Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men hvis du er født og oppvokst i Oslo, hvordan er du da fra Shiraz?

Ja, dette var egentlig et dumt spørsmål. :fnise:

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Er du iransk? :o

Edit: glem det.. Purelove som svarte ja. :fnise:

Endret av Mortem
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Du får forklare meg det du da. Hvis man er født og oppvokst et sted, så kan man jo ikke si at man er fra et helt annet sted?

• Liker 2
Gjest Eluveitie
Skrevet

Hvis man er født og oppvokst et sted, så kan man teknisk ikke sett si at man er fra et annet, kan man det? Man kan vel si at foreldrene er fra det og det stedet, men at man selv er født og oppvokst her og der. Det betyr ikke at man er fra samme sted.

Synes ikke det var et dumt spørsmål :)

• Liker 4
Gjest Herr Drue
Skrevet

Du får forklare meg det du da. Hvis man er født og oppvokst et sted, så kan man jo ikke si at man er fra et helt annet sted?

Det er jo snakk om pragmatisk betydning da. Det hun mente, var at foreldrene og familien hennes kommer fra Shiraz, altså at hun "stammer" derfra :)

Skrevet

Herr Drue: Hvilken frukt smaker best?

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvis man er født og oppvokst et sted, så kan man teknisk ikke sett si at man er fra et annet, kan man det? Man kan vel si at foreldrene er fra det og det stedet, men at man selv er født og oppvokst her og der. Det betyr ikke at man er fra samme sted.

Synes ikke det var et dumt spørsmål :)

Teknisk sett ja. Men vi forstod nok alle hva hun mente. Hun er opprinnelig fra Shiraz, selv om hun teknisk sett ikke "kommer derfra".

Skrevet

Det er jo snakk om pragmatisk betydning da. Det hun mente, var at foreldrene og familien hennes kommer fra Shiraz, altså at hun "stammer" derfra :)

Stammer hun?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Tja, jeg hadde da sagt at jeg er født og oppvokst i Oslo med foreldre fra Iran. Ikke at jeg er fra Iran for det er hun jo strengt talt ikke.

Teknisk sett ja. Men vi forstod nok alle hva hun mente. Hun er opprinnelig fra Shiraz, selv om hun teknisk sett ikke "kommer derfra".

Jeg forsto ikke, jeg trodde først hun hadde skrevet feil, at hun var født i Iran, men opvokst i Oslo.

Men nok avsporing :) Det var ikke ment som noen kritikk altså, jeg bare skjønte ikke hva hun mente.

• Liker 2
Gjest Herr Drue
Skrevet

Herr Drue: Hvilken frukt smaker best?

Uten tvil: Pasjonsfrukt. Men jeg foretrekker å sile ut kjernene.

Sequax: hvis du MÅTTE velge, hvem hadde du gått til sengs med:

han her?

kev3.jpg

eller han her?

fat-man.jpg

• Liker 1
Skrevet

Å, hjelpes.....!!! :daane:

Eeeeh...Begge er noget groteske på hver sin måte, men jeg lurer nesten på om det måtte blitt nummer to. Nummer en hadde sikkert slått meg ihjel med kuken sin... :sjenert:

Gjest Herr Drue
Skrevet

Tja, jeg hadde da sagt at jeg er født og oppvokst i Oslo med foreldre fra Iran. Ikke at jeg er fra Iran for det er hun jo strengt talt ikke.

Ikke noe tja her. Det var sånn hun sa det, og jeg tror nok du skjønte hva hun mente, selv om din versjon kanskje er bedre formulert :)

Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

-

Endret av Fasting Drue
Gjest Katee
Skrevet

Å, hjelpes.....!!! :daane:

Eeeeh...Begge er noget groteske på hver sin måte, men jeg lurer nesten på om det måtte blitt nummer to. Nummer en hadde sikkert slått meg ihjel med kuken sin... :sjenert:

:blink: Oi da, Kvaksen, you lucky girl!

---

Noz: Er du interessert i gatebiler siden du er et nozmonster? :)

Gjest Vampen
Skrevet

Lutetium 71, Vampen, Aldrisur, NerdMedSverd: hva pleier dere gjøre en varm sommerdag?

Bitche og klage over hudkreft, rynker og svette?;) Neida, en badetur, noen timer i sola med en god bok eller grilling, er aldri feil.

Vampen: har du printet ut kortet du fikk av oss og hengt det på kjøleskapet?

Nei, det henger i glass og ramme på stueveggen, som seg hør og bør. :rodmer:

Vampen:

Liker du å ta heftige diskusjoner og debatter i sosiale sammenhenger? (Altså, IRL.)

Mnja, det kommer litt an på hva, hvem og hvor. Veldig ofte gidder jeg ikke. :)

Men dere, det er fredagskveld, juice it up! :popcorn:

Skrevet

:blink: Oi da, Kvaksen, you lucky girl!

---

Spank that papa!!! :pisk:

Al: Hva liker du best: regnværsdag under et varmt pledd eller full sol og 30 grader i skyggen?

Gjest Katee
Skrevet

Spank that papa!!! :pisk:

Al: Hva liker du best: regnværsdag under et varmt pledd eller full sol og 30 grader i skyggen?

Ai! Vanskelig spørsmål!

Jeg er en sånn som kan vandre lykkelig rundt i duskregn og bare drømme meg bort mens håret vokser seg høyere og krøllene kommer frem. Sol er fint å se på (fra stuevinduet). Så jeg velger meg en regnværsdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...