Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

men norah hjelp meg litt på vei da. hva er hovedproblemene jeg skal ta tak i og hva skal jeg gjøre og ikke gjøre. om dere ser en mulig fasit på dette, vær så snill å vis meg den. jeg har hatt et så psykis press snart en mdn i strekk.

fortell meg ikke bare at vi ikke tar tak i de rette tingene og ikke gjør de rette tingene, men fortell meg hva som jeg egentlig skal. og med teskje så jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Du kan ikke redde dette forholdet alene. Det er det du tror at dersom du finner den rette knappen eller den rette metoden så når du frem.

Hun vil ikke delta i denne redningsoperasjonen. Hun overlater alt til deg - og hun er frekk nok til å skylde på deg for å komme i denne situasjonen også.

Hun klarer ikke velge - hun kommer ALDRI til å klare å velge. Så uansett hva du gjør er det DU som tar valget for henne.

Jeg skjønner at du er forelsket i henne og glad i henne og alt det der, men det får da være grenser for hva slags unnskyldninger du skal lage for henne og hennes vingling.

Ja det er sikkert sant at dersom du setter kroken på døren så sender du henne rett i armene hans. Tro meg - der er hun allerede med 95 % av hele seg. Du er for kjedelig, for forutsigbar, for tilbedende, for ditt og for datt. Elskeren er spennende og det kun fordi han er ny.

Det finnes ingen fasit og det er fordi at du jobber med feil forutsetninger: din forutsetning er at du kan fikse dette uten hennes medvirkning. Det går ikke an. Hun medvirker ikke.

Du har da egentlig to valg:

1) Be henne pakke tingene sine og dra eller kutte ut elskerenn fullstendig. Dersom (når) det blir oppdaget at hun har mer kontakt med han i fremtiden så kaster du henne ut og tingene etter henne.

2) Du lar henne ha elskeren bak din rygg (slik du gjør nå) i håp om at det går over og brenner ut av seg selv.

Og du: slutt å kalle han noe annet enn elskeren. Se for deg at de har sex. Bli forbanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og har dere lest de 5 6 siste innleggene mine hvor jeg forklarer litt hvorfor og at hun er litt annerledes? at det kan vises i korthet og annet dumt uten at det er ment slik?

dette med å ha et anker og en havn som hun kan gjemme seg i føle seg trygg i som hun trenger for å overleve.

at mennesker som ser denne alt for åpne og lett kan utnytte det siden, nesten kan ta kontroll over henne med en fjernkontroll.

ja hun er voksen og ja hun bestemmer selv. men nå er det han som bestemmer ikke henne. når hun vingler slik, noe hun ofte gjør i det hverdagslige.

hvis jeg spør: til vanlig altså før dette som har skjedd

skal vi møtes i byen i dag ? hun svarer ja. hvis hun har lyst

men om jeg gjør det slik:

skal vi møtes i byen i dag eller hjemme?

det blir en nøtt

skal vi bowle på lørdag eller søndag?

det blir en nøtt

men spør jeg skal vi bowle på lørdag?

ja.

huff det ble noen dumme eksempler.

jeg har mange bedre og gode eksempler jeg ikke kommer på nå. og flere jeg ikke kan skrive på nettet.

man kan iallefall ikke overlate noe særlig avgjørelser for det er stressende. veldig stressende. man må spørre om hun vil kan skal har lyst om det er mulig men korte ned alternativer. og alternative måter å gjøre det på. dette også andre ting hun må foreta seg. som avtaler. helt umulig. ser ikke når hun må være klar for at vi skal nå avtaler, ser ikke problemet med at folk må vente en time over tiden før hun ser reaksjonen til dem som har ventet, eller ser det på meg. skifte antrekk for en vanlig hveradg i byen 4 5 6 ganger mens jeg venter med skoene på. gjerne begynt å gå dit vi skal etter dette, for å måtte løpe inn igjen å bytte genser. eller andre sko. ikke slik som dere damer blir spøkt om altså, men langt over den grensen.

dette mener jeg ikke som vondt men som forklarende.

men kanskje hun i dette tillfellet overdriver dette fordi hun vet om det, og slikt men det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har lest ABSOLUTT hele tråden. Det spiller ingen rolle for meg at hun ikke klarer å håndtere multivalg.

Hun har valgt å leve i et forhold med deg. Da noe gikk skeis har hun VALGT å innlede et upassende forhold til sin elsker. Dette er valg hun helt fint har greid å ta. Hvorfor skal hun ikke greie å ta konsekvensene av sitt valg da?

Men for å være med på teorien om at hun ikke klarer multivalg: Da får du si til henne at hvis hun fortsatt skal ha kontakt med elskeren sin så må hun flytte ut av leiligheten.

... og ikke noe mer.

Så får en jo se hva resultatet blir.

Du kan ikke, med all din gode vilje, få til å ta valget om å bli for henne. Det er HUN - uansett hvor vanskelig det er for henne å velge - som må gjøre det.

Jeg tror også at hun er langt over streken for å fortsette i forholdet alt, og at det er nettopp vinglingen som gjør at hun ikke er dratt allerede. Det er bare du som tror noe annet.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på Norah og Blondie og sier at du må rette opp ryggen og vise henne at det er grenser for hvor høyt det kan være under taket i dette forholdet. Hun har vært illojal på det verste - du har vært et tema for deres samtaler. Akkurat det er verren en noe annet i mine øyne.

Hun er for feig til å ta en avgjørelse, og det virker som hun overlater alt til deg - slik at hun kan slippe.

Dette forholdet er ikke bra for deg, og du må slutte å analysere og unnskylde henne. Hun løfter ikke en finger for å bidra noe i forholdet og det bør være et signal om at hun ikke vil mer. Og dette lasset kan du ikke dra alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blondie

du har nok mye rett i ditt siste innlegg. og du har på en måte lagt to alternativer til grunne. og slik jeg føler det i dag, etter all åpenheten hennes i beruselse av alkohol og følelsene for ham så blir det slik:

1 be henne pakke å komme seg ut hvis hun ikke kutter ham.

hun pakker og kommer seg ut. inviterer gjerne ham eller noen andre til å hjelpe henne med flyttelass. han er mer enn klar.

2.

jeg lar henne ha elskeren bak ryggen ( er ikke elsker ) og jeg håper det går over. det er ikke mulig det. for hun vil ikke ha to på en gang. ergo vinglingen. eller, jeg kan si at vi fortsetter og prøver oss mens hun utforsker videre med ham bak min rygg slik at hun kan se om det er liv laget. men fysh hvor det må knuse psyken min ned da ... tenk kanskje hun ville gått med på det. vi to sammen mens hun får ha all den kontakten hun vil med ham. både fysisk og psykisk. og enda mer da, om det da faktisk viser seg at hun fort går lei, eller han går fort lei. da er hun jo min igjen da, bare med noen ekstra sekker bagasje jeg må bære med. og så ble det kanskje oss igjen. eller de dumpet meg begge to da plutselig.

fytt i katta det siste avsnittet jeg skrev over her vrir kniver i hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havbris

du sier nok noe der. hun gjør bare mer og mer ting mot meg for å se om hun ikke klarer å få meg til å gå. fordi hun ikke helt har klart den enda selv. for slik slipper hun å tenke at det var hun som gikk om hun angrer og om det andre ikke virker slik hun tenkte. men om det er meg som går, så tar noen både det vanskelige valget for henne, men også hjelper henne dit hun egentlig øsnker.

men om man skal gå. skal man vente å la henne gjøre det. la henne gå ta den avgjørelsen? slik at hun faktisk må gjøre det?

eller er det best at jeg gjør det?

i går gjemte hun seg på badet med dusjen på, for da kunne de skrive sammen. mens hun hørte på musikk. dette sa hun i går. nå er hun igjen på badet med dusjen på. kjærlighetsanger som i miss you i love you im not over you jomer inn i stua ... hver tone stikker så tårene presser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre her, og jeg har lest alt.

Men, vil igjen si:

:rope: Dy kan IKKE ta ansvar for hennes liv!!

Skal du være pappaen hennes og fortelle henne hva som er rett/galt å gjøre? Hvilken balanse er det i et forhold? :klo:

Nei, takk denne situasjonen og se det som en mulighet for deg å finne en partner som er mer riktig for deg, der dere begge tar ansvar for eget liv og respekterer hverandre. Slike "typiske far/datter forhold" varer sjelden...

Beklager, det er ikke det du vil høre, og ja, mulig jeg tar feil for jeg er ikke deg og henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havbris

du sier nok noe der. hun gjør bare mer og mer ting mot meg for å se om hun ikke klarer å få meg til å gå. fordi hun ikke helt har klart den enda selv. for slik slipper hun å tenke at det var hun som gikk om hun angrer og om det andre ikke virker slik hun tenkte. men om det er meg som går, så tar noen både det vanskelige valget for henne, men også hjelper henne dit hun egentlig øsnker.

men om man skal gå. skal man vente å la henne gjøre det. la henne gå ta den avgjørelsen? slik at hun faktisk må gjøre det?

eller er det best at jeg gjør det?

i går gjemte hun seg på badet med dusjen på, for da kunne de skrive sammen. mens hun hørte på musikk. dette sa hun i går. nå er hun igjen på badet med dusjen på. kjærlighetsanger som i miss you i love you im not over you jomer inn i stua ... hver tone stikker så tårene presser på.

:rope: TA ANSVAR FOR EGET LIV!!!

Nå tillater du jo at hun tråkker ned langt ned i søla! Er det slik du vil leve? Med den usikkerheten? At hun møter en annen bak ryggen på deg? Ikke respekterer deg?

Beklager, jeg får ikke medlidenhet med deg, for du tillater det faktisk selv.

Men ja, jeg har vær gjennom lignende, opptil flere ganger, og ja, det er kjipt, veldig kjipt!

Men, DU må stå til ansvar for din egen lykke, ingen andre!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuck! dette da.

dere hjelper meg å inse ... men det er så forbanna tøft.

*hvis du fortsetter å ha kontakt med ham må du pakke nå.

dette er den magiske setningen.

det er som å åpne døren å si, kjære elskede min. kjære deg jeg elsker over alt i hele universet, farvel, fly avgårde til ham nå. jeg ser du vil og ønsker det. gi ham den kjærlighet jeg trenger fra deg, og gjør ham lykkelig slik jeg trenger at du gjør meg lykkelig. tenk ikke mer på meg, men la meg stå igjen alene forlatt og knust. jeg skal klare meg jeg.

så er hun borte ... og alt er falt i grus ...

jeg vet det er den magiske setningen for å starte dette, jeg klarer ikke ... ikke enda ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maler litt på samme her.... :sjenert:

Du får beklage det, men det er viktig!

Vi alle er ansvarlig for vår egen lykke (og ulykke), ingen, ingen andre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Bare det at du i det hele tatt tenker over om du skal muligens vurdere om du skal la henne ha forholdet på si med din viten og vilje forteller mer om deg enn du aner.

Det er vel ikke hun som har problemer med avgjørelser her, men du som er så klengete, needy og umandig at hun KAN holde på sånn.

Gro et par baller, pek på døren og si at grensen er nådd for ditt vedkommende.

Hvis du ikke har tenkt å gjøre det har ikke jeg mer å bidra med, for jeg forstår ikke folk som kryper og elger seg på denne måten. Det går virkelig ikke an ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

håper ikke den anonyme bruker som skriver troll mener meg. heldigvis er det flere av dere som vet at det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

fuck! dette da.

dere hjelper meg å inse ... men det er så forbanna tøft.

