Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

NerdMedSverd: Har du langt sverd?

You bet ;) ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest SummerJudith
Skrevet

Bare vent til din avsluttende eksamen og du må lese hele kvelden, da vil kaffi bli din venn

da tror jeg det heller blir kakao xD

Gjest SummerJudith
Skrevet

Aaleyah: Hvorfor multisiterer du aldri?

fordi jeg ikke vet hvordan man gjør det og fordi du skal få noe å spørre om

Gjest SummerJudith
Skrevet

Nuppdupp: hvor gammel trodde du jeg var?

Skrevet (endret)

fordi jeg ikke vet hvordan man gjør det og fordi du skal få noe å spørre om

Trykk på "Multisitat"-knappen i de innleggene i en tråd du vil sitere. Deretter klikker du på "Svar"-knappen til venstre for "Opprett nytt emne".

eO1i1.png

Endret av Tonje!
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Er det noen som orker å forklare hvordan man multisiterer?

Det klarer nemlig ikke jeg heller.

Så da er vi to Aaleyah :fnise:

På forhånd takk. :sjenert:

TUSEN takk Tonje - du var rask!

Endret av Aldrisur
Skrevet (endret)

Gjesten: Har du lært noe spennende om noen av brukerne?

Nei, egentlig ikke. Har vært mange uinteressante spørsmål :fnise:

Edit: Jo! Jeg har jo lært at Bud har en greie for SøtNozen! :ler:

Endret av Gjesten
Skrevet (endret)

Hehe, ja jo, søtNozen som du så fint kaller henne er søt hun - som så mange andre kvinnelige medlemmer..

Altan: Også kalt takterrasse, det er altså uteområde på taket, med ballestrade eller rekkverk rundt

Veranda: Er en del av husets konstruksjon og har tak over hele/deler av seg

Terrasse: Frittstående konstruksjon med samme funksjon som en veranda og/eller altan.

Nå har du lært noe, Gjesten.

Endret av Bud
Gjest Herr Drue
Skrevet

Bud: uttaler du navnet ditt bu:d eller bødd?

• Liker 1
Skrevet

Bud: uttaler du navnet ditt bu:d eller bødd?

Nicket uttales "bødd"

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kopiert fra google.

Skrevet av Stein Ove Korneliussen

Hva er forskjellen på altan, balkong, terrasse og veranda?

Vi bruker begrepene altan, balkong, terrasse og veranda om hverandre, og de fleste av oss har ikke peiling på hverken forskjeller eller likheter.

Jeg har fått en del spørsmål om altan, balkong, terrasse og veranda, og det er flere som henviser til at de så forklaringen på tv-programmet «Typisk norsk», men som fikk ikke alle sammenhengene med seg.

Ok, ved hjelp av Språkrådet skal vi prøve å gjøre ting litt klarere.

Språkrådets definisjoner er hentet fra K.M. Viestad: Byggeteknisk fagleksikon, Universitetsforlaget 1980.

Jeg har prøvd å forenkle teksten noe.

Altså ...

Altan

er en ikke-overbygd oppholdsplass på tak. Den er forsynt med rekkverk eller balustrade. Altanen kan også være understøttet av søyler eller stolper.

Balkong

er en oppholdsplass på husfasade. Golvet på balkongen ligger i samme plan som golvet innenfor, og er en fortsettelse av dette. Balkongen kan bæres av bjelker som er utkraget fra golvet innenfor eller av konsoller.

Terrasse

er en avsats foran bygninger. Fra terrassen er det vanligvis inngang til stua (stueterrasse) og trapp til nedenforliggende hage. En terrasse ligger oftest på bakkeplan.

Veranda

er en åpen eller overbygd (med tak) oppholdsplass som tilbygg til hus. Taket på verandaen kan være understøttet av stolper. Fra verandaen kan du som regel gå rett inn i stuen eller gå ned trappen til hagen.

Endret av Arabella
Gjest Eurodice
Skrevet

Synes gutter i sånne bukser er så digg! Så avlslappet. Det gjelder selvfølgelig hjemme, ikke offentlig

Er ikke dette vanlige joggebukser da, eller har de kanskje fått en eller annen fancy benevnelse? Stilig er det ikke, min mening. Til hjemmebruk er de helt kurante.

Skrevet

Er ikke dette vanlige joggebukser da, eller har de kanskje fått en eller annen fancy benevnelse? Stilig er det ikke, min mening. Til hjemmebruk er de helt kurante.

Er helt vanlige joggebukser jo, stemmer det :) Så blir vel mer riktig å si at jeg synes gutter i joggebukse er fint! hehe

Gjest Eurodice
Skrevet

Er helt vanlige joggebukser jo, stemmer det :) Så blir vel mer riktig å si at jeg synes gutter i joggebukse er fint! hehe

De er sikkert behagelige å ha på seg. Jeg har en svigersønn som ikke er spesielt digg i joggebukser. Smekk på lanken, nå var jeg slem :fy_fy:

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet

De er sikkert behagelige å ha på seg. Jeg har en svigersønn som ikke er spesielt digg i joggebukser. Smekk på lanken, nå var jeg slem :fy_fy:

Haha, svigermor fra helvete! :fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet

Haha, svigermor fra helvete! :fnise:

Det er jeg slett ikke. Du tror da vel ikke jeg sier noe om påkledningen hans til ham? Det er ikke jeg som lever med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...