Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne bedt supergirls på kaker nå..har igjen masse gultotkake og endel verdens beste.. :wink:

Tror mannen er veldig fornøyd med dagen. Vi legger oss jo aldri før tolv så han fikk en gave og kort i går. Jeg hade laget kort med masse bilder av meg, Lukas og Ludde og mannen og en masse små røde hjerter overalt + noen velvalgte ord. Mamma fikk tårer i øynene da hun så kortet..Mannen fikk en linskjorte på senga i natt og 1 års abbonement på autofil. Og halv fem i dag, da jeg og Lukas var oppe, var jeg ute og hang opp det svenske flagget..To ganger i året flagger vi med gult og blått, 28 mai og 6. juni..

Mannen har fått mange sms og telefoner i dag fra folk som har sett i avisen i tillegg til de som vet det. Kl seks kom gjestene, han fikk mye fint. Og han ble så glad for kirsebærtreet, lurte litt da han først pakket :)

Vi har sittet og kost oss med litt hvitvin, jeg og Lukas har vært på polet og kjøpt en 3- liter med black tower :tommelsmil: Mmmmmmmmm!

Kjøpte foresten blomster fra bare Lukas og en pakke med søte bjørner. Til pappa'n sin... :hjerter: og hilsenen i avisa var også fra Lukas, jeg bare hang meg på jeg.

Det har vært en brann på andre siden av fjorden,,jeg må gå inn på nett og sjekke opp, tror det var skikkelig storbrann.. :-?

GOD PINSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle så gjerne vært på kake-reste-party med Supergirls! Rester av Black Tower også?? Uansett skulle vi nok ha fortært noen flasker; altså kjøpt mer...

Du er nok en flott kone og mamma !

:klem: God pinse fra Lillen :klem:

som heller aldri legger seg før 12, og også elsker Black Tower...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis till mannen! :gratulerer:

Han kan vara lycklig som har dig och Lukas (och Ludde) - och ett alldeles nytt hus för hela familjen. Viktigast är väl dock familjen. Jag gillar idéen med ett körsbärsträd som födelsedagspresent - det är sådana presenter man kommer ihåg.

God pinse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med hilsener fra dere altså, blir helt rørt jeg!!! :-D

I dag er det KNALL vær!! Vi har gått en deilig tur alle 4, Ludde har fått bade og Lukas ligger i vogna si i bare body og sover :hjerte: nærmer seg 2 timer nå og jeg tror han tar en til...er så aktiv når han først er våken så hvile trenger han.

Han har begynt å våkne med sola..... :Gjesp: Og ikke var han trøtt etterpå heller...Lå og hvina i senga si, gledeshvin er det helt nye nå...og han høres ut som en liten grisunge.. :ler: Men det går bra når mannen stod opp med han halv åtte igjen og jeg fik sove til....halv elleve... :oops:

etterpå har jeg vært flink da. Har vaska og støvsugd bilden..kjedelig... :tunge1: og rydda i boden..for den hylla og stanga som var full med klær og esker...raste natt til i går..en bod FULL med klær i alle fasonger og størrelser...og et evig kaos møtte oss da vi tok opp døra..men nå ryddig og rent igjen!

Tror jammen jeg skal ta et glass vin... :sjarmor: det er jo morsdag i dag.... :wink:

Når du og jinxen kommer hit Lillen.. da skal vi kose oss med vin ! og jeg kan bake en ny kake jeg... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom til mitt lille slott og du skal få både black tower og kake...

:klem:

Og jeg mener det!

Yes please! :Nikke:

Og nå mener jeg det...nesten!

Eh... Seriøst; jeg visste ikke at du også skulle skrive "...jeg mener det"!

:hakeslepp:

:hoho:

Endelig fikk jeg brukt "hakeslepp"! Jej! Jeg mener det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å vil ha Black Tower, så jeg må være

ferdige med amminga før Drammenstur ;)

Hva med svigers ??

:kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannens søster kommer til oss neste helg, hun har astma og reagerer på hunder- vi har hund. Men siden vi har et rom oppe på garasjen driver vi av å gjør om dette til et hundefritt område, og der kan de sove. Nå driver foreldrene deres og ringer og styrer til oss og maser om at det kommer aldri til å gå bra..."Hun kan da ikke dusje inne i huset". HALLO! Vi har da tenkt å gjøre rent veldig nøye såklart og Ludde han skal være hos min mamma allerede fra torsdag så vi har god tid, de kommer fredag. Vi har helt nytt hus, et meget bra ventilasjonsanlegg, ingen tepper og har sentralstøvsuger- tror det er bedre enn vanlig eller tar jeg feil?

Nå spør jeg dere, om noen vet. Kommer dette til å kunne gå bra?? jeg blir jo nervøs av denne ### masinga til svigers!!

Kom på en ting, som er litt vesentlig her...Vi har jo vært mye sammen og da har vi jo disse hårene i klærne våre, hun har aldri reagert på det Jeg har blant annet en svart strikka jakke som jeg "alltid" går med..og den er full av hår den.

Vel den som lever får se... lagrer nr til legevakta jeg..._________________

- kopierte det jeg har skrevet inne på kropp & helse jeg..derfor er jeg sur på svigers....bry seg med alt og alle og spes lille søte datteren på bare 34 år...mens mannen han klarer seg selv ja... :roll:

Nå har jeg i hvertfall vært oppe på det romme tog vaske tmed grønnsåpe og vasket både tak og vegger. Så det er rent der, ingen hund har vært der så der er det i hvertfall trygt...

MEN i Lukas' sin seng har det jammen vært ei katte!! :hakeslepp: Var bare der oppe på garasjen og vasket jeg. Lukas lå i vogna ute altså...gudskjelov.. :sjokkert: og så hadde jeg døra oppe, da jeg gikk inn var det noe som romstert fælt..og i full fart kom kattekreket ut... :o

Her huset vårt står var det en eplehage før og det var visst både katter og ungers møteplass....MEN nå er det vi som bor her altså.. :fy: Jeg vet om en som kommer til å bli helt vill når han kommer hjem og lukter at det har vært besøk.. :ler:

Lukas ligger på teppet sitt og hviner... og ruller rundt og ser ut til å kooose seg!

Mannen jobber og jeg har mest lyst til å sløøøve! Vi har stått opp med sola i dag også... :Gjesp: Jammen glad vi ikke har midnattsol!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er veldig allergiske...

Men jeg tror nok det der går kjempebra!

Som du sier; nytt hus, bra ventilasjonsanlegg, sentralstøvsuger (ja, det må da være mye bedre enn vanlig, for de vanlige slipper ut støv...), null tepper osv.

Jeg kjenner et par stykker som ikke kan oppholde seg så mye inne hos mamman min, fordi det har bodd hund og katt der i de siste 18 årene. Og det er et gammelt hus uten noe særlig ventilasjonsanlegg, så der hjelper det ikke å "sette bort" dyrene. Der er dyrehår og sånt helt inngrodd :ler:

Men det er det ikke hos deg, vennen! Ludde har jo bare såvidt bodd der, så det er nok lett å rengjøre nok til at det skal gå fint.

Nå vet ikke jeg om hun søsteren er så allergisk som det bare går an å bli, men... :roll:

Er det en søster som er under myndig alder?

Jeg håper det for hennes del, for jeg hadde blitt litt flau om mamma hadde holdt på sånn og maset "for" meg... :oops:

Har Ludde bodd i dusjen??

Hun kan da helt sikkert gå på do og dusje inne i huset :wink: Hvis ikke, så får hun være rask da :ler:

Uansett hvor allergisk hun er, så kan hun sikkert oppholde seg noen meter fra huset (i rommet over garasjen), og da kan dere jo, som en nødløsning, kanskje ha litt oppholds/soverom der!? Så kan dere være der alle sammen, når dere ikke gjør andre ting...