*hvis du fortsetter å ha kontakt med ham må du pakke nå.

dette er den magiske setningen.

det er som å åpne døren å si, kjære elskede min. kjære deg jeg elsker over alt i hele universet, farvel, fly avgårde til ham nå. jeg ser du vil og ønsker det. gi ham den kjærlighet jeg trenger fra deg, og gjør ham lykkelig slik jeg trenger at du gjør meg lykkelig. tenk ikke mer på meg, men la meg stå igjen alene forlatt og knust. jeg skal klare meg jeg.

så er hun borte ... og alt er falt i grus ...

jeg vet det er den magiske setningen for å starte dette, jeg klarer ikke ... ikke enda ...

Selvsagt er dette vondt.

Men HUN HAR ALLEREDE VALGT når hun går bak ryggen din i ditt eget hjem. Få henne ut.

Kanskje litt drama kan få de rosa brillene hennes til å falle av: finn frem en koffert, legg frem klærne hennes og spør hvor du skal bestille taxi til.

Hvis hun begynner å okke og bære seg så får du si at hennes oppførsel har vist hva slags valg hun har tatt så da gjenstår bare konsekvensene.

Du MÅ få inn i hodet ditt at VALGET ER ALLEREDE TATT.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at du i det hele tatt tenker over om du skal muligens vurdere om du skal la henne ha forholdet på si med din viten og vilje forteller mer om deg enn du aner.

Det er vel ikke hun som har problemer med avgjørelser her, men du som er så klengete, needy og umandig at hun KAN holde på sånn.

Gro et par baller, pek på døren og si at grensen er nådd for ditt vedkommende.

Hvis du ikke har tenkt å gjøre det har ikke jeg mer å bidra med, for jeg forstår ikke folk som kryper og elger seg på denne måten. Det går virkelig ikke an ...

er ikke helt enig med deg her. avgjørelser kan jeg ta i bøtter og spann. og oftest meg som har måttet ta dem. jeg ser hvor det går, og vet det ender, men at jeg skal sparke henne på dør, smerter mer enn man kan forestille seg. og hvorfor har hun ikke gått om det virkelig ikke er meg hun vil ha. jeg skrev nettopp dette:

fuck! dette da.

dere hjelper meg å inse ... men det er så forbanna tøft.

*hvis du fortsetter å ha kontakt med ham må du pakke nå.

dette er den magiske setningen.

det er som å åpne døren å si, kjære elskede min. kjære deg jeg elsker over alt i hele universet, farvel, fly avgårde til ham nå. jeg ser du vil og ønsker det. gi ham den kjærlighet jeg trenger fra deg, og gjør ham lykkelig slik jeg trenger at du gjør meg lykkelig. tenk ikke mer på meg, men la meg stå igjen alene forlatt og knust. jeg skal klare meg jeg.

så er hun borte ... og alt er falt i grus ...

jeg vet det er den magiske setningen for å starte dette, jeg klarer ikke ... ikke enda ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

leste siste innlegget dit blondie rett etter jeg postet dette. forstå hva du mener.

takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

er ikke helt enig med deg her. avgjørelser kan jeg ta i bøtter og spann. og oftest meg som har måttet ta dem. jeg ser hvor det går, og vet det ender, men at jeg skal sparke henne på dør, smerter mer enn man kan forestille seg. og hvorfor har hun ikke gått om det virkelig ikke er meg hun vil ha. jeg skrev nettopp dette:

Fordi hun kan få i både pose og sekk. Ha deg på gress i tilfelle elskeren ikke var så magisk likevel. Eller kanskje vi skal bare si: because she can!

Nå - hvem er det som skal stoppe denne "because she can"? Det er bare du som kan gjøre dette.

Og tro meg, jeg har vært i samme situasjon. Det er ikke noe lett i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun nå kommer seg ut av badet så kan du be henne pakke sammen og gå ut døra. Hun eier jo tilsynelatende ikke grenser hvis hun sitter på badet og skriver med den mannen hun har følelser for - som ikke er deg. Og du lar henne gjøre det uten å trampe i gulvet og markere deg.

Nå må du våkne og se hva hun holder på med. Og hun kommer ikke til å forandre seg. Ikke idag og ikke i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...