Silfen Skrevet 24. mai 2012 #1661 Skrevet 24. mai 2012 Bare Engelsk? Hva med Philp K Dick eller Ray Bradbury Som i bøker på engelsk. Jeg leser sikkert andre folk og, jeg bryr meg generelt lite om opphavsland, bare jeg får lese på engelsk. Det hadde vært skikkelig kjipt å måtte lese på kinesisk, siden jeg er særs dårlig i det språket.
Gjest Vampen Skrevet 24. mai 2012 #1662 Skrevet 24. mai 2012 Jeg hadde (og fortsatt har) en ganske rar boksmak i en alder av 10.......husker de bøkene som jeg ble helt satt ut av; det var Isslottet, Stephen King med De levende døde, Tora-bøkene av Wassmo og Anna Karenina av Dostovjeskvi..... Foreldrene mine ga meg fri flyt i bokhyllene, og det er jeg veldig takknemlig for idag!! Jeg har seriøse arr på sjelen, takket være Isslottet. Det kommer av at jeg har hatt den som pensum, og det er ikke en god bok å måtte ta for seg i en analyse, på muntlig eksamen, på høgskolenivå.
skruf Skrevet 24. mai 2012 #1663 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har seriøse arr på sjelen, takket være Isslottet. Det kommer av at jeg har hatt den som pensum, og det er ikke en god bok å måtte ta for seg i en analyse, på muntlig eksamen, på høgskolenivå. Skulle heller hatt Isslottet........Jeg fikk Kjerleikens ferjereiser av Edward Hoem..... Herrefred!
Gjest Vampen Skrevet 24. mai 2012 #1664 Skrevet 24. mai 2012 Gæææd, nå et snart alle de forhatte pensumtraverne mine nevnt her! Jeg HATER Hamsun! På tide å koble på lesingen igjen skjønner jeg, iom at dere uansett bare minner meg på hva jeg burde drive med.. *krysser fingre og tær så jævlig hardt for at eksamen forsvinner i streik*
Giacomo_P Skrevet 24. mai 2012 #1665 Skrevet 24. mai 2012 Det finnes norsklærere som er særdeles lite fascinert av dikt. Det findes diktere som er særdeles lide fascinert av norsklærere også.
Gjest imli Skrevet 24. mai 2012 #1666 Skrevet 24. mai 2012 Jeg slenger meg med de lite finkulturelle. Dikt, med mindre jeg leser et eller annet skøyeraktig for Mini, er kjedelig. Dikt for ungar er jo moro, må eg innrømme, eg har ei bok av André Bjerke som eg les for ungane. Likar sånne artige ordspel og "tulledikt" med skikkelege rim, ikkje sånne rare modernistiske dikt med liksom "djupare meining" som det skal vera så givande å lesa. 1
Gjest Vampen Skrevet 24. mai 2012 #1667 Skrevet 24. mai 2012 Skulle heller hatt Isslottet........Jeg fikk Kjerleikens ferjereiser av Edward Hoem..... Herrefred! Mnah, jeg synes fortsatt Isslottet er verre.. Latterlig mange bilder og symboler, og ditto mange uklare tolkningsmuligheter.. Men det skal sies, jeg virkelig avskyr Isslottet. For meg er det en sånn bok som skriker "Se på meg, jeg er dyp og full av symboler!!", og sånne bøker blir jeg bare sint av. Og det er ikke meningen å angripe favorittboka di altså, jeg er som sagt bare litt skadet etter pensumpugging og analyse av navnet på delene boka er delt opp i.
skruf Skrevet 24. mai 2012 #1668 Skrevet 24. mai 2012 Dikt for ungar er jo moro, må eg innrømme, eg har ei bok av André Bjerke som eg les for ungane. Likar sånne artige ordspel og "tulledikt" med skikkelege rim, ikkje sånne rare modernistiske dikt med liksom "djupare meining" som det skal vera så givande å lesa. Har du lest boken Slemme barn av Knut Nærum? Den er helt genial! Får litt Roald Dahl følelse av den. Minstejenta mi sa idag at hun trodde det var en bok om lærepenger.... Anbefaler den på det sterkeste! Like morsom å lese for barna som den er morsom for barna:-D
Gjest Vampen Skrevet 24. mai 2012 #1669 Skrevet 24. mai 2012 Det findes diktere som er særdeles lide fascinert av norsklærere også. Ja, det håper jeg da inderlig. Det hadde vært slitsomt å ha diktere rennende på døra hele tiden. 1
skruf Skrevet 24. mai 2012 #1670 Skrevet 24. mai 2012 Mnah, jeg synes fortsatt Isslottet er verre.. Latterlig mange bilder og symboler, og ditto mange uklare tolkningsmuligheter.. Men det skal sies, jeg virkelig avskyr Isslottet. For meg er det en sånn bok som skriker "Se på meg, jeg er dyp og full av symboler!!", og sånne bøker blir jeg bare sint av. Og det er ikke meningen å angripe favorittboka di altså, jeg er som sagt bare litt skadet etter pensumpugging og analyse av navnet på delene boka er delt opp i. Jeg var bare 10 år da jeg leste den, så jeg satte meg skikkelig inn i de to jentene....... Mulig jeg ville sett på boken med andre øyne hvis jeg hadde lest den for første gang i voksen alder!
