Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Jeg skal herved gå fullt inn for å få kjempelangt hår. Noen som vil være med? :)

Tiltak:

- Null varme(så lite jeg klarer)

- Går på ølgjær, b-vitaminer, omega 3 og multivitaminer

- Har bestilt proteinpulver og skal drikke det daglig

- Aldri sove med løst hår

Noen som har egne erfaringer/tips eller vil fortelle om sine tiltak for lenger hår? Bli med på sparingen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kittycat

lee stafford sin hairgroth treatment. 110 kr paa vita. har hoert den er bra.

massasje av hodebunnen - oeker talgproduksjon, men haaret blir lettere fett da, men det vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal herved gå fullt inn for å få kjempelangt hår. Noen som vil være med? :)

Tiltak:

- Null varme(så lite jeg klarer)

- Går på ølgjær, b-vitaminer, omega 3 og multivitaminer

- Har bestilt proteinpulver og skal drikke det daglig

- Aldri sove med løst hår

Noen som har egne erfaringer/tips eller vil fortelle om sine tiltak for lenger hår? Bli med på sparingen!!! :)

hvorfor ikke sove med løst hår? :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Angrer litt på bob-klippen i jula, altså det var fint, men kjipt når det blir halvlangt. Ølgjær, er det bra for håret? Hvor får jeg tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med!

men er det dårlig for håret å sove med løst hår..?

og når man bruker hestehale, vil ikke strikken da slite på håret?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Har selv veldig langt hår:) Det er såååååå fint!

- jeg sover alltid med flette

- jeg bruker ikke spray, dårlige strikk som gjør at håret faller av

- Masserer hodebunnen ALLTID når jeg dusjer, (gjør at håret blir lengre)

- kurerer håret vær uke ( egg og ekte olivenolje) den skal sitte 2 timer i håret.

- og sist men ikke minst, ikke klipp håret for å få lengre hår, det er bare tull :fnise:

Edit: bruker ikke mye rettetang!

Endret av Purelove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I'm in! :) Mine tiltak foreløpig er å ta vare på tuppene mine ved å smøre de med hårolje etter hver hårvask. Samt unngå varmebehandling så godt det lar seg gjøre.

Endret av Gummiloppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg er med! Måtte bare bite i det sure eplet og klippe av lengdene som var skadet pga. permanent, men jeg gir meg ikke!

Trikset mitt er å ta i litt naturlig olje i hårtuppene hver dag. Gjør håret glansfult og forebygger slitasje. Arganolje og jojoba er favoritten, men for øyeblikket har jeg brukt en del rosemary hair oil fra weleda. Funker kjempebra og lukter så friskt og godt!

En annen hjemmeløsning er honning blandet med olivenolje, men det skal sitte i lenge, så tar det på mine andre bomsedager hvor jeg ikke skal noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Angrer litt på bob-klippen i jula, altså det var fint, men kjipt når det blir halvlangt. Ølgjær, er det bra for håret? Hvor får jeg tak i det?

Ja :) : http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=478671

Har veldig bra effekt. Neglene mine vokser mens jeg ser på dem omtrent, og da regner jeg med det funker på håret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med!

men er det dårlig for håret å sove med løst hår..?

og når man bruker hestehale, vil ikke strikken da slite på håret?

Det sliter en del på håret når det gnisser mot puten. Derfor er det lurt å kjøpe en strikk uten sånn jerndings(jeg bruker en tykk, myk strikk) og ha håret i en dult. Man kan evt invistere i putetrekk i silke også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en shampo fra Nisim som heter F.A.S.T som skal gjøre at håret vokser fortere. Har bare brukt den 2 uker foreløpig så vet ikke om det funker.

Men har lest om den i div forum, og flere sier det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har kjøpt en shampo fra Nisim som heter F.A.S.T som skal gjøre at håret vokser fortere. Har bare brukt den 2 uker foreløpig så vet ikke om det funker.

Men har lest om den i div forum, og flere sier det funker.

Den er jeg også nysgjerrig på! Si hvordan det går? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også! Har sånn typisk "nordisk hår", som blir slitt og tynt når det når en viss lengde. Har hår til puppene omtrent, men det tåler gjerne ikke bli så mye lengre. Skulle gjerne hatt SUNT, langt hår! Har kjøpt en Sunsilk-shampo som skal være bra, men det er jo sannsynligvis bare juks..

Hvor får man kjøpt ølgjær? Vanlig dagligvare? Sorry for at jeg er helt grønn på dette... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purelove

Jeg vil også! Har sånn typisk "nordisk hår", som blir slitt og tynt når det når en viss lengde. Har hår til puppene omtrent, men det tåler gjerne ikke bli så mye lengre. Skulle gjerne hatt SUNT, langt hår! Har kjøpt en Sunsilk-shampo som skal være bra, men det er jo sannsynligvis bare juks..

Hvor får man kjøpt ølgjær? Vanlig dagligvare? Sorry for at jeg er helt grønn på dette... :sjenert:

Du har sikkert nydelig hår, bare pass på at du ikke bruker mye varme som føner, rettetang etc.

Pleide å kjøpe rent ølgjær på apoteket , men det er en stund siden.. uansett er tipset å få i seg B-vitaminer, seriøst det er helt magisk for håret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en femmer på at jeg har lengre hår enn dere alle sammen. :gjeiper:

Bruker aldri hårprodukter bortsett fra i dusjen, eter ikke kosttilskudd, bruker billig sjampo/balsam, varmebehandler aldri. Sover helst med håret løst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest badeand1

Jeg setter en femmer på at jeg har lengre hår enn dere alle sammen. :gjeiper:

Bruker aldri hårprodukter bortsett fra i dusjen, eter ikke kosttilskudd, bruker billig sjampo/balsam, varmebehandler aldri. Sover helst med håret løst.

Har du til begynnelsen på rumpesprekken? :fnise:

Hvis ikke så slår jeg deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en femmer på at jeg har lengre hår enn dere alle sammen. :gjeiper:

Bruker aldri hårprodukter bortsett fra i dusjen, eter ikke kosttilskudd, bruker billig sjampo/balsam, varmebehandler aldri. Sover helst med håret løst.

Jeg misunner deg. Har en venninne som er akkurat lik. Håret hennes er sterkt og vokser som ugress :) men når man ikke har det utgangspunktet må man faktisk jobbe litt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du til begynnelsen på rumpesprekken? :fnise:

Hvis ikke så slår jeg deg!

Det spørs da helt på lengden på ryggen. :gjeiper: Uansett, det passerer sprekken med forholdsvis grei margin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer til langt hår jeg og. Var uheldig å bli skamklipt i begynnelsen av februar, så måtte klippe 7cm av lengda for å rette opp frisyren.

Så her går det i Moroccan oil, hårkurer, hårkontroll ++ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...