Gjest Applecore Skrevet 24. mai 2012 #1641 Skrevet 24. mai 2012 (endret) Inger Hagerup! Endret 24. mai 2012 av Applecore
Gjest HunterLady Skrevet 24. mai 2012 #1644 Skrevet 24. mai 2012 Til alle her; Hvilken norsk dikter er favoritten? Jeg kan begynne med Haldis Moren Vesaas Samme som deg faktisk. Utrolig hvor mange vanskelige tilstander hun har satt ord på som får det hele til å virke så utrolig ekte, enkelt og selvfølt, som f.eks selvmord. 1
skruf Skrevet 24. mai 2012 #1646 Skrevet 24. mai 2012 Samme som deg faktisk. Utrolig hvor mange vanskelige tilstander hun har satt ord på som får det hele til å virke så utrolig ekte, enkelt og selvfølt, som f.eks selvmord. Jeg er så glad i Ord over grind! Har og en hang til Tarjei Vesaas.......ble fanget av boken Isslottet da jeg var 10 år, og den satt dypt i. Likedan da jeg leste Fuglane...
skruf Skrevet 24. mai 2012 #1648 Skrevet 24. mai 2012 Vesaas.. Isslottet... Brrrrr! Jeg hadde (og fortsatt har) en ganske rar boksmak i en alder av 10.......husker de bøkene som jeg ble helt satt ut av; det var Isslottet, Stephen King med De levende døde, Tora-bøkene av Wassmo og Anna Karenina av Dostovjeskvi..... Foreldrene mine ga meg fri flyt i bokhyllene, og det er jeg veldig takknemlig for idag!!
Gjest NozMonster Skrevet 24. mai 2012 #1649 Skrevet 24. mai 2012 Til alle her; Hvilken norsk dikter er favoritten? Jeg kan begynne med Haldis Moren Vesaas Jeg må nesten slå meg sammen med Gia å si Obstfelder! han troner lista, men Kristoffer Uppdal og Rolf Jacobsen ligger veldig hakk i hæl!
Giacomo_P Skrevet 24. mai 2012 #1650 Skrevet 24. mai 2012 Rolf Jacobsen! Takk for påmindelsen, Noz. Herman Wildenvey kommer også langt opp hos meg.
Gjest Katten. Skrevet 24. mai 2012 #1651 Skrevet 24. mai 2012 Jeg liker faktisk ikke dikt, så jeg velger ingen! :D
Gjest imli Skrevet 24. mai 2012 #1653 Skrevet 24. mai 2012 Må innrømme at eg er såpass lite finkulturell at eg synest det er utruleg kjedeleg å lesa dikt. 2
Silfen Skrevet 24. mai 2012 #1654 Skrevet 24. mai 2012 Jeg slenger meg med de lite finkulturelle. Dikt, med mindre jeg leser et eller annet skøyeraktig for Mini, er kjedelig. Gi meg litt engelsk fantasy eller sci fi, derimot, DA snakker vi!
Gjest Katten. Skrevet 24. mai 2012 #1655 Skrevet 24. mai 2012 Nja. Jeg foretrekker alltid en god bok over dikt. Det kan ha noe med mine erindringer fra skoleverket og norsklæreres fascinasjon for nettopp: dikt. Sleng på diktanalyse på universitetsnivå, og hatet mitt er komplett.
pinar Skrevet 24. mai 2012 #1656 Skrevet 24. mai 2012 Må innrømme at eg er såpass lite finkulturell at eg synest det er utruleg kjedeleg å lesa dikt. Ja.. samme her. Men jeg leser mye annet da.
Gjest JosefK78 Skrevet 24. mai 2012 #1657 Skrevet 24. mai 2012 Jeg slenger meg med de lite finkulturelle. Dikt, med mindre jeg leser et eller annet skøyeraktig for Mini, er kjedelig. Gi meg litt engelsk fantasy eller sci fi, derimot, DA snakker vi! Bare Engelsk? Hva med Philp K Dick eller Ray Bradbury
Gjest Vampen Skrevet 24. mai 2012 #1658 Skrevet 24. mai 2012 Nja. Jeg foretrekker alltid en god bok over dikt. Det kan ha noe med mine erindringer fra skoleverket og norsklæreres fascinasjon for nettopp: dikt. Sleng på diktanalyse på universitetsnivå, og hatet mitt er komplett. Det finnes norsklærere som er særdeles lite fascinert av dikt.
AnnaKarenina Skrevet 24. mai 2012 #1659 Skrevet 24. mai 2012 Jeg mistet min mann i mai 2011, og etter det har jeg jobbet iherdig mot å finne meg selv. Hvem er jeg uten han? Hvem er jeg uten noen, bare meg selv? Det var slike tanker somd ukket opp, og jeg ønsket å fnne svar på det. Jeg har fått god hjelp i meditasjon og selvhjelpsbøker, og da spesielt en bok som heter "elsk det som er", for den tar virkelig for seg deg uavhengig av hvem de andre er og hvordan de oppfører seg. Jeg tenkte også at jeg ville finne ut av tingene på egenhånd, men bestemte meg for at jeg kanskje var inne på feil sti og måtte ha litt hjelp på veien. Den hjelpen fant jeg via bøkene, og jeg tar til meg det jeg føler er riktig for meg selv og de tingene jeg føler ikke passer forkaster jeg. Jeg kjenner rett og slett etter om det er riktig. Dette igjen har hjelpt meg til å bli mer imøtenkommende med andre mennesker, mer lyttende, mer undrende istedenfor irritert, frustrert osv over andre menneskers valg og handlinger. Konolerer, Piper. Vondt å høre. Men gledelig å høre hvordan du har jobbet med deg selv og at du ser fremover. Det er rett og slett imponerende! Takk for at du sier noe om din historie, jeg ble litt varm om hjertet nå. Angående veien til målet. Den finner man selv. Det er ikke så viktig hvordan man når målet. Og jeg er glad på dine vegne at du er der du er nå. Håper forresten at solen bokstavelig skinner på dine kanter også i kveld. Og så får du en god fra meg. Flott dame, du, Piper.
Gjest JosefK78 Skrevet 24. mai 2012 #1660 Skrevet 24. mai 2012 Jeg liker Hamsun sine dikt Ellers liker jeg Arild Nyquist
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå