Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

:-x :evil: :frustrert::kjempesinna::sinna::sur:

Måtte inn å BANNE litt!!!! Vaskemaskin har ryki........stoppet midt i et program, jeg får ikke opp døren engang. Og gjett hva jeg vasker jo Lukas' klær og helsetepper.....og trenger jeg det rent JA!! :evil:

Nå må jeg lete etter en reperatør først, før vi gjør noe annet. jo bare få vasket klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Camelia

Men hva betyr vel en vrang vaskemaskin midt oppi all baby- og nytt hus-lykken?? :hjerter: Sånn EGENTLIG? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskintips:

På vår maskin er det en manuell spak til å åpne døra med når sånt som dette skjer. Hos oss er den bak et deksel nederst i hjørnet. Kan hende deres også har noe sånt bare du åpner opp litt og er litt kreativ. Er verdt et forsøk. Husk å sjekk om det vil renne ut vann dersom du får opp døra.

Jeg gir ikke lyd fra meg så ofte, men jeg er en fast leser.

Nyter å lese dagboka di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst är det härligt när de LER :P

Jag följer med i dagboken och känner igen det mesta som sker med Lukas från vad Malvin gör här hemma. Ler, skrattar, gråter fruktansvärt för han är för trött för att somna och växer ur kläder på bara en vecka.

Det är sanslöst vad fort de växer. Malvin har redan vuxit ur sparkdräkter i stl 62! och han är bara 8 veckor :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Cheer up! :kyss:

Håper det har ordnet seg nå!

Men som Camelia sier;

du har det superbra hvis du tenker deg om! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har det superbra...Men det er nødvendig med en vaskemaskin som fungerer når en har baby i huset! Nå har han bare en bukse til å ha på seg.....bodyer er det nok av da. Og lakeneet er jo vått nesten hver dag.. Vi må antakelig kjøpe ny,jeg synes jeg har lov til å banne litt da...For vi har jo liksom ingen utgifter fra før av nå i disse tider...... :roll:

- snakket faktisk om å kjøpe oss tørketrommel, og ble enig om det i forrige uke, nå blir det vel vaskemaskn isteden...

Men sånn bortsett fra det..

Har vi det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en kombimaskin. Både tørketrommel og vaskemaskin i ett?

Det har vi, og jeg anbefaler det ikke.

De kalles enmannsmaskiner og kapasiteten er deretter. Går ikke an å stappe full, nei. Og man brenner seg jo på klærne når de kommer ut - er glovarme. Tør bare å tørke håndklær, jeg. Det er jo ikke noe farlig om de krymper :ler:

Kan hende det er en feil på vår, men vi eier den ikke (følger med leiligheten) så vi gidder ikke gjøre noe med det :tunge1:

En annen ting med kombimaskiner: Man kan ikke vaske imens man tørker.. :wink:

Ellers: Hei på deg Kipa! Den lille Lukasen din er bare råskjønn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi, og jeg anbefaler det ikke.

::

::

En annen ting med kombimaskiner: Man kan ikke vaske imens man tørker.. :wink:

Enig. Jag hade också en sådan kombimaskin för några år sedan. Den tvättade visserligen bra men torkningen var usel. Dyr var den och man kan ju bara tvätta eller torka en åt gången. Jag skulle satsa på en riktigt bra tvättmaskin först - och SEN en tork.

Lycka till med flytten Kipa, det måste vara härligt att vara så nära nu... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :blomst:

Har savnet deg denne evigheten jeg

har vært uten nett..

Er jo så koselig å lese om Kipa og Lukas :hjerte:

Å supermann...

Ja det er herlig å høre en baby le :hjerte:

Spesielt din baby..

Har tilgode å høre Nathaniel le enda..

Men det blir vel ikke lenge til :P

Du holder på å pakke skjønner jeg ?

Det er så innmari kjedelig..

Men du flytter jo inn i helt nytt hus, som er ditt

så det er vel kanskje litt annerledes for deg !?

Kjenner igjen frustrasjonen over at vaskemaskinen ryker..

