Gå til innhold

Mannen min kom ikke hjem i natt!


Gjest Pia

Anbefalte innlegg

Gjest Bandit

"Bare fordi han er ute hele natta og sovner på sofaen". Det er to ting galt med denne setninga: for det første er man ikke ute hele natten uten å si fra til kone hvor man befinner seg, med mindre det er noe hun ikke skal vite om. Og DET er ikke bare mistenkelig, men å være en uansvarlig drittsekk som tenker bare på seg selv. Det andre som er feil, er at det var HUN som sovnet på sofaen, ikke HAN. Han snek seg opp og la seg. Og her frister jeg å generalisere; typisk menn, de hører ikke ordentlig etter. Og til tross for det, er de alltid skråsikre på sine egne konklusjoner og ender opp med å lulle seg inn i en manneverden som ikke er kompatibel med den virkelige. Det er derfor de står som spørsmålstegn den dagen kona går...

Så du mener han skal ringe hjem klokka 3 på natta for å si at han blir senere? Og dersom hun sover på sofaen, så hvorfor pokker skal han vekke henne av den grunn? Hadde jeg sovnet på sofaen, og dama hadde kommet ravende inn for å vekke meg, hadde jeg blitt grinete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener han skal ringe hjem klokka 3 på natta for å si at han blir senere? Og dersom hun sover på sofaen, så hvorfor pokker skal han vekke henne av den grunn? Hadde jeg sovnet på sofaen, og dama hadde kommet ravende inn for å vekke meg, hadde jeg blitt grinete.

Han kunne sendt melding.....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener han skal ringe hjem klokka 3 på natta for å si at han blir senere? Og dersom hun sover på sofaen, så hvorfor pokker skal han vekke henne av den grunn? Hadde jeg sovnet på sofaen, og dama hadde kommet ravende inn for å vekke meg, hadde jeg blitt grinete.

Der har vi det igjen; meg meg meg. Kunne det ikke slått deg at hun vil varsle ifra om at hun har kommet hjem fordi hun kanskje er redd for at du har vært bekymret?

Og ja,nå de er gift og har barn så kan man godt være litt ansvarsfull og si ifra om at man ikke kommer hjem den natten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke rekker nattbussen og må stille meg i taxikø, eller om jeg skulle ende opp på nachspill, så ringer jeg ikke. Men jeg sender en SMS, slik at han ser det så snart han våkner og kan legge seg til å sove igjen uten å måtte være bekymret.

Det er mange grunner til at man kan komme hjem kl 6 etter en fest, men hvis grunnen var at han var hos en kompis (og ikke sovnet), så hadde han fint greidd å gi beskjed. Mange ting som skurrer her, så jeg håper dere får snakket skikkelig ut og at du kan være sikker på at han sier sannheten.

:klemmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så du mener han skal ringe hjem klokka 3 på natta for å si at han blir senere? Og dersom hun sover på sofaen, så hvorfor pokker skal han vekke henne av den grunn? Hadde jeg sovnet på sofaen, og dama hadde kommet ravende inn for å vekke meg, hadde jeg blitt grinete.

Det er en flott greie som er oppfunnet som heter tekstmelding. Det kan man sende klokken 3 på natten. Da slipper den der hjemme å uroe seg. Spesielt når en vet at det blir baluba når en kommer hjem på morgenkvisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Der har vi det igjen; meg meg meg. Kunne det ikke slått deg at hun vil varsle ifra om at hun har kommet hjem fordi hun kanskje er redd for at du har vært bekymret?

Og ja,nå de er gift og har barn så kan man godt være litt ansvarsfull og si ifra om at man ikke kommer hjem den natten.

Nettopp. I et forhold har man ikke bare seg selv å tenke på, men har også den andre parts følelser man må respektere.

Klarer man ikke dette - helt greit - men da må man også belage seg på å nyte singellivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener han skal ringe hjem klokka 3 på natta for å si at han blir senere? Og dersom hun sover på sofaen, så hvorfor pokker skal han vekke henne av den grunn? Hadde jeg sovnet på sofaen, og dama hadde kommet ravende inn for å vekke meg, hadde jeg blitt grinete.

Jeg mener at man gir beskjed at man blir sein, om man så må ringe hjem kl. 3 eller i alle fall sende en sms.

Men jeg hadde også blitt irritert om min mann vekket meg midt på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener han skal ringe hjem klokka 3 på natta for å si at han blir senere? Og dersom hun sover på sofaen, så hvorfor pokker skal han vekke henne av den grunn? Hadde jeg sovnet på sofaen, og dama hadde kommet ravende inn for å vekke meg, hadde jeg blitt grinete.

Vet ikke om jeg skal orke å kaste bort energi på deg, men gjør det likevel. Det er mye bedre å ringe hjem og si man blir sein og hvorfor, enn å la henne ligge der og være redd for at det har skjedd ham noe. vil han ikke vekke henne, kunne han sendt en sms som hun leser dersom hun er våken. Hvis jeg hadde vært mann og ved et uhell kommet for seint hjem uten å ha hatt muligheter til å si fra og funnet min kone sovende på sofaen, hadde jeg vekket henne og tatt henne med meg til sengs der jeg hadde holdt om henne og sagt at alt er ok.

Lagt til: Huh, ser at jeg ligger etter skjemaet i denne tråden, dette går unna!

Endret av LadyM
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg mener at man gir beskjed at man blir sein, om man så må ringe hjem kl. 3 eller i alle fall sende en sms.

Men jeg hadde også blitt irritert om min mann vekket meg midt på natten.

Litt småirritasjoner har man da alltids i hverdagen. At en kjæreste viser hensyn ser jeg ingen grunn til å irritere meg over.

Selv hadde jeg nok sovnet igjen på et blunk i visshet om at alt var i orden (men det er nå meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi det igjen; meg meg meg. Kunne det ikke slått deg at hun vil varsle ifra om at hun har kommet hjem fordi hun kanskje er redd for at du har vært bekymret?

Og ja,nå de er gift og har barn så kan man godt være litt ansvarsfull og si ifra om at man ikke kommer hjem den natten.

Jeg mener at vedkommende ikke er særlig urolig, om de ligger og sover. Da kan en fint gå og legge seg, og personen vil se at mannen eller damen ligger og sover der h*n skal når man våkner. Jeg vekker ikke noen som sover, for jeg anser ikke en sovende person som bekymret. Når jeg er urolig klarer ikke jeg å sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoh, engasjerende tråd.

Må si at det virker ikke særlig oppløftende foreløpig, etter den lille telefonsamtalen, selv om jeg ennå krysser fingrene for at dette ikke er det det ser ut til å være.

Og, til forsvar for enkelte av de som er med gifte menn..det er ikke alltid de er ærlige om at de faktisk har kone og barn. Jeg var med en mann i 9mnder uten å ha noen anelse om at han hadde to barn og en kone hjemme. De bodde 30min unna sentrum, hvor jeg bodde. Hun ringte meg en dag, og sa hun var kona hans..jeg ble så tatt på senga at jeg løy, og sa vi bare var venner. På dette tidspunktet var vi blitt "kjærester", så det var ikke bare kona som ble rundlurt i min situasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vedkommende ikke er særlig urolig, om de ligger og sover. Da kan en fint gå og legge seg, og personen vil se at mannen eller damen ligger og sover der h*n skal når man våkner. Jeg vekker ikke noen som sover, for jeg anser ikke en sovende person som bekymret. Når jeg er urolig klarer ikke jeg å sove

Og enkelte sovner fordi de er sliten av å holde seg våken pluss at noen må jo være opplagt til å ta seg av barna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

TS- Det betyr da ikke noe hva de tenker om deg?? :klo:

Enten så har du rett eller så tar du feil. Bare en måte å finne ut av det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye styr bare for at en mann har vært på byen, en tur.

han gikk ut på byen, han har festet til han var ferdig, kom hjem og la seg og sov.

Dette gjorde vi før vi fikk mobiltelefon også, den som var hjemme var like urolig men egentlig mindre fordi han eller hun kunne jo ikke si ifra.

Siden vi heller ikke hadde mobilen å kommunisere med visste vi ikke om mannen hadde klint eller snakket med andre damer, måtte bare prøve å stole på.

Tror vi hadde hatt det mye bedre uten mobilen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS - du sier jo nå at han mest sannsynlig er fersket 2 ganger. Det betyr i praksis kanskje flere som du ikke har oppdaget enda. Telefonnummeret kan du også Google selv om det ikke står i telefonkatalogen! Hvis det ikke står der er det kanskje et firmanummer. Kanskje det tilhører en veeeldig god kollega. :sexy:

Jeg har et enkelt prinsipp som gjør at jeg kutter hvis det er det minste tvil. Jeg er skilt men har vært sammen 7 år med ei jente jeg kan stole på og som stoler på meg. Jeg har en mye bedre tilværelse selv om jeg alltid vil ha sorg fordi det ikke fungerte i ekteskapet. :kose:

Den som er "glad i" har et ansvar for å gi trygghet (ikke usikkerhet) til den andre og omvendt. :klemmer:

Vel talt. Du fikk pluss av meg for svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runekki

Fortsatt bare indisier, ingen fakta om hva som har skjedd.

Det å lufte ut sammen med han hvordan du har det og hva du tror er jo det eneste riktige her. Nå forvansker du dette ved å ta ytterligere sted før dere har en sjanse til å prate sammen først, og da vil jo han reagere på at du har ringt, mens du vil se alt farget med msitanke om løgn fordi du hørte en kvinne på nummeret du ringte.

Det er klart du skal sjekk opp påstander og forklaringer som du synes behøver dette, men nå setter du scenen ganske annerledes for samtalen dere trenger. Nå blir fokus i første omgang anklager og han som forsvarer seg mot at du har gått gjennom telefonen hans, og endog ringt.

Til ditt forsvar så kan man jo si at hvis du ikke hadde ringt, så kunne han evt advart motparten og fått til avtalt spill - hvis det nå er behov for dette.

Uansett blir nå samtalen mye vanskeligere nå, og flere muligheter som tidligere var åpne blir stengt. Foreslår at du tar tak i samtale ASAP, før det bare baller på seg. Tenk litt over situasjonen der han er litt uforberedt, mens du har undersøkt og har bygget opp en argumentasjon eller et synspunkt. Sånn sett blir han nok litt overveldet - men igjen, forsøk å åpne ham opp ved å vise litt av hvordan du har det nå, slik at haniallefall har mulighet til å vise forståelse og ikke bare gå rett i forsvar.

Men - dere om det.

G'luck!

-Runekki

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regler" er greit i et forhold. Min samboer må gjerne få dra ut så mye han vil. Jeg sjekker heller ikke tlf eller peprer han med sms når han er ute - men han får komme hjem og legge seg!

Ikke fordi jeg er redd han skal være utro, men fordi han kan bli litt overstadig innimellom. Hadde bitt seriøst redd for at noe hadde skjedd (vold, diverse havnebasseng osv) dersom han ikke kom hjem og la seg i "kristelig tid" etter en fuktig bytur.

Om dette hadde skjedd og han ikke hadde noen god forklaring og i tillegg oppførte seg merkelig...

Ja - det hadde vært tillitsbrudd deluxe!!

Enig i dette :) Jeg var samboer i flere år med en som hadde en tendens til å sovne i fylla - han gjorde nesten aldri noe galt (og det var bagateller), men jeg syntes det var veldig ubehagelig å vente hele natta på at han skulle komme hjem - som i utgangpunktet var avtalen. Det hendte at han sovnet på en benk midt i Trondheim, sov i lokalet etter bryllupsfester, og stadig vekk på gulv og sofaer hos venner. Ser i ettertid at jeg syntes det både var ekkelt å ikke vite om han var i god behold (f eks etter et bryllup ved sjøen, med en bratt skrent ned til en dyp bekk på hjemveien), og at det var nokså pinlig. Åh, enda en grunn til å være glad jeg er ferdig med ham - værsågod neste :)

Jeg kan for øvrig også glemme nattbussen eller finne ut at det er så gøy på en fest at jeg blir - men da sier jeg fra til den som venter hjemme. Tekstmelding er en fin ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Og enkelte sovner fordi de er sliten av å holde seg våken pluss at noen må jo være opplagt til å ta seg av barna.

Og enkelte sover generelt så dårlig at man våkner flere ganger om natten. Ikke noe særlig å våkne klokka fem alene i senga. Hadde man fått en liten sms, derimot. Det koster altså SÅ lite energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...