Gå til innhold

JA til langt hår


ssecret

Anbefalte innlegg

Jeg er med jeg og! Har hatt dreadslocks en stund nå, og tok den ut for litt siden, har lange korketrekkere, men vil ha håret enda lenger(det ser jo kortere ut med krøller) Tipsene jeg har er:

- B-vitaminer

- Sove med flette

-Dusje håret i kaldt vann!

- gre håret når det er tørt og ikke vått (det sliter på håret dobbelt så mye når det er vått)

-Og jeg personelig synes det hjelper å klippe det sånn hver 2 måned. Ikke mye, bare litt under en cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjør jeg får å holde håret mitt sunt...

- Vasker håret ca. hver 3. dag

- Bruker shampoo kun i hodebunnen for minst mulig slitasje

- Har litt olje i balsam og hårkur for å gjøre den mer pleiende

- Bruker hårkur 1-2 ganger i uka i badstue

- Klemmer håret når jeg tørker det. Gnir ikke eller buster det til

- Grer ikke vått hår

- Unngår alt av varmebehandling

- Sover med løs flette om natten for å unngå floker

- Bruker strikker uten metall

Disse produktene bruker jeg...

- Super smooth shampo og balsam fra Pureology

- Intense hydrating mask fra Moroccanoil

- Hydrating styling cream fra Moroccanoil

- Hydrate shinemax fra Pureology (hårolje)

- Infused comb fra Macadamia

Etter at jeg begynte å bruke disse produktene har håret mitt blir kjempesunt og mykt!:D Kan kjøpes billig på feelunique.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i høst tok jeg 50 mikrogram vitamin D hver dag, og for første gang vokste håret mitt gjennom hele vinteren!

Vitamin D produserer vi ved hjelp av sollys på huden, men i vinterhalvåret er det for mørkt her i nord.

Jeg har fått ganske langt hår nå, men ikke så langt som jeg en gang hadde. Da målte jeg fra verven der håret som henger nedover ryggen starter, og da var det 60 cm. Nå trur jeg det er i underkant av 40 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har noen tips, eller ganske mange:

- Om du vil ha langt hår anbefaler jeg FAST eller Lee Stafford's har growth treatment.

- Ikke bruk varmeprodukter som rettetang og hårføner

- Ølgjær, b-vitaminer, omega 3 og multivitaminer.

- Proteinpulver skal funke.

- Ikke sov med løst hår. Flett håret.

- Klipp håret regelmessig.

- Tømme øl i håret. Sov med det om natten for så å skylde det ut dagen etter. Lukter fælt, men skal være verdt det.

- Masser hodebunnen i 5 minutter hver dag. Ulempen med dette er at man kan få fett hår.

- Ikke dusj håret så ofte.

- Hårmasker for å mykne håret. Egg og olivenolje skal nok fungere. Honning og olivenolje også. Men dette må du sitte lenge med for å få en bra effekt. Tror det skal fungere med soyaolje også

- Dusj i kaldt vann.

- Ikke bruk dårlige strikk eller strikk med metall på.

- Smør håret med hårolje etter dusj.

- Frisørsjampo er det beste.

- Bruk naturbørste eller kam.

- Aussie 3 minutes miracle skal fungere, men i stede for å ha det i 3 minutter ha det over hele natten i stede.

- Ikke børst håret når det er vått.

- Å skylle håret med eddik skal nok fungere. Først shampoo, litt valsam og 1 liter kaldt vann med 2 spiseskjeer eddik og skyll over. Også ett tips og bruke majones og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner meg ikke på dere som ikke sover med håret løst. Jeg orker iallefall ikke å ha den knuten i nakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på dere som ikke sover med håret løst. Jeg orker iallefall ikke å ha den knuten i nakken.

Knuten må ikke være i nakken, du kan ta det på toppen av hodet også. Mye behageligere enn å ha håret sitt overalt på puta, spesielt nå som det er varmt, synes jeg da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kurer alltid håret dagen før jeg drar til frisøren og det har jeg trolig spart litt lengder på. Har merket de gangene jeg ikke har kuret håret, så har håret mitt sett mer slitt ut enn hva det faktisk er. Og nei, håret mitt er ikke slitt og flisete! Tvert i mot, jeg har langt og sunt blondt hår. Vet ikke om dette er så fryktelig bra, men etter mine erfaringer funker det :biggrin:

Ellers bruker jeg å dekke til håret om jeg soler meg lenge, slik at jeg ikke "tørker ut" håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :D

Har allerede ganske langt hår,men jeg syns det begynner å bli litt kjedelig og "livløst"

Dere som har langt hår, hvordan steller dere det til vanlig?

Jeg pleier bare å børste det om morgningen, men jeg syns det ser litt kjedelig ut...

Greier heller ikke å sove med flette, får da er håret skikkelig krøllete dagen etterpå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med sparingen folkens? Jeg har begynt å ta B-vitamin brusetabletter i tillegg til ølgjær. Smaker kjempegodt!

Ellers så har jo håret mitt vokst, men ikke så fort som jeg skulle ønske. Det mest oppsiktsvekkende er nok at jeg, til tross for at det er over 3 måneder siden sist jeg var hos frisør og stusset er ikke tuppene slitt enda :jepp: Kanskje jeg venter til etter sommeren med å klippe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke legge ut bilder folkens når vi har nådd målet? Altså før og etter. Elsker sånne bilder, det inspirerer :) Skal prøve å få til noe sånt selv, må bare rette ut håret slik at den virkelige lengden kommer fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg dessverre må klippe 5 cm fra mitt ellers 60 cm lange hår :( Begynner å bli slitt på tuppene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg dessverre må klippe 5 cm fra mitt ellers 60 cm lange hår :( Begynner å bli slitt på tuppene

Stakkars deg som "bare" får 55 cm langt hår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ønsket meg langt fyldig hår, men håret mitt kan ikke bli lengre enn halvveis mellom kragebeina og brystet før det bare ser veldig pistrete ut.

Hele slekten min har tykt, fyldig hår, utenom meg da så klart :(

Også sliter jeg med at hårete mitt er så brusete eller hva det heter. Har litt fall, men håret er liksom ikke glatt, står ut slike småhår overalt! Har alltid trodd at det er fordi håret er slitt, men er tydeligvis bare slik håret mitt er ifølge frisøren min. åh, gud som jeg misunner de med tykt og fint hår! :sjenert:

Ser så mange jenter/damer med nydelig hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som "bare" får 55 cm langt hår :fnise:

Mister nok alle vennene mine nå ja :fnise:

Heldigvis vokser håret mitt fort ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mitt vokser og vokser, og det ser ut til å nå skulderbladene bak, men fortsatt kort foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt er et skikkelig trollhår som bare blir langt av seg selv. Slipper å tenke så mye på det x) Hadde helt kort hår for 3 år siden, og nå rekker det meg til midt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri skjønt greia med å "jobbe" for å få langt hår. Håret gror jo av seg sjølv. Det er heller ikkje noko du kan gjera for å "reparere" håret. Når håret kjem ut av hovudet, er det daudt. Det einaste ein kan gjera, er difor å førebyggje. Vaske det sjeldan, ikkje bruke masse hårprodukter, føning, rette/krølltang osv.

Eg har alltid hatt langt hår, aldri gjort noko av alt det rare folk her driv med. Ølgjær :overrasket: - det kan ikkje vera sunt for kroppen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...