Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Inger Hagerup!

Endret av Applecore
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inger Hagerup!

Å ja, hun er bra!

Gjest HunterLady
Skrevet

Til alle her;

Hvilken norsk dikter er favoritten?

Jeg kan begynne med Haldis Moren Vesaas

Samme som deg faktisk. Utrolig hvor mange vanskelige tilstander hun har satt ord på som får det hele til å virke så utrolig ekte, enkelt og selvfølt, som f.eks selvmord.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går fortsatt for Obstfelder!

Skrevet

Samme som deg faktisk. Utrolig hvor mange vanskelige tilstander hun har satt ord på som får det hele til å virke så utrolig ekte, enkelt og selvfølt, som f.eks selvmord.

Jeg er så glad i Ord over grind!

Har og en hang til Tarjei Vesaas.......ble fanget av boken Isslottet da jeg var 10 år, og den satt dypt i. Likedan da jeg leste Fuglane...

Skrevet

Vesaas.. Isslottet... Brrrrr!:haar:

Jeg hadde (og fortsatt har) en ganske rar boksmak i en alder av 10.......husker de bøkene som jeg ble helt satt ut av; det var Isslottet, Stephen King med De levende døde, Tora-bøkene av Wassmo og Anna Karenina av Dostovjeskvi..... :sjenert: Foreldrene mine ga meg fri flyt i bokhyllene, og det er jeg veldig takknemlig for idag!!

Gjest NozMonster
Skrevet

Til alle her;

Hvilken norsk dikter er favoritten?

Jeg kan begynne med Haldis Moren Vesaas

Jeg må nesten slå meg sammen med Gia å si Obstfelder! han troner lista, men Kristoffer Uppdal og Rolf Jacobsen ligger veldig hakk i hæl!

Skrevet

Rolf Jacobsen!

Takk for påmindelsen, Noz.

Herman Wildenvey kommer også langt opp hos meg.

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg liker faktisk ikke dikt, så jeg velger ingen! :D

Skrevet

Det var trist å høre, Katten.

Skrevet

Må innrømme at eg er såpass lite finkulturell at eg synest det er utruleg kjedeleg å lesa dikt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg slenger meg med de lite finkulturelle. Dikt, med mindre jeg leser et eller annet skøyeraktig for Mini, er kjedelig.

Gi meg litt engelsk fantasy eller sci fi, derimot, DA snakker vi!

Gjest Katten.
Skrevet

Nja.

Jeg foretrekker alltid en god bok over dikt. Det kan ha noe med mine erindringer fra skoleverket og norsklæreres fascinasjon for nettopp: dikt.

Sleng på diktanalyse på universitetsnivå, og hatet mitt er komplett.

Skrevet

Må innrømme at eg er såpass lite finkulturell at eg synest det er utruleg kjedeleg å lesa dikt.

Ja.. samme her. Men jeg leser mye annet da. :)

Gjest JosefK78
Skrevet

Jeg slenger meg med de lite finkulturelle. Dikt, med mindre jeg leser et eller annet skøyeraktig for Mini, er kjedelig.

Gi meg litt engelsk fantasy eller sci fi, derimot, DA snakker vi!

Bare Engelsk? Hva med Philp K Dick eller Ray Bradbury

Gjest Vampen
Skrevet

Nja.

Jeg foretrekker alltid en god bok over dikt. Det kan ha noe med mine erindringer fra skoleverket og norsklæreres fascinasjon for nettopp: dikt.

Sleng på diktanalyse på universitetsnivå, og hatet mitt er komplett.

Det finnes norsklærere som er særdeles lite fascinert av dikt.

Skrevet

Jeg mistet min mann i mai 2011, og etter det har jeg jobbet iherdig mot å finne meg selv. Hvem er jeg uten han? Hvem er jeg uten noen, bare meg selv? Det var slike tanker somd ukket opp, og jeg ønsket å fnne svar på det. Jeg har fått god hjelp i meditasjon og selvhjelpsbøker, og da spesielt en bok som heter "elsk det som er", for den tar virkelig for seg deg uavhengig av hvem de andre er og hvordan de oppfører seg.

Jeg tenkte også at jeg ville finne ut av tingene på egenhånd, men bestemte meg for at jeg kanskje var inne på feil sti og måtte ha litt hjelp på veien. Den hjelpen fant jeg via bøkene, og jeg tar til meg det jeg føler er riktig for meg selv og de tingene jeg føler ikke passer forkaster jeg. Jeg kjenner rett og slett etter om det er riktig.

Dette igjen har hjelpt meg til å bli mer imøtenkommende med andre mennesker, mer lyttende, mer undrende istedenfor irritert, frustrert osv over andre menneskers valg og handlinger.

Konolerer, Piper. Vondt å høre. Men gledelig å høre hvordan du har jobbet med deg selv og at du ser fremover. Det er rett og slett imponerende! Takk for at du sier noe om din historie, jeg ble litt varm om hjertet nå.

Angående veien til målet. Den finner man selv. Det er ikke så viktig hvordan man når målet. Og jeg er glad på dine vegne at du er der du er nå. Håper forresten at solen bokstavelig skinner på dine kanter også i kveld. Og så får du en god :klemmer: fra meg. Flott dame, du, Piper. :)

Gjest JosefK78
Skrevet

Jeg liker Hamsun sine dikt

Ellers liker jeg Arild Nyquist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...