Det var den gangen vi ordnet oss kredittkort det ;)

Kjekt å ha...

Fikk du reddet Lukas' klær ??

Hvordan ser Kongle serviset ut ?

:kyss: Jinx

med Nathaniel på armen og Imre i vogna siden av,

som jeg vugger på med ene benet.. Puh !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle gode råd og hilsener!!

jeg fikk reddet Lukas' klær...har jo venninne M over meg og vasket alt på nytt. Fikk jo opp døra til slutt. Reperatøren var her i går, i dag fikk vi vite hva det evt. vil komme på- 2300 :o Så da blir det en ny en...

Og nå skal jeg fortelle hva grunnen var...en 5- krone- det er jo for jævlig, absolutt vår feil altså.. :roll:

Så tøm lommene, jenter!!!!

Hi- hi.... :ler: jeg sitter og pumper meg mens jeg skriver.. :ler: Har installert batterier i pumpa og da kan jeg jo sitte hvor jeg vil... :idesmil:

Lukas' ler og ler fortsatt han, og til de fleste egentlig, er så søt!! og nå er det med mere lyd også :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på 6 ukers kontroll; Alt er bra, tilogmed vekten har begynt å bli bra. han veide 4210,og forrige uke veide han bare 3665, så det var litt av en forbedring!! :tommelsmil:

- grunnen til det...vi har begynt med morsmelkerstatning, og jeg synes det er helt greit. Så lenge han får i seg nok mat blåser jeg i at amming er best. jeg pumper meg fortsatt til 2 måltider om døgnet, så han får litt av morsmelken.

Fullamming er håpløst, han sliter så med det, siden han ikke tok puppen, tar den heller ikke nå- og brystkjold gjorde den lille kroppen så sliten...

Så nå blir alt bare bedre. Har ikke skrevet noe om det her at ting har vært sånn tror jeg..har ikke stressa med det heller..og gjør det ikke nå heller.

Nå spiser han som bare det!! :D mannen mater han akkurat nå, og det er jo en av fordelene, jeg velger å se på de isteden for ulempene jeg! :wink:

Ellers var formen helt topp, og han smilte og lo til både legen og helsesøster!! Flinkingen!:bukke:

Men så var det en liten ting og det er at han har fått en favorittside og ligge på..vi har jo sett det selv og fikk noe tips for å forebygge..masserer han så han lener seg mot den andre siden med hodet.

Jeg pakker og pakker om dagene..og begynner å bli litt lei, men egentlig går det bra, for jeg tar så lite av gangen. Og om to uker er vi på vei inn i nytt hus :Hehe:

Skal vaske ned splitter nytt kjøkken neste helg!!! :-D

I dag har jeg meldt på meg og Lukas på babysang, neste torsdag er det, kl 11. Gleder meg så veldig. jeg er så opptatt av det med sang selv så jeg vil gjerne gi han den gleden!

Nå roper sengen,og mannen og for den saks skyld..Lukas slokna midt i maten..og sover i sengen sin. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx..Kongleserviset er av Peer Spook. offwhite bunn og med kongler langs kantene...de har det på til bords,glassene er gyldne i krystall og med en konglestett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener banning er både tillatt og påkrevet når vaskemaskinen ryker. :sur: Hater å bruke tid på å ordne opp i slikt! Og dessuten kan jeg tenke meg dere har nok av utgifter med husflytteprosess, nytt familiemedlem etc.

Dessuten: hvis vi hele tiden skal sette våre liv opp mot det store perspektivet, så har vi ikke rett til å fortelle om noe negativt i det hele tatt. For sett i den store sammenhengen har vi det generelt vanvittig godt som kvinner i vår generasjon i vår del av verden.

Jeg mener at det å fortelle om små og store frustrasjoner i vår hverdag ikke trenger bety at man ikke vet hvor inderlig heldig man egentlig er.

Puh... nå tror jeg at jeg må stoppe... :oops:

Så flott at seksukerskontrollen var så positiv! Så lenge Lukas vokser og viser så tydelig at han trives, synes jeg ikke du skal tenke på ammingen, Kipa. Lukas er en heldig liten gutt, uansett! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å vil begynne på baby sang med mine..