Sweet77 Skrevet 24. mai 2012 #1671 Skrevet 24. mai 2012 Loffen: Jeg er dødsnysgjerrig på hvorfor du har den avataren!
AnnaKarenina Skrevet 24. mai 2012 #1672 Skrevet 24. mai 2012 Ingen slår Tor Ulven. Henning Kramer Dahl har også noe jeg liker meget godt. Og Stein Mehren (som jeg plukket frem i går etter lengre tids fravær og nøt under et tre i en park) Men jeg er mer essay. Askildsen, K.Skagen, Aasmund Brynhildsen.
Piper Skrevet 24. mai 2012 #1673 Skrevet 24. mai 2012 Konolerer, Piper. Vondt å høre. Men gledelig å høre hvordan du har jobbet med deg selv og at du ser fremover. Det er rett og slett imponerende! Takk for at du sier noe om din historie, jeg ble litt varm om hjertet nå. Angående veien til målet. Den finner man selv. Det er ikke så viktig hvordan man når målet. Og jeg er glad på dine vegne at du er der du er nå. Håper forresten at solen bokstavelig skinner på dine kanter også i kveld. Og så får du en god fra meg. Flott dame, du, Piper. Tusen takk skal du ha, nå ble jeg skikkelig rørt av ordene dine Veien til målet er mange, og man må finne sin egen vei. Jeg er også glad på mine vegne, at jeg har funnet en indre ro og at jeg ser ting annerledes i dag. Det er surrealistisk alt som har skjedd det siste året, men samtidig er jeg uendelig takknemlig oppe i det hele fordi det har lært meg utrolig mye om meg selv. Enkelte mennesker har vært det jeg i dag vil kalle mine lærere, og selv om jeg en tid så på det de gjorde som usmakelig, forferdelig, ondskapsfult osv, ser jeg i dag at de har vært en stor del av min prosess til å komme dit jeg er i dag. Jeg er på god vei til å finne min indre fred, og kaster vekk alle sinnstemninger som ikke gjør meg glad og lykkelig. En litt merkelig tanke fortsatt, for ejg har levd i mange år som en agressiv person, veldig utålmodig, pessismistisk delux, og med store forvetninger til andre mennesker Det er fortsatt endel som må på plass, for jeg satt og ville skrive et innlegg på facebook i morgens og merkelig nok tenkte jeg tanken på om jeg hadde lov til å skrive noe veldig positivt, men stoppet meg selv for hvorfor skal jeg frykte at enkelte mennesker mener at jeg burde fortsatt vært i stor sorg og at jeg umulig kunne elske han høyt nok om jeg ikke viser sorg. Derfor valgte jeg heller å se det slik, at jeg elsker han så høyt at jeg vil respektere hans ønske om at jeg skulle nyte livet og ha det godt. For det var det han ønsket, og det er slik jeg velger å leve. Derfor ble meldingen på fb: God morgen alle sammen, Smil til verden og verden smiler til deg )))))))))))))))))))))) Ønsker alle en strålende dag i det fantastisk flotte været Hva fikk deg til å forandre innstilling? 2
AnnaKarenina Skrevet 24. mai 2012 #1674 Skrevet 24. mai 2012 Bare Engelsk? Hva med Philp K Dick eller Ray Bradbury Ganske søt er du også, gitt!
AnnaKarenina Skrevet 24. mai 2012 #1675 Skrevet 24. mai 2012 Tusen takk skal du ha, nå ble jeg skikkelig rørt av ordene dine Veien til målet er mange, og man må finne sin egen vei. Jeg er også glad på mine vegne, at jeg har funnet en indre ro og at jeg ser ting annerledes i dag. Det er surrealistisk alt som har skjedd det siste året, men samtidig er jeg uendelig takknemlig oppe i det hele fordi det har lært meg utrolig mye om meg selv. Enkelte mennesker har vært det jeg i dag vil kalle mine lærere, og selv om jeg en tid så på det de gjorde som usmakelig, forferdelig, ondskapsfult osv, ser jeg i dag at de har vært en stor del av min prosess til å komme dit jeg er i dag. Jeg er på god vei til å finne min indre fred, og kaster vekk alle sinnstemninger som ikke gjør meg glad og lykkelig. En litt merkelig tanke fortsatt, for ejg har levd i mange år som en agressiv person, veldig utålmodig, pessismistisk delux, og med store forvetninger til andre mennesker Det er fortsatt endel som må på plass, for jeg satt og ville skrive et innlegg på facebook i morgens og merkelig nok tenkte jeg tanken på om jeg hadde lov til å skrive noe veldig positivt, men stoppet meg selv for hvorfor skal jeg frykte at enkelte mennesker mener at jeg burde fortsatt vært i stor sorg og at jeg umulig kunne elske han høyt nok om jeg ikke viser sorg. Derfor valgte jeg heller å se det slik, at jeg elsker han så høyt at jeg vil respektere hans ønske om at jeg skulle nyte livet og ha det godt. For det var det han ønsket, og det er slik jeg velger å leve. Derfor ble meldingen på fb: God morgen alle sammen, Smil til verden og verden smiler til deg )))))))))))))))))))))) Ønsker alle en strålende dag i det fantastisk flotte været Hva fikk deg til å forandre innstilling? Ja, og nå ble jeg rørt! Fortsatt mye som må på plass her også, men nå har jeg alltid likt det at livet er en pågående prosess. Jeg takler det bare mye, mye bedre nå. Det er en god del gjenkjennelse i det du skriver, som det med FB f.eks. Selv om vår historie ikke er lik. Jeg velger å være ganske privat her inne, så jeg skriver mer generelt. Vil du vite mer/prate mer, så send meg en PM. Kanskje vi har noe å lære av hverandre?
Gjest NozMonster Skrevet 24. mai 2012 #1676 Skrevet 24. mai 2012 det er nok desverre altfor mange lærere som har ødlagt mye for en mulig intessere blant flere mennesker tror jeg! men men... det er litt mye utenom snakk her kanskje.. er det noen her som har lest "den tiende innsikt" av james redfield? 1
Gjest badeand1 Skrevet 24. mai 2012 #1677 Skrevet 24. mai 2012 Tusen takk skal du ha, nå ble jeg skikkelig rørt av ordene dine Veien til målet er mange, og man må finne sin egen vei. Jeg er også glad på mine vegne, at jeg har funnet en indre ro og at jeg ser ting annerledes i dag. Det er surrealistisk alt som har skjedd det siste året, men samtidig er jeg uendelig takknemlig oppe i det hele fordi det har lært meg utrolig mye om meg selv. Enkelte mennesker har vært det jeg i dag vil kalle mine lærere, og selv om jeg en tid så på det de gjorde som usmakelig, forferdelig, ondskapsfult osv, ser jeg i dag at de har vært en stor del av min prosess til å komme dit jeg er i dag. Jeg er på god vei til å finne min indre fred, og kaster vekk alle sinnstemninger som ikke gjør meg glad og lykkelig. En litt merkelig tanke fortsatt, for ejg har levd i mange år som en agressiv person, veldig utålmodig, pessismistisk delux, og med store forvetninger til andre mennesker Det er fortsatt endel som må på plass, for jeg satt og ville skrive et innlegg på facebook i morgens og merkelig nok tenkte jeg tanken på om jeg hadde lov til å skrive noe veldig positivt, men stoppet meg selv for hvorfor skal jeg frykte at enkelte mennesker mener at jeg burde fortsatt vært i stor sorg og at jeg umulig kunne elske han høyt nok om jeg ikke viser sorg. Derfor valgte jeg heller å se det slik, at jeg elsker han så høyt at jeg vil respektere hans ønske om at jeg skulle nyte livet og ha det godt. For det var det han ønsket, og det er slik jeg velger å leve. Derfor ble meldingen på fb: God morgen alle sammen, Smil til verden og verden smiler til deg )))))))))))))))))))))) Ønsker alle en strålende dag i det fantastisk flotte været Hva fikk deg til å forandre innstilling? Det er det nydeligste..
AnnaKarenina Skrevet 24. mai 2012 #1678 Skrevet 24. mai 2012 det er nok desverre altfor mange lærere som har ødlagt mye for en mulig intessere blant flere mennesker tror jeg! men men... det er litt mye utenom snakk her kanskje.. er det noen her som har lest "den tiende innsikt" av james redfield? Nei, jeg har ikke lest Den tiende innsikt - James Redfield. Leste bakpå, og skal definitivt ikke lese den.
skruf Skrevet 24. mai 2012 #1679 Skrevet 24. mai 2012 Hurra for meg!! Jeg har endelig surret meg til å laget bilde på profilen min! Sløvskapen lenge leve...... 1
Gjest HunterLady Skrevet 24. mai 2012 #1680 Skrevet 24. mai 2012 Voldsomt til bokprat det var her da. Er det fordi tråden er stengt for AB- er at tråden plutselig ble ujuicy? :gjeiper: 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå