Gjest Gjest Skrevet 25. april 2012 #141 Skrevet 25. april 2012 Sjekk at ikke besteforeldre har sagt noe som kan misforståes! En venninne av meg fikk store problemer med sønnen sin i den alderen der fordi farmoren pleide å referere til spøkelser når det skjedde ting i huset når ingen var der! (som når en dør blåser igjen eller en pute faller i gulvet) Farmoren sa da at " Nå er han benløs her igjen"! Kunne også finne på å skremme med dette! "nå må du komme i hus - for han benløs tar deg"! Tankeløse gamle dame! ! Veldig enig. Hilsen samme som over.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2012 #142 Skrevet 25. april 2012 Jeg har bare én kommetar og det er at om dette barnet på tre år er klarsynt og ikke bare leker, så ville hun neppe brukt betegnelsen "Den døde". Å ha et konsept om at en ånd man ser er en død person, før man har noe begrep om hva det vil si å være død og har fattet konseptet at noen mener mennesker kan gå igjen... Vel, det høres lite trolig ut. Barn med tilsvarende evner sier somregel "Mannen", "Skyggen" Nissen "Engelen" eller lignende. Ikke "Den døde personen". De er rett og slett for små til å ha skjønt slike sammenhenger. I tillegg begynner hun å unnvike med å snakke i setninger fra barnebøkene sine. Nei, et barn som ser en ånd, vil svært gjerne forklare. "Ser du han ikke? Han står rett der." De blir også gjerne tause om det de ser når de opplever at andre ikke tror dem. Sipelthen fordi de ikke forstår alle sammenhenger ennå og tar autoriteters ord for å være "riktig". Men de kan bli sinte dersom man ikke tror dem dersom de virkelig ser noe. Ellers er det vanlig at unger på den alderen heller føler ubehag om de ser noe som en ånd/gjenferd, og at de ikke vil legge seg til å sove i det rommet. Så min mening er at ungen fantaserer og at hun sjekker mors reaksjoner på uttrykket "Den døde". Mest sannsynlig pga at hun bearbeider opplevelsen av å høre om en død slektning, og prøver å forstå hva dette egentlig er. Men den forståelsen kommer først senere , når barn oppfatter at man kan dø, og begynner å spørre om mor og far kan dø fra dem (med redsel for å bli igjen alene.) TS, jeg tror med andre ord at ditt barn undersøker virkeligheten og at du, når du blir bekymret i ansiktet, forbereder ditt barn på å lære seg en forståelse av at gjenferd er farlige greier. Jeg ville heller snakket det vekk og vært enig med henne om at "Ja, nå går den døde." Når hun sier den døde skal ut og leke. Følg op med "Hva heter han?" og lage en fortelling ut av det sammen med henne, som for å bekrefte at det dreier seg om lek. For å si det helt kort tror jeg altså det er mer enn sannsynlig at treåringen her forøker å finne ut - Hva ER "Den døde" som de voksne snakket om?? Så bruker hun begrepet og sjekker omverdenens reaksjoner til hun synes hun har forstått det rett. Når mor ser bekymret ut kan barn lære at døden er nor fryktelig, så forsøk å te dettemed ro og hjelpe barnet ditt å forstå hva folk mener med uttrykket "Den døde". Fortell at "De døde er på kirkegården" "De døde levde for hundre år siden" "De døde er ikke her nå" o.lign. Men uten å snakke for vanskelig for en på tre år. Å være en død person er ikke noe de har begreper for å skjønne ennå.Begynner du å fortelle om død og døde mennesker, så kan du ende opp med å skremme og forvirre. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #143 Skrevet 25. april 2012 Jeg føyer meg inn i rekken av de som har opplevd uforklarlige hendelser. Flere ganger, faktisk. Men det begynner å bli en del år siden. Det ga seg da jeg tilslutt da jeg ble så livredd at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Jeg bor i et hus nå hvor det har vært husrens to ganger. Min kjære har lenge ledd av slike ting, men ikke etter at han faktisk har begynt å interesse seg for de rare historiene han er blitt servert de siste årene. (Ikke bare fra meg..) Dere som ikke tror på dette; er det ikke litt interessant å høre andre menneskers opplevelser med det de mener er "åndelig"? Sånn egentlig? Selv om dere synes det er no forbanna tullball? TS: Jeg har møtt flere barn og flere voksne som har opplevd slikt i barndommen. En kompis av meg snakket alltid om den blå mannen. Og det var en høyst levende person, nemlig en god venn av deres familie. Etterhvert som min kompis ble eldre, ble fargen borte.. Jeg har hørt at små barn fortsatt kan ha den evnen at de kan se auraens farger. Etter hvert mister de fleste den evnen. Kan den blåfargen på mannen ha vært auraen? 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #144 Skrevet 25. april 2012 Hun sier bare "Den døde", ikke noe navn. Og det er vel det som er det "ekleste", for hvor har hun hørt det uttrykket? På tv ser hun jo bare drømmehagen og pingu. Men det er nok som du sier, hun har plukket det opp et eller annet sted, kanskje voksne som har pratet sammen og ikke trodd at hun hørte etter? Hun får ikke noe særlig oppmerksomhet på dette, men jeg får kanskje et litt rart uttrykk i ansiktet. Men vi begynner fort å snakke om noe annet siden vi ikke helt vet hvordan vi skal takle dette.. Hadde jeg "måttet" se Drømmehagen som 3-åring ville jeg nok sett spøkelser jeg også... 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #145 Skrevet 25. april 2012 Hadde jeg "måttet" se Drømmehagen som 3-åring ville jeg nok sett spøkelser jeg også... Agreed
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #146 Skrevet 25. april 2012 Jeg har hørt at små barn fortsatt kan ha den evnen at de kan se auraens farger. Etter hvert mister de fleste den evnen. Kan den blåfargen på mannen ha vært auraen? Det er ingenting som tyder på at det finnes noe slikt som auraer. 4
Meridian Skrevet 25. april 2012 #147 Skrevet 25. april 2012 Igjen, Bølle, så er det veldig viktig at du undersøker ting selv, om du har interesse for åndelige/spirituelle ting. Det skjer ikke noe spesielt med Mayakalenderen 21 desember. Den går opp et baktun (som bare er en måleenhet for å vise at det har gått 144000 dager). Det kan sammenlignes med når vi gikk fra 1999 til 2000. Mayakalenderen varer faktisk i bortimot 2000 år til, når den har kommet opp i baktun 20, hvor Mayaene ikke har lagd en høyere måleenhet (vi er i baktun 13 nå, og de hadde sin storhetstid i baktun 12... Mayaene finnes fortsatt, men idag lever de i siviliserte samfunn, akkurat som alle andre). Her står det litt om hvordan kalenderen fungerer. Og angående disse nivåene du snakker om, kan du like gjerne kalle dem 3. syltetøy og 5. fisk, for det blir like feil å bruke de ordene, som å bruke ordet "dimensjoner". Hei, ville bare svare deg skikkelig angående dette med dimensjoner. Nå lever vi jo i en 3D verden, men innen 21.des 2012 vil verden gå opp i 5D. Tror det er det som er ment iallfall, så Mayakalenderen slutter iallfall ikke, men går over i en ny fase, og verden går ikke under slik mange tror. Derfor blir verden åndelig opplyst nå for å takle dette, for vi vil faktisk hoppe over 4D. Det er veldig mange som opplever åndelige opplevelser som at de ser ting, at de har kontakt med ting og at de har ut av kroppen opplevelser. Takk for linken til Mayakalenderen. Har sett noen videoer på youtube også, som var ganske spennende
Yme Skrevet 25. april 2012 #148 Skrevet 25. april 2012 Okei, det er ikke sånn dimensjoner fungerer, men det går bra. Skal vi inngå et veddemål? Om det ikke har skjedd en dritt etter 21. Desember, skylder du meg en tusenlapp. Om det har skjedd noe, gir jeg deg noe av samme verdi, i den nye dimmensjonen. Hva sier du? 4
Meridian Skrevet 25. april 2012 #149 Skrevet 25. april 2012 Okei, det er ikke sånn dimensjoner fungerer, men det går bra. Skal vi inngå et veddemål? Om det ikke har skjedd en dritt etter 21. Desember, skylder du meg en tusenlapp. Om det har skjedd noe, gir jeg deg noe av samme verdi, i den nye dimmensjonen. Hva sier du? Jeg tror vi prater forbi hverandre. Jeg tror du ikke helt forstår hva jeg mener. Jeg forstår hva du mener med dine dimesjoner. Jeg forstår at vi lever i en 3D verden, men poenget er at jorden skal opp i frekvens, og at vi skal opphøyes til en 5D verden. Det er det som skal skje når Mayakalenderen går opp en bak eller buktan, eller hva det var, den 21.des 2012. Jeg vet ikke om dette skjer på selve dagen, eller om det vil skje gradvis, men det vil tiden vise. Kanskje ikke penger er verdt noe engang om dette skjer - derfor vil jeg heller vedde med klemmer. Har du for vane å vedde med penger? Hvis jeg virker litt rar, er det fordi jeg har ADD
Gjest hogwash Skrevet 25. april 2012 #150 Skrevet 25. april 2012 ... men poenget er at jorden skal opp i frekvens ... Har jorden en frekvens? Hvilke hendelser det man måler gjentagelser av? 6
Yme Skrevet 25. april 2012 #151 Skrevet 25. april 2012 (endret) Jeg tror vi prater forbi hverandre. Jeg tror du ikke helt forstår hva jeg mener. Jeg forstår hva du mener med dine dimesjoner. Jeg forstår at vi lever i en 3D verden, men poenget er at jorden skal opp i frekvens, og at vi skal opphøyes til en 5D verden. Ja, men 5D er jo 5 dimensjonalt... Det betyr at jorda skal opp i den femte dimensjonen, og det fungerer veldig dårlig. Hadde det gått an, hadde det på en måte blitt sånn at hvert menneske hadde blitt hele livet sitt, inkludert alle muligheten han/hun ikke tok, helt samtidig, men bare opp til den datoen det skjedde, for etter det tidspunktet, kunne det ikke skjedd noe nytt... Det betyr at det må skje på akkurat den datoen som er satt... Det er litt rart, for om mayaene kunne spå dette, hvorfor varer da kallenderen dems i tusenvis av år til? Eller er det så lang tid denne opphøyningen av frekvens vil ta? Poenget mitt er at de som har kommet med denne idéen om at jorda skal opphøyes, rett og slett ikke kan ha greie på hva de snakker om, når de sier sånne ting som det der, spesielt når de blander i Mayakalenderen. Den skifter baktun (som når vi skifta årtusen) fordi det har gått 144.000 dager. Hvorfor tror folk at det kommer til å skje noe spesielt, bare fordi akkurat den kalenderen har et annet system enn kalenderen vi bruker idag? Det er det som skal skje når Mayakalenderen går opp en bak eller buktan, eller hva det var, den 21.des 2012. Hvorfor er denne begivenheten "planlagt" utifra Mayakalenderen? Hva er det som er så spesielt med måten den måler tid på, i forhold til hvordan vi (eller eventuelt andre urfolk) måler tid? Mayaene har forresten ganske mange forskjellige type kalendere, som de brukte til forskjellige ting, men ingen av dem spår noe som helst. Det er bare datoer og sånt på dem, som 12.19.19.6.1 (datoen idag). Jeg vet ikke om dette skjer på selve dagen, eller om det vil skje gradvis, men det vil tiden vise. Kanskje ikke penger er verdt noe engang om dette skjer - derfor vil jeg heller vedde med klemmer. Har du for vane å vedde med penger? Jeg skreiv jo at du kunne få noe av lik verdi, om du vant, siden penger sikkert ikke er verdt noe da... Men jeg skal ha penger om jeg vinner! Men uansett, om det der skal skje, MÅ det skje på dagen, om det er sånn at vi skal opp til 5D... Skjer det ingen ting på den datoen, kommer det ikke til å skje noe. Men jeg kan godt gi deg et helt år ekstra på veddemålet Greia er at de menneskene som har kommet opp med denne teorien du forteller om, bruker ordene på en måte som viser at de faktisk ikke veit hva dem betyr... De snakker om pyramider og mayaklenderen på en måte som viser at de ikke kan noe om dem... Hvorfor i all verden skal man tro på idéer som kommer fra folk som ikke kan noe om tingene de tar opp? Hvis jeg virker litt rar, er det fordi jeg har ADD Jeg syns ikke du virker rar, men det ser ikke ut som du leser alt jeg skriver Jeg har ADD selv, i tillegg til at jeg er autist, så detta er ikke noe problem! Endret 26. april 2012 av Yme 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #152 Skrevet 26. april 2012 Jenta vår på tre år har begynt med noe som jeg syns er veldig mystisk og litt foruroligende. Hun refererer til en død person stadig vekk. Hun sier ting som: Det er så ROTETE her. Den døde må rydde opp! (det med rotete har hun fra meg siden det hender jeg klager på hvor mye rot det er hjemme). Eller : Den døde skal ut. Den døde må ut og leke. (Gjerne ved leggetid når hun selv aldri går ut, og jeg oppfatter det ikke som det er seg selv hun mener.) Eller : Den døde ser på oss. Jeg er veldig lite overtroisk (eller hva det kalles) av meg. Ser aldri spøkelser, er ikke redd for mørket, ler av Åndenes makt-type programmer. Så jeg prøver veldig å finne en logisk forklaring på dette. Den ene besteforelderen hennes er død, men hun hadde aldri noe kontakt med denne personen så jeg kan ikke skjønne at det er der hun har det fra. Vi har ikke snakket noe særlig om det siden det ikke er en person som hun kjente og kommer til å savne sånn sett. Så jeg begynner å lure litt... Når jeg stiller utdypende spørsmål, kommer det bare et sammensurium av tanker, sitater fra bøker hun har lest, opplevelser hun har hatt osv. Får ikke noe oppklaring av det.. Noen som har erfaring med slike utsagn? Hva bør jeg svare? kusina mi pratet om en kar da hun var liten,han var med på akebrettet hun kunne ikke sitte der for han satt der osv. han var med overalt.så var dem på besøk hos noen å så i et fotoalbum så sier hun: se der er han.det var pappan til de som dem var på besøk hos men han var jo død da... rart..hun har aldri møtt han pappan... 1
Gjest navnelapp Skrevet 26. april 2012 #153 Skrevet 26. april 2012 Jeg tror vi prater forbi hverandre. Jeg tror du ikke helt forstår hva jeg mener. Jeg forstår hva du mener med dine dimesjoner. Jeg forstår at vi lever i en 3D verden, men poenget er at jorden skal opp i frekvens, og at vi skal opphøyes til en 5D verden. Det er det som skal skje når Mayakalenderen går opp en bak eller buktan, eller hva det var, den 21.des 2012. Jeg vet ikke om dette skjer på selve dagen, eller om det vil skje gradvis, men det vil tiden vise. Kanskje ikke penger er verdt noe engang om dette skjer - derfor vil jeg heller vedde med klemmer. Har du for vane å vedde med penger? Hvis jeg virker litt rar, er det fordi jeg har ADD Eg kryssar fingrane for at du berre er grundig feilinformert, og les heilt feil bøker. Dette er dessverre heilt i tåkeheimen, må eg fortelje deg. Og om du har ADD eller ikkje har vel ingenting med saka å gjere? 4
Meridian Skrevet 26. april 2012 #154 Skrevet 26. april 2012 Har jorden en frekvens? Hvilke hendelser det man måler gjentagelser av? Ja, på en måte har vi det. Vi er skapt slik at vi bare kan se disse 7 hovedfargene + blandinger av disse, og vi ser bare vår 3D verden med våre former og omgivelser. Det er mye rundt oss som vi ikke klarer å se. 1
Meridian Skrevet 26. april 2012 #155 Skrevet 26. april 2012 Ja, men 5D er jo 5 dimensjonalt... Det betyr at jorda skal opp i den femte dimensjonen, og det fungerer veldig dårlig. Hadde det gått an, hadde det på en måte blitt sånn at hvert menneske hadde blitt hele livet sitt, inkludert alle muligheten han/hun ikke tok, helt samtidig, men bare opp til den datoen det skjedde, for etter det tidspunktet, kunne det ikke skjedd noe nytt... Det betyr at det må skje på akkurat den datoen som er satt... Det er litt rart, for om mayaene kunne spå dette, hvorfor varer da kallenderen dems i tusenvis av år til? Eller er det så lang tid denne opphøyningen av frekvens vil ta? Poenget mitt er at de som har kommet med denne idéen om at jorda skal opphøyes, rett og slett ikke kan ha greie på hva de snakker om, når de sier sånne ting som det der, spesielt når de blander i Mayakalenderen. Den skifter baktun (som når vi skifta årtusen) fordi det har gått 144.000 dager. Hvorfor tror folk at det kommer til å skje noe spesielt, bare fordi akkurat den kalenderen har et annet system enn kalenderen vi bruker idag? Hvorfor er denne begivenheten "planlagt" utifra Mayakalenderen? Hva er det som er så spesielt med måten den måler tid på, i forhold til hvordan vi (eller eventuelt andre urfolk) måler tid? Mayaene har forresten ganske mange forskjellige type kalendere, som de brukte til forskjellige ting, men ingen av dem spår noe som helst. Det er bare datoer og sånt på dem, som 12.19.19.6.1 (datoen idag). Jeg skreiv jo at du kunne få noe av lik verdi, om du vant, siden penger sikkert ikke er verdt noe da... Men jeg skal ha penger om jeg vinner! Men uansett, om det der skal skje, MÅ det skje på dagen, om det er sånn at vi skal opp til 5D... Skjer det ingen ting på den datoen, kommer det ikke til å skje noe. Men jeg kan godt gi deg et helt år ekstra på veddemålet Greia er at de menneskene som har kommet opp med denne teorien du forteller om, bruker ordene på en måte som viser at de faktisk ikke veit hva dem betyr... De snakker om pyramider og mayaklenderen på en måte som viser at de ikke kan noe om dem... Hvorfor i all verden skal man tro på idéer som kommer fra folk som ikke kan noe om tingene de tar opp? Jeg syns ikke du virker rar, men det ser ikke ut som du leser alt jeg skriver Jeg har ADD selv, i tillegg til at jeg er autist, så detta er ikke noe problem! Hvorfor fungerer det veldig dårlig at jorden skal opp i 5D? Har nettopp begynt å skjønne 4D. Når jeg snakker om at jorden skal opphøyes til 5D, er det altså snakk om på det åndelige plan...jeg klarer ikke forklare sikkelig, fordi jeg ikke forstår skikkelig... Grunnen til at jeg ikke forstår har ingenting med ADD-en å gjøre, altså! Iblant så føler jeg meg litt aspergersk eller autistisk selv
Gjest navnelapp Skrevet 26. april 2012 #156 Skrevet 26. april 2012 Hvorfor fungerer det veldig dårlig at jorden skal opp i 5D? Har nettopp begynt å skjønne 4D. Når jeg snakker om at jorden skal opphøyes til 5D, er det altså snakk om på det åndelige plan...jeg klarer ikke forklare sikkelig, fordi jeg ikke forstår skikkelig... Grunnen til at jeg ikke forstår har ingenting med ADD-en å gjøre, altså! Iblant så føler jeg meg litt aspergersk eller autistisk selv Men likevel trur du på det? Eller "veit" det? Bølle, eg meiner ikkje å fornærme deg no, men du må seriøst vurdere kva kjelder du for kunnskapen og informasjonen du attpåtil formidlar vidare frå. Dette er særdeles luftig, det forstår du tydelegvis sjølv også. 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #157 Skrevet 1. mai 2012 Hvorfor fungerer det veldig dårlig at jorden skal opp i 5D? Har nettopp begynt å skjønne 4D. Når jeg snakker om at jorden skal opphøyes til 5D, er det altså snakk om på det åndelige plan...jeg klarer ikke forklare sikkelig, fordi jeg ikke forstår skikkelig... Grunnen til at jeg ikke forstår har ingenting med ADD-en å gjøre, altså! Iblant så føler jeg meg litt aspergersk eller autistisk selv Har du noen gang studert fysikk, Bølle?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #158 Skrevet 1. mai 2012 Når små barn snakker slik, ville jeg hørt på det de sier og forklart at av og til kan noen se slike ting mens andre ikke gjør det, tenker da på deg i dette tilfelle. Du kan si at det ikke er noe galt med det hun ser, selv om du ikke ser det samme. Ville også spurt henne litt forsiktig med hvordan hun vet at denne personen er død, og hvordan hun oppfatter denne personen. Snakket med henne på hennes nivå, som ikke skremmer henne og der man heller ikke forteller henne at hun har livlig fantasi. Godt mulig det er livlig fantasi, men det kan ikke du vite siden du ikke opplever det samme som henne. Derfor skal man være forsiktig med å si slike ting, for om hun virkelig oppfatter det slik som hun gjør, vil hun kanskje på et litt senere tidspunkt tenke at hun er annerledes og ikke våge å dele med seg om ting hun eventuelt ser. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #159 Skrevet 1. mai 2012 Dette med mayakalenderen, dere vet at 21.des 2012 eller hvadetnåer allerede har vært? Mtp at vi (Cæsar) har innført skuddår med en ekstra dag hvert 4 år? Tror 21.des mayatid var tidligere i vinter/vår. (på jobb så rekker ikke google fram en kilde nå) Da er vi allerede over i en ny "dimensjon" da eller?
Okapi Skrevet 1. mai 2012 #160 Skrevet 1. mai 2012 The ancient Maya, famed for their elaborate and accurate calendar systems, observed two calendar years, but neither seemed to have bothered with a leap year. (National Geographic) Nå vet jeg ikke hvor gammel kalenderen var, men Mayaenes storhetstid var noe før årtusenskifte, så la oss anta den er rundt 1000 år gammel. Da har de altså gått glipp av 250 skuddårsdager, noe som plasserer overgang til ny frekvens og ekstra dimensjoner i april en gang, dvs. i fortiden. Åssen kan sjekke om begivenheten har funnet sted?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå