Gå til innhold

Maia sin rugedagbok

Maiava88

Anbefalte innlegg

Kanskje du bare VET hva hun skal hete når du møter henne for første gang :hjerte:

Ja, foreløbig så håper vi på at hun blir født med navnelapp (og bruksanvisning for den saks skyld :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Ja, foreløbig så håper vi på at hun blir født med navnelapp (og bruksanvisning for den saks skyld :fnise: )

Hehe :) hun ender nokk opp med det perfekte navnet - og bruksanvisningen er jeg sikker på ligger deg naturlig i morsinstinkt allerede :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig med navn ja :)

Vi er egentlig helt like men motsatt :fnise:

Jeg hadde det fineste jentenavnet klart, men syns guttenavn er vanskelig :gjeiper:

Har også skrevet ned en liste, og tar resten etter jeg har trøkka ut ungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig med navn ja!! Jeg har tenkt litt på navn, og nå som vi vet at vi skal ha en jente er det bare å intensivere navnejakten. :Nikke: Men det er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig med navn ja!! Jeg har tenkt litt på navn, og nå som vi vet at vi skal ha en jente er det bare å intensivere navnejakten. :Nikke: Men det er ikke lett!

Blir det jente?! :sjarmor: Var det jeg vist jeg ;) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står middagen i ovnen, pølsegrateng med pasta og ostesaus àla moi :danse:

Har vært på gravid-svømming i varmebassenget i dag. Vi er fire gravide (bare tre i dag) og jeg er andremann på terminlista. Hun som skal ha først, har termin om tre uker og hun fortalte at de skulle på sykehuset etter helga å snu på babyen! Han lå vist i seteleie :sjokkert: Men hun virket ikke stressa eller bekymret i det hele tatt! Jeg derimot, hadde fått litt hetta om lillemor lå i seteleie....

Det skal vi finne ut på neste "vanlige" kontroll, den 20. november. Blir spennede å finne ut hvordan hun legger seg til :fnise: Krysse fingrene for at hode ligger nede, for jeg vil iallefall ikke inn på noen snuing! Mamma måtte det med min eldste lillebror, og det var vist helt forferdelig vondt! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det hørtes ut som deilig middag :sikle:

Navn, ja..! Nei det er ikke enkelt, gitt!! Vi har tenkt som så å ha to/tre alternativer klare, så ser vi hva som passer best.

Seteleie, ja! Det er noe av det jeg frykter verst også :( Kanskje det hjelper å prøve å snu på babyen, sammen med babyen selv, før det går så langt at man må på sykehuset å gjøre det..? *grøss* :klo: De fleste legger seg jo med hodet ned, så vi får krysse fingrene, Maia :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det jente?! :sjarmor: Var det jeg vist jeg ;) Gratulerer!

Ja, det blir en liten jente! :rodmer: Tusen takk!! :nigo:

Huff, seteleie er jeg også redd for. :( Men de fleste babyer legger seg vel med hodet ned heldigvis.

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den helgen. Føler jeg ikke har gjort noe fornuftig egentlig, annet enn å kose meg med lørdagsgodteriet mitt :laugh: Har nemlig begynt å bare spise godis på lørdager, og ikke i uka! Første uka er over, og jeg har greid det bra- men guuud som jeg savner min daglige dose sukker :sjokkert: Blir helt tussete av å ikke få spise peace-merker når jeg vil :bond:

Men det synes på vekta at jeg ikke har spist like mye dritt denne uka her, så det er verdt det :lur:

I morgen skal vi inn til byen på en liten shoppingrunde. Jeg må på panduro og handle litt småsnæcks til hobbyeska. Og så skal jeg hente de nye brillene mine (bruker linser, men har funnet ut at det kan være praktisk å ha noen briller liggende på lur når lillemor kommer) og så skal vi spise på egon :hjerte: Pizzabuffet :hjerte: :hjerte: :hjerte: Mat :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: Peace-merker :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt avhengig av mitt daglige "skudd" med sjokolade, som samboeren så fint kaller det. :fnise: Men denne helga har vi kjøpt så lite at alt ble spist opp, så da får jeg bare klare meg til neste helg! Huff!!

Shopping og restaurant høres superkoselig ut! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt avhengig av mitt daglige "skudd" med sjokolade, som samboeren så fint kaller det. :fnise: Men denne helga har vi kjøpt så lite at alt ble spist opp, så da får jeg bare klare meg til neste helg! Huff!!

Shopping og restaurant høres superkoselig ut! :nigo:

:fnise: Ja, den daglige sukker-dosen er det ikke lett å slutte med!! Unngikk å kjøpe en haug med smågodt, slik at det ble spist opp på en gang, men jeg kjenner abstinensene enda!! Og det hjelper ikke akkurat at de har tilbud på smågodt på butikken :sjokkert::wow:

Åååh, jeg har så lyst på peace-merker! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:ler: jeg kjenner meg veldig igjen i sukker-abstinensene !!

Selv spiste jeg sukker hver eneste dag! Til jeg for ett par uker siden bestemte meg for å holde meg til lørdagsgodt kun. Det hjelper til både på vekt, overskudd, søvn, selvfølelse og energi ikke minst !

Det går greit i ukedagene, men merker jeg savner den daglige dosen som du sier :fnise:

Men da er det jo faktisk ekstra godt når lørdagen kommer! Og jeg får IKKE dårlig samvittighet over å spise reser på søndagen heller!

Tilbud på smågodt ja..over alt!! Flaks det er mandag t.o.m lørdag, så får unngå snopeavdeleingen til fredag etter jobb, handle inn til helga, og spise snop etter kl.00.00 fredag natt til lørdag haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler sukkerkicket med dere, damer! På fredag spiste jeg en stor plate med kvikk lunch alene :sjokkert: + nachochips med dip, og 1 liter Mozell.. Ikke rart kiloene kommer ;) Jeg er veldig flink til å la være godis i uka, men hjelper jo ikke når jeg regelrett FRÅTSER i helgene.. Full skjerpings! Denne ungen kommer jo til å bæsje sjokolade tilslutt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er alene om å være litt godtemums. ;) Jeg spiser gjerne litt hver dag og fråtser i helga. :ler: Må skjerpe meg jeg også, ellers blir det flere sjokolade-bæsjende babyer. :fnise: Har fått sjokoladeskuddet mitt idag også da...når jeg kom på jobb var det en halv pose bamsemums igjen fra fredagen, nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haahaa :fnise: Fantastisk å se at jeg ikke er alene! Greide meg fint uten peace-merker i dag, men jeg unnet meg litt oreokake på egon til dessert :danse:

Hadde en kjempeflott dag i byen! Ble ikke så langvarig, begynner å bli slitsomt å tusle rundt på senteret. Men jeg fikk handlet det jeg skulle og nå er jeg i full sving med å lage selve adventskalenderen, pakkene er i boks allerede! Har malt nesten 50 klesklyper rødt og fire store tre-hjerter som skal brukes som fester på sidene, med bånd i midten. Lager en kalender til meg og en til kjæresten. I morgen skal jeg begynne å sy på bånd til å henge gavene på :laugh: Håper at det kommer pakker fra e-bay i morgen! Klør etter å begynne med hårbånd-og smokkesnor-laging :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink og kreativ du er!! :jepp: Jeg har tenkt til å begynne å strikke litt men jeg er ikke så god på sånt, får se hvordan det blir...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Maia! Så gøy med kalender til hverandre :hjerte:

Her blir det også smokkesnor-laging! Venter på pakke fra Danmark :danse:

Ha en herlig dag i kreativ utfoldelse :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kreativ så det holder, og har endelig tid til å holde på med det! Er utdannet aktivitør og håndarbeid er en veldig stor del av yrket mitt :laugh: Må opprettholde kreativiteten helt til staten finner ut at det faktisk er verdt å satse på aktivitet i helse og omsorgs-etaten :plystre: Anyways, nå har jeg sydd på hovedbåndet og limt på klesklyper på 48 småsnorer :icon_lol: Får tresmak i ræva av å sitte på benken ved kjøkkenbordet- så jeg må unne meg en pause i ny og ned.

Gikk forresten kjempebra hos jordmor i dag :biggrin: Hjertelyden var så lav som den aldri har vært, 148-155 :bolledeig: Snuppa likte virkelig ikke doppleren og smatt unna hver gang jordmor la den på :fnise: Gjemte seg på andre siden og sparka til jordmora som en gal! Var skikkelig aktivitet og likevel "lav" (lav for henne iallefall) hjertelyd og det var vist kjempebra sa jordmor :danse:

I morgen er jeg 34 uker på vei jeg! :fnise: 6 uker til termin og jul da folkens! Tenk på det!! :tree::bolledeig: Lykke :hjerte: :hjerte: Livet er bare helt fantastisk for tiden. Selv om alt ikke går på skinner akkurat, så føler jeg med virkelig tilfreds med livet som det er akkurat nå. Og det kan jeg ikke huske å ha følt på ei god stund :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at snuppa di er aktiv og i god form :) Sikkert ei lita luring-frøken :fnise:

Ingenting er bedre enn å være fyllt med lykkelige følelser! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...