Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Piper: :question: Hvordan klarer du å finne på så mange forskjellige spørsmål? :overrasket:

:ler: Har alltid vært nysgjerrig nok til å spørre, og tenker at man får i alle fall ikke svar uten å spørre. Skolegangen min var spennende sånn, for lærerne mine ble utfordret. Og det finnes ikke dumme spørsmål.

Hva slags interesser har du, som du ikke alltid får tid til?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er ditt beste minne, om du ser vekk i fra det å få barn?

Den var verre gitt. Har så mange gode minner fra opplevelser gjennom hele livet, men mange av de sterkeste har jeg hatt sammen med mannen min, i mange ulike sammenhenger! Og mange i jobbsammenheng.

Skrevet

Den var verre gitt. Har så mange gode minner fra opplevelser gjennom hele livet, men mange av de sterkeste har jeg hatt sammen med mannen min, i mange ulike sammenhenger! Og mange i jobbsammenheng.

Det var derfor jeg ville ha vekk det å få barn, at man må tenke over andre ting også :ler:

Hva gjør deg glad?

Skrevet

:ler: Du er morsom du Bud. :ler:

Hva irriterer du deg over?

Irriterer meg over smatting, trege folk, trege biler styrt av trege folk, folk som ikke tar telefonen, mygg, røykere, kjærligheten og sofaer.

Begynner dere å finne tonen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Giacomo_P.. Er du psykolog av no slag?

Mannen i videoen? Video

• Liker 1
Skrevet

:ler: Har alltid vært nysgjerrig nok til å spørre, og tenker at man får i alle fall ikke svar uten å spørre. Skolegangen min var spennende sånn, for lærerne mine ble utfordret. Og det finnes ikke dumme spørsmål.

Hva slags interesser har du, som du ikke alltid får tid til?

Ok -takk for svar. :lillesky:

Skulle gjerne brukt mer tid på å tegne og male, men hva gjør jeg istedet?

Jo, :hallo::hoppendeglad:

Skrevet (endret)

En måte å begynne å låse opp en konflikt er å spørre om hva som er viktigst for vedkommende i den aktuelle konflikten. Det oppfattes gjerne ikke som så truende i forhold til å gi opp posisjonen sin, men det kan hjelpe til å rydde vei for felles løsninger. Det er viktig å føle seg hørt.

Noen ganger er det lurt å gjøre dette uten at begge parter er til stede slik at det ikke oppfattes som å gi argumenter til den andre. Noen ganger er det lurt å gjøre det felles, for at partene skal forstå hverandre bedre. Det kommer an på konfliktnivå og grad av saklighet i kommunikasjonen.

Å skulle begynne med å be spesielt den mest låste om å forstå den andre posisjonen kan lett føre til at de går i forsvar mot det de da oppfatter som et angrep på sine rettmessige interesser.

Hvis du selv er parten som iherdig prøver å finen en løsning og den andre er den som er helt låst kan du ha rett eller gal oppfatning av at det er sånn. Det kan være lurt å bruke en tredjepart uansett om det er rett eller galt for å redusere spenningsnivået. De fleste bryr seg nemlig om hvordan de oppfattes av andre, og det er mye vanskeligere å være helt urimelig overfor en tredjepart.

Edit: Beklager denne skamløse avsporingen! Skal aldri gjøre det mer!

Endret av Eksit
  • Liker 2
Gjest JosefK78
Skrevet

Hva er det du liker å tegne og male da?

Skrevet

Data er en fin ting, men man må ta seg tid til andre ting også. Men det er farlig å være på data, for det skjer så mye spennende her inne :ler:

Hva liker du å diskutere?

Skrevet

Irriterer meg over smatting, trege folk, trege biler styrt av trege folk, folk som ikke tar telefonen, mygg, røykere, kjærligheten og sofaer.

Begynner dere å finne tonen?

Nå er du nysgjerrig nå :ler:

Hjelper det å irriere seg over alt dette?

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange her som har tatt en utendørs dukkert i år? Og nei, utenlands og helårsbadere gjelder ikke.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det du liker å tegne og male da?

Jeg liker å pakke sekken med akvarellfarger, papir, en vannflaske og kaffe på termos, for å så å gå en tur ut i skog og mark, på leting etter motiver. Blomster, trær, rare og vakre utsnitt fra en helhet - om du skjønner hva jeg mener?

Og nå er jo årstiden her til å gjøre nettopp det! :danser:

Du da JosefK78 - har du en hobby du kunne tenkt deg å utføre mer enn du gjør nå?

Skrevet

En måte å begynne å låse opp en konflikt er å spørre om hva som er viktigst for vedkommende i den aktuelle konflikten. Det oppfattes gjerne ikke som så truende i forhold til å gi opp posisjonen sin, men det kan hjelpe til å rydde vei for felles løsninger. Det er viktig å føle seg hørt.

Noen ganger er det lurt å gjøre dette uten at begge parter er til stede slik at det ikke oppfattes som å gi argumenter til den andre. Noen ganger er det lurt å gjøre det felles, for at partene skal forstå hverandre bedre. Det kommer an på konfliktnivå og grad av saklighet i kommunikasjonen.

Å skulle begynne med å be spesielt den mest låste om å forstå den andre posisjonen kan lett føre til at de går i forsvar mot det de da oppfatter som et angrep på sine rettmessige interesser.

Hvis du selv er parten som iherdig prøver å finen en løsning og den andre er den som er helt låst kan du ha rett eller gal oppfatning av at det er sånn. Det kan være lurt å bruke en tredjepart uansett om det er rett eller galt for å redusere spenningsnivået. De fleste bryr seg nemlig om hvordan de oppfattes av andre, og det er mye vanskeligere å være helt urimelig overfor en tredjepart.

Edit: Beklager denne skamløse avsporingen! Skal aldri gjøre det mer!

Du kan få avspore så mye du vil for min del igjen :ler:

Når en tredjepart et involvert, og den ene parten er fortsatt bare opptatt av sitt, hva gjør man da? Hva gjør man når den ene ikke ser realistisk på situasjonen, og er alt for opptatt av sitt at de ikke engang lytter til det som blir sagt? Når man anklager ytre omstendigheter for ting, og mener at når de ytre blir fikset blir alt annet løst, og så er ikke det ytre det som er problemet.

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange her som har tatt en utendørs dukkert i år? Og nei, utenlands og helårsbadere gjelder ikke.

Det må være mye varmere i været, og må ha vart over lengre tid før jeg beveger meg ut i vannet. Kommer kanskje til å bade i juli eller august :ler:

Hvordan er din perfekte dag alene?

Skrevet

Til alle her inne.

Hvordan vil du beskrive deg med tre ord?

Gjest JosefK78
Skrevet

Jeg liker å pakke sekken med akvarellfarger, papir, en vannflaske og kaffe på termos, for å så å gå en tur ut i skog og mark, på leting etter motiver. Blomster, trær, rare og vakre utsnitt fra en helhet - om du skjønner hva jeg mener?

Og nå er jo årstiden her til å gjøre nettopp det! :danser:

Du da JosefK78 - har du en hobby du kunne tenkt deg å utføre mer enn du gjør nå?

Vel tegning er hobby, jobb og største interesse og det er ikke noe annet jeg vil bruke mer tid på, utenom å begynne å samle på gamle vinylplater, det kunne jeg begynt med

Har du noen kreativ utdanning eller er du selvlært?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er din perfekte dag alene?

Ikke-eksisterende.

Skrevet

Unnskyld meg, dette er veldig trivelig, :sjenert: men jeg orker ikke svare på så mange spørsmål på en gang jeg. :skravle:

• Liker 1
Skrevet

Nå er du nysgjerrig nå :ler:

Hjelper det å irriere seg over alt dette?

Nei, men det er visstnok god underholdning for de rundt meg.

Bændit: pult nyss?

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har det, idag, faktisk. Ja, det var bikkjekaldt og ikke så fint som det så ut før jeg hoppet oppi :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...