Gjest sola Skrevet 23. februar 2003 #361 Del Skrevet 23. februar 2003 HEI sessa.. :kgsmil: velkommen hjem og gratulerer enda en gang med Even :kgsmil: blir helt skjelven jeg av å lese fødselsrapporten din.. det virker appolutt som en tøff og hard fødsel, så det er kjempe godt å lese at alt gikk så bra til slutt og at alt er bare bra med Even nå. kos dere masse i tiden fremover Sessa :kgsmil: mange klemmer fra Sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 23. februar 2003 #362 Del Skrevet 23. februar 2003 :-? uff da det hørtes ikke ut som en behagelig fødsel stakkar deg. Det må ha vært grusom at de bare forsvant med lille Even :cry: Men heldigvis gikk det bra virker som dere alle tre er veldig lykkelige GRATULERER SÅ MASSE MED LILLE EVEN!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 28. februar 2003 #363 Del Skrevet 28. februar 2003 Gud for en fødsel du hadde Sessa. Vet du er lykkelig og har det bra nå, men en liten trøsteklem får du nå likevel. Slenger på en god gratulasjonsklem med det samme, og ønsker deg all mulig lykke i tiden som kommer! Klem fra (14+3) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 9. mars 2003 #364 Del Skrevet 9. mars 2003 Har gratulert deg så mange plasser at jeg har glemt ut å gratulere deg her også :-? *ikke bra i hele tatt* Som jeg skrev på SM så beundrer jeg deg for du er så sterk og flink og klarte deg fint selvom det ble vanskelig. Men jeg håper at du kan snakke om fødselen med noen som er proff, så får du det ut av systeme! Gratulerer dere igjen og håper at du forsatt kan skrive i dagboka di, eller starte en annen dagbok :D Kjempe good klem til deg og lille Even *kanskje vi kunne treffes siden jeg er her på ferie?* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. august 2003 #365 Del Skrevet 1. august 2003 Sessas dagbok finner du nå blant de generelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #366 Del Skrevet 18. mars 2004 Nå er dagboken min åpen igjen. Jeg er ikke gravid, heller ei en prøver helt enda igjen... Men jeg trenger denne dagboken til å bearbeide ting litt før jeg kommer så langt. Og dermed er jeg tilbake i denne dagboken og jeg trenger dere jenter der ute til å gå meg feedback på det jeg skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 18. mars 2004 #367 Del Skrevet 18. mars 2004 Godt å ha deg tilbake Sessa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 19. mars 2004 Forfatter #368 Del Skrevet 19. mars 2004 Så koselig å se deg også Magnhild!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 19. mars 2004 #369 Del Skrevet 19. mars 2004 Du skal gifte deg på bursdagen min du... Jeg har også lyst til å gifte meg da, men vi har satt dato til mai neste år i stedet. Men om det viser seg at pappa er syk så flytter vi det fram!! Håper du koser deg med forberedelsene!! Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 19. mars 2004 Forfatter #370 Del Skrevet 19. mars 2004 Så er jeg her da... En liten oppdatering er vel på sitt rette kanskje? Vel jeg har nå blitt 26 år (27 til høsten) og jeg ble mamma til min lille søtnos 11.02.03. Tenk gutten min har blitt over 1 år!!! :o I alle fall. I november pakket vi sakene og flyttet ut av vår 3 roms leilighet i Oslo til Akershus fylke i et rekkehus :D Deilig å komme ned på landjorda igjen, og nå har vi til og med en liten hage!!! Skal si det er praktisk når man har barn å bare kunne trille vogna rett ut når søtnos skal sove. Skjønner nesten ikke hvordan jeg klarte å slite med med søtnos i bag opp og ned trappene der vi bodde før Jeg er tilbake i jobb igjen. Eller det vil ikke si tilbake i min gamle jobb, nei fysj.. Jeg skiftet jobb da vi flytta, men denne jobben jeg har nå er langt fra min drømmejobb. Men den får duge i alle fall frem til en evt nestemann kommer Sambo holder på med jobbsøking også, og håper virkelig at det skjer noe på den fronten. Ikke det spor gøy å gå til en jobb man ikke ønsker å være på Men det ordner seg nok! Sånn tilbake til det som skjedde for et år siden... Som kanskje noen av dere har lest av fødselsrapporten min, så hadde jeg ikke en enkel fødsel der alt gikk som det skulle. Det var fryktelig mye frem og tilbake og lite omsorg fra sykehuset. Det er mange faktorer... Men i etterkant av fødselen har jeg fått smake bivirkningene av dette. Det tærer på kropp og sjel. Tankene svirrer ofte enda, og blir jeg lei meg er dette som dukker opp i hodet med en gang. Jeg har vært på en samtale når søtnos var 6 mnd, og den hjalp masse. I følge JM jeg snakket med ville jeg nok trenge flere senere, og det har hun rett i. Men heldigvis (det er i grunn ikke heldig) så har jeg et par tre stykker som har opplevd noe lignende og vi deler tanker og følelser innimellom. Det er godt å vite at det fnnes andre som også har det "vondt". De som ikke har fått føle den dårlige siden ved en fødsel har ikke det spor anelse om hvordan vi har det, og da er det veldig godt å få snakket med likesinnede om det. Og det å få ting ut, skrive om det er den nestbeste terapien for meg. Det er så mye lettere å sette ord på ting når man kan sitte å tenke og skrive. Når man prater er ikke det like lett Jeg snakket med et privat JM-senter i nærheten av her jeg bor og der ble jeg veldig godt mottatt. Meget mulig jeg drar dit for samtale etterhvert ja, selv om det koster litt penger. Jeg tror det er verdt det. Liker jeg meg der får vi se om jeg kanskje går dit under neste svangerskap. Når blir det sier dere?? Jo sånn som planen er nå (om man kan planlegge litt da..), så har jeg tenkt å fjerne hormonspiralen rundt i mars om 1 år. MEN; jeg skal aldri si aldri. Men vi får bryllupsreise i gave til bryllupet og jeg har ikke lyst å dra på den turen som gravid egentlig. Med tanke på mitt forrige svanger skap ble jeg jo innlagt på sykehus da jeg var bare 6,5 uke på vei og det er tidlig. Men jeg var jo så utrolig dårlig. Derfor har jeg ikke lyst å gamble med bryllupsreisa vår Men nå...frokost! *rumle rumle* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 19. mars 2004 #371 Del Skrevet 19. mars 2004 :trøste: synes det var lurt du kom tilbake her -og høres ut som at du har fornuftige tanker tross alt vondt... *følger med deg osgå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 19. mars 2004 Forfatter #372 Del Skrevet 19. mars 2004 Takk for det Silja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. mars 2004 #373 Del Skrevet 21. mars 2004 Der var du endelig tilbake, vennen!! Kan skjønne at vi er her alle kvinner for å støtte hverandre! Har alltid en "nettskulder" som kan gråtes på, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #374 Del Skrevet 24. mars 2004 Takk for det Vera! I går fikk jeg greie på gjennom NM at en barndomsvenninne av meg har fått baby. Jeg trodde faktisk jeg kom til å få melding om det når det skjedde, for det virket da sånn når jeg pratet med henne på tlf forrige uke. Men det gjorde jeg altså ikke, og det gikk inn på meg . Det dumme med meg i etterkant av fødselen min er at når jeg blir skuffa eller lei meg, så penser tankene inn på det som skjedde og jeg blir enda mer deppa og får det vondt. Huff, det her høres både anklagende og sutrete ut... Men et sted må jeg jo få ting ut. Jeg vet at de som har hatt det på samme måte forstår hva jeg mener. Er nok ganske uforståelig for andre å skjønne hva jeg snakker om :-? Lillegutt freser rundt på sin brannbil-gåvogn i dag. Fyrer løs med sirener og horn :D Starter bil og trykker på knapper Han har fri fra bhg i dag, så vi skal kose oss så godt vi kan hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 24. mars 2004 #375 Del Skrevet 24. mars 2004 Velkommen tilbake, selvom du ikke er aktiv prøver enda. Jeg har også en nettskulder og gråte på, og en ekte en ved behov også selvsagt! Jeg forstår at det er mange tanker og følelser rundt dette, du hadde en tøff opplevelse, og den må du leve med. Spørsmålet blir hvordan? Jeg tror du er inne på rett spor, ved å snakke om det blir det lettere. Fødselsopplevelsen er en del av deg, jeg håper av hele mitt hjerte at den kan styrke deg i fremtiden. Du er ster, glem ikke det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #376 Del Skrevet 24. mars 2004 Takk Qlio vennen! Du er en fantastisk venninne Jeg vet jeg kan bruke skulderen din, og jeg håper du vet at du kan bruke min også når som helst om det skulle trenges Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayaM Skrevet 24. mars 2004 #377 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg vil bare signere innlegget til Qlio jeg! Hun har helt rett!!! Du er verdens beste bestis :blomst_opp: Og jeg håper at du finner min skulder behagelig når det er behov for det! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 24. mars 2004 #378 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har rett, selvsagt! Hun er en toppers jente, for de av dere som var i tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. mars 2004 #379 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei på deg! Håper du har hatt en super-duper helg!! Åssen går det med formen da, vennen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. mars 2004 #380 Del Skrevet 31. mars 2004 Takk for hilsen og omtanke! Lykke til hos doktoren i dag! Ring før du kommer, jeg er bedt bort til en venninne etter at hun har kommet fra barnehagen. Skikkelig hyper, jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå