AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #41 Skrevet 22. april 2012 Ei venninne av hu, å mine søstre igjen (stor venninnegjeng) er klarsynt. Jahaja, men da er det jo sant! 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #42 Skrevet 22. april 2012 Ja, genene og kroppen er fra deg og mannen din, men hvor tror du sjelen kommer fra? Hva har du røyket? 4
Meridian Skrevet 22. april 2012 #43 Skrevet 22. april 2012 Hva har du røyket? Jeg er allergisk mot røyk :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #44 Skrevet 22. april 2012 Jeg er allergisk mot røyk :gjeiper: Da bør du slutte 15
Yme Skrevet 22. april 2012 #45 Skrevet 22. april 2012 Det er et liv etter døden, men det er i en annen dimensjon, og den kan vi ikke fatte. Mulig det er et liv etter døden, for alt jeg veit, menneh... I en annen dimensjon? Hvor har du fått det fra? Veit du egentlig hva en dimensjon er? Den første dimensjonen... Et punkt, uten lengde og bredde. Hadde det vært mulig å bo der, hadde man måtte stått klin stille, for det punktet er det eneste stedet som finnes Den andre dimensjonen... Høyde og bredde. Hadde man bodd der, kunne man utelukkende bevege seg opp, ned, eller fram og tilbake, på samme måte som streken. Den tredje dimensjonen... Høyde, lengde og bredde. Her kan man bevege seg fritt i et rom, og det er i denne dimensjonen vi "befinner oss". Den fjerde dimensjonen... Høyde, lengde, bredde og tid. I denne dimensjonen fungerer tid på samme måte som vi oppfatter rom. Om det finnes 4D vesener, kan de bevege seg fritt i tid, på samme måte som vi beveger oss fritt fra sofaen og bort til kjøleskapet... Se for deg at sofaen din er år 2012 mens kjøleskapet er 1800 tallet. Dette er en veldig abstrakt forklaring, for det går ikke an å leve i "andre dimensjoner"... Dette er utrolig vanskelig å forklare, men ta en titt på (du finner del to der inne også) så får du en bedre forståelse av hva dimensjoner egentlig er. Det er greit å være spirituell, men du må undersøke ting selv da, om du ikke vil bli kjørt helt ut på jordet. Engler, spøkelser eller hva det nå måtte være, lever ikke i "andre dimensjoner". 9
Gjest gjest Skrevet 22. april 2012 #46 Skrevet 22. april 2012 Jeg tror ikke det er nødvendig å kontakte verken psykiater eller Märtha Louise... Dette er vel enten 1.) Et produkt av livlig fantasi. Er vel ikke uvanlig hos småbarn. 2.) Unger sier mye rart, og ofte skjønner de ikke hva de sier engang. Hun kan jo ha plukket opp uttrykket "den døde" et eller annet sted, og bruker det på en bisarr måte eller som navn på liksomvenn. 3.) Teoretisk sett er det jo en hypotetisk mulighet for at hun kan se noe vi andre ikke kan se, da det foreløpig ikke er bevist verken at man kan se døde folk eller at man ikke kan se de. Men så lenge hun ikke virker plaget av det på noen måte, er det vel uansett ingen grunn til bekymring. Tror med andre ord ikke du skal stresse med det, det går nok over av seg selv. Men du kan jo neste gang spørre litt forsiktig hvem den døde er, og eventuelt om hun vet hva det betyr og være død. Så får du kanskje litt mer klarhet i saken? 10
Gjest navnelapp Skrevet 22. april 2012 #47 Skrevet 22. april 2012 Det som gjør at vi er synske eller klarsynte er det 3.øyet som sitter i pannen vår, og hos noen er den veldig åpen og man ser mye rart. Det er ei hårfin grense mellom eit ope sinn og hol i hovudet. 16
Yme Skrevet 22. april 2012 #48 Skrevet 22. april 2012 Det er ei hårfin grense mellom eit ope sinn og hol i hovudet. Er det vanskelig å være hyggelig mot folk som har andre trosretninger enn man har selv? Hva er det du vil oppnå her, egentlig? 19
Meridian Skrevet 22. april 2012 #49 Skrevet 22. april 2012 Mulig det er et liv etter døden, for alt jeg veit, menneh... I en annen dimensjon? Hvor har du fått det fra? Veit du egentlig hva en dimensjon er? Den første dimensjonen... Et punkt, uten lengde og bredde. Hadde det vært mulig å bo der, hadde man måtte stått klin stille, for det punktet er det eneste stedet som finnes Den andre dimensjonen... Høyde og bredde. Hadde man bodd der, kunne man utelukkende bevege seg opp, ned, eller fram og tilbake, på samme måte som streken. Den tredje dimensjonen... Høyde, lengde og bredde. Her kan man bevege seg fritt i et rom, og det er i denne dimensjonen vi "befinner oss". Den fjerde dimensjonen... Høyde, lengde, bredde og tid. I denne dimensjonen fungerer tid på samme måte som vi oppfatter rom. Om det finnes 4D vesener, kan de bevege seg fritt i tid, på samme måte som vi beveger oss fritt fra sofaen og bort til kjøleskapet... Se for deg at sofaen din er år 2012 mens kjøleskapet er 1800 tallet. Dette er en veldig abstrakt forklaring, for det går ikke an å leve i "andre dimensjoner"... Dette er utrolig vanskelig å forklare, men ta en titt på (du finner del to der inne også) så får du en bedre forståelse av hva dimensjoner egentlig er. Det er greit å være spirituell, men du må undersøke ting selv da, om du ikke vil bli kjørt helt ut på jordet. Engler, spøkelser eller hva det nå måtte være, lever ikke i "andre dimensjoner". Å, jeg tenkte ikke på sånne dimensjoner, men dimensjoner som i nivåer. Jorden ligger i 3.dimensjon(nivå) og skal opp i 5.dimensjon(nivå). Jorden er under åndelig utvikling, og det er sammenheng med denne mayakalenderen. Jorden kommer altså ikke til å gå under 21.des.2012, men heller å rykke opp to nivåer, derfor det skjer så mye rart for tiden med været og naturen og alt. Takk for linken, forresten. Den var spennende. Skal se mer på det
Meridian Skrevet 22. april 2012 #50 Skrevet 22. april 2012 Det er ei hårfin grense mellom eit ope sinn og hol i hovudet. Siden vi tenker forskjellig, så er det kanskje ingen vits i å diskutere dette mer. 2
Okapi Skrevet 22. april 2012 #51 Skrevet 22. april 2012 Er det vanskelig å være hyggelig mot folk som har andre trosretninger enn man har selv? Ikke nødvendigvis, men når folk påpeker at grunnen til at du ikke er enig med dem er at du har et lukket sinn sier de egentlig at de er bedre enn deg. Da er det ingen nåde. Forøvrig tenker jeg Bølle troller, så da er ikke silkehansker så viktig. :gjeiper: 7
Meridian Skrevet 22. april 2012 #52 Skrevet 22. april 2012 Ikke nødvendigvis, men når folk påpeker at grunnen til at du ikke er enig med dem er at du har et lukket sinn sier de egentlig at de er bedre enn deg. Da er det ingen nåde. Forøvrig tenker jeg Bølle troller, så da er ikke silkehansker så viktig. :gjeiper: Nei, jeg troller overhodet ikke. Hva får deg til å tro det? 2
Calypso Skrevet 22. april 2012 #53 Skrevet 22. april 2012 Om dette stemmer vet jeg ikke, men det har jo blitt sagt både her og der at barn er mer åpne for å se spøkelser og slike ting fordi sinnet deres er mer åpne når de er små (visstnok derfor mange barn har "skybert'er"). Tror ikke jeg hadde bekymret meg så mye men hadde nok forsikret meg om at barnet mitt ikke var redd for denne... skapningen. 1
Yme Skrevet 22. april 2012 #54 Skrevet 22. april 2012 (endret) Å, jeg tenkte ikke på sånne dimensjoner, men dimensjoner som i nivåer. Jorden ligger i 3.dimensjon(nivå) og skal opp i 5.dimensjon(nivå). Jorden er under åndelig utvikling, og det er sammenheng med denne mayakalenderen. Jorden kommer altså ikke til å gå under 21.des.2012, men heller å rykke opp to nivåer, derfor det skjer så mye rart for tiden med været og naturen og alt. Igjen, Bølle, så er det veldig viktig at du undersøker ting selv, om du har interesse for åndelige/spirituelle ting. Det skjer ikke noe spesielt med Mayakalenderen 21 desember. Den går opp et baktun (som bare er en måleenhet for å vise at det har gått 144000 dager). Det kan sammenlignes med når