Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å spare. Har krøller, så det tar muligens litt lenger tid pluss at krøllete hår ikke er så sterkt.

Har kuttet ut å rette håret fullstendig. Klipper kun splitta tupper når nødvendig. Tar b-vitaminer. Vasker annenhver dag med spesial shampo for krøllete hår.

Sukk, er så forelsket i hår og ansikt på vedlagte bilder. Hun er en av verdens vakreste damer, i mine øyne :)(Rachelle Lefevre)

Nå er ikke jeg rødhåret, men likevel. Nydelig!

post-55273-0-25265700-1334137967_thumb.jpost-55273-0-31295700-1334138132_thumb.jpost-55273-0-07739600-1334138146_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også! Synd ingen hører på meg. Jeg har gått og gjentatt det samme i omtrent hver eneste tråd her hvor langt hår og ølgjær blir nevnt, men det går ikke inn :lete:

Er vel litt fordi folk ønsker at det skal funke, tenker det blir noe av samme som med vitaminer og "aktive ingredienser" i hårprodukter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt fordi folk ønsker at det skal funke, tenker det blir noe av samme som med vitaminer og "aktive ingredienser" i hårprodukter.

Ligger vel noe i det, ja. Menmen. Hvis folk ønsker å bruke pengene sine på dyr urin skal ikke jeg stoppe dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med:) Elsker tråder som dette her. Jeg har skulderlangt hår, men krøller og da er det ikke så lang også vokser det tregt. Jeg bruker ølgjær. Ellers gjør jeg ikke så mye annet. Jeg bruker kam istedenfor børste. Håret mitt er tørt og krøllete. Jeg vil ha hår til midjen da er jeg fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt fordi folk ønsker at det skal funke, tenker det blir noe av samme som med vitaminer og "aktive ingredienser" i hårprodukter.

Lurer på om det er foretatt tvillingstudier på ølgjær/hår? Det burde avgjøre det en gang for alle om det er bløff eller fakta. Man finner ikke ut av slike ting, uten å ha en kontrollgruppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåhh, jeg elsket hvordan håret var fikset på første bildet, og andre også! :rodmer: Vet noen hvordan man fikser håret som på det første bildet? Kanskje du vet det ssecret, der du hentet bildet fra!

Beklager, men jeg vet ikke. Det er vel en slags pariserflette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Jeg har ganske langt hår, og gjør egentlig ikke noe spesielt for det, men:

- Jeg skyller alltid håret med kaldt vann etter vask.

- Jeg bruker ikke kjempedyr frisørbalsam, unntatt til fest når det skal være ekstra fint.

- Jeg eier ikke føner eller rettetang

- Jeg spiser ikke noe ekstra tilskudd, men har et balansert kosthold.

- Drar kun til frisøren 2-3 ganger i året, og klipper kun tuppene. Nå har jeg akkurat bestilt time igjen, fant ett hårstrå som var splittet tre steder på den nederste centimeteren. Men jeg sjekker jevnlig etter slitte tupper, og bestiller time hos frisør med en gang jeg finner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Får å få langt og frisk hår så er man nødt til å klippe tuppen innimellom, ellers fliser håret seg opp og knekker- så det er langt fra tull.

Så sant, så sant. Men det betyr ikke at stussing hjelper på sparing - det gjør bare at håret som vokser ut og som skal bli lengre blir sterkere og sunnere (noe som forsåvidt er målet til folk flest? =P) Men for mye stussing er ikke gunstig det heller.

Bare la oss ta et regnestykke, slik at folk faktisk blir klar over hvor mye "stussing" faktisk kan ødelegge for folk som sparer:

Håret vokser i gjennomsnitt 1 cm i måneden. Hvis man stusser det hver 3 måned rekker håret altså i snitt å vokse ut ca. 3 cm etter hver stuss. Noens hår vokser selvsagt mer, noen mindre. Om vi da skal stusse oss hver 3 måned til bestemt tid kan man faktisk ta like mye som man har klart å vokse ut - for vi vet alle hvor stusseglade frisører er :fnise:

Så istedenfor å være nazi på stussing kan man heller forebygge, forebygge og forebygge og heller ha et kritisk øye til hårets kvalitet. Den perioden jeg var flink og klarte å spare til langt hår stusset jeg kun i siste liten (altså da håret faktisk begynte å splitte seg), noe som fungerte godt for meg og lot håret mitt vokse seg lengre. Også kan man heller forme det og klippe det skikkelig den herlige dagen man faktisk har ønsket lengde på håret.

Folk med krøller må spesielt være forsiktig med å stusse håret for kraftig, da deres hårtekstur gjør at det tar lang tid før lengde begynner å vise seg.

Mener ikke å kritisere innlegget ditt, da du har helt rett i at stussing er viktig for et sunt hår, men det er også viktig å huske hvor lite håret faktisk vokser sånn gjennomsnittlig på hver person :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å få langt og frisk hår så er man nødt til å klippe tuppen innimellom, ellers fliser håret seg opp og knekker- så det er langt fra tull.

Jeg trodde det bare var hårrøttene det var liv i? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg trodde det bare var hårrøttene det var liv i? :klo:

Jau. Men om man har ekstremt slitt hår kan det faktisk splitte seg opp og spise seg oppover lengdene. Da funker det nesten som en stuss over tid, bare at det ser styggere ut selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuss om det er nødvendig, ikke av vane. Jeg har ikke gjort det på årevis, og tuppene er helt fine de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuss om det er nødvendig, ikke av vane. Jeg har ikke gjort det på årevis, og tuppene er helt fine de.

Samme her. Og jeg har mye, MYE lengre hår enn deg... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på sparer'n.

Mine tiltak:

-F.a.s.t. ( Er ikke helt sikker på hvor vidt det virker da håret mitt hadde fått litt fart på seg etter dvaleperiode før jeg begynte å bruke det), men det har jo vokst litt :)

_ Når jeg ikke bruker f.a.s.t. så bruker jeg en shampoo og balsam fra Redken, varierer litt hvilken serie jeg bruker.

_ Hårkur fra redken hver gang jeg har tid, minimum en gang i uka.

- Bruker ikke føner med mindre det er midt på vintern, ikke har jeg retta ut håret på hmm 2år? heller.

-Bruker miracle oil etter hver vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Jeg synes det er så vanskelig å vite hvilke produkter som passer til mitt hår, men jeg er absolutt med i denne tråden. Har nå nokså langt hår, men ikke langt nok.

Er det bra å bruke Olivenolje i håret forresten? Altså, i tuppene?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har noe lignende dette vedlagt bilde, bare at det er en del mørkere og fyldigere, og jeg ikke har så slitte tupper.

Vil anbefale Lee Stafford sine produkter, fantastisk i langt hår! :rodmer:

Sover alltid med håret oppsatt i en topp, kurer av og til, men gjør ellers ikke noe spesielt annet enn å spise sunt og klippe det ytterst sjelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Jeg bruker Moroccan oil-produkter og av og til olivenolje.

Men hva slags hårbørster bruker dere? For feil hårbørster kan slite ekstremt på håret.

Håret mitt ble klippet 15 cm pga slitasje, så jeg er på scratch igjen. Har nå hår bare ned til skuldrene men håper at noen tiltak vil fremme veksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg bruker en slik børste. Ikke nøyaktig likedan, men lik størrelse, firkantet og flat.

voguetti_brush395.jpg

Endret av HunterLady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Klipte mitt lange fine hår i en bob i fjor sommer, angrer som en gal. Nå har jeg fått klippet det til slik at det er gjevnt, så nå kan det bare vokse seg til som det vil. Har krøller, så det tar jo evigheter før man ser at det har vokst, men når jeg drar i krøllene ser jeg jo at det faktisk vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...