Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår og jeg gjør vel lite for det, jeg farger eller bruker ingenting i det av produkter. Ellers varmebehandler jeg heller ikke håret, lar det alltid tørke naturlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par spørsmål, forøvrig:

- Hvor langt er langt?

- Hvor mye penger bruker dere på hår, sånn omtrentlig? Kanskje greit å ta det månedlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spørsmål, forøvrig:

- Hvor langt er langt?

- Hvor mye penger bruker dere på hår, sånn omtrentlig? Kanskje greit å ta det månedlig.

Vel, jeg regner langt som ned på ryggen. Selv er håret nå ned til korsryggen. Må dog klippes, så da pleier det å bli til ovenfor korsryggen.

Bruker kun penger på shampo og balsam, så 50-100 kr i snitt? Jeg handler som regel slike ting i utlandet, og da handler jeg mange flasker av gangen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt, for meg, er midten av ryggen og ned. Jeg vil gjerne ha til minst rumpa..om jeg da velger å stusse, får jeg se på:)

Bruker..ingenting, egentlig. En Shampoo til 49,- hver tredje mnd. Bruker noe tid med heklenål til 19,- i engangssum, dog :gjeiper:

Også bruker jeg fort en hundrelapp i mnd på nye sjal til hodet..

Endret av Binta Ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt langt hår nesten hele livet. Akkuratt stusset tuppene mine for 1 måned siden men jeg vil ha det enda lengre. Bruker diverse hårmasker og prøver å behandle håret så bra som jeg kan ved å tilføre masse vitaminer.

Super tråd dette her, massevis av nyttige tips som jeg vil prøve ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hår er dødt!

Hår kan ikke puste!

Hår kan ikke ta til seg vitaminer og proteiner!

Det du kan gjøre er å varmebehandle håret minst mulig, ikke bruke strikk med metalldings på, ikke børste det når det er vått, ikke bruke stylingprodukter til daglig, og sove med håret i en løs topp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Et par spørsmål, forøvrig:

- Hvor langt er langt?

- Hvor mye penger bruker dere på hår, sånn omtrentlig? Kanskje greit å ta det månedlig.

Ned til brystet omtrent.

Hvor mye jeg bruker? Aaaner ikke! Kjøper sjeldent noe til håret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spørsmål, forøvrig:

- Hvor langt er langt?

- Hvor mye penger bruker dere på hår, sånn omtrentlig? Kanskje greit å ta det månedlig.

Jeg mener at langt er til midt på ryggen. Og jeg bruker ca 500 kr på håret i halvåret. Kjøper sjampo fra TIGI i slike 750 flasker, og hårspray fra samme merket :) Er som oftest kampanje når jeg begynner å gå tom, så sparer mye inn der da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hår er dødt!

Hår kan ikke puste!

Hår kan ikke ta til seg vitaminer og proteiner!

Det du kan gjøre er å varmebehandle håret minst mulig, ikke bruke strikk med metalldings på, ikke børste det når det er vått, ikke bruke stylingprodukter til daglig, og sove med håret i en løs topp.

Det er sant at håret som henger fra hodet kun kan påvirkes minimalt da det er dødt. Men jeg tror absolutt man kan påvirke det som vokser ut underveis ved å spise riktig og ta diverse kosttilskudd :sjenert: Hvis det funker på negler, hvorfor kan det ikke funke på hår? De er da bygd opp av akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at håret som henger fra hodet kun kan påvirkes minimalt da det er dødt. Men jeg tror absolutt man kan påvirke det som vokser ut underveis ved å spise riktig og ta diverse kosttilskudd :sjenert: Hvis det funker på negler, hvorfor kan det ikke funke på hår? De er da bygd opp av akkurat det samme.

Igjen: Ekstra tilførsel av vitamin B (som er grunnen til at folk bruker ølgjær eller kosttilskudd) vil bare gi raskere hårvekst hvis du i utgangspunktet har mangel på det. Og det er ikke fordi B-vitamin får håret til å vokse raskere enn normalt, men fordi mangel på B-vitamin får det til å vokse saktere. Det er altså ikke verre enn å ha et sunt og variert kosthold, så slipper du å tvinge i deg ølgjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men er det noen av dere som har kuttet ut å bruke shampo?

http://www.kjendis.no/2012/04/15/kjendis/klikk/mote/det_nye/skjonnhet_og_velvere/21118106/

Jeg gjorde dette for lenge siden, sleit med veldig fett hår. Og det funket veldig bra. I starten ble det selvfølgelig kjempefett, men etter noen uker så kom bedringene. Kjørte et par måneder uten noen produkter som helst, bare vann, og maks 2 hårvasker i uka.

Har ikke hatt fett hår på mange år nå :) Jeg bruker shampoo og balsam igjen nå, men vasker det fortsatt sjeldent. Anbefaler å prøve en sånn "kur" over en periode ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt OT, men er det noen av dere som har kuttet ut å bruke shampo?

http://www.kjendis.no/2012/04/15/kjendis/klikk/mote/det_nye/skjonnhet_og_velvere/21118106/

Jeg har prøvd, men synes håret ble så fett at jeg ikke holdt ut. Derimot bruker jeg økologisk/naturlig shampoo nå, og natron av og til. Har lyst til å prøve å bli shampoofri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for lenge siden, sleit med veldig fett hår. Og det funket veldig bra. I starten ble det selvfølgelig kjempefett, men etter noen uker så kom bedringene. Kjørte et par måneder uten noen produkter som helst, bare vann, og maks 2 hårvasker i uka.

Har ikke hatt fett hår på mange år nå :) Jeg bruker shampoo og balsam igjen nå, men vasker det fortsatt sjeldent. Anbefaler å prøve en sånn "kur" over en periode ihvertfall

Jeg har prøvd, men synes håret ble så fett at jeg ikke holdt ut. Derimot bruker jeg økologisk/naturlig shampoo nå, og natron av og til. Har lyst til å prøve å bli shampoofri igjen.

Kanskje jeg skal prøve. Men om det blir veldig fett, så vet jeg ikke :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve. Men om det blir veldig fett, så vet jeg ikke :S

Jeg gjorde det om vintern, så jeg brukte mye lue på tidspunktet. Tror det hjalp til å gjøre håret mitt fett. Men det er jo bare snakk om et par uker, så skal det jo gå over.

For min del var det helt klart verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får man ikke veldig flatt hår av å kutte ut shampooen?? Og fjerner rensebalsam, hvis det er det man bruker, produktrester fra håret? Ellers kan jeg tenke meg at det funker best på tykt hår med krøller/fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg har alltid vært litt små sjalu på kvinner som kler langt hår men etter denne tråden er jeg glad for at jeg kler kort hår best. Men all creds til dere som sover med håret i flette, tar edik, olivenolje og ølgjær kurer og what not. Liker viljestyrken i målet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...