vi gikk fra 1999 til 2000. Mayakalenderen varer faktisk i bortimot 2000 år til, når den har kommet opp i baktun 20, hvor Mayaene ikke har lagd en høyere måleenhet (vi er i baktun 13 nå, og de hadde sin storhetstid i baktun 12... Mayaene finnes fortsatt, men idag lever de i siviliserte samfunn, akkurat som alle andre). Her står det litt om hvordan kalenderen fungerer. Og angående disse nivåene du snakker om, kan du like gjerne kalle dem 3. syltetøy og 5. fisk, for det blir like feil å bruke de ordene, som å bruke ordet "dimensjoner". Når kildene dine baserer seg rundt såpass store feil som dette (som denne teorien med at det skjer noe skikkelig stort bare fordi mayakalenderen har et slags milenniumskifte) kan man med veldig stor treffsikkerhet si at de som har fortalt deg dette bare ikke har snøring på hva de snakker om. Takk for linken, forresten. Den var spennende. Skal se mer på det Bare hyggelig! Jeg er veldig glad i akkurat den der, for den er så enkel å forstå Ikke nødvendigvis, men når folk påpeker at grunnen til at du ikke er enig med dem er at du har et lukket sinn sier de egentlig at de er bedre enn deg. Da er det ingen nåde. Det er verken slemt eller nedlatende å si at noen har et lukket sinn, og jeg er ikke enig i at det er greit å være dust mot folk av den grunn. Hvis man føler at noen tror på noe man oppfatter som teit, kan man jo heller komme med info og skikkelig argumenter om hvorfor man syns det, hvis man føler at man må kommentere det i det hele tatt. "Du har et lukket sinn" er på ingen måter det samme som å si at man er bedre enn noen... Jeg greier ihvertfall ikke å se at det er noen sammenheng der. Forøvrig tenker jeg Bølle troller, så da er ikke silkehansker så viktig. :gjeiper: Det er mange mennesker som deler hennes syn, så dette er nok ikke trolling. Jeg vil ikke kalle det en religion akkurat, men det er et livssyn, på en måte. Endret 22. april 2012 av Yme 15
Maestro Skrevet 22. april 2012 #55 Skrevet 22. april 2012 Jahaja, men da er det jo sant! Så kom det svaret mitt feil ut, men hadde du giddi og lest hele tråden så hadde du sett at jeg ga et mer utfyllende svar.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #56 Skrevet 23. april 2012 Så kom det svaret mitt feil ut, men hadde du giddi og lest hele tråden så hadde du sett at jeg ga et mer utfyllende svar. Jeg har lest hele tråden, og jeg ler godt av deg likevel Om noen år, når du er mer enn ca. 13 år, så vil du innse at det er en slik reaksjon de fleste vil møte deg med, hvis du skal fortsette å tro på sånt. PS, du vet at påskeharen, tannfeen og julenissen også er tull? 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #57 Skrevet 23. april 2012 Er det vanskelig å være hyggelig mot folk som har andre trosretninger enn man har selv? Hva er det du vil oppnå her, egentlig? Hvis dette plutselig går under trosretning, så antar jeg at de som tror på julenissen og har dette som en trosretning? 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #58 Skrevet 23. april 2012 Nei, jeg troller overhodet ikke. Hva får deg til å tro det? Fordi du vanligvis virker svært oppegående og reflektert. 4
Okapi Skrevet 23. april 2012 #59 Skrevet 23. april 2012 Det er mange mennesker som deler hennes syn, så dette er nok ikke trolling. Jeg vil ikke kalle det en religion akkurat, men det er et livssyn, på en måte. Innlegget der hun nevnte psykologer kan være skadelige om man er klarsynt burde være en forholdsvis klar pekepinn. :gjeiper: 5
kaprifolen Skrevet 23. april 2012 #60 Skrevet 23. april 2012 En ting å ha i bakhodet (uten at jeg skal argumentere mot det ene eller andre), er at i disse dager er det garantert INGEN som klarer å skåne barna 100% fra å lese om, høre om eller se snakk om "de døde (og ofte "barna")". 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå