Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Poenget er vel en videreføring av frasen "når du forstår hvorfor du fornekter alle andre guder, forstår du hvorfor jeg fornekter din", et forsøk på å bruke denne også på hellige skrifter.

Med andre ord.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og noen får ikke jobb fordi andre setter religiøse krav. Jeg ansetter ikke en muslim igjen etter tidligere erfaringer. Det kan du selvfølgelig skylde på meg for , men jeg har ikke lov å spørre arbeidsøkeren om han er fanatiker. Og jeg gidder ikke kaste bort tiden med å finne det ut senere , så jeg velger en annen.

Oi. Den hadde jeg faktisk ikke forventet.

Du er klar over at det er ren diskriminering, regner jeg med?

Og kan jeg spørre hva det er som gir deg det synet..??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modent.

Jeg vil si overmodent. Hun damas (husker ikke nick) retorikk is geting old. :filer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si overmodent. Hun damas (husker ikke nick) retorikk is geting old. :filer:

:5:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Den hadde jeg faktisk ikke forventet.

Du er klar over at det er ren diskriminering, regner jeg med?

Og kan jeg spørre hva det er som gir deg det synet..??

Meget dårlige erfaringer etter tidligere forsøk, der jeg stod i fare for i miste noen av mine beste arbeidsfolk pga. Religiøse krav jeg ikke hadde mulighet til å etterkomme uten å la det gå ut over andre arbeidstakere. Jeg er fullstendig klar over at jeg var uheldig, men jeg har ikke råd til å ta sjansen igjen.

Beklagelig? Selvfølgelig.

Diskriminering? Antagelig, mitt mål er å drive bedriften min videre.

Endret av sebastianen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være noe? http://www.islam-guide.com/ch1-1.htm

Ta det for det det er, men jeg for min del finner dette interessant og fascinerende :lete:

Joda , men etter det jeg vet har koranen tatt sine anatomikunnskaper fra den greske legen Galen som levde ca 150 år e.k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si overmodent. Hun damas (husker ikke nick) retorikk is geting old. :filer:

Det kan jo ikke være mye hold i den religionen din om du ikke tør holde den opp mot en tekst fra en annen religion, som i følge din religion er en "vantro", hvilkens tilhengerne er blinde, døve og ute av stand til å forstå.

Om du faktisk tar deg tid til å se på alle likhetstrekkene mellom religionene, synes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor du bekjenner deg til bare en av dem, fra ett bestemt geografisk område. Med den kjennskapen jeg har til de ulike religionene,, ville jeg rett og slett bare kalt meg religiøs, om jeg var. Kristen, buddhist, muslim, paganist, jøde... Alle disse definisjonene blir veldig innsnevrende og legger opp til dogmatiske holdninger og livsstiler, og virker splittende i befolkningen. Jeg antar dere har lest Bibelen, så jeg utfordrer dere derfor til å også lese Gitaen (og deretter de andre orientalske religiøse skriftene, f.eks Tao Te Ching, og deler av Tripitaka). Hvilken skade kan det gjøre? Tåler ikke troen noen friske innspill? Hovmod er en synd i alle religioner, og det er mildt sagt arrogant å hevde at ens egen avsnørede, dogmatiske religionsboble er mer riktig, og spesiell enn de andre. Skal man forsvare en bestemt tro er det viktig å ha reell kjennskap til innholdet i de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke være mye hold i den religionen din om du ikke tør holde den opp mot en tekst fra en annen religion, som i følge din religion er en "vantro", hvilkens tilhengerne er blinde, døve og ute av stand til å forstå.

Om du faktisk tar deg tid til å se på alle likhetstrekkene mellom religionene, synes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor du bekjenner deg til bare en av dem, fra ett bestemt geografisk område. Med den kjennskapen jeg har til de ulike religionene,, ville jeg rett og slett bare kalt meg religiøs, om jeg var. Kristen, buddhist, muslim, paganist, jøde... Alle disse definisjonene blir veldig innsnevrende og legger opp til dogmatiske holdninger og livsstiler, og virker splittende i befolkningen. Jeg antar dere har lest Bibelen, så jeg utfordrer dere derfor til å også lese Gitaen (og deretter de andre orientalske religiøse skriftene, f.eks Tao Te Ching, og deler av Tripitaka). Hvilken skade kan det gjøre? Tåler ikke troen noen friske innspill? Hovmod er en synd i alle religioner, og det er mildt sagt arrogant å hevde at ens egen avsnørede, dogmatiske religionsboble er mer riktig, og spesiell enn de andre. Skal man forsvare en bestemt tro er det viktig å ha reell kjennskap til innholdet i de andre.

Arrogant er det du som er. Kom deg ned fra din høye hest, og innse at du ikke er bedre enn resten.

Det virker som du kun vil at muslimer skal innrømme at de tar feil. Hvorfor angriper du ikke andre religiøse grupper også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrogant er det du som er. Kom deg ned fra din høye hest, og innse at du ikke er bedre enn resten.

Det virker som du kun vil at muslimer skal innrømme at de tar feil. Hvorfor angriper du ikke andre religiøse grupper også?

Du ser ikke at jeg indirekte gjør det?

Hvorfor har du en avatar med et drapsvåpen, samtidig som du forsvarer islam? *kremt*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke at jeg indirekte gjør det?

Hvorfor har du en avatar med et drapsvåpen, samtidig som du forsvarer islam? *kremt*

Hva har avataren min med noe som helst å gjøre? :klo: Tror du jeg er muslim? Eller begynner du å gå tom for saklige argumenter?

Endret av The Kitten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si overmodent. Hun damas (husker ikke nick) retorikk is geting old. :filer:

Hvilken dame? Det styrker forøvrig din egen sak om du svarer høflig og saklig, fremfor å oppføre deg som en drittunge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker igrunn ingen religiøse grupper.....

"Islamic extremists is to Islam as KKK is to Christianity." - The West Wing; 3.01 Isaac & Ishmael.

Synes denne sier alt. Synes religion er en grei ting, det er ekstremistene som er problemet, og de finnes i alle kulturer, i alle samfunn og i alle religioner. Men KKK representerer ikke vanlige kristne, på samme måte som Jhiadister ikke representerer vanlige muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Islamic extremists is to Islam as KKK is to Christianity." - The West Wing; 3.01 Isaac & Ishmael.

Synes denne sier alt. Synes religion er en grei ting, det er ekstremistene som er problemet, og de finnes i alle kulturer, i alle samfunn og i alle religioner. Men KKK representerer ikke vanlige kristne, på samme måte som Jhiadister ikke representerer vanlige muslimer.

KKK er en rasistisk organisasjon, dannet for å straffe tidligere slaver etter den amerikanske borgerkrigen. Ja medlemmene var , og er, sikkert kristne. Men er målet å styre ved hjelp av moseloven? Jeg tror ikke det.

Jihadisters mål er hellig krig, der religionens fiender skal nedkjempes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jihadister lever da mer i pakt med koranen og hadith enn de mer siviliserte muslimene vi har i Norge. Hvordan vet vi at de ikke bare er rolige fordi de ikke har noen mulighet til å komme til makten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dame? Det styrker forøvrig din egen sak om du svarer høflig og saklig, fremfor å oppføre deg som en drittunge.

Hun du siterte. Libertina.

Og det siste har du helt rett i, men med enkelte nytter det ikke alltid å holde seg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lyve i promotering av islam, f.eks. Å benekte at Koranens hudud er påbudte straffereaksjoner, og forsøke å glatte over islams kvinnemishandling, oppfordres muslimer til av Allah flere steder i Koranen. Allah har ingen respekt for "de vantro" eller "de troløse", og hevder at disse ofte må forledes med løgner og hemmelighold inn i islam. (..virker dette kjent for noen som både kjenner Koranen og kjenner de "moderate" muslimske organisasjonene?)

Muslimer fra sunni-tradisjon (muhammedanere, de som opphøyer Hadith (sunnah) som autoritære skrifter på linje med Koranen, det store flertallet av verdens og Europas muslimer) bedriver taqyyiah når de hevder at islam er en fredlig religion som åpner for integrering av muslimer i et vanlig vestlig samfunn. Det er taqyyiah når de hevder at de respekterer vestlige kvinner og våre rettigheter, for i følge boken deres vender de Allah ryggen om de føler noen respekt for oss og våre rettigheter. Om de gjør venter en grusom straff i det hinsidige. De skal ha minst mulig med oss å gjøre, utenom forsøk på å konvertere oss. Taqyyiah er anbefalt om det kan gjøre komvertering mer sannsynlig. Forlater du islam etter konvertering er det dødsstraff.

Sex mellom ugifte, slik normen er i Norge i dag, skal i følge Koranen straffes med 100 piskeslag, det er et hudud, et påbud i sharia, fra Koranen. For den muslim som benekter, fordømmer eller bagatelliserer Allahs ord venter en grusom straff.

Dere som ikke tror meg, les boken selv!

Det finnes altså ingen "moderat" islam. Enten så er du muslim med hud og hår, ellers så er du bare en monoteist som ikke tror på skriftens autentisitet. En muslim skal ikke betvile Koranens ekthet, for den som har tvil i sitt hjerte venter en grusom straff i det hinsidige.. Dere som ikke tror meg, men velger å tro på hva noen som kaller seg muslim sier, dere kan gaktisk lese boken selv og sjekke kildelisten til denne artikkelen

"Allah is oft forgiving,most mercyful" kun om du frykter ham og gjør nøyaktig som han sier. Beklageligvis.

Endret av Libertina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...