Hvis dere har lagret Ludde-ting i rommet over garasjen, så foreslår jeg at dere fjerner det nå, hvis dere ikke har gjort det allerede :wink:

Håper at det blir kjempefint vær, så dere kan være masse ute :D

Men bare så det er sagt; jeg har lite peiling på allergi og astma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulp... 34 år ?? :sjokk:

Og mamman ordner opp ??

Vet hun at mamman ordner opp ??

Det kan kasnkje lett bli sånn, hvis hun har vært veldig plaget og syk gjennom oppveksten. Jeg kjenner til det litt selv også... Søsteren min blir ikke like mye "dullet" med som meg :oops: :ler:

"Går det bra da?", "Kan du det da?", "Blir du ikke syk av det da?", "Du tåler vel ikke bønner!", "Lillen skal sikkert ikke ha is!", "Hva om...!" osv.

Siden hun ikke er allergisk mot Ludde-elskeres klær, så går det vel bra. Har du nevnt det "argumentet" til Svigers, eller krangler du ikke...?

Kom plutselig på at jeg egentlig ligger på verandaen og leser... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Neida, Ludde liker ikke dusjen engang....Rommet over garasjen er gjesterom...med panel på veggen, seng og bilder, og hylle med kopper og te og litt sånn. og vannkoker og brødrister, og en do er det der også... :wink:

Nytter ikke krangle med svigers, de tar seg så nær av at de yngre har meninger..har prøvd nemlig! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at kaken ble perfekt :klappe:

Den bruker å bli det..

Å er jo så nydelig atte..

Hihi, pappa ble så skuffet da mamma bakte den til konfirmasjonen (dobbel porsjon til og med - en uten og en med nøtter. Vi andre er ikke så glade i de nøttene nemlig. Jeg trenger vel ikke å si hva som er pappas favorittkake over alle kaker? :wink: ). I alle fall: han ble skuffet. For nesten alltid blir den første porsjonen feil. For lite stekt, for mye stekt, for slapp i fisken bla bla bla. Den blir jo egentlig ikke det, men mammas bakeblikk er kritisk. Dessuten tar det jo ikke så mye tid å bake en til, visstnok. Og pappa nikker med, smiler og sier ja og nei der det passer. Jatter ordentlig. Og hva får han ut av det? Jo, han får spise masse kake! For kanskje er mamma så snill at hun til og med lager litt fyll til den mislykka kaka - o joy!

La meg presisere at jeg ikke har arva disse bakegenene fra min mor :roll:

Min søster, derimot, har arva spise-kake-genene fra sin far. Det skulle man ikke tro, for begge er tynne som spiker (ok, pappa har kanskje fått et aldri så lite alderstillegg). Til søttende mai var de åtte stykker på en kake. En bløtkake av noe slag. Jeg tror ikke jeg lyver så veldig når jeg sier at pappa og lillesøs spiste opp to tredjedeler av kaken tilsammen. Jeg har bare fått det fortalt, men det forbauser meg ikke :tunge1:

Vel, nok kakeprat..

Hei Kipa! Lenge siden jeg har vært her. Godt å høre at dere har det så bra! Lurer litt på å gjøre alvor av en Drammenstur altså. Er bare så feig. Men kommer Lillen og Jinx, DA er jeg på pletten! :D

Kos deg videre i finværet! :klem:

Jeg trives faktisk best inne, så når mobilen min har fått fem minutter til med strøm skal jeg stikke nesen utendørs for første gang i dag :oops: Jeg fant ut at det var for gæli å bare sitte inne denne dagen, og den er da ikke over riktig enda. I morgen skal jeg dessuten være ute med barna på bhg i nesten to timer (mellomvakta er mest ute med de små) - og på onsdag. Kanskje det blir sol da og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som styrer og ordner til

svigerinnen din kommer :klappe:

Skjønner godt at du blir fortvilt over svigerforeldrene..

