende!!!!

Lukas sover og sover og sover..jeg har rukket å dusje, reie opp, skrive mail til mamma, spise frokost og nå sitter jeg her. Men må nok vekke han..er redd han har den sovinga etter meg, jeg er et ordentlig sovedyr.. :ler: litt flaut det da...Men jeg er glad når jeg ser han er så flink til å kose seg og nyte, ser det på hele han hvordan han beveger seg og grynter så fornøyd..sånn er jeg og sier mannen :oops:

Joda Havsulen, det går bare bra med ludde og Lukas. Da vi kom fra sykehuset hadde Ludde på forhånd fått et lite teppe Lukas hadde vært tulla inn i, så han hadde kjent lukten. Vi satt oss ned å gulvet med en gang og lot Ludde få se og snuse og tilogmed sleike, ikke i ansiktet da. Det har vi fortsatt med, og det går bra, vi gir like mye oppmerksomhet til han som før, han får turer av både meg og mannen og er med mannen på jobb som før. Når de kommer hjem sier mannen nå skal vi se om Kipa og Lukas er hjemme, for han lærer seg så fort navn, og da logrer han. Kommer logrende inn i stua, vi sitter som regel og pupper.. :wink: . Først tar han en titt i vuggen..men så får han øye på han og da er han fortsatt like glad...Deilig at det er sånn. MEN vi lar han aldri være alene med Lukas!!

-Vi sier at vi har to fine gutter vi!! Og de som kommer på besøk får værsågod hilse på Ludde også!

Nei nå må jeg vekke han...vi skal til byen kl ett, må ordne litt forskjellig, blant annet mormor gave til morsdagen..Og før det må jo lille vennen vaske seg, få på seg klær og spise litt. Og alle mamma'r vet vel hvor fort tiden går...i hvertfall helt ferske.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var du ja :kyss:

Man blir veldig flink til å skrive med en hånd etterhvert..

(også venstre hånda :oops: )

Har nesten alltid en baby på puppen - føles slik ihvertfall..

Så det har blitt en del skriving slik..

Chat med Lillen f.eks...

Blir flink til forkortelser :ler:

Herlig å lese om Lukas :hjerte:

Syns mine to aldri sover jeg :roll:

Jeg syns det er så synd dere bor så laaaangt unna..

Hadde vært kjempe koselig å møtt dere..

Ønsker deg en god helg...

Klem fra Jinx :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller første morsdag ja..det var en koselig opplevelse. Endelig er jeg en av de som blir feiret denne dagen! :lol: Jeg fikk en nydelig blomsterbukett fra mannen og Lukas. Og litt flau var mannen fordi han ikke hadde tid til å kjøpe noen gave, så jeg fikk penger til å kjøpe meg klær, fra før av har jeg også fått det så jeg har et lite klesbudskjett som jeg skal bruke om en mnd's tid...Synes det er greit jeg. Det er ingen andre ting enn klær jeg har lyst på nå.. og det er ingen vits i å kjøpe dem enda.. :wink:

Jeg må vel krype til korset og innrømme at det er også slitsomt å være mor..og særlig siden jeg er så og si "alenemor", i hvertfall fra tidlig om morgenen og til sent på kvelden hver eneste dag..

- og hvem kan vi takke det for..jo våre gode naboer! :evil:

På fredag måtte vi bare inn til byen, så jeg putta Lukas opp i vogna og vi trilla avgårde, delig å gå! Og deilig å være blant andre folk...Vi tusla lenge rundt og tok bussen hjem , for det var helt for jævlig glatt egentlig og derfor ville vi brukt altfor lang tid på hjemveien...Lukas var våken hele tiden nesten, men lå bare så fornøyd og kikka på alt. Så jeg fikk handla i ro og fred. Da vi kom hjem var han også våken, og jeg glemte vel å skrive at han var våken også før vi gikk...Han var faktisk våken helt til sent på kvelden..og hva fikk jeg gjort den dagen....

- ingen ting..Men jeg tenkte at da gjør jeg det bare i morgen.... :roll:

-ha, ha Lørdagen ble akkurat lik bortsett fra at vi ikke kom oss ut for det snødde så veldig..Lukas ville ikke sove, ikke sitte i vippestolen alene, ikke ligge i sengen ikke ikke ikke...Da jeg ikke engang fikk pumpa meg, begynte jeg å bli desperat..er helt avhengig av å få gjort det ellers stopper det opp....

Da kom vel noen sett med barsel TÅRER!! Jeg var så fortvila, visste at mannen kunne ikke komme hjem, han må jo bare være på huset. det begynner å haste litt. Vi har ikke leiligheten lenger enn ut mars...Ringte til mamma, som ellers hjelper meg mye :hjerte: Men akkurat den dagen skulle de bort...

-Og vi skulle ha gjester kl halv syv..og jeg satt i nattkjolen og hadde ikke gjort noe. Da mannen kom hjem halv seks tok han over og jeg skrev en mld om gjestene kunne komme en halv time senere....de kunne det!

Jeg overlevde den dagen også...men var helt utslitt da mannen kom hjem, mest pga fortvilelsen..er jo litt sånn kontroll freak også og det hjalp ikke her...Lukas var så snill og go' resten av kvelden og jeg må jo si jeg er lykkelig selv om den lørdagen var mindre bra... :roll:

Jeg forbanner de naboene som gjør at mannen ikke får være her og se alt som skjer med Lukas om dagen, og at han ikke kan avlaste meg litt på ettermiddagen etter normal arb tid. for da må jo han forte seg videre på huset. Jeg skal virkelig si dem hva jeg mener om jeg er så uheldig å møte på dem en gang!! :evil: Mannen er også utrolig lei seg pga av dette, han ser at han behøvs også hjemme og dessuten ønsker han jo å være sammen med sin egen sønn!!

I går var en bedre dag...Mamma kom og hjalp meg litt så jeg fikk tatt en rufs og etterpå gikk vi en lang deilig tur med både Lukas og Ludde.Vi hadde kjøpt blomster til henne og rammet inn bilde av henne og Lukas.

På kvelden var vi i bursdag til morfar. Lukas første besøk, og det gikk bare bra. Han er jo stort sett så utrolig snill :hjerter:

I dag var han våken først fem også litt over åtte, jeg lå han etter det, men stod opp selv. Så nå har jeg fått dusja og ordna meg, pumpa meg, spist frokost, hengt opp klær og sitter her en stund.

NÅ skal jeg vekke han....tror jeg. Tenkte vi skulle ut å trille til Kiwi og kjøpe han noen nye smokker, for ikke visste jeg at de bare blir borte helt av seg selv... :ler: Ute r det så fint vær, sol og blå himmel, men litt kaldt tro jeg. Vi får kle på oss godt! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, den lørdagen hørtes slitsom ut! :trøste: Fra en kontrollfreak til en annen, kan jeg lett sette meg inn i hvor vanskelig det var å sitte der og se på klokka og vite at gjestene kommer ... veldig snart!

Men det gikk jo bra!

Og hvis jeg hadde vært gjest, hadde jeg ikke blitt overrasket hvis jeg hadde kommet på besøk til en nybakt mor i en lettere kaotisk tilstand. Du har jo blitt mamma! Og du er kjempeflink!

Skjønner at det er mye å gjøre for mannen, med det nye huset. Det skal bli deilig når dere kommer ordentlig i orden!

Kunne det være en tanke at han kommer rett hjem etter jobb, spiser middag sammen med dere, og er hjemme noen timer før han drar til huset? At han ikke skynder seg av gårde igjen, altså? Så får han vært sammen med sønnen sin og får hjelpe sønnens flinke mor? Det måtte vel kunne gi inspirasjon til effektiv bygging, vel? Så kan han heller være på byggeplassen litt lenger ut over kvelden?

Har han noen kamerater han kan be om hjelp, så det går litt fortere? Venner er ofte glade for å kunne være til nytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda...

Kjenner meg igjen på den lørdagen din ja :oops:

Det blir noen slike dager..

Bra at det endte godt da - selv med en veldig sliten Kipamor..

Kjempe lurt å få penger til å kjøpe klær !!

Man trenger jo det også spesielt nå etter å ha gått

med stor mage så lenge :Nikke:

Håper du endag får fortalt de naboene et sannhetens ord :evil:

Syns syns på deg som må leve med dem :roll:

Trodde det var bare jeg som hadde våkne gutter jeg ?

Godt å lese at du også har en :ler:

Leser bare om sovende babyer....

Men jeg har enda ikke turt å dratt avgårde alene med dem

på bytur.. Kan jo ikke akkurat sette meg ned å dobbelamme

hvor som helst ..Da er det litt lettere med bare en baby ja ;)

Ja det er rart med smokker, for de blir nemlig borte

helt av seg selv :ler:

Vel du får ha en fin dag - og en fin uke :kyss:

Jinx :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for skrive om i dag, for å veie opp for lørdagen...

jeg har altså fått gjort alt jeg skulle!! :hoppe: Gikk for å vekke Lukas..men han var våken, lå bare og kikka rundt seg i senga- uten en lyd..Så fikk han mat, klær og stell og kos og kos og kos :hjerter:

Bæla med å få ned vogna, vi bor i 2 etg, det er tre trapper ned det.. :roll: Men jeg får mer og mer taken på det nå!!

Så kom vi oss ut i det nydelige været og jeg dura avgårde, Lukas sov allerede. Han sovner nesten før jeg kommer ut. Må være noe betryggende med den dunposen hans..Det ble nye smokker og litt av hvert annet på butikken. Hjem igjen gikk vi langs vannet, så deilig ute at jeg nesten ikke ville inn igjen...

Men nå er vi inne og Lukas er så fornøyd, ligger i vippestolen sin med baby- gym'en over seg og smiler og pludrer :hjerter:

Vi fikk bamse baby- gym med teppe under av de som var hos oss på lørdag, den er så populær han virkelig koser seg med alt det som kan gjøres med den. :lol:

Nå roper han på MAT :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å hjelpe meg..nederst på siden, med fare for å komme over til side 2 :o ...dette hadde aldri skjedd på gravid dagboka..., furt furt...

I dag har Lukas vært på sitt første cafe besøk. jeg og mamma gikk inn til byen og koste oss nå i ettermiddag, men hovedpersonen sov seg gjennom både det og en liten tur på magasinet. Mamma måtte bare kjøpe noe til han..hun er blitt helt tullerusk og bare må kjøpe litt av hvert gitt.. :wink:

I går var også en fin dag, lørdagen er glemt og fortrengt.. :ler: den var av de sjeldnere får vi håpe...for disse dagene har vært mer normale og veldig kosete og fine!! :D Fiik gått en tur i går også.

I dag har jeg bestilt flybilletter ti Kipa- familien til påske. Da skal vi en uke til Kalix, der mannen er fra. Og påskeaften blir det dåp! Har også ringt til kirkekontoret her i byen og snakket med dem, alle papirer skal visst ordnes her, og det er jo greit.

Har såvidt begynt på takkekort, vi har jo fått så utrolig mange gaver, gudskjelov begynte jeg å skrive opp fra den første så vi vet fra hvem og hva vi har fått. jeg skal lage takkekortene selv, men det tar jo litt tid det...

Har kjøpt blå ark og en sølvpenn og skal bruke det bildet av Lukas i strikka klærne som er i albumet og et til der han har åpne øyne. tror det blir bra!

Sånn nå skal jeg gjøre det jeg egentlig skulle på nettet, nemlig sjekke ut foto Knudsen sin side og om man kan gjøre om digitale bilder til vanlige..ville jo gjerne hatt til et album også, ikke bare på data'n..

Kjære havsulen, takk for et godt innlegg! :kyss: Mannen har faktisk vært hjemme til lunsj i dag, og han har også spist middag, kost litt med Lukas og nå har han også tatt over. Han er så hjelpsom og vil så gjerne, men tiden flyr og i slutten av mars skal vi ha flyttet inn og helst før.. :o Kameratene er ikke så ivrige på å hjelpe som vi hadde håpet, men litt hjelp har han fått. Og min familie prøver å hjelpe til med forskjellig

Takk for koselig hilsen fra deg også Jinx!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Kipamor :kyss:

Ser du planlegger dåp du også..

Koselig det ;)

Mine to skal døpes mandag 2.påskedag..

Å det er litt dumt for jeg må lage alt selv..

Ingen som baker og lager mat hverken søndag eller mandag :roll:

Men men.. Det ordner seg ;)

Har ikke helt funnet ut av gaveproblemet nei..

Tenkte å sjekke ut de figurene imorgen hvis jeg

kan stikke fra her et par timer ;)

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Litt mer aktivitet her enn hos "oss" gamle naboer...

Skal være flink å komme inn hit og dytte deg opp... :wink:

Det er ikke fordi dere er glemt

- men jeg er liksom bare mer inne på egen dagbokgruppe... :oops:

Prøver å ta meg i nakken av og til...

Men det er jo heller ikke hver dag jeg skriver på Kg heller da...

Hver dag er ikke lik - det gjør "jobben" som mamma til en stor utfordring...

Lukas i dag er en annen i morgen...

Noen ganger er det bra - andre ganger er en drittlei...

Så har hver alder sin sjarme og sine utfordringer.

Hvert stadium har sin trassalder også...

Noen har dem sterkt - andre merkes det knapt på.

Ikke likt fra trass til trass heller. :roll:

Eneste måten å finne det ut på er å gå igjennom det sammen med barnet... :P

Når regner dere med å flytte da?

Blir strevsomt - men så deilig å vite at her skal vi bo. Dette er vårt.

Jinx og jeg skal flytte også.

Så vi er flere i samme båt...

Får heie hverandre fram vi da... :kyss:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får heie hverandre fram i flyttesjauen- Mayamor og Jinx! Men når jeg begynner med mitt er vel dere ferdig, eller??

Nå sover Lukas godt i vuggen i stua. Han har ikke sovet noe godt i natt stakkar..Utover kvelden i går ble han så tett i nesa, jeg dryppet morsmelk, men det hjalp ikke. Noen ganger var han helt fra seg, jeg vet jo at det er forferdelig slitsomt med tett nese, og verre er det sikkert for han...På morgenen i dag, litt før 4 var vi oppe og spiste..og etter det sovnet han ikke lå bare og ynket seg. jeg fikk så vondt i der ferske mors hjerte mitt.. :( Men så leste jeg at man kunne prøve saltvannsspray, så det gjorde jeg..og like etterpå ble det mye bedre. Vi sov til 10 begge to..Da var han sulten, og jeg fikk gjort litt etterpå, han bare sløva i vippestlen, tydelig trøtt etter en slitsom natt!

Jeg må pumpe meg...

I morgen skal vi på Liertoppen. Jeg skal klippe meg og farge håret, en venninne skal være med og passe han i mens, så da må jeg ha nok melk på flaske i tilfelle. Gleder meg SÅ til å få ordnet håret, for det er en stund siden ja...

Må pumpe, pumpe pumpe..det er så kjedelig..ikke har jeg noe å lese på heller... :roll:

Og kanskje jeg får prøvd å gjort litt med takkekortene, et halvt er ferdig... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...