Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Får å få langt og frisk hår så er man nødt til å klippe tuppen innimellom, ellers fliser håret seg opp og knekker- så det er langt fra tull.

Jeg har langt hår og sparer til enda lenger....Kurer2-4 ganger per uke, bruker joico shampo,balsam og kur. Sover med håret løst, tuperer daglig og føner hver gang etter jeg har dusjet, ellers blir jeg forkjøla :( så har inget valg... Mange synder,med andre ord.

Får investere i en god olje til tuppene og en løs stor hårstrikk :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri sove med løst hår? Jeg tror ikke det er så sunt for håret, men.. Lykke til!

- Selv har jeg allerede hår til magen (når jeg retter det), hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha langt hår! Klipte bob for 2-3 måneder siden, og nå er det helt "skamklipt" bake fordi det har vokst litt ut (og dårlig frisør..). Derfor ser det helt forferdelig ut dersom jeg ikke bruker glattetang, og det sliter jo sånn på håret. :(

Har prøvd ølgjær før, men fikk brekninger av det. Prøvde å blande det ut med alt mulig, men brakk meg hver gang. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få ganske langt hår nå. Håret mitt har aldri vært så sunt ogn tykt som det er nå heller.

- Bruker ikke glattetang eller hårspray

- Vasker ikke håret oftere enn hver tredje dag.

- Klipper det ikke mer enn 3 ganger i året

- Bruker sjampo med b vitamin minst en gang i uka.

- Varierer på sjampoene og balsam som jeg bruker.

- Har ikke farget håret på 2 år, og har ingen planer om å gjøre det i fremtiden.

Jeg tror egentlig en feil mange gjør er å overdrive. Kjøper dyre sjampoer som skal få håret til å vokse, tør ikke sove med håret løst osv. Jeg har troen på å ikke vaske det for ofte, ikke farge det, holde seg unna glattetang og andre ting som sliter på håret, for å få sunnest mulig hår.

Endret av miaw
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha langt hår! Klipte bob for 2-3 måneder siden, og nå er det helt "skamklipt" bake fordi det har vokst litt ut (og dårlig frisør..). Derfor ser det helt forferdelig ut dersom jeg ikke bruker glattetang, og det sliter jo sånn på håret. :(

Har prøvd ølgjær før, men fikk brekninger av det. Prøvde å blande det ut med alt mulig, men brakk meg hver gang. Noen som har noen tips?

Jeg tar ølgjær i tablettform =)

Ellers har folk blandet det med appelsinjuice bl.a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bruker sjampo med b vitamin minst en gang i uka.

Jeg vet ikke hva du bruker, men vil bare minne om at håret er døde celler og kan ikke ta til seg vitaminer :) Men mange hårprodusenter bruker det trikset...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er sant, men bruker også en balsam (som jeg glemte og skrive) med b vitamin. Da blir det noe annet, siden jeg har balsamen i ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, men bruker også en balsam (som jeg glemte og skrive) med b vitamin. Da blir det noe annet, siden jeg har balsamen i ganske lenge.

Det spiller ingen rolle hvor lenge du har den i. Hår kan fortsatt ikke ta opp vitaminer.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tipsene er å ikke bruke varme, ikke sove med håret løst og kosttilskudd? Hårføner, rettetang og bustefrisyre her kommer jeg!!!! Klippet bob med oppklippet nakke helgen før jul, og nå er pokker meg håret nedenfor skulderbladene igjen. I tillegg er det så himla tjukt at jeg ikke orker gå med det løst, blir så varm! DRITTLEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt hår vil dere ha? Jeg har selv hår til halvannen centimeter over bh-stroppen. Målet er å at det skal bli fem centimeter lengre. Så da gjør jeg som jeg har gjort til nå, venter mens det gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjonsbilder(hjelper meg å holde meg borte fra slettetanga) :sjenert:

ÅÅåhh, jeg elsket hvordan håret var fikset på første bildet, og andre også! :rodmer: Vet noen hvordan man fikser håret som på det første bildet? Kanskje du vet det ssecret, der du hentet bildet fra! ROP UT OM NOEN HAR PEILING DA :jepp:

Har selv langt hår og jeg liker det sånn. Får masse komplimenter for det :) Jeg gjør ikke så mye med det, gjelder vel å tukle minst mulig med det. :gjeipe:

- bruker aldri varmebehandling på håret eller rettetang

- bruker ikke styling/hårspray osv (er så klissete!)

- sover med håret i en flette

- masserer inn hårolje(mandelolje, olivenolje) i ny og ne. Olivenoljen vasker jeg ut etterpå.

- Tar en hårmaske når jeg gidder (olivenolje, eggplomme, avokado)

- bruker vanlig shampo og balsam

- vasker ikke håret for ofte(håret mitt tar lang tid før det blir oljete/fett)

- etter å ha vasket håret, skyller jeg iskaldt vann over håret i ca. 30 sekunder: følger håret blir litt lettere, freshere og litt mer skiny.

Lykke til alle sammen! Langt hår er BRA :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ølgjær før, men fikk brekninger av det. Prøvde å blande det ut med alt mulig, men brakk meg hver gang. Noen som har noen tips?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk fremdeles går rundt og tror at kosttilskudd/ølgjær gir langt hår på flekken. Ekstra tilførsel av vitamin B (som er grunnen til at folk bruker ølgjær eller kosttilskudd) vil bare gi raskere hårvekst hvis du i utgangspunktet har mangel på det. Og det er ikke fordi B-vitamin får håret til å vokse raskere enn normalt, men fordi mangel på B-vitamin får det til å vokse saktere. Det er altså ikke verre enn å ha et sunt og variert kosthold, så slipper du å tvinge i deg ølgjær.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg også inn i denne klubben! :goodbye:

Mine tiltak pr nå;

- Bruker ikke varmeapparater i det hele tatt

- Vasker håret ca. hver tredje dag

- Bruker pleiende shampoo og balsam fra Davines + hårolje fra Davines etter hver vask (helt sykt gode produkter!!)

- Prøver så godt jeg kan å sove med det i flette

- Bruker kur ca. annenhver gang jeg vasker det (helst fuktighetskur, men også proteinkur innimellom)

- Bruker hårstrikker uten metallfeste

- Klipper bittelitt av tuppene jevnlig, ca. hver 4. eller 5. måned.

...men jeg synder litt. For jeg bleker det hos frisør ca 3-4 ganger i året :sjenert: (men kun striper av etterveksten...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk fremdeles går rundt og tror at kosttilskudd/ølgjær gir langt hår på flekken. Ekstra tilførsel av vitamin B (som er grunnen til at folk bruker ølgjær eller kosttilskudd) vil bare gi raskere hårvekst hvis du i utgangspunktet har mangel på det. Og det er ikke fordi B-vitamin får håret til å vokse raskere enn normalt, men fordi mangel på B-vitamin får det til å vokse saktere. Det er altså ikke verre enn å ha et sunt og variert kosthold, så slipper du å tvinge i deg ølgjær.

Jeg liker deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv veldig langt hår:) Det er såååååå fint!

- jeg sover alltid med flette

- jeg bruker ikke spray, dårlige strikk som gjør at håret faller av

- Masserer hodebunnen ALLTID når jeg dusjer, (gjør at håret blir lengre)

- kurerer håret vær uke ( egg og ekte olivenolje) den skal sitte 2 timer i håret.

- og sist men ikke minst, ikke klipp håret for å få lengre hår, det er bare tull :fnise:

Edit: bruker ikke mye rettetang!

Hei

Kunne du utbrodere litt om hårkuren din? Jeg er så fan av naturlig hårpleie, men er nybegynner så vet ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne. Ekte olivenolje f.eks? Altså, ikke sånn "vanlig" man kjøper i butikken?

Selv har jeg hår til korsryggen og mitt beste tips for å få det så langt er: ikke stuss det så ofte. Det holder med èn eller to ganger i året. Ellers

-jeg tar b-vitamin hver dag.

- vasker håret ofte, men bruker naturlig hårpleie. Brukter shampobarer fra lush, hårvask fra Urtekram og en av og til vanlig butikkshampoo. Har alltid 2-3 ulike shampooer jeg bytter på å bruke.

- Skyller håret med eplecidereddik etter vask. 1 l kaldt vann, 2 ss eddik.

- Bruker ikke andre hårprodukter med unntak av litt moroccanoil i tuppene.

- Bruker ikke varme, heller ikke føner.

- Bruker hårstrikk uten metallbit.

- sover med håret i en ball midt på hodet. Av og til flette, men liker ikke så godt krøllene jeg får av det.

Endret av Månestråle**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Jeg tar ølgjær i tablettform =)

Ellers har folk blandet det med appelsinjuice bl.a

Jeg klarte ikke skylle det ned med noe som helst. Men så har jeg helt avsmak når det kommer til øl da. Tror jeg må kjøpe i tablettform og hive boksen min :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hei

Kunne du utbrodere litt om hårkuren din? Jeg er så fan av naturlig hårpleie, men er nybegynner så vet ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne. Ekte olivenolje f.eks? Altså, ikke sånn "vanlig" man kjøper i butikken?

Du kan kjøpe vanlig i butikken, men da må det være extra virgin olive oil (altså kaldpresset). Da er den nærmest naturlig form =)

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker deg.

Jeg også! Synd ingen hører på meg. Jeg har gått og gjentatt det samme i omtrent hver eneste tråd her hvor langt hår og ølgjær blir nevnt, men det går ikke inn :lete:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips de fleste kanskje vet!- etter du har vasket,kuret og brukt balsam-og alt er skyldt ut- stå under så kaldt vann du klarer i ca 30 sekunder, da lukker hårets skjelllag seg, og håret flises ikke like lett opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...