Piper Skrevet 28. mai 2012 #61 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Er du rusa, hjernevaska, eller rett og slett bare har fått utdelt svært små ressurser her i livet? Jeg er ingen av delene Jeg har bare lært meg å vise respekt og forståelse for at jeg kan bare gjøre noe med mitt eget liv, og jeg kan ikke styre andre. Det vil si at jeg respektere alle andre mennesker utifra deres ståsted, og velge rå se på de med vennlighet istedenfor med frykt, irritasjon eller andre negative ting. Endret 28. mai 2012 av Piper
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #62 Skrevet 28. mai 2012 Jeg sier ikke at vold ikke gjør noe, jeg bare sier at ingen av oss kan vite med 100 % sikkerhet at det gjør det for akkurat disse barna. Barn bør slippe å leve sammen med en voldelig person, nettopp fordi man ikke vet hva det gjør med de. Jeg har ikke fortalt TS hva hun bør gjøre. Har kun påpekt at fokuset på barna kan være motivet hennes. Dvs. "dyttet" hun ber oss om å gi henne. Hvis hun slipper denne mannen inn i livet sitt igjen, er min anbefaling at hun iallefall lar yngstejenta slippe å bli utsatt for truslene og livet sammen med en voldelig person. 1
Piper Skrevet 28. mai 2012 #63 Skrevet 28. mai 2012 Barn bør slippe å leve sammen med en voldelig person, nettopp fordi man ikke vet hva det gjør med de. Jeg har ikke fortalt TS hva hun bør gjøre. Har kun påpekt at fokuset på barna kan være motivet hennes. Dvs. "dyttet" hun ber oss om å gi henne. Hvis hun slipper denne mannen inn i livet sitt igjen, er min anbefaling at hun iallefall lar yngstejenta slippe å bli utsatt for truslene og livet sammen med en voldelig person. Du kan anbefale henne dette, og hun kan velge å følge den anbefalingen eller ikke. Jeg velger heller at ts skal ha fokuset på seg selv, for hun sier selv at hun ikke har det bra på denne måten. Da må ts finne ut enkelte ting i forhold til det, og når hun har gjort det er det kanskje større sjangse for at hun kan ta de riktige valgene for henne selv og de rundt henne. Motivet må være at ts skal ha det bra, og ts sier selv hun ikke har det bra. Da må ts finne ut hva hun kan gjøre for å få det bra, for med det kommer fokuset på at barna skal ha det bra automatisk. Men når man står og stamper, er det ikke alltid like enkelt å se realiteten for det den er.
Gjest Baronesse Skrevet 28. mai 2012 #64 Skrevet 28. mai 2012 (endret) ... Endret 7. juni 2012 av Baronesse 2
Piper Skrevet 28. mai 2012 #65 Skrevet 28. mai 2012 TS sier jo at hun frykter for hva fyren kan finne på å gjøre med familien hennes, da er det ikke tid for å ytterligere "tenke igjennom ting". Da er det tid for handling. Ts frykter, men vet hun med 100 % sikkerhet at han kommer til å gjøre noe? Jeg sier ikke at det ikke er slik, jeg bare stiller spørsmålet med om vi kan vite. Eller er det frykten hos ts som kan være hennes hindring?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #66 Skrevet 28. mai 2012 Du kan anbefale henne dette, og hun kan velge å følge den anbefalingen eller ikke. Ja, nettopp. Forhåpentligvis vil TS velge barna foran denne mannen.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #67 Skrevet 28. mai 2012 Du må IKKE gå tilbake til han!!! Han kommer ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI til å forandre seg!! Isåfall så må han få skikkelig hjelp og det kan ta mange år. Har/er sammen med en som har vært voldelig i 3 år. Han forandrer seg ALDRI. Vi har prøvd å fått hjelp, men ingenting funker! Jeg holder på å komme meg utav dette forholdet. Men jeg har heldigvis ikke noen unger. Det har DU!! Tenk på barna dine!! Husk: han kommer aldri til å forandre seg!!!Dessverre. Det er vondt å vite det. Jeg VET hvordan det er! Du og ungene dine fortjener mye bedre! Lykke til! du greier dette! Få hjelp fra venner, familie eller krisesenter!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #68 Skrevet 28. mai 2012 Forbanna på ex'en! Han ødela min familie... Jeg håper at han ikke får lov til å fortsette med det. Det er til slutt du som bestemmer veien videre. Søk hjelp hvis du ikke er sterk nok alene til å greie det. 1
Piper Skrevet 28. mai 2012 #69 Skrevet 28. mai 2012 Ja, nettopp. Forhåpentligvis vil TS velge barna foran denne mannen. Forhåpentligvis vil ts velge seg selv fremfor mannen, vil jeg heller si. For ts velger mannen fremfor seg selv også, for hun lever i en fryktboble.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #70 Skrevet 28. mai 2012 Ts frykter, men vet hun med 100 % sikkerhet at han kommer til å gjøre noe? Jeg sier ikke at det ikke er slik, jeg bare stiller spørsmålet med om vi kan vite. Eller er det frykten hos ts som kan være hennes hindring? Vi må nok bare tro at hun har grunn til å frykte denne mannen. Jeg synes du kommer med utrolig mye tåkeprat her, Piper. Har du gått på Engleskolen eller noe sånt? 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #71 Skrevet 28. mai 2012 Forhåpentligvis vil ts velge seg selv fremfor mannen, vil jeg heller si. For ts velger mannen fremfor seg selv også, for hun lever i en fryktboble. Hun skriver i overskriften at denne mannen har ødelagt hennes familie. Barna er den svakeste parten i dette, som ikke har noe valg. Det er hun som er ansvarlig ovenfor barna og tar valg på deres vegne. Derfor svaret: Håper at hun velger å prioritere dem nå. Tidligere kan det virke som fokuset har vært for mye på henne selv. At det er vanskelig for henne, og at hun ikke greier å motstå hans manipulering. Barna bør nå være fokuset hennes. Hva volden kan gjøre og at de ikke bør utsettes for det.
Gjest Baronesse Skrevet 28. mai 2012 #72 Skrevet 28. mai 2012 (endret) ... Endret 7. juni 2012 av Baronesse 2
Piper Skrevet 28. mai 2012 #73 Skrevet 28. mai 2012 Vi må nok bare tro at hun har grunn til å frykte denne mannen. Jeg synes du kommer med utrolig mye tåkeprat her, Piper. Har du gått på Engleskolen eller noe sånt? Jeg velger å forholde meg til det jeg vet, og du velger å forholde deg til det du tror. Godt mulig at det for deg blir oppfattet som tåkeprat, go det er helt greit. Jeg svarer det jeg føler er riktig å svare, på lik linje som du svarer utifra det du føler er riktig. Ingen av delene er feile, for vi er to ulike mennesker. Jeg har ikke gått på engleskolen, og kommer ikke til å gå der heller, om du ønsket å vite det også
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #74 Skrevet 28. mai 2012 Jeg velger å forholde meg til det jeg vet, og du velger å forholde deg til det du tror. Hva er det du vet her som ikke vi andre vet? Vi har vel lest hva TS skriver alle sammen? Mannen er voldelig! 1
Piper Skrevet 28. mai 2012 #75 Skrevet 28. mai 2012 Synes du det faktum at man ikke vet med sikkerhet at han vil skade barna hennes, er et OK argument for å fortsette å utsette barna for den overhengende faren? Det siste rådet TS trenger er av typen "gjør som du føler, ta deg god tid til å tenke, er ikke sikkert han dreper dere"... Vi har ikke lov å gi slike tåpelige råd all den tid det er snakk om blant annet (minst) ett mindreårig barn, og dette barnet er prisgitt sin mors (fatale) valg. Syns du det skal skure og gå til han en dag evt dreper ts og hennes barn? Hun sier jo selv hun frykter ham, da trenger hun ikke å vite at han vil drepe henne, det er rett og slett noe hun ikke skal ta sjansen på å finne ut av. Igjen, jeg vet ikke hvem ts er, jeg kan bare forholde meg til det hun skriver her inne, og svare utifra hva jeg føler er riktig der og da. Ts må ta til seg det hun føler er riktig for henne. Det vil si at hun har fått flere menneskers forskjellige uttalelser, og hun selv må velge hva slags råd som er riktig for henne. Jeg kan ikke bestemem det, og det kan ikke du heller, for det er det bare ts som kans vare på. Ts har prøvd å si i fra at hun føler seg angrepet, og da forstår jeg det slik at de som går til angrep på henne er ikke det som er det beste for henne. Da vil det ikke hjelpe henne at jeg velger samme metode, for hun har allerede sagt at det ikke fungerer.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #76 Skrevet 28. mai 2012 Jeg velger å forholde meg til det jeg vet, og du velger å forholde deg til det du tror. Ikke bare kommer du med toskeprat, du er jo faktisk også arrogant... Det vi ALLE VET, ut fra hva hun har skrevet, er at han flere ganger har slått henne, han har flere ganger truet både henne og barna. Det VET vi. Det VET også DU, om du bare leser det som faktisk står. Kom deg nå ut i solen, og ikke sniff mer av det hvite pulveret, det gjør deg døsig og fortumlet, åpenbart...
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #77 Skrevet 28. mai 2012 Igjen, jeg vet ikke hvem ts er, jeg kan bare forholde meg til det hun skriver her inne, og svare utifra hva jeg føler er riktig der og da. Og hun skriver at denne mannen har ødelagt familien hennes. Dvs. det har gått utover barna. Men det forholder du deg ikke til, slik jeg oppfatter svarene dine.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #78 Skrevet 28. mai 2012 Igjen, jeg vet ikke hvem ts er, jeg kan bare forholde meg til det hun skriver her inne, og svare utifra hva jeg føler er riktig der og da. Ts må ta til seg det hun føler er riktig for henne. Det vil si at hun har fått flere menneskers forskjellige uttalelser, og hun selv må velge hva slags råd som er riktig for henne. Jeg kan ikke bestemem det, og det kan ikke du heller, for det er det bare ts som kans vare på. Ts har prøvd å si i fra at hun føler seg angrepet, og da forstår jeg det slik at de som går til angrep på henne er ikke det som er det beste for henne. Da vil det ikke hjelpe henne at jeg velger samme metode, for hun har allerede sagt at det ikke fungerer. Det ts sier er at hun trenger et "puff". Det puffet DU gir henne, sender henne rett tilbake til voldsmannen. Dine "gode råd" er dermed kanskje tungen på vektskåla når hun senere går tilbake til voldsutøveren. Neste uke er det kanskje den lille jenta hennes som blir banket opp av denne mannen. Og da er de, med dine elendige råd, medskyldig i det. Men det kan du jo fint leve med, siden alt ifølge deg happens for a reason... 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #79 Skrevet 28. mai 2012 Orker ikke lese hele tråden. Jeg selv var sammen med en mann som slo, da pakket jeg sakene mine og datteren vår sine og dro. Du kan ikke være så svak!! Kjenner jeg blir provosert. Du vet at sjansen er større for at barna dine vil finne seg en voldelig mann? Kom deg vekk! Og min mor valgte å bli værende hos sin voldelige mann, fordi hun visste at det var eneste måten hun kunne beskytte oss barna på. Men hun var ute av døren i samme sekund som yngste barnet flyttet hjemmefra for godt. Til trådstarter. Du har et ansvar for å beskytte dine barn, men hvordan du må gå fram for å beskytte dem på best mulig måte må du finne ut av selv. Jeg anbefaler deg å kontakte krisesenteret og be om en samtale med dem. De kan hjelpe deg å sortere tanker og følelser, og ikke minst å få et nytt perspektiv på ting. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #80 Skrevet 28. mai 2012 Alle, inkl TS, vet at man ikke skal være i et forhold med noen som er voldelig, Piper. Kanskje du "ser" noen grunner til at man godt kan være i et voldelig forhold fordi man har fri vilje og bestemmer selv, men man har ikke moralsk rett til å la barna sine bli påvirket av vold i nære relasjoner. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå