Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Starter helgen med å lese fødselshistorier. Tårene triller, og jeg lever meg virkelig inn. :fnise:

Jeg må innrømme at det gikk opp noen virkeligheter for meg på UL igår. Jordmora fortalte at morkaka ligger fint ift vaginal fødsel, og at tassen kommer til å turne i noen uker til før han begynner å plassere seg.

Herlighet som jeg gleder meg, men jeg er redd også. Jeg tror - faktisk! - at for min del så hjelper det å lese fødselshistorier. Alle er unike, og flotte på sin måte. Det er sjelden at det er galt. Adrenalinet settes igang automatisk om det må, og personellet er flinke.

Jeg skal føde i Drammen, og jeg er VELDIG glad for det :hjerte: (Selvom de ikke har lystgass ;) )

Mulig det blir konsert på meg ikveld, får se hva jeg orker... :veslejenta:

Imorgen skal jeg på loppis og finne vugge eller annet babystæsj :jepp: Trenger endel ting, så hadde vært moro å finne noe vi kan restaurere, eller noe som ser nærmest ubrukt ut :)

Søndag blir det kanskje en fjelltur med gode venner. Så håper været holder seg fint i helgen.

Slapp gravid-bomba igår, så nå er det absolutt ingen hemmelighet lenger, og det er veldig ålreit! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er skikkelig fint å lese fødselshistorier og jeg begynner alltid å grine:P hehe Og det høres ut som en kjempebra ide å prøve å finne litt brukte babyting! Det er faktisk kjempegøy å pusse opp gamle eller brukte ting. Jeg er alltid ganske stolt av ting jeg har laget selv:) Håper du finner noe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å finne noe som kan brukes, Marielle :jepp: Så flink du er som ordner og lager ting selv, det er sååå bra! OG jeg er helt enig! Jeg er ikke så keen på å KJØPE alt, når man kan fikse og laget litt selv.

Handy kvinns FTW!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 7. mai 2012

Hjertet begynner å slå: 1. juni 2012

Embryoet beveger seg: 25. juni 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 2. juli 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 2. juli 2012

Risiko for spontanabort avtar: 16. juli 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 30. juli 2012

Fosteret svelger og tisser: 13. august 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. august 2012 (Skjedde allerede i uke 12

:))

Tid for ultralyd: 30. august 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. september 2012

Fosteret begynner å høre: 1. oktober 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. oktober 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. desember 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 9. januar 2013

Antatt termindato: 1.februar 2013

Ikke så mange igjen å krysse av

:hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaw, lista di blir mindre og mindre :rodmer: Er det ikke deilig? :)

Det er helt fantastisk, Ninnin!! :strix:

Skal på konsert etterpå. Har stæsja meg skikkelig opp, og gleder meg til å vise frem magen.. Hoho!! Ja, man blir vel litt tullete av å være gravid, vel? :blink:

Også har jeg fått i meg en Clausthaler, og dét blir man vel ikke bedre av..?! :fnise:

På med lakkskoa, her kommer a mor! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt fantastisk, Ninnin!! :strix:

Skal på konsert etterpå. Har stæsja meg skikkelig opp, og gleder meg til å vise frem magen.. Hoho!! Ja, man blir vel litt tullete av å være gravid, vel? :blink:

Også har jeg fått i meg en Clausthaler, og dét blir man vel ikke bedre av..?! :fnise:

På med lakkskoa, her kommer a mor! :briller:

Hihi, vis fram den flotte magen din du :duskedame: Jeg også vil det, men det er aldri anledning til det! Gleder meg til en anledning jeg kan ha på meg kjole eller tunika, for da får jeg også fin mage :fnise: Nå går det mest i joggebukser og "aladin"-bukser og da ser jeg bare klumpete ut :glare: Men folk har begynt å bemerke babymagen da, og det er bra- føler meg ikke bare feit :nigo:

KOS deg på konsert! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, vis fram den flotte magen din du :duskedame: Jeg også vil det, men det er aldri anledning til det! Gleder meg til en anledning jeg kan ha på meg kjole eller tunika, for da får jeg også fin mage :fnise: Nå går det mest i joggebukser og "aladin"-bukser og da ser jeg bare klumpete ut :glare: Men folk har begynt å bemerke babymagen da, og det er bra- føler meg ikke bare feit :nigo:

KOS deg på konsert! :dagens-rose:

Takk, Maia-søte! Konserten var ikke bedre enn terningkast 2 desverre, og helt vanvittig dårlig lyd..!! Jaja.. Nå er jeg musiker, så kan nok bli veldig pirkete... :sjenert:

Jeg synes det er veldig viktig å pynte meg litt nå, fordi jeg har hatt en kjip sommer med uggen form og pløsete kropp, og ikke minst vektoppgang.

Magen min synes ikke så godt i tunika enda, så jeg slenger på meg stramt tøy, bruker knallrosa eller rød neglelakk og sminker meg fornøyd :)

Jeg fokuserer kanskje litt mye på det, men siden jeg ikke kjører bil, så er jeg ganske mye ute blant folk og har trang til å føle meg bra.

Har slått meg litt løs og kjøpt litt klær i det siste (er IKKE glad i å shoppe i det HELE tatt egentlig!!), har trengt litt nytt nå pga større mage og (håp om) kaldere vær.

Det er ALLTID en anledning til å pynte seg litt ekstra, om enn det "bare" er for kjæresten.. ;) Jeg merker det er viktig for meg at mannen ser meg i litt ålreite klær før jeg hopper inn i joggisen om kvelden. Og jeg tror det er viktig for mannen også. :lur:

-----------------------------------------------------------

Idag har vi vært på babyshopping!

Dyne, pute, sengetøy

Smokker

Bodyer

Stellepute

Også var vi på loppis for å gjøpe vugge, men den ble snappet opp rett foran nesa på oss!! :rasende: Søren klype!! :fnise:

På Babyshop er det jo vugge, men den koster 1700 eller no. Vil finne en litt enklere og billigere dagseng.. Får fortsette å følge med på finn og facebook. :vetikke:

Ikveld blir skikkelig kosekveld. Kun mannen og meg. Lenge siden!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med litt babyshopping da! :jepp:

Gleder meg til jeg skal starte med litt innkjøp jeg!

Irriterende at noen tok vuggen rett foran øynene på dere da, du får bare holde øynene oppe etter noen som selges på nett :)

Håper dere har en skikkelig kosekveld og bare nyter hverandres selskap ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med litt babyshopping da! :jepp:

Gleder meg til jeg skal starte med litt innkjøp jeg!

Irriterende at noen tok vuggen rett foran øynene på dere da, du får bare holde øynene oppe etter noen som selges på nett :)

Håper dere har en skikkelig kosekveld og bare nyter hverandres selskap ;)

:klemmer:

Babyshopping er faktisk litt skummelt, fordi man gjerne vil bruke alle penger man har ;)

Lurt å ha en liste, det skal jeg ha på neste runde :fnise:

Jaja, vugge kan vi få tak i et annet sted også. Mange sover jo i vippestol eller lekegrind, og det har vi. Men synes det hadde vært koselig med en liten vugge vi kunne hatt i stua. Skal fortsette å kikke :)

Lørdagskvelden var kjempekoselig. :Nikke:

Igår starta vi dagen med litt :lur:, deretter dro vi på en skikkelig treningstur med et vennepar. Vi gikk opp til en topp. Aner ikke hvor mye stigning det var, men pulsen var i 1000 da jeg kom opp, så det var nok for min del :fnise:

Denne uka jobber jeg kun idag og torsdag kveld. Har jo mistet over 50% av inntekten, så jeg har litt å gjøre.. Uff, tviler på at noen vil ansette meg kun frem til jul, MEN jeg må jo bare prøve å søke. Et nokså stille kontor eller en rolig butikk hadde vært fint å jobbe i :)

Ja, nå må vi jo begynne å tenke på navn til lillegutten.. Har noen alternativer, og vi er enige om å se den lilles fjes før vi bestemmer oss helt.

Litt under 5 mmd igjen til termin.. Det er jo så lenge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshopping er gøy :) jeg skal til Tyskland til helga og tømme kontoen :gjeiper:

Pappan min skal snekre vugge til oss. En slik som vugger på langs istedetfor på tvers :)

Skal og så ha lekegrind til gutten, men vil ikke at han skal sove i den. For da kommer han ikke til å ville sitte oppi der og leke ;)

Lykke til med jobbinga. Håper du finner deg noe mer, er ikke gøy å driveå bekymre seg for inntekt hele tia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyshopping er gøy :) jeg skal til Tyskland til helga og tømme kontoen :gjeiper:

Pappan min skal snekre vugge til oss. En slik som vugger på langs istedetfor på tvers :)

Skal og så ha lekegrind til gutten, men vil ikke at han skal sove i den. For da kommer han ikke til å ville sitte oppi der og leke ;)

Lykke til med jobbinga. Håper du finner deg noe mer, er ikke gøy å driveå bekymre seg for inntekt hele tia :)

Oooh, nice med Tysklandstur! Satser på at du finner mye bra OG billig!

Er babystæsj billigere i Sverige mon tro..?

Åh så koselig med hjemmesnekret vugge :hjerte: Pappaen min er også flink på sånt, men tviler på at han har tid.. :(

Har registrert meg som arbeidssøker i NAV idag. Æsj, at det må gå så langt.. Føler at jeg sitter litt mer i saksa fordi jeg er gravid. Så da må man ty til all hjelp man kan få.

Men alt i alt så har jeg litt småprosjekter fremover, og jeg skal gjøre alt for å tjene så mye jeg kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babystæsj er billigere i sverige ja. Kan også bestille fra tyskland til norge :) søk på svenske babybutikker på nett. F.eks køpbarnvagn.se eller noe lignende og sjekk priser :) er verdt å sjekke..

Har du spurt pappan din?? Kan jo hende han vil :) søk på soro vugge. Den er grisedyr, men tror ikke det er så vanskeligå snekre noe lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babystæsj er billigere i sverige ja. Kan også bestille fra tyskland til norge :) søk på svenske babybutikker på nett. F.eks køpbarnvagn.se eller noe lignende og sjekk priser :) er verdt å sjekke..

Har du spurt pappan din?? Kan jo hende han vil :) søk på soro vugge. Den er grisedyr, men tror ikke det er så vanskeligå snekre noe lignende :)

Oooh, skal sjekke ut svenske sider, ja :jepp:

Skal nevne for pappa at vi ønsker oss ei vugge. De soro-vuggene er ikke helt min smak, men. Det g¨r jo an å lage ei bugge som vugger på langs alikevel.. Men utrolig smart den vugga, og sikkert ikke så alvorlig tidkrevende å lage :Nikke:

--------------------------------------------------

Vært våken en times tid og vridd meg. Er endel støy fra rushtrafikken nå tidlig på morgenen.. Etter at jeg ble gravid, så har jeg blitt mer følsom på lyd og lys. Rare greier.. :klo:

Også ble jeg plutselig sinnsykt sulten, så da stod jeg like gjerne opp. Har slukt i meg ei skive med leverostei, men tror jammen jeg skal ha ei til, for er supersulten enda..! :overrasket:

Denne sulten hadde jeg fra ca uke 8 - 12.. Og nå kommer den tilbake igjen.. Da blir det ny runde med banan-kjøping, veit jeg :fnise: Litt lettere å ha en banan liggende ved senga, enn å stå opp for å smøre ei skive..

*Trøtt i trynet* .. Lager meg ei skive til, så får vi se om jeg klarer å sove litt videre.. :tellesauer:

Det er nå iallfall liv i tassen i magen ;) (Og nå stod mannen opp..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt mer ømfintlig for både lyder og lukter, ja;-) jeg bruker sov i ro i ørene, de oransje man får kjøpt på apoteket. Hadde ikke klart meg uten! Og er mye mer avhengig av søvn nå, kjipern hvis mannen snur seg, jeg vokner og ligger våken resten av natta.... Før hadde det gått bra, men nå blir det nesten krise;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt mer ømfintlig for både lyder og lukter, ja;-) jeg bruker sov i ro i ørene, de oransje man får kjøpt på apoteket. Hadde ikke klart meg uten! Og er mye mer avhengig av søvn nå, kjipern hvis mannen snur seg, jeg vokner og ligger våken resten av natta.... Før hadde det gått bra, men nå blir det nesten krise;-)

Bruker ørepropper, så det går igrunnen greit. Når jeg først våkner, så kjenner jeg etter hvordan tassen ligger, og hvis han er våken så ligger jeg og smiler med tårer i øynene.. :hjerte: Og jeg er verdensmester i å drømme meg bort om baby og fødsel, samt at hodet jobber med prosjektene jeg har fremover.. Blæh!

Hehe.. Kanskje greit at jeg ikke har noen dagjobb akkurat nå... ;)

Edit: En kompis av oss har MASSE babystæsj stående som vi skal se på til søndag!! :strix: vogner, bæremeis og masse annet! Wohooo!!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magebilde 19+0.

Litt rar vinkel. Kjære lå tilbakelent i senga da han tok bilde. Sikkert veldig krevende for en arbeidskar å sette seg opp ;):fnise:

Var hos svigerinna mi igår. Hun nedkommer når som helst nå. Hun syntes ikke magen min var stor i det hele tatt! "Den synes jo ikke.."

:overrasket: :overrasket: :overrasket: WHAT!!??

Magen min er jo gigantisk!! :fnise: Jeg klarer ikke skjule magen når jeg går i jeans og singlet. Folk kommer og sier gratulerer og sånn, så det er jo tydelig at det synes! ;)

Ha en flott dag, alle sammen! Nu skal Nutta synge litt :sminkedokke:

post-31659-0-75505300-1346831821_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...