Vet hun at de er slik ?

Eller er hun hjelpesløs ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är klart det ska ordna sig med din svägerska och Ludde. Den som vet hur väl hon tål hund eller inte är svägerskan inte svärmor!

En del djurallergiker är jättekänsliga och tål inte ens att hälsa på någon som har sett djur samma vecka - andra klara sig bra så länge det är välstädat och de inte sover i samma hem.

Min man är hundallergiker - det har han fått besked om på ett sånt prick-allergi-test. Han nyser bara lite och det kliar lite i ögonen efter ett hundbesök men han skulle inte ens reagera på det om han inte fått reda på det. En annan vän kan inte krama "hej" med någon som varit med djur utan att ögonen svullnar.

Det ska nog gå bra och det låter som ni har ett alldeles perfekt gästrum, separat från huset, egen vattenkokare och egna koppar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har trilla jord!!* stolt* :-D for det er nemlig tungt, men jeg er sta som bare det..- og da kommer man langt nemlig! :wink:

Ja, jeg vil møte Jolie også, jeg er ikke feig...tror jeg i hvertfall- litt stille med engang kanskje..

Jøss.. her er så mange hilsner at jeg ikke fikk med meg at både Furstina og Jinxen har vært innom. SÅ koselig da!! :kyss:

Der sovna Lukasen :hjerter: Vi er så mye ute om dagene, dekt av en stor paraply i skyggen eller i vogna- eller sånn som nå kveldsmat ute på pappa's fang i bare pysjen :hjerter2:

Jeg håper og tror det skal gå bra til helgen. :tommelsmil:

Svigerinnen min vet nok at mor og far er sånn...men bryr seg ikke, tror hun synes det er deilig å bli tatt sånn vare på, dulla med..For ellers er hun en travel artdirector som bosser og styrer... :roll:har ikke helt sansen for henne, men kjæresten derimot, hun er veldig hyggelig!! og lille I da.. :rosasmil:

Herregud så trøtt jeg har vært i kveld, jeg og Lukas sovna når jeg skulle ha han til å rape..og sånn sov vi i en halvtime, og mannen sov på senga..skal aldri pule etter midnatt lenger, * huske på at vi har barn som våkner med sola....* :ler:

- og etterpå manipulerte Ludde meg til å gå tur med han. Han bare fikk det for seg at det måtte vi og gikk og venta på meg som var inne..den luringen! :hjerter: Det e rjeg som har gått mest med han den siste uken og det husker han!

Nå skal jeg ut å kanskje trille mer jord, men bare for å vise hvor sterk jeg er .... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma triller jord, Lukas triller rundt... :ler:

Jeg er imponert over kakebaking-og-forberedelse-til-besøk-nivået ditt! Så utrolig flink du er!

Og så hyggelig det hørtes ut med kirsebærtre i gave! Vi plantet plommetre i fjor, gave fra foreldrene mine. Og det har blomstret i år, så vi har store forventninger om minst en plomme! Vil du bytte likør mot plommesyltetøy snart? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Havsulen! :bukke:

Flink og flink... :sjenert: her sitter jeg. Men har da jammen skura det gjesterommet i dag og gjort det så koselig som det kan bli..

og ute har det vært såå varmt og deilig, mens jeg har vært inne og vaska.. :roll:

Men i morgen ingen planer annet enn å sole og kose :-D

På torsdag setter je ginn med STOR rufsen..og den varer helt til svigerinner kommer... Og så skal vi til fysio med lukas på torsdag, siden han har fått skjevt hode...har jo denne favorittsiden han ligger på da..mne skjevt hodet eller ei, vakker er han uansett!! :hjerte:

Nå skal jeg vaske sprinkelsenga som lille I skal ligge i. Lukas har jo en bitteliten babyseng han, men nå nok snart gå over til den han også..

Store lille gutten vår... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer gjerne på plomme slang til deg, Havsulen! :wink: og kan vel ofre noen bær til likør til deg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...