Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Jeg har noe lignende dette vedlagt bilde, bare at det er en del mørkere og fyldigere, og jeg ikke har så slitte tupper.

Vil anbefale Lee Stafford sine produkter, fantastisk i langt hår! :rodmer:

Sover alltid med håret oppsatt i en topp, kurer av og til, men gjør ellers ikke noe spesielt annet enn å spise sunt og klippe det ytterst sjelden :)

Åssen får du til å sove med håret i en topp? Hehe, jeg blir helt tullete av å ha det oppsatt når jeg skal sove. Men ser jo at mange anbefaler det, kanskje verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen får du til å sove med håret i en topp? Hehe, jeg blir helt tullete av å ha det oppsatt når jeg skal sove. Men ser jo at mange anbefaler det, kanskje verdt å prøve.

Åssen får du til å sove med håret løst?

Hehe.. går vel på vane. Setter jeg det i en lekker topp midt oppå hodet får jeg det ikke i munnen osv mens jeg sover :fnise:

Absolutt verdt å prøve :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår som er pent og velstelt. Hårstråene er tynne og "nordiske", men det er mange av dem, så håret er passe tykt.

Min "oppskrift": Bruker aldri hårprodukter (hårspray, gel etc.), bruker heller aldri krølltang/rettetang o.l. Jeg føner aldri håret, heller ikke hos frisør, men lar det lufttørke og sover med vått hår (uavhengig av årstid). Vasker håret ca. tre ganger i uka, noen ganger mer, avhengig av behov.

Jeg tror det er det viktigste, altså gjøre minst mulig med det. Jeg har alltid brukt billigsjampo/-balsam, innimellom hårkur fra frisør, bruker hårstrikk fra HM, ingen kosttilskudd. Bader i klorvann, men skal jeg bade mer enn én gang i uka bruker jeg badehette slik at kloren ikke ødelegger håret så mye.

+ vær tålmodig. Klipp tuppene innimellom slik at håret ser friskt ut. Ingenting er værre enn langt hår med 15-20 cm slitte tupper. Håret mitt er nå lenger enn jeg kler, og frisøren skal ta 15 cm i morgen.

Lykke til alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen får du til å sove med håret i en topp? Hehe, jeg blir helt tullete av å ha det oppsatt når jeg skal sove. Men ser jo at mange anbefaler det, kanskje verdt å prøve.

Før sov jeg med håret løst, men etter hvert ble jeg gal av at det var i veien overalt, kjæresten la seg på det, jeg la meg på det og det lugget :kjefte:

Trikset er å lage toppen høyt nok opp på hodet, altså helt øvert, nesten litt foran toppen på hodet. Sover jeg med fletter pleier jeg også å starte fletta helt på toppen av hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før sov jeg med håret løst, men etter hvert ble jeg gal av at det var i veien overalt, kjæresten la seg på det, jeg la meg på det og det lugget :kjefte:

Trikset er å lage toppen høyt nok opp på hodet, altså helt øvert, nesten litt foran toppen på hodet. Sover jeg med fletter pleier jeg også å starte fletta helt på toppen av hodet.

Skal prøve meg på det da. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen får du til å sove med håret løst?

Hehe.. går vel på vane. Setter jeg det i en lekker topp midt oppå hodet får jeg det ikke i munnen osv mens jeg sover :fnise:

Absolutt verdt å prøve :jepp:

Jeg vet ikke? Hehe. Jeg får prøve å ha det oppsatt og se om det hjelper. Blir nemlig gal av å ha håret overalt, men jeg har ikke funnet en god håret-oppsatt-mens-jeg-sover-frisyre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Jeg klarer som regel å sette fast håret under armene eller så legger samboeren min seg på det, så jeg setter det opp slik. Som regel ennå litt lenger frem på hodet også. Funker flott. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pics plz. :gjeiper:

Sorry, ingen bilder :foto: jeg prøver jo å være anonym her.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer som regel å sette fast håret under armene eller så legger samboeren min seg på det, så jeg setter det opp slik. Som regel ennå litt lenger frem på hodet også. Funker flott. :)

Jepp, der har du nattfrisyren min også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer som regel å sette fast håret under armene eller så legger samboeren min seg på det, så jeg setter det opp slik. Som regel ennå litt lenger frem på hodet også. Funker flott. :)

Samme her :) er også plaget med at hunden roter seg inn i håret og hyler fordi hun sitter fast *ler*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra å bruke Olivenolje i håret forresten? Altså, i tuppene?? :lur:

Olivenolje kan være ganske kjempegodt for håret, i hvert fall for meg. Ta det i endene og ha det i en time eller to, kanskje over natten. Når du skal få det ut må du ikke ta vann i håret først, men sjampo først, så vann. Hvis ikke er det et herk å få ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje kan være ganske kjempegodt for håret, i hvert fall for meg. Ta det i endene og ha det i en time eller to, kanskje over natten. Når du skal få det ut må du ikke ta vann i håret først, men sjampo først, så vann. Hvis ikke er det et herk å få ut!

Bare helt vanlig olivenolje fra butikken liksom? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare helt vanlig olivenolje fra butikken liksom? =)

Rett fra butikkhylla :)HER er en tråd om det fra KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Moroccan oil-produkter og av og til olivenolje.

Men hva slags hårbørster bruker dere? For feil hårbørster kan slite ekstremt på håret.

Håret mitt ble klippet 15 cm pga slitasje, så jeg er på scratch igjen. Har nå hår bare ned til skuldrene men håper at noen tiltak vil fremme veksten.

Bruker ikke hårbørste lenger jeg. Grer gjennom med fingrene når det er vått (bruker selvfølgelig balsam), og lar det enten lufttørke eller føner. Blir faktisk ikke noen floker i det. Kanskje fordi jeg stusser tuppene ofte, så håret ikke er slitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig lyst på kjempelangt hår, har hatt ganske langt før og det vokser ganske fort (men saktere enn da jeg var yngre synes jeg :kjefte:) Nå er det litt lenger enn skuldrene, nesten til brystvortene om jeg legger det foran skuldrene. Problemet mitt er at håret mitt er så tykt, så det blir så tungt.. Jeg liker ikke å ha det løst på jobb feks men når jeg har det i hestehale får jeg jo hodepine fordi det er så tungt >< Klarer frisøren å tynne det ut uten å gjøre det veldig mye kortere tro...?

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg bruker Moroccan oil-produkter og av og til olivenolje.

Men hva slags hårbørster bruker dere? For feil hårbørster kan slite ekstremt på håret.

Håret mitt ble klippet 15 cm pga slitasje, så jeg er på scratch igjen. Har nå hår bare ned til skuldrene men håper at noen tiltak vil fremme veksten.

Bruk børste med naturbust. Altså, styr unna de som er lagd av jern og som har en "plastikkball" over hver stang som beskyttelse (teit forklaring, men er kor sagt billigbørstene). De av plastikk er heller ikke ideele. Tror de har naturbørste på body shop? Har ikke prøvd den selv, men vet det er flere som er fornøyd med den =) Om du er villig til å investere i en god børste har jeg lest at mason pearson er veldig god for langt hår og for å forebygge skader. Den kan du blant annet kjøpe på dyrebutikker til en billigere penge da den blir brukt på utstillingshunder og hester <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> Det er samme greia som de andre børstene de selger på makestyle osv, bare en del hundrelapper billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikke å ha det løst på jobb feks men når jeg har det i hestehale får jeg jo hodepine fordi det er så tungt >< Klarer frisøren å tynne det ut uten å gjøre det veldig mye kortere tro...?

Oi! Høres ikke godt ut. Man trenger ikke ta av lengden for å tynne ut håret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg er litt sensitiv og lett får hodepine hehe. Må ta en tur til frisøren og høre om de kan tynne litt:) Det ser egentlig ikke sånn kjempetykt ut men det er så tungt synes jeg.. har kanskje veldig kraftige hår eller noe^^

Har sett noen rosabloggere anbefale sånne spesielle børster i plast som de bruker til extensionsene sine for å få dem til å holde.. noen som har erfaring med disse i vanlig hår, om de er bra?

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Skal sies at jeg er litt sensitiv og lett får hodepine hehe. Må ta en tur til frisøren og høre om de kan tynne litt:) Det ser egentlig ikke sånn kjempetykt ut men det er så tungt synes jeg.. har kanskje veldig kraftige hår eller noe^^

Har sett noen rosabloggere anbefale sånne spesielle børster i plast som de bruker til extensionsene sine for å få dem til å holde.. noen som har erfaring med disse i vanlig hår, om de er bra?

Jeg har samme problem, får vondt i hodet av å gå forlenge med oppsatt hår - så jeg trives best med det ned eller flettet. Si i fra når du finner ut av om det hjelper å tynne det, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, selv om jeg heller vil ha sunt hår enn langt hår ;)

Håret mitt går til bh-stroppen på ryggen, altså godt nedenfor skuldrene. Jeg har tjukt hår, og har mye fall og krøller i håret; er avhengig av å klippe det opp ca hver tredje-fjerde måned. Hvis jeg ikke gjør det legger håret seg i 'en ball' nederst. Har begynt å farge håret mitt hjemme etter å ha bleket striper hos frisør i mange år.

Jeg bruker kun shampoo, balsam og hårkur i håret. Forsøker å unngå rettetang så langt det lar seg gjøre. Bruker den kanskje en gang i måneden, maks. Vasker håret hver andre eller tredje dag, tar multivitaminer og spiser variert mat. Håret mitt er veldig sterkt og sunt i følge frisøren min. Hun stusser sjeldent på lengden, tar kun noen milimeter og klipper det opp litt.

Hadde veldig langt og flott krøllete hår da jeg var fjorten-seksten år gammel. Det var også perioden hvor jeg farget mitt mellomblonde hår svart, og prosessen med å få blondt hår tilbake sleit på i minst to år :fnise:

Endret av soile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...