Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Ingen land er ødelagt på grunn av Islam. Men på grunn av muslimer som følger Islam feil. Så du må skille mellom Islam og muslimer. Islam er perfekt på alle måter.

Det med at noen muslimer styrer land helt feil etter hva Islam sier har mye med makt å gjøre. De later som Islam sier det, selv om det er ren løgn bare for at de selv skal få en fordel.

Det er ingenting galt med Islam! Men ja, det finnes en del dårlige muslimer dessverre..

Iran....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal det ikke mer til, asså..? :fnise:

Den der fnise smileyen kan få meg forbanna på nesten hva som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt valg. Men husk at alle er velkommen til Islam. Jo mer du leser om Islam her, jo mer interessert vil du bli :)

...i å sende alle koranene til papirgjenvinning. Er det noe jeg har noe mot, så er det mennesker som oppdrar barn til å frykte et imaginært troll, som liksom vil straffe dem hardt i et imaginært etterliv, dersom de forholder seg til humanetikk framfor en foreldet bok. Det er normen blant ateister å lære barn at de skal oppføre seg pent, ha tillit til hverandre, støtte hverandre og ta hensyn til hverandre. Det sprøytet som islam serverer kan jeg ikke se skal ha noen plass i barneoppdragelse i det hele tatt. På grunn av at religiøse oppdrar barna sine til å frykte Allah og se ned på ateister og andre religiøse, bør utøvelse av islam egentlig forbys, eller alle muslimer fratas barna. Det siste er jo ikke gjennomførbart. Jeg ser for meg et system likt det i øst-Tyskland under den kalde krigen, der barn angir foreldrene sine for å ha en Koran i hylla, eller om de har hørt dem snakke om noen guddom eller etterliv :lur: mwahaha!

(ja, jeg mener selvfølgelig det samme om kristne svovelpredikanter og jøder, etc. På 50-tallet var det helt utenkelig å skulle skille kirke og stat, så jeg tror min nydelige fantasi om religionsforbud i barnefamilier vil trå i kraft en dag.

Fornuften seirer som regel :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er/var formålet ditt med å plukke fra hverandre dette kreasjonistiske oppgulpet (som du kaller det) da? Og hva er forskjellen på at de prøver å "rekruttere deg" og at du prøver å "rekruttere dem"? At du har rett og de feil, regner jeg med.

De tror jorden ble skapt slik skapelsesberetningen i Bibelen sier, for 6000 år siden, og at dinosaurfossiler bare ble plassert i jorden for å teste menneskenes tro. på ramme alvor.

"You can't know anything. Knowledge is merly opinion."

STORM

Endret av Libertina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøss meg der sola sjelden skinner .....

:blink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skal ikke mer til. Når jeg var negativ i utgangspunktet, så skjønner du sikkert det selv. Dere har bare styrket meningen min om Islam. Snik-islamisering over alt, og hvis ikke så er man redd?!?

Nei fy[insert mange banneord]!

:eeeh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg gjerne ha kilder på , for jeg regner med de har stått fram isåfall.

( sånn for ordens skyld, jeg tror dette er en muslimsk myte )

Nei faktisk ikke, Dakia kom med kilder i går. Du ser det lenger bak i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i å sende alle koranene til papirgjenvinning. Er det noe jeg har noe mot, så er det mennesker som oppdrar barn til å frykte et imaginært troll, som liksom vil straffe dem hardt i et imaginært etterliv, dersom de forholder seg til humanetikk framfor en foreldet bok. Det er normen blant ateister å lære barn at de skal oppføre seg pent, ha tillit til hverandre, støtte hverandre og ta hensyn til hverandre. Det sprøytet som islam serverer kan jeg ikke se skal ha noen plass i barneoppdragelse i det hele tatt. På grunn av at religiøse oppdrar barna sine til å frykte Allah og se ned på ateister og andre religiøse, bør utøvelse av islam egentlig forbys, eller alle muslimer fratas barna. Det siste er jo ikke gjennomførbart. Jeg ser for meg et system likt det i øst-Tyskland under den kalde krigen, der barn angir foreldrene sine for å ha en Koran i hylla, eller om de har hørt dem snakke om noen guddom eller etterliv :lur: mwahaha!

(ja, jeg mener selvfølgelig det samme om kristne svovelpredikanter og jøder, etc. På 50-tallet var det helt utenkelig å skulle skille kirke og stat, så jeg tror min nydelige fantasi om religionsforbud i barnefamilier vil trå i kraft en dag.

Fornuften seirer som regel :rodmer:

Hmm..ateister oppdrar også barn i en tro, en tro på at Gud ikke eksisterer. Og veldig mange ateister er fanatikere, og hakker ned på alle relgioner. Jeg syns synd på barn som vokser opp med foreldre som er ateister for om barnet begynner å tro på Gud, kan foreldrene være sterkt imot. Og det er skadelig. De fleste religiøse lærer barna sine at man skal være snill og respektere andre. Haha, er du seriøs med resten av det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei faktisk ikke, Dakia kom med kilder i går. Du ser det lenger bak i tråden.

Det var en link til en meget vinklet side, med enda mer vinklete youtubeklipp.

Å se igjennom alle de tar en grønn evighet. Det gidder jeg ærlig talt ikke .

Jeg etterspør link med skrevet materiale .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har aldri vært mitt største studiefelt, men jeg googlet opp Keith L. Moore..?:)

Er på via mobil igjen, kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har aldri vært mitt største studiefelt, men jeg googlet opp Keith L. Moore..?:)

Er på via mobil igjen, kommer sterkere tilbake :)

Den 8 mai 1990 på universitetet i illinois i Chicago sier han selv på direkte spørsmål at han ikke er muslim. Han er dessuten allerede en sterkt religiøs mann .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal i det hele tatt religioner forsøke å forklare vitenskapen? Vitenskapen står langt sterkere i seg selv enn å måtte forholde seg til religiøse dogmer og regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Men jeg skjønner enda ikke hvorfpr det etterlyses alkoholtillatelse for muslimer når det er snakk om respekt for andre livssyn...?

Det synes jeg du burde ha forstått ut fra sammenhengen. ..men så viser jo undersøkelser at religiøse har gjennomgående lavere IQ (kapasitet for kognitive operasjoner, og følgelig evne til å se naturlige sammenhenger) enn ateister, så man skal kanskje ikke ta sånt for gitt når man diskuterer med mennesker som setter tro over viten når de to er i konflikt ;)

Alkoholforbudet er et eksempel på at surene fra Medina trumfer surene fra Mekka der det er en konflikt. Det var lov å bli beruset av gjæret drikk i Mekka. Mulig vestafrikanere som har adoptert islam praktiserer annerledes enn araberne, men det er nå først og fremst fra den arabiske delen av verden, hvor islam også kommer fra, at den praktiseres, og jeg kan love deg at det ikke blir noen lett oppgave for deg å finne noen fra presteskapet i disse landene som tillater alkohol. ...og hvor kommer så flertallet av muslimene i Norge fra?

På samme måte som med alkoholsaken var det ikke tillatt å bruke uprovosert vold mot vantro i Mekka. Muhammed endret mening om dette I Medina. Da ble regla til at de vantro skulle angripes om de snudde ryggen til. Ikke spesielt pasifistisk, spør du meg.

Videre når det kommer til fred, ikke-vold, ikke-tvang og respekt for kvinner "i islams navn", les dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal i det hele tatt religioner forsøke å forklare vitenskapen? Vitenskapen står langt sterkere i seg selv enn å måtte forholde seg til religiøse dogmer og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du hva, finn deg noe annet enn en video som åpner med et forsøk på å hypnotisere seeren gjennom å distrahere sinnet med utydelig tekst som bølger, med slitsom mantramessing i bakgrunnen og utvalgte ord som trykklegges på manipulativt vis. Hypnose er også en vitenskap. Mulig det fungerer på deg, men jeg gjenkjenner sleipe triks når jeg ser dem.

Endret av Libertina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg du burde ha forstått ut fra sammenhengen. ..men så viser jo undersøkelser at religiøse har gjennomgående lavere IQ (kapasitet for kognitive operasjoner, og følgelig evne til å se naturlige sammenhenger) enn ateister, så man skal kanskje ikke ta sånt for gitt når man diskuterer med mennesker som setter tro over viten når de to er i konflikt ;)

Alkoholforbudet er et eksempel på at surene fra Medina trumfer surene fra Mekka der det er en konflikt. Det var lov å bli beruset av gjæret drikk i Mekka. Mulig vestafrikanere som har adoptert islam praktiserer annerledes enn araberne, men det er nå først og fremst fra den arabiske delen av verden, hvor islam også kommer fra, at den praktiseres, og jeg kan love deg at det ikke blir noen lett oppgave for deg å finne noen fra presteskapet i disse landene som tillater alkohol. ...og hvor kommer så flertallet av muslimene i Norge fra?

På samme måte som med alkoholsaken var det ikke tillatt å bruke uprovosert vold mot vantro i Mekka. Muhammed endret mening om dette I Medina. Da ble regla til at de vantro skulle angripes om de snudde ryggen til. Ikke spesielt pasifistisk, spør du meg.

Videre når det kommer til fred, ikke-vold, ikke-tvang og respekt for kvinner "i islams navn", les dette

Så var poenget ditt at Medinavers trumfer Mekkavers? Jeg skjønner enda ikke hvor du vil. Det var den derre IQ-en vettu. :gjeiper:

Det er da ingen som påstår at alkohol er tillatt i Islam, og jeg har forklart måten dette ble forandret.

Skjønn at en del vers ble åpenbart i forbindelse med krig. Og brukes kun deretter. (av andre enn anti-Islamske hissigpropper) Krig er unntakstilstand, enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En professor i matematikk har da heller ikke noen god innsikt i de vitenskapelige fundamentene. Pensum og viten fra fysikk, biologi og geologi er langt utenfor hans område. Han har ikke kvalifisert peil på annet enn matematikk. Sier litt om hvor lett det er å forlede folk som ikke har relevant utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ord på hva du mener, jeg gidder ikke se en ti minutters propagandafilm.

Fortell meg hva som er poenget i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...