Venter på ny oppstart :)

Håper jeg slipper å betale dobbelt siden jeg har to små :roll:

Greit å begynne med MME når han ikke får tak i puppen da ;)

Å veldig greit at også pappa kan mate, og får litt ekstra

kosestund med han ;)

GOD HELG KIPAMOR !!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig hvor mye en hilsen fra dere betyr!!

Man blir så inmari glad, og de som ikke skjønner vitsen med dagbok..de skjønner ikke jeg... :wink:

jeg er ferdig med å banne nå! Men må innrømme at jeg ble litt pizt..over at jeg skal være så lykkelig tiltross..klart jeg er LYKKELIG!

Og her skal jeg si hvorfor;

- verdens snilleste mann :klappe: , verdens nydeligste baby som dessuten er så snill, :klappe: en så kosete og god hund- som har helt og holdent akseptert at Lukas er her for å bli..og han viser at han er glad i han, logrer og koser.. :klappe: , verdens snilleste mamma- hjelper meg med alt om dagene :klappe: , fra pass og kos med Lukas til oppvask og tur med Ludde og litt økonomisk også..og dessuten masse på huset. Er i kjempeform :klappe: etter fødselen, har vært det fra dag 1 omtrent. Gode venner. Nytt hus vi snart skal innta... og MYEMYEMER!!!- dessuten er det SOL i dag! :kul:

:-D :tommelsmil: :D

Og så får de grå tingene bare dure litt i bakgrunnen, for det er jo noe som ikke er perfekt også da..en pappa/ morfar som ikke kommer i dåpen blant annet.. :(

Ja, pappa'n koser seg veldig med å gi Lukas mat. På kvelden når han endelig kommer hjem vil han ikke annet, da er det han som ordner med det meste som gjelder Lukas og jeg tusler en tur med Ludde. Et frikvarter for meg og Ludde og en kosestund for pappa og Lukas :D

Nå må jeg gjøre noe...skal ringe å sjekke opp ang. babysvømming, det vil nemlig pappa og lukas gå på, får håpe det er på ettermiddagen da.

- og så skal jeg pakke litt............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verkar som du har det bra med hela familjen (nja nästan då)

Det är bra när pappan kan mata. Vi försöker få Malvin att äta från flaska men han vet inte hur man gör... :klø: han bara sitter där med öppen mun och "uffar" för han inte får något. Vi får honom inte heller att använda napp/smock. Bröst däremot.. jummi...

När mannen ska mata Malvin får han hälla i honom mjölk från den öppna flaskan. Det går ganska bra men mycket hamnar utanför :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Furstina!

jeg er litt irritert nå, jeg som har ordna med batterier for å pumpe meg blant annet her...for å ta to fluer...nå blør det fra brystvortene mine nå..og blod i melk er vel ike så nam nam, så da måtte jeg kutte ut hele pumpinga i dag. da blir det første døgnet Lukasen må klare seg uten mamma's melk...litt irriterende er det jo... :roll:

har pakka i alle pappeskene vi har..så nå må vi få tak i flere, tatt de telefonene jeg skulle, gått lang tur og nå skal jeg støvsuge.

- ja, vært flink i dag.. :klappe: ... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt å lese her inne. Dere har det jo så fint :)

Håper dere har en strålende helg :wink:

Lykke til med videre pakking og flytting.

Klemmer fra ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det, Ny dag!!

jeg og Lukas skal ut å gå..han sover i bagen allerede..synes den er så deilig at han som regel sovner før vi kommer ut!

Vi skal en tur på huset, nå er det lagt parkett i gangen og fliser i entreen siden sist..må jo følge litt med!

Skal vel pakke litt i dag også tenker jeg..Det blir mindre og mindre rundt omkring i leiligheten...

pumper meg nå, og det har ikke blitt mindre melk selv om jeg ikke fikk gjort det i går og forrige dagen. Det var godt! Jeg vil gjerne gi han morsmelk også!!

Nå er flasken full...

go' søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...